soldys23 Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 czy na emisje spalin ma wpłuw pojemnosc skokowa jak tak to jak pozdrawaiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 Na emisję spalin nie ma wpływu pojemność silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 27 Maj 2006 Share Napisano 27 Maj 2006 czy na emisje spalin ma wpłuw pojemnosc skokowa jak tak to jak pozdrawaiam Ja myślę że jednak ma .Na emisję spalin ma wpływ pojemność silnika i czas pracy silnika. Dlatego w wielkich miastach powstają „smogi” na skutek wydzielanych spalin. Emisję spalin określa się w % a jego ilość należy ustalić mnożąc faktyczny % do pojemności skokowej pojazdu x czas pracy silnika . Dla zobrazowania dodam tak , pijesz 40% alkohol – kieliszek dla zdrowotności , litra dla utraty przytomności. Procent ten sam a skutki różne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 27 Maj 2006 Share Napisano 27 Maj 2006 Myślę, że soldys23 chciał raczej zapytać, czy pojemność silnika ma wpływ na poziom emisji spalin. Ale to już on musi się wypowiedzieć w tej sprawie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soldys23 Napisano 28 Maj 2006 Autor Share Napisano 28 Maj 2006 TAK chodzi o poziom Pisze prace inz ale raczej nie na pisze . TEMAT TO OCENA EKOLOGICZNOISCI POJAZDÓW SAMOCH..............TEMAT No CIEKAWY .senk w tym ze przez dobroc mojego promotora- wymyslony przezemnie Coz nawazyłem se piwa Lece juz chyba 4 ksiazke a wymyslec nic nie umiem 2 tygodnie siedze na okragło i nie wiem co mam zrobic z wynikiami pomiarów w emisji Zsamego badania za duzo nie wynika Mozna zaledwie sprawdzic czy auto czy wynik badania emisji jest zgodny z normami.Natomiast praca dyplomowa na tym polegac nie powinna . Bo co to za wnioski ze samochód spełnia normy .A gdybanie na temat tych co nie spełniaja to kosmos nie moge przecierz napisac zenp HC jest wyzsze niz w normie nie znajac budowy silnika tego konkretnego, Po mojej lekturze to sie dowiedziałem ze na taka emisje wpływ ma tyle parametr MÓWIE WAM MASAKRA A wracajac do pytania Okazuje się ze pojemność ma wpływ na skład spalin. Silniki o róznewj pojemnosci maja rózne komory spalania Nawet ustawienie świecy ma wpływ na emisje jak i na czas trwania reakcji spalaania A najwazniejsze proste wytłumaczenie ze skład spalin zalezy od temperatury silnika Nagrzanie jednego dm3 zabiera mniej czasu niz niz 1600 Wiec pojemność silnika ma wpływ na emisje oczywiscie w funkcji czasu potrzebnego do nagrzania silnika do temp pracy O to takie moje wnioski po długiej lekturze EHEH Dyplomu nie zrobie ale bede cos chociarz wiedział . Nic pozdrawiam i dziekuje za pomoc Chyba ze macie pomysły jak opracowac wyniuiki takich badań soldys21interia.pl Ja to wymysliłem tylko kilka zwiazków ale to stanowczo zamało pozdrawiam wszystkich !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Maj 2006 Share Napisano 28 Maj 2006 Przejdź sie do biblioteki (albo księgarni) i poszukaj książki Badania kontrolne samochodów. Książka jest z 2000 r. Jest spory rozdział op analizie spalin i zadymieniu. Poza tym nie chce mi się wierzyć że nie możesz znależć materiałów, bo wydawnictwo WKŁ wydało mase książek technicznych a są jeszcze inne wydawnictwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soldys23 Napisano 28 Maj 2006 Autor Share Napisano 28 Maj 2006 tak przeleciałem juz kilka wydawnict .Te ksiazki sa pełne informacji Pokazuja analizy