Skocz do zawartości

Rozporzadzenia


Kryczynski A

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Arton napisał:

przykład z dziś. W cepiku zagrozenie bezpieczeństwa kod DICT097, w pokwitowaniu uszkodzenia pokolizyjne, w rzeczywistości urwany uchwyt od lampy, zagnieciony zbiorniczek spryskiwacza i zderzak do malowania

Czyli kolizja była 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro napisali uszkodzenia pokolizyjne to idzie powypadkowe, a w aucie LPG butla. I co nie będą chować pokwitowań? Będą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeglądam pokwitowania z ostatniego roku. W cepiku "uzasadnione przypuszczenie zagrożenia bezpieczeństwa" i co, robimy powypadkowe? No nie, bo w pokwitowaniu " rózne koła na przedniej osi". Dlatego jak wcześniej pisałem, pokwitowanie i tak musi być do badania. Cepik tylko do identyfikacji pojazdu

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wprowadzać w przepisy gniota o identyfikacji bez dokumentów można było wprowadzić wirtualne zatrzymanie DR na SKP. Ale poco ?? !!! Mniej negatywów w rejestrze - można porównywać się do niemieckich 20% N. 

Ludzie kto da N i klientowi zabierze DR jeśli on ma go w leasingu albo zabłąkany ze Szczecina przyjechał !!!

Edytowane przez markes30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nie spotkałem, żeby policjant nie wystawił pokwitowania. A ci, co próbowali mi nakłamać, że nie dostali żadnego pokwitowania od policjanta jakimś dziwnym trafem wydobywali te pokwitowania i okazywali do badania.
Poza tym przy pobieraniu danych do badania dokładnie widać "stan dokumentu" oraz kto, co i kiedy do cepiku wpisał.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc przyjmujemy po Norcomowskim głosowaniu że badania na podstawie Cepik robimy tylko wtedy gdy uprzednio SKP zatrzyma "papierowy DR" więc żeby ganiać klienta po PC to identyfikacja na CEP. Zatrzymania elektroniczne tylko z pokwitowaniem. Z wyrazami szacunku 😂

Musimy wziąć prawo w swoje ręce ! :killer:

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dalszej edycji. Tylko tak, żeby nie zamotać ministra bardziej, niż on nas zakręca.

My, diagności wspierający się na branżowym forum pod nazwą NORCOM zwracamy się do Pana Ministra z prośbą o wyjaśnienie jakiej sytuacji, jakiego przypadku dotyczy identyfikacja pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego wprowadzona Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 lutego 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z 2015 r. poz. 776, z późn. zm.3) ) wprowadza się następujące zmiany:

  1. w § 2 w ust. 1 w pkt 1 w lit. a dodaje się tiret czwarte w brzmieniu:

    „– centralnej ewidencji pojazdów, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1, 9–13, 15, 15a, 17 i 21 ustawy, w przypadku pojazdu, któremu zatrzymano dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe),”;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, markes30 napisał:

Ludzie kto da N i klientowi zabierze DR jeśli on ma go w leasingu albo zabłąkany ze Szczecina przyjechał

Czyli co wówczas robisz? Dajesz P i " na przeglądanie tego nie bylo" czy wycofujesz badanie z systemu i jedź sobie gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Rafi90 napisał:

badania na podstawie Cepik robimy tylko wtedy gdy uprzednio SKP zatrzyma "papierowy DR" więc żeby ganiać klienta po PC to identyfikacja na CEP.

Ja proponuję prześledzić drogę klienta, któremu SKP dała N i zabrała DR.

Założenia: SKP - centalna Polska , WK w którym pojazd jest zarejestrowany - Wrocław, pojazd w leasingu.

I. Badanie z N + zabrany DR 

II. Diagnosta zapierdziela na pocztę i wysyła poleconym za potwierdzeniem odbioru ( koszt dodatkowy dla SKP ~ 10 zł)

III. Klient ma 14 dni na załatwienie:

1. Naprawa pojazdu

2. Ponowne sprawdzenie na SKP

3. Zawiezienie 200 km lub przesłanie do leasingu zaświadczenia o badaniu ( dodatkowy koszt 10-200 zł)

4. Ktoś z leasingu musi pójść i odebrać z WK DR (  dodatkowy koszt 100-200 zł) leasing nic nie robi za darmo.

5. Ktoś z leasingu musi pójść i odesłać DR użytkownikowi.   (dodatkowy koszt 100-200 zł)

Można też samodzielnie pojechać do Wrocławia i odebrać DR z leasingu koszt 200 zł i cały dzień zmarnowany.

