Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny Warszawa 23.05.2022


Kiejo18

Rekomendowane odpowiedzi

Oznaczanie Ex w sześciokącie jest wymagany w pojazdach FL, oznacza to że jest iskroodporny. Jeśli chodzi o tachograf to sprawdzamy również plombę oraz wklejkę z legalizacji, która przeważnie jest na słupku drzwi lewych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kursant05052000 napisał:

Umowa ADR część 9 nic na ten temat nie mówi.

Ponieważ umowa ADR nie zajmuje się takimi rzeczami. Wyposażenie w odpowiednie urządzenia wynikają z innych zapisów, między innymi z normy IEC 60079 dla wyposażenia elektrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2022 o 09:04, adam1501 napisał:

Bo diagnosta tego nie sprawca a pytanie ma na celu weryfikację wiedzy przyszłego diagnosty aby przypadkiem nie wsadził sagana za brak uziemienia, bo nie ma paska.

ale ładunki muszą być jakoś odprowadzane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, dunqa napisał:

muszą być jakoś odprowadzane

Oczywiście, tylko pytanie zawiera w sobie nutkę wiedzy teoretycznej. Nie tylko poprzez pasek antystatyczny można odprowadzać ładunki i jego brak nie świadczy o tym że tego uziemienia nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
W dniu 23.08.2022 o 21:23, dunqa napisał:

Naczepa cysterna na egzaminie nie miała paska a pytanie brzmiało odprowadzenie ładunków podczas jazdy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Jestem po egzaminie dnia 11.10.2022r. w Warszawie. Miałem to samo pytanie. Naczepa nie ma paska, a uziemienie podczas jazdy jest potwierdzone protokołem TDT (załączniki: protokół pomiaru rezystancji instalacji uziemiającej z dnia...)

Zdałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Jestem po egzaminie dnia 11.10.2022r. w Warszawie. Miałem to samo pytanie. Naczepa nie ma paska, a uziemienie podczas jazdy jest potwierdzone protokołem TDT (załączniki: protokół pomiaru rezystancji instalacji uziemiającej z dnia...)
Zdałem

Tak, to jest prawidłowa odpowiedz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2022 o 14:38, sisox napisał:

a uziemienie podczas jazdy jest potwierdzone protokołem TDT (załączniki: protokół pomiaru rezystancji instalacji uziemiającej z dnia...)

Dodać należy,że najprawdopodobniej uziemienie jest zrealizowane przez odpowiednie opony z uziemieniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2022 o 19:23, Kiejo18 napisał:

Cześć, jestem po egzaminie praktycznym w Warszawie. Na miejscu były ADR- ciągnik + przyczepa, auto z gazem (fiat punto) i autobus 100.

Ja wylosowałem ciągnik ADR gdzie miałem przeprowadzić dodatkowe badanie techniczne, z pytań dodatkowych miałem opowiedzieć :głównym wyłączniku prądu, o akumulatorach, obudowach akumulatorów(dlaczego powinny być wentylowane), silniku, układzie wydechowym, dodatkowo egzaminator spytał mnie o oznaczenie tachografu dla badanego pojazdu, co oznacza symbol ex na tachografie, pytanie o legalizację tachografu, gdzie znalazłem numer vin na aucie, a na koniec wypełnić zaświadczenie.

Egzamin zdałem, być może info się przyda innym zdającym. Pozdrawiam :)

Witam, 

Co opowiedziałem, o obudowie akumulatorów? Dlaczego muszą być wentylowane? 

I co opowiedziałeś o silniku? 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Michau napisał:

Dlaczego muszą być wentylowane?

Poza ogólnym stwierdzeniem, bo przepisy wymagają tego, to jeszcze trzeba wiedzieć o niebezpieczeństwie związanym z palnością oparów.

"...9.2.2.4 Akumulatory
Zaciski akumulatorów powinny być izolowane elektrycznie lub zabezpieczone izolującą pokrywą obudowy, w której są one umieszczone.
Jeżeli akumulatory, które mogą wydzielać gaz palny nie znajdują się pod pokrywą przedziału silnikowego, to powinny być umieszczone w wentylowanej obudowie. ..."

8 godzin temu, Michau napisał:

I co opowiedziałeś o silniku?

"... 9.2.4.4 Silnik
Silnik napędzający pojazd powinien być tak wyposażony i umieszczony, aby nie narażać ładunku na nagrzewanie lub zapalenie. Wykorzystywanie CNG lub LNG jako paliwa jest dopuszczalne tylko wówczas, gdy poszczególne elementy instalacji są homologowane zgodnie z Regulaminem ONZ Nr 110 6 i spełniają wymagania podane w 9.2.2. Instalacja na pojeździe powinna spełniać wymagania techniczne podane w 9.2.2 i Regulaminie ONZ Nr 110 6. Wykorzystywanie LPG jako paliwa jest dopuszczalne tylko wówczas, gdy poszczególne elementy instalacji są homologowane zgodnie z Regulaminem ONZ Nr 67 7 i spełniają
wymagania podane w 9.2.2. Instalacja na pojeździe powinna spełniać wymagania techniczne podane w 9.2.2 i Regulaminie ONZ Nr 67 7. W pojazdach EX/II i EX/III powinny być stosowane silniki o zapłonie samoczynnym wykorzystujące wyłącznie paliwa ciekłe o temperaturze zapłonu powyżej 55 °C. Stosowanie gazów jest niedozwolone. ..."

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.