symulacje nawet i same badania tyle tylko ze badania te sa prowadzonee na innym sprzecie nizx analizator. Wiedza ok ale jak przełozyc ja na prostote badania na analizatorze Szwreg zaleznośći od tych podstawowych zwiazanych ze składam benzyny po te zawansowane w tym np katy wyprzedzenia zapłonu jest mi znana ale nie sdtety analizator nie mierzy tych wielkość HAHA Mało tego badanie musi byc wykonane z norma czy tam ustawa dz u 81 zał 4 a tam wyraznie sa podane warunki przeprowadzania badania a i nawet przebieg --- BADANIE NA BIEGU JAŁOWYM I w podwyzszonych obrotach jednego pojazdu-- no tak tylko co ja moge czyczytac tylko z 2 pomiarów Co najwyzej mogę to porównac Ewentualnnie ze 2 zdania napisac a o przyczynach np podwyzszone Co gdybac se nie moge nie ma jasno sprecyzowanych metod ocenny takich interpretacji tro znowu wymaga innych pomiarów i np znajomosci powierzchni ścianek objetosci komory spalania Zostaje mi ocena miesci sie w normach albo nie eheh cos wymysle dziekuje za pomoc pozdrawiam a moze masz ta ksiązke to moxze mi przeslesz kilka ciekawych stron np potrzebuje relacje zachodzące pomiędzy CO2, CO i O2 pozdrawiam [ Dodano: 28-05-2006, 21:21 ] No prace to ja mam juz cała napisana materiałów jest naprawde sporo ale praca składa sie tez z czesc praktycznej z tych pomiarów cos musi wynikac po cos one sa robione cos maja udowadniac a zaledwie 2 pomiary nic nie wnosza pozdawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Maj 2006 Share Napisano 28 Maj 2006 Powiem tak. Zeskanowałem cały rozdział i jutro z pracy wyślę Ci to na pocztę (Twojego maila mam z innego postu). I chłopie przyłóż się trochę bo w mojej książce jest wszystko ładnie opisane, a nie jest to jedyna książka na rynku. Jak odbierzesz i rozpakujesz to daj znać. Aha nie przejmuj sie brakiem niektórych stron, tam były zdjęcia przykładowych analizatorów, a to Ci niepotrzebne więc zaoszczędziłem sobie czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soldys23 Napisano 28 Maj 2006 Autor Share Napisano 28 Maj 2006 dz bede wdzieczny napewno sprawdze pozdrawiam dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 29 Maj 2006 Share Napisano 29 Maj 2006 A nie masz w swoich okolicach zaprzyjażnieonego warsztatu z analizatorem. Weź swoje autko pojedź tam i mierz analize - wymieniaj świece(rozreguluj) znowu mierz analize - przestawiaj zapłon znowu mierz analize - rozreguluj zawory-zrób pomiar. Autko z wtryskiem odłącz sonde telenu, znowu zrób analize- itp itd Wtedy na pewno dojdziesz do wniosków praktycznych. Nie poddawaj się jeden wieczór ręce brudne po łokcie i teorie masz z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Maj 2006 Share Napisano 29 Maj 2006 Ok. wysłałem, 6 wiadomości w każdej 4 załączniki. Jak odbierzesz to daj znać. Autko z wtryskiem odłącz sonde telenu, znowu zrób analize- itp itd Tylko potem mysi mieć jeszcze zaprzyjaźniony warsztat który mu wykasuje wszystkie błędy z komputera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soldys23 Napisano 30 Maj 2006 Autor Share Napisano 30 Maj 2006 ok dziekuje mam wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 30 Maj 2006 Share Napisano 30 Maj 2006 A czy ty masz jakiś temat i plan tej pracy ? Odnoszę wrazenie ze niebardzo wiesz o czym masz napisać tą pracę. Wbrew temu co mówisz nie jest to aż tak skomplikowane jesli odpowiesz co chcesz zmierzyć. Zaleznosci pojemność - emisja, to ty chłopie nie wyznaczysz