Skocz do zawartości

PROTEST SKP - 29/09/2022 r. - Warszawa


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, cezary napisał:

znam skp w których

 Znam to, a nawet nadzór wie o takich akcjach promocyjnych i nic nie robią, ale za to jak przychodzą na kontrolę do mnie, to wałkują/wertują te papiery jakby zależało ich życie od tego, dodatkowo jestem postrzegany jak rasowy gangus - bo robię np. ZK, zabytki itd. Dla mnie tych kontroli w ogóle może nie być w takiej formie.

 Zadajcie sobie pytanie gdybyście prowadzili kontrole, czego byście szukali w tych "papierach"?

 (Nie trzeba być na stacji by wiedzieć gdzie wałki strugają, a gdzie pracują Diagności) 

  No a tak w temacie to szef był zobaczyć czy pracujemy... "bo niektórym tak źle że strajkują"🤣

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielg539 napisał:

a gdyby tak uwolnić ceny OBT? Albo wprowadzić widełki cenowe (cena minimalna i maksymalna?). Ja Ty to widzisz?

W obecnym systemie? Byłoby by to strzałem w kolano całemu BRD. Dopóki system nie został uzdrowiony/naprawiony i nie ma nad nim kontroli, to uwalnianie cen jest samobójstwem. I prowadziłoby to do tak niechcianego przez wielu upaństwowienia SKP. Niektórym marzy się państwowa posadka, ale najczęściej są to osoby nie znające realiów pracy w urzędach (choćby wynagrodzeń) i nie mające świadomości, że zapotrzebowanie na diagnostów spadłoby drastycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, cezary napisał:

To mogłyby być nawet niższe niż obecnie

Już pisałem o tym wcześniej w innym wątku:
są SKP, na których BT robi się za darmo.

Wystarczy u nich wymienić 2x w roku opony, zrobić wymianę oleju i przegląd klimatyzacji. Idąc z tymi rachunkami na BT mamy je za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2022 o 08:32, Rafi90 napisał:

Jeśli TDT przejmie nadzór to po nowym roku właściciele SKP będą dzwonić do diagnostów i ładnie prosić żeby chcieli przyjść bo ich obecny diagnosta nie wie co to jest dziennik ustaw, i tym samym może przysporzyć problemów właścicielowi i całemu interesowi. Jeśli poziom wiedzy diagnostów zostanie zweryfikowany to myślę że w moim powiecie gdzie jest 13 stacji, to będzie tak może 10 diagnostów. I to tak optymistycznie. Reszta polegnie po pierwszej kontroli, a starsi uciekną na emke żeby nie umoczyć i nie płacić kar

A skąd ta pewność że ty zostaniesz w tym powiecie ?najlepiej każdy niech spojrzy w swój ogródek ,a nie robi swoje gniazdo i tak nas póżniej społeczeństwo opisuje .Kolego a P. z TDT to są myślisz nie ludzie, dobrze że nas przejmą jestem za ,może będzie jasne ,ze białe to jest białe ,a nie czarne .Kontroli już przeżyłem TDT i uważam że powinny być,zawsze nie jasne sprawy wyjaśniają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym Kraju nie dzieje się nic z przypadku, w czasie kiedy ludziom zaczyna się pętla na gardle zaciskać ktoś tam gdzieś dąży do wyleczenia patologi badań co chwila robiąc wrzutki, że tego czy innego diagnostę zatrzymali za lewe badanie - i tak Nas oceniają - bo nikt nie napisał, że ten czy inny diagnosta - poprzez uczciwą pracę i dobrą diagnozę - zapobiegł tragedii. Nasze środowisko nie potrafi samo siebie docenić bo mamy w genach, że jak robimy swoje to robimy i tyle, a jak znajdzie się czarna owca to trzeba się wstydzić wspólnie. Nie zwraca nikt uwagi na skutek obecnego systemu- bo zawsze tak jest, że gdy jest dobrze to nie widać. Statystyki wypadków pokazują, że zdarzeń z uwagi na stan techniczny w 37 milionowym Kraju jest jak na lekarstwo - a ministerstwo krzyczy że „reksio” na SKP podbija - nie widzicie tego? Diagnosta na skutek propagandy negatywnej w mediach jest odbierany negatywnie - to dlaczego tak się dzieje, że jedna grupa jest wspierana i chwalona a druga nękana? Ktoś Polakom wmówił, że patologie zaleczymy nadzorem z TDTu - tylko ja się zastanawiam czy te stacje co robią 100 badań dziennie to obawiają się zmian…wątpię, czy trzeba było budować gmach w stolicy i 100 ludzi wysyłać w teren dla naprawy. Bzdura totalna - nadzory, system szkoleń, seminaria - można było organizować i w tym systemie bez radykalnych kroków - bo nie ma pożaru żeby go gasić - a świadczy o tym skutek Naszych działań.  Prawdopodobnie ktoś tam z grubą kasą wie jak zarobić jeszcze więcej - a wykorzystując naiwność i pazerność polityków bo im kilka stanowisk dorzucą - lobbuje własny pomysł na biznes. Kowalski nie utrzyma pojazdu bo go nie będzie stać ale „wynajmie” „pożyczy” może w obliczu nadchodzącej rewolucji już się w kolejce po garnek złota ktoś ustawił. Ludziom trzeba ufać i nie można zakładać, że są źli z natury, pokusa czasem gubi - ale od tego są właściwe procedury i środki. Gdzie są zespoły lotne do kontroli innych grup społecznych - lekarzy, kominiarzy, spawaczy, instruktorów nauki jazdy - ktoś chce żebyśmy sami w to wierzyli że jest to konieczne i to się mu udaje. 

