Skocz do zawartości

Rozporzadzenia


Kryczynski A

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, radekd2 napisał:

Przepis o podobnej składni działa już kilka lat.

nic o przedstawicielu nie było - to tylko wymysły WK otwarte na klienta były... Dobrze że jest a czy zadziała - okaże się wkrótce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale co według Was oznacza zapis "potwierdzającym konstrukcyjne do tego przeznaczenie", bo według mnie to potwierdzenie wyposażenia pojazdu w punkty kotwiczeń w procesie produkcyjnym i potwierdzenie prawidłowości montażu już nie będzie obowiązkowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jasiu24 napisał:

potwierdzającym konstrukcyjne do tego przeznaczenie"

tego wyrażenia będę oczekiwał w oświadczeniu - reszta mnie nie interesuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, nesiasps napisał:

nic o przedstawicielu nie było - to tylko wymysły WK otwarte na klienta były

Ale była mowa o "jednostce uprawnionej", za którą uznaje się producenta. Jeżeli producent pojazdu oświadczył, że zmiany konstrukcyjne są przeprowadzone zgodnie np. z paragrafem 9d to było to uznawane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, radekd2 napisał:

o "jednostce uprawnionej"

to też nie producent - wykaz tych jednostek gdzieś jest na forum - ale to obecnie bez znaczenia - zmienili to czekamy aż ktoś się poczuje do "przedstawicielstwa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie producent ale mam na piśmie z WK, że mam to akceptować. Ale jak napisałem wcześniej i tak producenci nie chcą tego pisać.

Wykaz jednostek uprawnionych:
https://www.infor.pl/akt-prawny/U09.2019.039.0000052,obwieszczenie-ministra-infrastruktury-w-sprawie-wykazu-jednostek-uprawnionych-do-przeprowadzania-badan-homologacyjnych-oraz-badan-potwierdzajacych-spelnienie-odpowiednich-warunkow-lub-wymagan-technicz.html

2 minuty temu, nesiasps napisał:

ktoś się poczuje do "przedstawicielstwa"

Jeżeli producentem auta jest "Ford", to chyba oczywiste, że jego przedstawicielem w naszym kraju jest "Ford Polska".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Ford i tylko Ford Polska. Toyota i Toyota Motor Poland. Podobnie Fiat i FCA (teraz to chyba Stellantis) i tak dalej. Żaden warsztat. Żaden serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale taki dokument w ASO jest do ogarnięcia. 

Miałem ostatnio Renault Master 2 miejscowy a właściciel chciał przerobić na 3 miejscowy. Klient trochę zapłacił i chwile poczekał ale Renault wydało oświadczenie, ze pojazd fabrycznie posiada punkty dla 3 miejsc siedzących...  No ale nie było potwierdzenia, że zostały one poprawnie zainstalowane to zmian nie robiłem :P no ale wychodzi na to, że od stycznia na takim dokumencie można by zmiany zrobić ^^ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Logen napisał:

Renault wydało oświadczenie, ze pojazd fabrycznie posiada punkty dla 3 miejsc siedzących... [...] od stycznia na takim dokumencie można by zmiany zrobić

Nie wczytywałem się dokładnie w nowe przepisy ale "tak na szybko" to pojazd ma spełniać wymagania po dokonaniu zmian konstrukcyjnych, a nie w dniu produkcji. I takie poświadczenie jest od nich wymagane.

Dokumentów, z taką treścią jak u Ciebie, to my nigdy nie przyjmowaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający na koła wszystkich osi. W przyczepie rejestrowanej po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2023 r - w rejestrowanych przed tą datą pozostaje bez zmian - ciekawe czy producenci przyczepek mieli wiedzę odpowiednio wcześniej..

Edytowane przez nesiasps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

Cytat

§ 9i. W odniesieniu do pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym pojazdu podstawowego, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9a, § 9b, § 9d, § 9f, § 9g i § 9j, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego lub jego upoważnionego przedstawiciela potwierdzającym konstrukcyjne do tego przeznaczenie.”

Aktualnie nigdzie nie pisze o tym, że na potwierdzeniu ma być informacja o poprawnym montażu dołożonych siedzeń :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Logen napisał:

Aktualnie nigdzie nie pisze o tym, że na potwierdzeniu ma być informacja o poprawnym montażu dołożonych siedzeń

Czyli: miałem kiedyś auto osobowe 5 miejscowe i przerobiłem na ciężarowe 2 miejscowe. Szlifierką i agregatem spawalniczym trwale usunąłem mocowania tylnej kanapy i pasów bezpieczeństwa.
Teraz, gdy chcę wrócić do samochody osobowego, wystarczy mi oświadczenie producenta iż miał kiedyś tam mocowania foteli i pasów w procesie produkcyjnym?

