Poochini Napisano 13 Marzec 2022 Share Napisano 13 Marzec 2022 (edytowane) Dzień dobry, Pisałem w tej sprawie do serwisu, ale najwyraźniej moja wiadomość została odczytana z niedostatecznym zrozumieniem, ponieważ odesłano mnie do instrukcji konfiguracji wielostanowiskowej (jakby program nie działał w sieci, a działa) oraz zaproponowano np. przeinstalowanie oprogramowania do obsługi karty SSL (jakby tu był problem, a nie ma). Rozwiązania te nie naprawiły problemu, bo problem nie dotyczy Windowsa i certyfikatów samych w sobie, a w mojej ocenie programu i jakiegoś problemu z zapisem konfiguracji lokalnej. W sieci lokalnej mamy serwer z bazą programu stacja SQL oraz dwie stacje robocze do robienia badań z osobnymi czytnikami, na których są ważne certyfikaty SSL. Połączenie VPN na obu stacjach roboczych działa prawidłowo. Sytuacja wygląda tak, że jak w ustawieniach programu na jednej stacji roboczej wybiorę właściwy certyfikat dla stanowiska, to wszystko pięknie działa - dopóki nie zrobię tego samego na drugim komputerze, wówczas na pierwszym komputerze gubione są ustawienia i przy uruchamianiu programu pokazuje się błąd inicjalizacji certyfikatu. Wygląda to tak jakby informacja o certyfikacie dla stanowiska zapisywana była sieciowo, a nie lokalnie, tylko po co? Opis problemu jeszcze raz: Na PC1 w ustawieniach programu wybieram właściwy certyfikat dla stanowiska. Cepik i program działa bez zarzutów. To samo robię na PC2, czyli w ustawieniach programu wybieram właściwy certyfikat dla stanowiska - w tym momencie na PC1 gubione są ustawienia (błąd inicjalizacji certyfikatu przy uruchomieniu programu), a cepik działa bez zarzutów jedynie na PC2. Analogicznie działa to w drugą stronę. Na PC2 w ustawieniach programu wybieram właściwy certyfikat dla stanowiska. Cepik i program działa bez zarzutów. To samo robię na PC1, czyli w ustawieniach programu wybieram właściwy certyfikat dla stanowiska - w tym momencie na PC2 gubione są ustawienia (błąd inicjalizacji certyfikatu przy uruchomieniu programu), a cepik działa bez zarzutów jedynie na PC1. Myślę, że opisałem problem w łopatologiczny sposób, bo prościej chyba się nie da. Powtarzam, że praca w sieci (połączenie z serwerem jest ok) i to samo dotyczy certyfikatów (są ważne, poprawnie zainstalowane w systemie, czytniki kryptograficzne również śmigają). Być może w plikach konfiguracyjnych od programu zapisanych lokalnie można gdzieś na sztywno przypisać certyfikat dla stanowiska lub zrobić np. stosowny "magiczny" dopisek do skrótu w parametrach uruchomienia? Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 13 Marzec 2022 przez Poochini Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 14 Marzec 2022 Share Napisano 14 Marzec 2022 Dzień dobry, Forum z zasady nie jest miejscem, w którym udzielamy szczegółowych informacji na tematy serwisowe - zbyt dużo elementów trzeba wziąć pod uwagę, aby udzielić właściwej / poprawnej odpowiedzi. Proszę o kontakt mailowy na adres serwis@norcom.pl i pozostawienie informacji z prośbą o oddzwonienie - to najlepsza droga ... Pewne sprawy są mniej logiczne, niżby się mogło wydawać - komputer / oprogramowanie to bardzo złożone organizmy, czy tego chcemy czy nie. Ze swojej strony mogę jedynie zwrócić Pana uwagą na to GDZIE wgrywa Pan stosowne certyfikaty - a można je wgrać w wersji sieciowej dwóch lub trzech miejscach. I to ma kolosalne znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochini Napisano 16 Marzec 2022 Autor Share Napisano 16 Marzec 2022 (edytowane) Niestety nie udało się rozwiązać problemu zdalnie. Serwis stwierdził, że to pierwszy taki przypadek... Praca w sieci na obu stanowiskach jest oczywiście możliwa, ale nie w zakresie równoległego przeprowadzania badań - tak jak wspomniałem za każdym razem na jednym ze stanowisk trzeba wybierać certyfikat dla stanowiska w ustawieniach programu. Zmiana ustawień na jednym stanowisku, powoduje, że gubione są ustawienia na drugim. Mam jeszcze spróbować zamienić jeden z komputerów na taki z W10, może to pomoże. Edytowane 16 Marzec 2022 przez Poochini Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochini Napisano 20 Marzec 2022 Autor Share Napisano 20 Marzec 2022 (edytowane) Piszę informacyjnie - poprzedniego posta nie mogę już edytować, stąd drugi. Udało mi się rozwiązać problem i rozwiązaniem okazało się zastąpienie klienta z Windows 7 maszyną z Windowsem 10. Krótko mówiąc obie stacje robocze muszą posiadać system z Windowsem 10 - obecnie ustawienia certyfikatu dla stanowiska nie są gubione. Działa tak jak powinno. Edytowane 20 Marzec 2022 przez Poochini Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.