Skocz do zawartości

Prośba o sprawdzenie homologacji e9*2002/24*0269


bigfacet

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie żebym nie otwierał nowego tematu. Quad Aeon Motor AT72 , w pozycji J:  4-Rader.KFZ Z . PERS-BEF więc jak dobrze rozumiem czterokołowiec. Pozycja J :26

Jest mi ktoś w stanie sprawdzić co pod pozycją J właśnie dokładnie się kryje? Miałem gdzieś sciągawkę z numeracją typów pojazdu ale kamień woda, było nie ma , zginęło 8/

Pomożecie towarzysze?

Dobra już znalazłem . Jeśli chodzi o Quady to poniżej sciąga, może się przyda

 

klasy pojazdów brief.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam szanowne grono. Znowu na tapecie "czterokołowiec lekki" z G w ZDR 400kg. Pojazd to Mega Pick-Up 400 Alu-Pritsche. Mógłbym prosić o rozkodowanie homologacji? Z góry dziękuję :)

e2*92/61*0032*00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle razy o tym G w zagranicznym dowodzie dla czterokołowców już było... Zagraniczny dowód to nie świętość w naszym dobrym ładzie. Mało tego, nawet homologacja mało znaczy w tym ładzie. Mam tu na myśli oświadczenie skrobane przez każdego producenta dla każdego egzemplarza nowego pojazdu rejestrowanego w prawnym państwie. :lol:

Jaki problem jest z tym G? Na czynniki pierwsze to całe Gie jest na forum rozebrane. Tylo przeszukać zasoby pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ZDR jest mało informacji (Austria) , w polu "J" jest tylko "Vierradriges LeichtKFZ L2" stąd prośba o pomoc. Jestem diagnostą od 6 lat i bodajże trzeci raz w życiu mam u siebie taki wynalazek, a nie chciałbym "walnąć jakiegoś babola" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400 kg w rubryce G jest dobrze. Przepisujesz to bez odejmowania kierowcy bo dla kategorii L jest bez kierowcy.

Masa własna 400 kg przy czterokołowcu lekkim pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej stosować się do opisu zaświadczenia. Tam jest czarno na białym co, jak, gdzie i na podstawie czego się wpisuje. Po co drażnić komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, AdrianL napisał:

a kategorię L6e wpisywać, czy zostawić puste pole jeżeli w ZDW nie ma jej określonej?

A diagnosta jest kompetentny do ustalania kategorii homologacyjnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Pani z WK "kazała" załatwić właścicielowi zaświadczenie z SKP, że pojazd waży 349kg. Kpina, ale czy mógłbym prosić rozkodowanie homologacji? Będę miał się do czego odnieść,  z góry dziękuję.

380478099_5978044732296373_3535324762329947199_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz pani na kartce, że musi się nauczyć odróżniać masę własną i masę pojazdu nieobciążonego.

Dopisz, że masa własna tego pojazdu to 380 kg, natomiast masa pojazdu nieobciążonego na 100% nie przekracza 350 kg, a jaka jest ona dokładnie to sobie musi sprawdzić w świadectwie homologacji... tak czy siak w naszym dowodzie rejestracyjnym nie ma rubryki dla MASY POJAZDU NIEOBCIĄŻONEGO !! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Logen napisał:

Napisz pani na kartce, że musi się nauczyć odróżniać masę własną i masę pojazdu nieobciążonego

Tu bardziej chodzi o niezgodność PORD z prawem unijnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę żadnej niezgodności w przypadku masy własnej. Nawet w naszym rozporządzeniu piszę MASA POJAZDU NIEOBCIĄŻONEGO, a nie masa własna pojazdu. 

Niezgodność jest w ładowności, ponieważ powinno pisać DOPUSZCZALNA ŁADOWNOŚĆ UŻYTECZNA a piszę tylko dopuszczalna ładowność. 

Z drugiej strony ciekawe jest to, że "Pani" w wydziale "KAŻE" obniżyć tylko masę własną... powinna również "KAZAĆ" zmienić DMC pojazdu tak aby pojazd nie miał za dużej ładowności... czyli pewnie najlepiej masa własna 350 kg, dmc 550 kg :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowność też jest w porządku bo nie przekracza 275 kg i to jest wartość graniczna. Ale ci co się nie znają będą się upierać że tylko 200 kg może być. No i im zgadzać się nie będzie zawsze😀

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Logen napisał:

Ja nie widzę żadnej niezgodności w przypadku masy własnej. Nawet w naszym rozporządzeniu piszę MASA POJAZDU NIEOBCIĄŻONEGO, a nie masa własna pojazdu. 

A czytałeś definicję czterokołowca lekkiego w PORD?

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ot tak zmienić? Skoro coś się zmienia to musiały zajść jakieś zmiany konstr. Chyba że G zapisane w tym DR potraktować jako oczywista omyłkę. Ustalenie danych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.