Coś nie teges....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Logen napisał:

Aktualnie nigdzie nie pisze o tym, że na potwierdzeniu ma być informacja o poprawnym montażu dołożonych siedzeń :P 

To to jak mają być zamontowane, niepoprawnie? :?
 
A takie zdanie nie przewala się w dziewiątych paragrafach:
"W przypadku zwiększenia liczby siedzeń powinny być spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania
oraz kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14
i 17 EKG ONZ wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co tu się doszukiwać drugiego dna, zresztą @Paprock wyżej zapodał co i jak, dodam tylko od siebie, czy jak będzie  tam jakiś niby ważny "papier", a diagnosta stwierdzi swoim okiem, że to rzeźba to co jest ważniejsze, to co widzi, czy to, co coś tam nabazgrane ?. Dla mnie sprawa prosta i papier, i ogląd diagnosty muszą się ze sobą zgadzać, wtedy jest git. Amen. :wink:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Paprock napisał:
A takie zdanie nie przewala się w dziewiątych paragrafach:
"W przypadku zwiększenia liczby siedzeń powinny być spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania
oraz kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14
i 17 EKG ONZ wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego"

No ale badania te mogą być zastąpione oświadczeniem :P 

Wiadomo, ze koniec końców sprawdzamy czy wszystko jest cacy itd... No ale nawet w przypadku gdzie wszystko było robione zgodnie z przepisami często problemem było uzyskanie oświadczenia od producenta... No ale zmienił się zapis o treści owego oświadczenia, i takie jakie jest teraz będzie łatwiej uzyskać :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie na dokumencie dobrze a w rzeczywistości jakaś rzeźba to w zamianach konstrukcyjnych wykonuje się zakres badania okresowego więc załatwiamy ich usterkami o mocowaniu siedzeń z badania okresowego.

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radekd2 napisał:

Teraz, gdy chcę wrócić do samochody osobowego, wystarczy mi oświadczenie producenta iż miał kiedyś tam mocowania foteli i pasów

Ma nie kiedyś tam a teraz właśnie - dramatyzujesz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Solaris napisał:

A diagności barbarzyńcy potrafili do tej pory zmieniać ciężarowy 4 miejscowy na osobowy 4 miejscowy. Żeby pomóc klientowi i nie wołać o potwierdzenie.

Ja bym bardzo prosił o stonowanie języka. Przepis był w tej materii jasny i nie jest barbarzyńcą ten, kto wykonywał badanie ZK w ten właśnie sposób. To, że komuś nie odpowiadała forma obowiązująca nadal, to jest jego problem. Bo zaraz dojdziemy do momentu, że wszyscy diagności, którzy wykonywali badania po ZK przed wprowadzeniem słynnych "paragrafów dziewiątych" byli barbarzyńcami. I piszę to dlatego, że sam osobiście, własnoręcznie wykonywałem takie badania, zarówno w poprzednim, jak i obecnym stanie prawnym. Nowy przepis reguluje kwestie, które ustawodawca pominął, a które stały się przyczynkiem do dyskusji o sensie takich niepełnych zmian w przepisach. Osobiście się cieszę na, bo ta kwestia była dyskusyjna, podobnie jak "producent pojazdu bazowego", co ministerstwu wyłuszczyliśmy jako środowisko zaraz po wprowadzeniu dotychczasowych regulacji.

Jeszcze odnośnie zmian. Znika stosunek DMC pojazdu do DMC przyczepy w przypadku hamulca najazdowego. W końcu będzie można bez obaw ciągnąć przyczepę, której MMC określił producent, przy zachowaniu pozostałych warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, aboz napisał:

Znika stosunek DMC pojazdu do DMC przyczepy w przypadku hamulca najazdowego.

Jakoś nie mogę tego namierzyć. Z jakiego przepisu to wynika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było przed zmianą ;) pkt7.  

W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, danielg539 napisał:

Jakoś nie mogę tego namierzyć. Z jakiego przepisu to wynika? 

Strona numer 6.

15) w § 14:
a) w ust. 1 w pkt 2 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„hamulec awaryjny działający na co najmniej dwa koła pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie
awarii hamulca roboczego, z możliwością:”,
 
b) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony dopuszcza się hamulec ro
boczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający na koła wszystkich osi. W przyczepie rejestrowanej po
raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2023 r. dopuszcza się hamulec roboczy
typu bezwładnościowego (najazdowy) działający co najmniej na koła jednej osi; takie rozwiązanie dopuszcza się
również w przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 ton, zarejestrowanej po raz pierw
szy przed dniem 1 stycznia 1968 r.”;

 

A było tak:

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,
którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się
hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się
również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed
dniem 1 stycznia 1968 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.