Skocz do zawartości

Hamulce elektryczne


baileys1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przyczepa z USA 

Dwie osie na bliźniaku 

DMC z tabliczki 9072 kg

Wyposażona w hamulec elektryczny jak byście podeszli do tematu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, dominik_z napisał:

15 sekund szukania, ale lepiej napisać post i czekać w nieskończoność aż ktoś wrzuci linka do tematu który już był... 
https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/8204-przyczepa-hamulec-najazdowy-elektryczny/

Widziałem kolego ten post . Aczkolwiek w moim przypadku nie chodzi o najazdowy . Przyczepa nie posiada najazdowego  . Hamowane są dwie osie elektrycznie bez najazdowego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiada "titla" ewentualnie pozwolenie czasowe by musiał załatwić . Twierdzi iż nie jest powypadkowy.

tak czy tak nie zrobiłem badania ponieważ było kilka innych przyczyn - lecz głównie chodzi mi o układ hamulcowy

Dmc 9 ton - wiec powinien posiadać ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, baileys1989 napisał:

Witam przyczepa z USA 

Chyba gdzieś to pytanie już rano widziałem ??????

Godzinę temu, baileys1989 napisał:

Dmc 9 ton - wiec powinien posiadać ABS

coś więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Sam sposób sterowania hamulców nie jest dyskryminujący, ale kluczowe jest ustalenie czy spełniają one kryteria wynikające z przepisów, czyli czy np. po odpięciu przyczepy dojdzie do samoczynnego jej zahamowania. Należy też sprawdzić, czy przyczepa posiada hamulec postojowy.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chodzi o to że przyczepa ma hamulec postojowy elektryczny, czy całkowicie pozbawiona jest pneumatyki, bo trochę to nie jasno jest napisane. Wydaje mi się że jakieś złącze pneumatyczne tam idzie z prawej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie jest pozbawiona pneumatyki . Posiada tylko złącze elektryczne . Hamulec sterowany sygnałem od światła stop . Elektryczne rozpieraki szczęk hamulcowych . 

Ogólnie na rolkach słaba skuteczność hamowania . Działa to z dużym opuźnieniem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jeszcze czy to nie jest przypadkiem jakaś przyczepa rolnicza. Wiadomo coś z dokumentów o rodzaju?

U nas ma się to tak, i trzeba to skonfrontować :

5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:
1) hamulec roboczy:
a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1,
b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem
przepisu ust. 7,
c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;
2) hamulec postojowy:
a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego,
b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób – uruchamiany również
z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca.

 

2. Hamulce powinny ponadto odpowiadać następującym warunkom:
1) równoczesne uruchomienie hamulca roboczego i awaryjnego nie może ujemnie wpływać na działanie żadnego z nich,
zarówno w przypadku, gdy obydwa hamulce są sprawne, jak i w przypadku uszkodzenia jednego z nich;
2) w przypadku uszkodzenia hamulca roboczego w pojeździe samochodowym powinna być zapewniona możliwość hamowania
takiej liczby kół przez działanie na hamulec roboczy, aby skuteczność hamowania nie była mniejsza niż 30%
wymaganej skuteczności; w pojeździe, w którym można uzyskać skuteczność hamowania wymaganą dla hamulca
awaryjnego, nie wymaga się oddzielnego jego sterowania; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy:
a) po dniu 31 grudnia 1969 r. – autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 5 t i samochodu ciężarowego
o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t,
b) po dniu 31 grudnia 1983 r. – pozostałych pojazdów;
Dziennik Ustaw – 31 – Poz. 2022

3) działanie hamulca roboczego powinno być odpowiednio rozłożone między osie; powinno ono być jednakowe dla kół
tej samej osi;
4) zużycie hamulców powinno być łatwo kompensowane systemem ręcznej lub samoczynnej regulacji; elementy układu
hamulcowego powinny mieć taki zapas ruchu, aby po nagrzaniu hamulców lub po osiągnięciu określonego stopnia
zużycia okładzin możliwe było hamowanie bez konieczności natychmiastowej regulacji;
5) w przypadku hamulca uruchamianego za pomocą energii znajdującej się w zbiorniku, jeżeli hamowanie z wymaganą
skutecznością nie jest możliwe bez użycia zgromadzonej energii, pojazd powinien być wyposażony, poza manometrem,
w urządzenie wysyłające świetlne lub akustyczne sygnały, ostrzegające o obniżeniu zapasu energii do poziomu
równego lub mniejszego niż 65% normalnego poziomu;
6) w przypadku hamulca pneumatycznego połączenie pojazdu ciągnącego z przyczepą powinno składać się co najmniej
z dwóch przewodów (zasilającego i sterującego); przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po
dniu 31 grudnia 1985 r.;
7) w przypadku hamulca hydraulicznego zbiorniczek płynu hamulcowego powinien być umieszczony w miejscu łatwo
dostępnym dla kontroli.

1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła – przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go
w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub
spadku jezdni, z możliwością:
a) regulowania intensywności hamowania,
b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza
się użycie jednej ręki;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji dostępnych na stronie producenta, wychodzi na to, że przyczepa dostarczana jest wraz z "zespołem sterownia hamulcem elektronicznym", który montuje się w pojeździe ciągnącym. Sama przyczepa winna mieć własny akumulator, który służy do obsługi instalacji hamulcowej.

I wygląda, że przyczepy tego producenta mogą mieć bardzo różne wyposażenie jeśli chodzi o układy hamulcowe w tym hydrauliczne. Ten hamulec wygląda na hamulec postojowy zwalniany z kabiny kierowcy.

Nie ma tam przypadkiem jakiejś hydrauliki, bo po przewertowaniu tych instrukcji sam hamulec może być hydrauliczny, ale sterowanie już elektroniczne, więc sparowanie tego z byle czym może nie wchodzić w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch zapewniający kierowlność po odczepieniu jest a do tego ta cienka linka zapewne uruchamia hamulec więc od strony czysto formalnej źle to nie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.