Skocz do zawartości

Fiat 126p 1980 , światła tył


BartoszK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , na OBT przyjechał klient Fiatem 126p z 1980r ( ostatnie OBT zrobione w 1990r ). Nie posiada prawego lusterka , światła przeciwmgłowego tylnego i cofania oraz tylnych pasów bezpieczeństwa. Diagnosta z sąsiedniej stacji nakazał założenie świateł i dopiero BT , według mnie zgodnie z przepisami nie ma obowiązku posiadania wyżej wymienionych elementów pojazdu ze względu na datę pierwszej rejestracji . Nie mam za dużego doświadczenia w pracy na SKP i chciałbym się upewnić. Jak Wy koleżanki i koledzy uważacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosujemy warunki zgodnie z przepisami. Jeżeli przepisy wymagają elementów wyposażenie uwarunkowanych rokiem produkcji lub datą pierwszej rejestracji, to to jest władne dla diagnosty, a nie 'widzimisię' zasiedziałego piernika.

Może jeszcze niech mu wymyśli zamontować ABS-y, Air Bagi i czujniki ciśnienia powietrza w oponach!

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BartoszK napisał:

zgodnie z przepisami nie ma obowiązku posiadania wyżej wymienionych elementów pojazdu ze względu na datę pierwszej rejestracji

:ok

§  11.  
1. Pojazd samochodowy wyposaża się:

5)  w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa ruchu widoczność do tyłu:
a)  co najmniej jedno lusterko zewnętrzne po lewej stronie pojazdu - w odniesieniu do samochodu osobowego i motocykla, z zastrzeżeniem lit. b,
b)  co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej i jedno po prawej stronie pojazdu - w odniesieniu do pozostałych pojazdów oraz do samochodu osobowego ciągnącego przyczepę i samochodu osobowego, w którym lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności do tyłu,
c)  wewnętrzne - w odniesieniu do samochodu osobowego;

8 ) w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach wyposażonych w punkty kotwiczenia; przepis stosuje się do:
a)