Klient dodatkowo ponosi karę w wysokości 210 - 600 zł !!! O dwóch dniach zmarnowanych nie wspomnę. 

.. a wystarczyło wirtualnie zatrzymać i wirtualnie zwrócić DR. 

 

Edytowane przez markes30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak mnie jeszcze zastanawia poszerzony katalog punktów w tym dodanym tirecie w stosynku do tiretu opisującego pokwitowanie. No ale gdyby komuś zależało na poszerzeniu danych przy pokwitowaniu, to zmianie uległby tylko tiret trzeci bez potrzeby dopisywania kolejnego. Nie wiem. Zamotali jak zawsze. No prawie zawsze.

Może warto się zastanowić nad tymi punktami wymienionymi w dodanym tirecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, markes30 napisał:

II. Diagnosta zapierdziela na pocztę

Oczywiście robi to po pracy i za czas spędzony na poczcie + dojazd prywatnym autem wlicza we własne koszta. .....Osobiście już to przerabiałem - pierwszy i ostatni raz.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiści jest to uciążliwość znaczna. Najczęściej to ja odwożę DR na pocztę i bardzo często płace za wysyłkę ze swoich prywatnych pieniędzy. Nie mniej jednak jest nić w porównani jaki tor przeszkód musi przejeść klient aby po N z zabraniem DR odzyskać go z powrotem. Ktoś chyba specjalnie te kłody pod nogi rzuca aby potem narzekać na małe statystyki N. Wystarczy wprowadzić wirtualne zabranie DR na SKP i po problemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krzysieknowak napisał:

Wpisywanie HAK i GAZ kiedyś odbywało się na skp,miałem takie ładne stempelki i już.

Tak! Tak! Gdyby większość diagnostów obowiązywały przepisy a nie ułańska fantazja, to zaiste te sprawy pozostałby na stacji. A tu jakims dziwnym trafem poznikały i zmiany i samy i gazy i haki. Pewnie klienci zawinili, no bo któżby inny.

 

 

11 godzin temu, Paprock napisał:

Bo tak mnie jeszcze zastanawia poszerzony katalog punktów w tym dodanym tirecie [...]

Coraz gorzej. Tak to scalone wygląda. Po co, na co? Nie wiem!

 

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:
1) identyfikację pojazdu, w tym:
a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w:
– dowodzie rejestracyjnym,
– pozwoleniu czasowym,
– pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy,
– centralnej ewidencji pojazdów, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1, 9–13, 15, 15a, 17 i 21 ustawy, w przypadku pojazdu, któremu zatrzymano dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe), czyli:

● dane identyfikujące pojazd (numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy pojazdu oraz numer rejestracyjny pojazdu,

● dane o tablicach rejestracyjnych pojazdu i ich legalizacji oraz o ich wtórnikach i dane o profesjonalnych tablicach rejestracyjnych oraz ich legalizacji,

● dane o badaniach technicznych pojazdu,

● dane o szkodach istotnych,

● dane o nadaniu i wybiciu nowego numeru nadwozia (podwozia),

● dane techniczne o pojeździe,

● dane o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego albo pozwolenia czasowego,

● dane o zatrzymaniu profesjonalnego dowodu rejestracyjnego lub blankietu profesjonalnego dowodu rejestracyjnego,

● dane o czasowym wycofaniu i ponownym dopuszczeniu do ruchu pojazdu oraz o jego wyrejestrowaniu,

● dane o wymianie drogomierza,

● dane o wydanych zezwoleniach na odstępstwo od warunków technicznych, jakim powinien odpowiadać pojazd.

(To, co kursywą sam naklikałem!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, markes30 napisał:

Ja proponuję prześledzić drogę klienta, któremu SKP dała N i zabrała DR...

Jeszcze 3 lata temu klienci ganiali po wszystkie zatrzymane DR do WK  i się dało a teraz wszyscy przyzwyczaili się do wygody. 

Oczywiście zgadzam się z tobą @markes30, że to zbytnie utrudnienie i SKP powinny zatrzymywać DR wirtualnie.

23 godziny temu, markes30 napisał:

Ludzie kto da N i klientowi zabierze DR jeśli on ma go w leasingu albo zabłąkany ze Szczecina przyjechał !!!

Tu nie tylko o leasing chodzi... Oficjalne dane są takie, że w Lublinie w 2022 r diagności zatrzymali aż 1 (jeden) DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2023 o 19:39, Paprock napisał:

Coraz gorzej. Tak to scalone wygląda. Po co, na co? Nie wiem!

