Skocz do zawartości

Problem był Van jest furgon.


Apo

Rekomendowane odpowiedzi

Niektórzy są wręcz komiczni w tych swoich wyjaśnieniach. Wczoraj jeden mi powiedział (ten od rzeczoznawcy), że jak zdejmę agregat i izolację to mi podbije. W ogóle dla niego furgon zrobił się dla tego bo masa się zmieniła... Teksty typu, że ja tam na pewno nie będę woził mebli, jedyny Van to blaszak i to najlepiej 5 miejscowy. Zapytałem się tego speca, czy jak wyłożę sklejką takiego blaszaka to czy to nie jest izoterma, albo jak do małego samochodu osobowego włożę taką izotermę to zmieni się w furgon, to odpowiedź żebym nie robił z niego wariata hahaha bardzo śmieszne, aha dla niego jeszcze ten agregat na dachu jest "dużej mocy" nie chciał powiedzieć co to znaczy, więc to nie jest klimatyzacja, gdyby był w komorze silnika, lub pod podwoziem to tak wtedy jest "małej mocy" znowu cokolwiek to znaczy i wtedy to jest klimatyzacja. To nie wszystko i to tylko jeden diagnosta, co ja się nasłuchałem to moje. Powiem, że zacząłem się bać, czy te przeglądy są robione we właściwy sposób, bo tutaj jest bujna wyobraźnia i wybujałe ego pewnych panów którzy by tylko chcieli robić przeglądy okresowe za "stówę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Apo, jak nie trafisz na dobrą wolę diagnosty i urzędnika, to lipa - nie ruszą z kopyta. Jedyna szansa, to ładnie przerobić to, co naklikałem i w formie podania na biuro podawcze złożyć. Zacząć, zasugerować od mylnej klasyfikacji po zabudowie, która nie powinna mieć wpływu na podrodzaj. Pozbierać jakieś kwity z fabryki, może też z tej firmy, co wnętrze modyfikowała i podpiąć jako załączniki. Nich się WK ocknie i najlepiej by było, aby wydał skierowania na dodatkowe badanie celem poprawnej klasyfikacji. Wtedy może i diagnosta inaczej by na sprawę patrzył. Tu nic więcej się nie wymyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Apo napisał:

zacząłem się bać, czy te przeglądy są robione we właściwy sposób, bo tutaj jest bujna wyobraźnia i wybujałe ego pewnych panów którzy by tylko chcieli robić przeglądy okresowe za "stówę".

To weź jeszcze pod uwagę, że przepisy nie są precyzyjne i diagnosta niekoniecznie nieprawidłowo sklasyfikował ten pojazd. Od innych wymagasz wiele, ale od siebie nic - nie sprawdziłeś przy kupnie czy pojazd spełnia warunki VAT.

  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty piszesz nawet w Fordzie są w szoku jak ten Custom jest furgonem, dodatkowo wielu użytkowników tego forum. Co ja mam od siebie wymagać ten samochód jest Vanem, oczywiście diagności są nieomylni i nie można nic od nich wymagać zwłaszcza, że płacę za to. Więc tak straszna moja wina, spychologia na mnie nie działa. Jak ktoś zawali robotę za którą płacisz to twoja wina, czy tego wykonawcy? Proszę podaj definicję Van i furgon i podpisz się pod tym, chyba że jesteś kolejny co się boi? Chyba pracujesz na widzimisię, wnioskując po wpisie, wszystko jest względne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Apo napisał:

Proszę podaj definicję Van i furgon i podpisz się pod tym, chyba że jesteś kolejny co się boi

Definicji furgonu brak, więc równie dobrze może to być "blaszak - furgon zintegrowany". Zwłaszcza, że minister "sugeruje" furgon w klasyfikacji pojazdów dla chłodni czy izotermy. Zauważ, że np. Seicento VAN były homologowane jako VAN i furgon uniwersalny, a nie różniły się niczym. Dlatego niekoniecznie diagnosta "zawalił robotę".

2 godziny temu, Apo napisał:

Co ja mam od siebie wymagać

Sprawdzenia danych w DR i na historiapojazdu.gov. Wiedziałbyś wtedy, że kupujesz furgon, który nie spełnia wymogów VAT. Proste.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tym bardziej jak definicji brak, to po co zmieniać z podanego przez producenta VAN na furgon, a potem nikt nie umie wykazać czym ten furgon jest. To super skoro według tego diagnosty mam zerwać izolację i zdjąć agregat, żeby był blaszakiem to wtedy będzie VANem, a jednocześnie będzie blaszakiem furgonem, lub furgonem wielozadaniowym, no po prostu lol. Już za chwilę nie będzie wiadomo czy to samochód ciężarowy N1, a potem czy to w ogóle samochód. Obłęd.

A jeszcze tak to co ja mam sprawdzać jak wszystko jest względne, jeden diagnosta będzie chciał wbić tak drugi inaczej, więc sprawdzanie przy zakupie nic nie daje, papiery producenta nic nie dają, więc jeszcze raz pytam co miałem sprawdzać i w jakim celu, skoro wszystko może się zmienić przy najbliższym badaniu, a potem jeszcze raz itd?