chyba ze masz jakiś silnik badawczy o zmiennej pojemnosci pod ręką Emisji też nie obliczysz ale do tego są dane producenta, nawet na forum pałętał się plik z emisją CO w odniesieniu do przebytej drogi. Podaj temat i plan to coś postaram się podpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soldys23 Napisano 30 Maj 2006 Autor Share Napisano 30 Maj 2006 Problem polega na tym ze temat pracy wymysliłem sobie sam.Praca miała składac sie z 2 etapów Pierwszy to literatuta opisy sama teoria a drugi to jakies badanie analiza .wYMYSLIŁEM TEMAT OCENA EMISJI ZWIĄZKÓW SZKODLIWYCH z pojazdów silnikowych....... tak mniej wiecej bo mogł ulec zmianie czerść teoretyczna to zrobiłem juz gdzies w grudniu tyle tylko był zbyt opszernai z byt poetycka no ale coż zostało to poprawione i zbedne opisy wyrzucone PLAN Wstęp - Znaczenie praktyczne samochodu - globalna emisja spalin , zagrorzenia Rozdział 1 - Układ korbowy jako miejsce pracy innych układów silnika. - Podział silników - Kierunki rozwoju tłokowych silników samochodowych Rozdział 2 - Ropa naftowa wydobycie obszar wystepowania - Polska,a ropa naftowa - Produkty przeróbki ropy naftowej - Własności benzyny - Własności oleju napędowego - Wpływ poszczególnych składników benzyny i oleju napędowego na emisj cząstek szkodliwych Rozdział 3 - Charakterystyka terminu ekologiczny - Przyczyny powstawania poszczególnych składników spalin - Cykl procesu spalania oraz schemat powstawania związków toksycznych w spalinach - Emisje różnych związków podczas spalania paliw - CHARAKTERYSTYKA - Wpływ spalin Diesla na prace ludzi Rozdział 4 - Ogólne zasady badań emisji substancji szkodliwych - Homologacja - System OBD - Aparatura do pomiarów – analizatory - Katalizatory i sonda lambda -Trendy redukcji limitów związków toksycznych Rozdział 5 6 Wnioski nO TO by było ok ale n zaczełem myslec o czesci praktycznej Rozdzzział 5 Zaczełem wczytywac sie w przepisy rozporzadzenia no i okazało sie ze przebiej badanioa emisji jest jasno okreslony np DLA SI sa to 2 pomiary w zależności od predkośći obrotowe. Na podstawie 2 pomiarów jednego auta ciezko o jakies konnkrety. Mam naprawde fajne ksiażki duzo mnie nauczyły ostatnio ale przełoozenia to nie ma zadnego na takie badaniw Mogę zaledwie ocewnic czy samochod ma w normie składnikispalin Nie moge np zrobic wykresów zaleznosc HC CO od lambda od kata wyprzedzenia zapłonu Nawet nie moge piisac ze wynik np hc jest zły bo jestt nieszczelny układ wylotowy Przepisy mówia ze badanie prowadzi sie przy szczelnym układzie . Nic dziekuje za pomoc pozdrawiam Kombinuje cos dzis zrobiłem 4 pomiarów Opla kadeta na lpg i na benzynie bede porównywał i jeszcze poloneza - wyznaczam zalezność CO I HC od prędkośći obrotowej Pozdrawiam dz za poomoc , chociarz w dalszym ciągu mile widziana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 Masz jakiś dziwny spsób pisania - dopiero po trzecim razie zaczynam rozumieć co chcesz powiedzieć. Pytanie jest, co chcesz zbadać, czemu te badania mają słuzyć? Z tematu pracy to nie wynika. Jesli chcesz mierzyć "ile" a nie "jakie" to oprócz badania anlizatorem musisz zmierzyć ilość spalin. Podrecznik do mechaniki płynów/gazów rozdział o rurce prandtla ze dwie całki i gotowe. Ale to raczej na doktorat. Ja bym raczej zrobił badani statystyczne. Przepisy opisują jak powinien wygladać pomiar i jakie są normy, ale przecież na stację przyjezdzaja nie tylko samochody