A tak mnie naszło.
Sprawca całego zamieszania to prawdopodobnie ten Pan od respiratorów....

Takie pierwotnie chciał wprowadzić zmiany:
https://legislacja.gov.pl/docs//521/12366703/12932181/12932184/dokument597502.pdf

"Już obecnie na terytorium RP można poruszać się pojazdem bez posiadania przy sobie
dowodu rejestracyjnego, ponieważ w czasie kontroli drogowej uprawnione organy mają
możliwość weryfikacji danych pojazdu w centralnej ewidencji pojazdów. Analogiczne
rozwiązanie można również przyjąć w przypadku badania technicznego."

A finalnie wyszło jak wyszło
https://legislacja.gov.pl/docs//521/12366703/12932181/12932185/dokument597506.pdf

"Uprzejmie informuję, że uwaga dotycząca zmiany przepisu w zakresie danych niezbędnych do
przeprowadzenia badania technicznego, na podstawie których można dokonać sprawdzenia cech
identyfikacyjnych oraz ustalenia i porównania zgodności faktycznych danych pojazdu, została uwzględniona,
z tym, że brzmienie przepisu zostało doprecyzowane w taki sposób, aby weryfikacja danych pojazdu z danymi
zgromadzonymi w centralnej ewidencji pojazdów dotyczyła tylko pojazdu, któremu zatrzymano dowód
rejestracyjny (pozwolenie czasowe)."


A według mnie wyszło masło maślane bo po co coś doprecyzowywać skoro odpowiednio doprecyzowany zapis już istnieje:

"pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi
i informacjami, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy
,"

Oj te respiratory.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tiret o pokwitowaniu plus identyfikacja łacznie z danymi technicznymi istnieje i żyje własnym życiem. Zastanawiające jest po jakie licho poszerzyli katalog danych w stosunku do tiret trzecie i wychodzi, że to powinno dotyczyć sytuacji kiedy klient/petent nie ma, nie posiada, nie trzyma zatrzymanogo dowodu w ręce. Więc jaka to może być sytuacja? Bo skoro dowodu nie posiada, to powinien dysponować pokwitowaniem, zaiste. A pokwitowanie łacznie z cepikiem jest przecież rozpisane. Kto jeszcze może dowód zatrzymać i w zamian pokwitowania nie wystawiać? Bo mi wychodzi, że tylko stacja. Dlatego aż się prosi, żeby ten tiret czwarte doprecyzować o zatrzymany dowód przez stację kontroli. No takie moje zdanie. A coś mi się zdaję, że większośc odnosi ten przepis do zatrzymanego dowdu przez stację właśnie. Mimo wszystko taka rozkmina pozostawia niedostyt o co w tym wszystkim chodzi, nadal nie odpowiadając na zagwozdkę, po jaką chorobę poszerzyli katalog.

I wszystko byłoby GiT, gdyby na badaniu odpuścili dowód rejestracyjny całkowicie, czyli skasowali ten dopisek o zatrzymanym pozwoleniu/dowodzie lub doprecyzowali, że chodzi o dowód zatrzymany przez stację kontroli. Jak widać, wyjścia są dwa i tak lub siak należałoby ten tiret czarte rozpisać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przeczytać uzasadnienie do projektu.