Edytowane przez Apo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kota w worku kupłeś kolego i masz pretensje ? takich klientów jest wielu jak ty ,przykłady można mnożyć ,klient dziś przyjeżdza na przegląd i nie wie gdzie jest nr.VIN, bo on tego nie musi wiedzieć ,a właśnie się myli ,to on jest właścicielem tego pojazdu nie diagnosta .

Edytowane przez jarek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak się składa, że mam na to dokumenty, a zastrzeżenia mam do pracy diagnostów, ale to trzeba umieć czytać ze zrozumieniem. Po co mi przykład z numerem Vin, skoro to diagności robią wolną amerykankę? Jakoś tak się składa, że to akurat diagności nie wiedzą, a jak wiedzą to dziwnym trafem nie chcą powiedzieć, trzeba uwierzyć na słowo. Wtedy rzeczywiście papier przyjmie wszystko, tylko uzasadnienia brak, lub "bo tak".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Apo napisał:

To tym bardziej jak definicji brak, to po co zmieniać z podanego przez producenta VAN na furgon

Ponieważ z klasyfikacji pojazdów to wynika, że pojazd który jest w przeznaczeniu chłodnią lub izotermą w podrodzaju jest furgonem. To nie wygląd pojazdu określa jego klasyfikację a jego przeznaczenie. Michał już wcześniej naświetlił jak to wygląda. Dopóki nie było przepisów VATowskich producenci każdego blaszaka chrzcili furgonem i nikomu to nie przeszkadzało, ponieważ nie miało żadnego znaczenia. Dziś ma i przed zakupem pojazdu trzeba to sprawdzić aby nie było później kłopotów takich jakie powstały.

32 minuty temu, Apo napisał:

Jakoś tak się składa, że to akurat diagności nie wiedzą, a jak wiedzą to dziwnym trafem nie chcą powiedzieć, trzeba uwierzyć na słowo.

To nie wina diagnostów, że przepisy są niejednoznaczne, dlatego co diagnosta to swoja interpretacja i co dziwniejsze każdy z nich ma rację. Nam na co dzień również nie jest łatwo poruszać się w gąszczu i zawiłościach prawa, dlatego jak któryś z nas nie jest czegoś pewien, to albo "spławi" klienta albo wymyśli tyle, że klient sam zrezygnuje.

36 minut temu, Apo napisał:

Wtedy rzeczywiście papier przyjmie wszystko, tylko uzasadnienia brak, lub "bo tak".

W Twoim przypadku nie było błędu w badaniu pojazdu (podstawa - klasyfikacja pojazdów). W Twoim przypadku był błąd przy zakupie, ponieważ kupiłeś nie to co chciałeś lub powinieneś a teraz wszyscy winni tylko nie Ty.

  • Piwo 2
  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Apo napisał:

jak definicji brak, to po co zmieniać z podanego przez producenta VAN na furgon

 

30 minut temu, adam1501 napisał:

Ponieważ z klasyfikacji pojazdów to wynika, że pojazd który jest w przeznaczeniu chłodnią lub izotermą w podrodzaju jest furgonem.

Dokładnie o to się rozchodzi, a że w momencie tworzenia klasyfikacji pojazdów zabudowy izotermiczne przeznaczone do blaszaka nie istniały to nie uwzględniono ich w podziale klasyfikacyjnym. Do tego z tamtego okresu pochodzi taki podrodzaj jak furgon zintegrowany, który do omawianego przypadku pasuje, choć definicji tego cuda pewnie nikt nigdy nie stworzył.

36 minut temu, adam1501 napisał:

W Twoim przypadku nie było błędu w badaniu pojazdu (podstawa - klasyfikacja pojazdów)

Również podzielam to stwierdzenie, choć klasyfikacja jako VAN była by też do zaakceptowania, ale diagnosta zrobił jak zrobił ale miał ku temu podstawy.

Bardziej można tu mieć pretensja do ustawodawcy, że nie zaktualizował klasyfikacji lub nie wprowadził odliczeń vat-owskich dla furgonów niż do diagnosty.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Apo napisał:

No tak się składa, że mam na to dokumenty

Widać nie są to dokumenty na tyle mocne żeby wydział komunikacji zmienił ten podrodzaj. Diagnostom się nie dziwię bo ten podrodzaj który widzimy nie zawsze jest taki jak producent określił, a nikt nie będzie pisał 2 wieczory wyjaśnień jeżeli wydział poprosi o uzasadnienie czemu jednak van skoro im z rozporządzenia wychodzi że izoterma to furgon. Ale przecież można rozliczyć pełny vat w inny sposób, jeżeli pojazd służy tylko do celów firmowych to nie powinno być z tym problemu.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Apo napisał:

że mam na to dokumenty,

Dokumenty masz na stan pierwotny czyli taki jak wyjechał z fabryki, a nie po dokonanych zmianach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Mecher napisał:

a nie po dokonanych zmianach

Tylko, że w tym aucie nie dokonano żadnych zmian. które spowodowały by zmianę VAN->Furgon. I nawet jeżeli nowy właściciel zawalił, bo tego nie sprawdził, to ma prawo aby wyprostować błędny zapis.

