Skocz do zawartości

Problem z ustawieniem certyfikatów SSL na dwóch stacjach roboczych


Poochini

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Pisałem w tej sprawie do serwisu, ale najwyraźniej moja wiadomość została odczytana z niedostatecznym zrozumieniem, ponieważ odesłano mnie do instrukcji konfiguracji wielostanowiskowej (jakby program nie działał w sieci, a działa) oraz zaproponowano np. przeinstalowanie oprogramowania do obsługi karty SSL (jakby tu był problem, a nie ma). Rozwiązania te nie naprawiły problemu, bo problem nie dotyczy Windowsa i certyfikatów samych w sobie, a w mojej ocenie programu i jakiegoś problemu z zapisem konfiguracji lokalnej.

W sieci lokalnej mamy serwer z bazą programu stacja SQL oraz dwie stacje robocze do robienia badań z osobnymi czytnikami, na których są ważne certyfikaty SSL. Połączenie VPN na obu stacjach roboczych działa prawidłowo. Sytuacja wygląda tak, że jak w ustawieniach programu na jednej stacji roboczej wybiorę właściwy certyfikat dla stanowiska, to wszystko pięknie działa - dopóki nie zrobię tego samego na drugim komputerze, wówczas na pierwszym komputerze gubione są ustawienia i przy uruchamianiu programu pokazuje się błąd inicjalizacji certyfikatu. Wygląda to tak jakby informacja o certyfikacie dla stanowiska zapisywana była sieciowo, a nie lokalnie, tylko po co?

Opis problemu jeszcze raz:

  • Na PC1 w ustawieniach programu wybieram właściwy certyfikat dla stanowiska. Cepik i program działa bez zarzutów. To samo robię na PC2, czyli w ustawieniach programu wybieram właściwy certyfikat dla stanowiska - w tym momencie na PC1 gubione są ustawienia (błąd inicjalizacji certyfikatu przy uruchomieniu programu), a cepik działa bez zarzutów jedynie na PC2.
  • Analogicznie działa to w drugą stronę. Na PC2 w ustawieniach programu wybieram właściwy certyfikat dla stanowiska. Cepik i program działa bez zarzutów. To samo robię na PC1, czyli w ustawieniach programu wybieram właściwy certyfikat dla stanowiska - w tym momencie na PC2 gubione są ustawienia (błąd inicjalizacji certyfikatu przy uruchomieniu programu), a cepik działa bez zarzutów jedynie na PC1.

Myślę, że opisałem problem w łopatologiczny sposób, bo prościej chyba się nie da. Powtarzam, że praca w sieci (połączenie z serwerem jest ok) i to samo dotyczy certyfikatów (są ważne, poprawnie zainstalowane w systemie, czytniki kryptograficzne również śmigają).

Być może w plikach konfiguracyjnych od programu zapisanych lokalnie można gdzieś na sztywno przypisać certyfikat dla stanowiska lub zrobić np. stosowny "magiczny" dopisek do skrótu w parametrach uruchomienia?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Poochini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Forum z zasady nie jest miejscem, w którym udzielamy szczegółowych informacji na tematy serwisowe - zbyt dużo elementów trzeba wziąć pod uwagę, aby udzielić właściwej / poprawnej odpowiedzi.
Proszę o kontakt mailowy na adres serwis@norcom.pl i pozostawienie informacji z prośbą o oddzwonienie - to najlepsza droga ...

Pewne sprawy są mniej logiczne, niżby się mogło wydawać - komputer / oprogramowanie to bardzo złożone organizmy, czy tego chcemy czy nie.
Ze swojej strony mogę jedynie zwrócić Pana uwagą na to GDZIE wgrywa Pan stosowne certyfikaty - a można je wgrać w wersji sieciowej dwóch lub trzech miejscach. I to ma kolosalne znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie udało się rozwiązać problemu zdalnie. :(

Serwis stwierdził, że to pierwszy taki przypadek... Praca w sieci na obu stanowiskach jest oczywiście możliwa, ale nie w zakresie równoległego przeprowadzania badań - tak jak wspomniałem za każdym razem na jednym ze stanowisk trzeba wybierać certyfikat dla stanowiska w ustawieniach programu. Zmiana ustawień na jednym stanowisku, powoduje, że gubione są ustawienia na drugim.

Mam jeszcze spróbować zamienić jeden z komputerów na taki z W10, może to pomoże.

Edytowane przez Poochini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę informacyjnie - poprzedniego posta nie mogę już edytować, stąd drugi.

Udało mi się rozwiązać problem i rozwiązaniem okazało się zastąpienie klienta z Windows 7 maszyną z Windowsem 10. Krótko mówiąc obie stacje robocze muszą posiadać system z Windowsem 10 - obecnie ustawienia certyfikatu dla stanowiska nie są gubione. Działa tak jak powinno.

Edytowane przez Poochini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.