W związku z uwagą Ministra Cyfryzacji zgłoszoną w ramach uzgodnień międzyresortowych, uwzględniono również zmianę w § 2 w ust. 1 w pkt 1 w lit. a rozporządzenia. Zmiana ta jest zmianą wynikową, związaną z konsekwencją wyeliminowania z obrotu prawnego karty pojazdu, która do dnia 3 września 2022 r. stanowiła dokument, na podstawie którego można było dokonać identyfikacji pojazdu, w tym sprawdzenia cech identyfikacyjnych oraz ustalenia i porównania zgodności faktycznych danych pojazdu. Stosownie do art. 132 ust. 4 ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym w przypadku określonym w ust. 1 pkt 1 oraz w przypadku stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) w stopniu powodującym jego nieczytelność lub uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) zatrzyma również jednostka upoważniona do przeprowadzania badań technicznych. Zatrzymany dokument przesyłany jest niezwłocznie organowi, który go wydał. W takim przypadku, po wyeliminowaniu z obrotu prawnego karty pojazdu, sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w dokumentach wymienionych w § 2 w ust. 1 w pkt 1 w lit. a rozporządzenia w trakcie ponownego badania technicznego polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, nie jest możliwe. Dane niezbędne do przeprowadzenia badania technicznego są zgromadzone w Centralnej Ewidencji Pojazdów i na podstawie tych danych można również dokonać identyfikacji pojazdu. Dlatego zasadne jest, aby uprawniony diagnosta miał możliwość przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, któremu zatrzymano dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe), po weryfikacji faktycznych danych pojazdu podlegającego badaniu z danymi zgromadzonymi w Centralnej Ewidencji Pojazdów, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1, 9−13, 15−15a, 17 i 21 ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym. Należy podkreślić, że dane w dowodzie rejestracyjnym, mogą zawierać dodatkowe informacje, które nie zostały zamieszczone w Centralnej Ewidencji Pojazdów, dlatego jest to rozwiązanie przeznaczone wyłącznie do przeprowadzania badania technicznego pojazdu, któremu uprawniony diagnosta wydał zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z wynikiem negatywnym i zatrzymał dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe). Dokumenty wymienione w obowiązującym § 2 w ust. 1 w pkt 1 w lit. a rozporządzenia, na podstawie których dokonuje się identyfikacji pojazdu, w tym sprawdzenia cech identyfikacyjnych oraz ustalenia i porównania zgodności faktycznych danych pojazdu, stosuje się w przeprowadzaniu pozostałych badań technicznych. Mając na uwadze, że obecnie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej można poruszać się pojazdem bez posiadania przy sobie dowodu rejestracyjnego, ponieważ w czasie kontroli drogowej uprawnione organy mają możliwość weryfikacji danych pojazdu z danymi zgromadzonymi w Centralnej Ewidencji Pojazdów, analogiczne rozwiązanie można również przyjąć w przypadku badania technicznego.

  • Polub 1
  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. I co, całe to uzasadnienie klientowi pokazywać, tłumaczyć o co biega. Z uzasadnień do projektów mamy się dowiadywać o co w przepisach się rozchodzi, bo co? Bo ciężko było trzy wyrazy dopisać, żeby sprawa była jasna, klarowna i czysta. Przez wszystkich zrozumiała i prosta! Pisałem jak to powinno wygładać! Nie dość, że wbijają z kserówkami dowodów, fotkami dowodów, aplikacjami zawierającymi dowód, to teraz jeszcze tę zamotę dodali i jak nic będziemy słuchać od samego progu, że do badania nie potrzeba ani pokwitowania, ani dowodu! KINO! I proszę mi natentychmiast poprawić ten zapis panie ministrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PANIE MINISTRZE!!!!

Skoro

Godzinę temu, tobiasztj napisał:

w przypadku stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) w stopniu powodującym jego nieczytelność lub uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) zatrzyma również jednostka upoważniona do przeprowadzania badań technicznych. Zatrzymany dokument przesyłany jest niezwłocznie organowi, który go wydał.

to o jakim BADANIU mowa???????

Godzinę temu, tobiasztj napisał:

ponownego badania technicznego polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki,

Nieczytelny DR jest jednym z zespołów i układów w którym stwierdzono usterki?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie i bez wycinania kawałków, bo akurat w tym "stosownie" zawarte jest:

Art. 132. 1. Policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej albo funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

a) zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,

b) zagraża porządkowi ruchu,

c) narusza wymagania ochrony środowiska;

- także sprawa co do zatrzymywania dowdów przez stację jest jasna. Skucha tylko w nowym tirecie powstała. No mi się to zaczyna powoli układać i jak nic pasuje do sytuacji kiedy klient "na poprawkę" podjechałby do innej stacji. Okaże zaświadczenie z informacjami, o które tak się ciskamy (haki, gazy i inne takie), a całą resztę z cepiku się wydobędzie. Tylko po co to robić, skoro w zaświadczeniu wszystko czarno na białym stoi. No dobrze, ale na okazywanie zaświadczenia podstawy brak i zaś spaliły na panewce taxi, haki, gazy i temu podonme adnotacje. Oj weźcie się tam za dobrą robotę. Oj weźcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Paprock napisał:

Spokojnie i bez wycinania kawałków,

Chodzi mi tylko o samo uzasadnienie.....

A po drugie to z samego rozporządzenia nie wynika to co z uzasadnienia😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee nooo... za rozpiskę rozporządzenia maja miszcza!!! 👎👎👎

Już chyba druga poprawka do niego! 

:zzz:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.