Edit.

https://www.frank-cars.pl/strona/108/zabudowy_dostawcze_izotermy

Tu jakoś nie ma problemów z VAN.

Edytowane przez radekd2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, radekd2 napisał:

Tylko, że w tym aucie nie dokonano żadnych zmian. które spowodowały by zmianę VAN->Furgon

Zmiana przeznaczenia sprawiła zmianę podrodzaju aby była zgodna z obowiązującą klasyfikacją. Życie jest brutalne, gdyby ustawodawca przewidział dla vana izotermę i chłodnię nie byłoby problemu, natomiast nie przewidział i takowe pojazdy stają się furgonami, ponieważ tak je opisuje klasyfikacja. Nawet pod "inny" nie można go zakwalifikować, ponieważ jest dookreślony w zasadniczym podziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

To nie wygląd pojazdu określa jego klasyfikację a jego przeznaczenie

Zdecydujcie się, chociaż tutaj to jest absolutnie bez sensu zdanie. Jak budowa czyli wygląd się nie liczy to ok, niech ludzie poczytają co się tak naprawdę dzieje na stacjach, bo żadna wiedza i przepisy za tym nie stoją, przez takie widzimisię jest taka sytuacja. Van służy do czego? Proszę pokazać, że Van nie może przewozić towarów w kontrolowanej temperaturze i że teraz nie mogę wozić tych ziemniaków, czy mebli. Prawda taka, że jakbym przyjechał na wasze stacje i kazał powiedzieć co to za samochód, to byście nie wiedzieli bez zaglądania w DR i Cepik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, radekd2 napisał:

Tylko, że w tym aucie nie dokonano żadnych zmian.

Z tego co czytam to izotermą nie wyjechał z fabryki. A zwiększyła się masa własna, zmieniła ładowność i pewnie wysokość (agregat).

I to nie są zmiany ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, adam1501 napisał:

Zmiana przeznaczenia sprawiła zmianę podrodzaju aby była zgodna z obowiązującą klasyfikacją

Nie to zmiany konstrukcyjne zmieniają podrodzaj. Inaczej ten sam pojazd byłby co chwilę przez widzimisię diagnosty samochodem osobowym, ciężarowy, Vanem, furgonem i co jeszcze przyjdzie do głowy. Van przeznaczenie nie dotyczy "szok", zupełnie tak jakby służył do przewożenia towarów w ogóle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Apo napisał:

Van służy do czego?

Na pewno nie do przewożenia towarów jako chłodnia ani izoterma do tego służy furgon.

4 minuty temu, Apo napisał:

Prawda taka, że jakbym przyjechał na wasze stacje i kazał powiedzieć co to za samochód, to byście nie wiedzieli bez zaglądania w DR i Cepik.

Po obejrzeniu jego wyposażenia, które ukazywałoby zabudowę izotermiczną + agregat chłodniczy bez zająknięcia - FURGON.

Rozumiem Twoje rozczarowanie ale ustawodawca konkretnie wskazuje jaki podrodzaj mają mieć pojazdy o danym przeznaczeniu. Gdyby tak nie było mielibyśmy dowolność w określeniu podrodzaju "bo wsio ryba" - ustawodawca nie przypisał więc wolna amerykanka ale w tym konkretnym przypadku przypisał i mamy się do tego zastosować czy się nam to podoba czy nie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz proszę do czego służy Van jak w pytaniu, a nie do czego nie służy, chociaż to i tak nie jest poparte żadnym przepisem na tę chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Apo napisał:

To są zmiany, ale to nie są zmiany konstrukcyjne.

A niby co to jest? Zmieniła się masa własna pojazdu, która jest zapisana w DR a to pociągnęło za sobą resztę konsekwencji.

Za ustawą:

:...11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3–5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:

...

3) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6, z wyłączeniem..."

1 minutę temu, Apo napisał:

Napisz proszę do czego służy Van jak w pytaniu

Do wszystkiego innego niż przewóz towarów wymagających ustalonej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Mecher napisał:

Z tego co czytam to izotermą nie wyjechał z fabryki. A zwiększyła się masa własna, zmieniła ładowność i pewnie wysokość (agregat).

I to nie są zmiany ?

A jak w sedanie wyłożę sobie bagażnik styropianem i zamontuje agregat chłodniczy to też zmienisz klasyfikację na furgon -> izoterma?

Edytowane przez radekd2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, radekd2 napisał:

A jak w sedanie wyłożę sobie bagażnik styropianem

To Ci zbrzydnie latanie za zbieraniem dokumentacji czy te ścianki naprawdę są izotermiczne :keep:::D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.