sprawne. Zrób badanie 50 samochodów, podziel to na roczniki/ pojemności / producentów etc. i na tej podstawie "wysnuj wnioski" ile i jakich samochodów miesciło się w normie, a ile nie. Jesli chcesz szukać zależnosci SKAŁDU (bo tylko skład mozesz mierzyć) w odniesieniu do parametru - to pomyśl dobrze nad paramatrem. Kąt wyprzedzienia zapłonu nie jest dobrym prametrem bo we wspołczesnych samochodach niezbyt daje się go przestawiać. A katalizator "zafałszuje" Nie widzę tez mozliwości modyfikowania innych prametrów mechanicznych, a z elektrycznymi też niebardzo . Przynajmniej wnosków logicznych z tego nie wycianiesz. Ale to co robimy to jest kombinowanie "jakiś bdań" do jakiejś "części badawczej". A może ja na to źle patrzę?? Może Ty masz pomysł co chcesz badać tylko potrzebujesz pomocy technicznej jak to badać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 Chyba jedynie w odniesieniu do temperatury silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soldys23 Napisano 22 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 22 Lipiec 2006 Dziendobry KILKU Z Was napewno mnie kojarzy tym właśnie dziekuje za pomoc przzy mojej pracy. Termin obrony jednak został przesuniety na wrzesien i potrzebuje jeszcze kilku takich skanów- pomocy jakiej otrzymałem dotychczas . Jezeli mógłbym w dalszym ciagu liczyc na pomoc to BYŁBYM WDZIECZNY Jednoczesnie wiem ze skanowanie i wysyłanie to jest dosyc czasochłone zajecie , ale widze ze czasem mozna liczyc jeszcze na kogos obcego Wobec tego Dziekuje A jezeli była by jeszcze mozliwosc to prosze na soldys21@interia.pl Chodzi tu o skany badan emisji......Cały czas zbieram materiały Pozdrawiam Krystian z Katowic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 22 Lipiec 2006 Share Napisano 22 Lipiec 2006 Oki Soldys od poniedziałku zaczne drukować. ile sztuk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho Napisano 22 Lipiec 2006 Share Napisano 22 Lipiec 2006 polecam literaturę "Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodwych" J.Merkisz, St. Mazurek do autrów możńa dotrzeć nawet przez neta, a sam korzystałem z ich pomocy są otwarci i chcą się dzielić wiedzą. Najlepiej takie badania spalin zrobić na hamowni podwoziowej, w tedy można przebadać silnik w róznych wrunkach obciążęń w zasadzie rzeczywistych obciążęń. tylko hamowni nie ma zbyt dużo. Poszukam coś jak znajdę to dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 24 Lipiec 2006 Share Napisano 24 Lipiec 2006 Pisalem wiele prac i powiem ci jedno. Nie bądż za nadgorliwy dla prowadzącego. Idź pokaż mu to co masz. Niech oceni, wyda wnioski. Może okazać sie,ze niepotrzebnie się ścierasz?? Ze to co masz w zupełnosci wystarczy. poszukam coś i ci podeślę. nie obiecuję [ Dodano: 24-07-2006, 14:23 ] Widzisz jeszcze sobie coś tak pomyslałem. Jeżeli chcesz opisć dokładnie takią zależność to z mechanicznego punktu widzenia powinienes: 1-dobrać odpowiednie warunki zewnętrzne badanego pojazdu tj tem. zewnętrzną,wilgotność powietrza itp. 2-znać stan nagrzania silnika( na zimnym będzie więcej spalin niż przy ciepłym. będzie chodził wtedy na ssaniu) 3-pomiarów powinienes dokonywać dla aut tym samym urządzeniem i w takich samych warunkach 4-znać stan techniczny silnika(przedmuchy do skrzyni korbowej) Jeżeli chodzi o ilosć spalin to kazdy producent starał sie uzyskać normę 1-15tj. 1kg paliwa 15-powietrza. na podstawie tej zależnosci znając dawkę paliwa z opisu serwisowego mozna ułożyć wzór objętości spalin zalezny od obrotów i funkcji czasu. wpionając sie VAG np do sterownika i wchodząc w funkcje pomiarowe wyświetli ci sie dawka paliwa w miligramach. poczekaj pójde po książkę serwisową . moge sie mylić ale... Zastanowie sie na tym i [ Dodano: 24-07-2006, 14:52 ] dobra mam W silniku AGR tj TDi znając pojemność 1896cm3 i patrząc w dane serwisowe przy biegu jałowym dawka wrtyskiwanego paliwa na jeden suw jest od 3....9mg/suw masa powietrza zasysanego to 260...370mg/suw. Dla obliczeń można wziąść srednią arytmetyczną. Właśnie sobie pomyślałem,że ilosć powietrza zasysanego musi być taka sama jak ilosć spalin. w żeczywisości jest tylko inny skład chemiczny. [ Dodano: 24-07-2006, 15:01 ] Srednia powietrza to 315mg/suw. wiec na cały cykl potrzebujemy 315*4=1260mg. To jest cały obrót wałem korbowym. Wiec jeżeli mamy 900obr/min wiec sobie wyliczamy średnią : 1260*900=1134000mg powietrza i tyle powinno byc spalin znając dawki zasysanego powietrza jesteś w stanie obliczyć średnią arytmetyczna ilosć spalin dla różnych pojemności. Tak sobie wykminiłem hahahah [ Dodano: 24-07-2006, 15:36 ] ciężkie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soldys23 Napisano 25 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 25 Lipiec 2006 Tak sledze literature Pana Merkisza - Szereg encyklopedi i zagadnien jakimi sie zajmuje sa mi znany. Faktycznie hamownia jest bardziej wnioskodajna niz zwykłe badanie. No i tak to miało byc : Szybke badanie serwisowe i wnioski . Do tego nie tani analizator . Na dzien dzisiejszy musze analizowac , szukac wniosków , porównywac wyniki badan na analizatorze . Tylko nie zawsze widze zwiazki miedzy poszczególnymi wynikami - pojazdami . Bede pytał ! teraz solidnie sie za to biore bo inaczej znowu nie zdaze , A jezeli chodzi o czesc teoretyczna jest zatwierdzona przez Pana Promotora - małe poprawki ale mysle ze bedzie ok.Teraz szukam wniosków z badani i tych ogolny stwierdzajacych czy jest ok czy tez nie ( w sensie sprawdzenia norm) oraz róznych zaleznosci miedzy składem spalin. A ROZWAZANIA NA TEMAT ILOSCI SPALI no to tez dobry kierunek tak nie myslałem o tym - poszukam cvzegos o tym i bedziemy liczyc Pozdrawiam Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monty Napisano 9 Sierpień 2006 Share Napisano 9 Sierpień 2006 Robert, jeśli bierzemy pod uwagę mase zasysanego powietrza , to do policzenia masy spalin należało by dodać masę paliwa. W przytoczonym przykładzie wiele to nie zmienia (mały procent, zwłaszcza przy tak szerokim zakresie możliwych wartości), ale spaliny to jednak "zużyte" powietrze i paliwo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soldys23 Napisano 12 Marzec 2007 Autor Share Napisano 12 Marzec 2007 witam Wszystkich Mam pytanie po co ustawodawca wymyslił pomiar emisji spalin dla 2 predkoscia obrotoweych Czy wobec tego zmiany predkosci obrotowej powodója zmiany w emisji spalin (ILOSCI. JAKOSCI ETC..) Jak wyglada takas zaleznosc czy spalin jest wiecerj jak wciskamy gaz i jak z ich jakoscia ?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Marzec 2007 Share Napisano 12 Marzec 2007 Jak wyglada takas zaleznosc czy spalin jest wiecerj oczywiście, że na wyższych obrotach spalin jest więcej, to logiczne. Ale nas nie interesuje ilość spalin tylko ich skład, wyrażany w odpowiednich jednostkach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.