  • Polub 1
  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po proteście. Pryncypał zdał relację - cały ten protest pokazał że zainteresowanie  przedsiębiorców jest znikome, a władz jest właściwie żadne, mówiąc krótko, o kant d**y można to rozbić. 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile to wczoraj miałem pytań odnośnie "protestu diagnostów" ...

I trzeba było każdemu tłumaczyć, że to właściciele protestowali (na co nikt z pytających, nawet nie zwrócił uwagi), a diagnostami to tylko medialnie sobie mordy powycierali.

 

Taki mamy klimat, bo kogo by obszedł protest samych właścicieli ?

A jak się dopisało diagnostów, to przynajmniej  więcej ludzi coś tam poczyta/poczytało i głowach im zostało.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co jest bezpośrednio pod artykułem?

Zatrzymano diagnostę.

27 minut temu, Mecher napisał:

Taki mamy klimat, bo kogo by obszedł protest samych właścicieli ?

Gdyby tak w ustawie się dopisało że za przeprowadzenie badania bez pojazdu lub wynik badania P mimo że urządzenia ewidentnie wskazywały niesprawność,  konsekwencje ponosi diagnosta i jego szef to ludzi pewnie  by więcej  było. Właściciele SKP  nie chcą słyszeć o braniu jakiejkolwiek odpowiedzialności za to co wyjechało z ich stacji, a PISK dba o interes właścicieli. Udają potem zaskoczonych że diagności odcinają się od protestu. Ktoś tu na forum napisał że diagnosta i właściciel na jednym jadą wozie, tyle tylko że diagnosta czyje się jak koń który ten wóz ciągnie, a jak ciągnie za wolno (za mały przerób bo sprawdza a nie rozdaje pieczątki) to się go wymienia. Wóz jest szefa, jak chce jechać to musi mieć konia więc  niechętnie zatrudnia tego konia, ale nie pomyśli że może w tym wozie któreś koło się nie kręci tylko oczekuje że będzie szybko jechał.  Więc kto miał protestować? Mała grupa ludzi prowadzi stacje, moim zdaniem to będzie ze 2000 osób, jest wielu takich co ma kilka a są i tacy co maja kilkanaście stacji. Oczywistym jest że wszyscy nie przyjadą na protest więc garstka ludzi się pojawiła. Ja normalnie pracowałem i szef nie zdecydował się nawet na plakaty. Było kilka zapytań na temat protestu i utwierdziły mnie one w przekonaniu że klienci są dziwni, przyjechali na badanie i udają zdziwionych, bo słyszeli że będą zamknięte stacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem badań technicznych i znikających SKP to mały pikuś, bo za kilka lat może zniknąć znaczna część rynku motoryzacyjnego a przynajmniej ta część prowadzona przez małe prywatne firmy. Zapraszam do posłuchania rozważań Jacka Kubraka. 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zastanawiamy się, czy jeśli prąd będzie dalej tak drogi zimy, nie zamkniemy naszej stacji - podkreślają diagności.

   Od kiedy diagności podejmują decyzję o zamknięciu  stację ? 

Cytat

Podstawowa pensja dla świeżego diagnosty to jest ok. 3,5 tys. netto. W dużych miastach diagnosta może liczyć na ok. 5 tys. netto.

To też jest dobre. A co do 5 tyś., to fakt, może liczyć, ale chyba na siebie ...

Cytat

od poniedziałku Izba Stacji Kontroli Pojazdów będzie organizować regionalne spotkania. Diagności będą omawiać tam ewentualny, kolejny ogólnopolski protest.

Diagności będą omawiać ? :giggle:

 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jego wina, skoro protest reklamowany wszędzie jako diagnostów, a i pewnie wypowiadający się twierdzili, że nimi są.  Akurat w tym temacie piskp zrobił dobrą robotę, by tak było.

A jeszcze niedawno pisk twierdził, iż średnie wynagrodzenie diagnosty to 5 tyś netto. Teraz minimalne to 3,5 (no dobra, dla świeżego), a w dużych miastach, to nawet na ok. 5 tyś można liczyć.

To wtedy kłamali, czy teraz ? A może wtedy i teraz, i cały czas ?

Trzeba by się też zastanowić nad słowami "podstawowe wynagrodzenie", czyli sami przyznają iż pensja zależna od ilości badań (przerobu) ? Więc jak to się ma do ich dbałości o BRD ?

Dla mnie to hipokryzja, no ale cóż

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2022 o 23:03, nesiasps napisał:

Statystyki wypadków pokazują, że zdarzeń z uwagi na stan techniczny w 37 milionowym Kraju jest jak na lekarstwo

Brednia!!! Oficjalna statystyka policji dotyczy tylko tego co oni sami ustalili w czasie oględzin miejsca zdarzenia, jaki bieg sprawa nabierze w dalszym postępowaniu tego już statystyka nie obejmuje. A ponieważ do pracy w policji nie trzeba mieć nawet matury, to śledczy są niezbyt rozgarnięci i idą po najmniejszej linii oporu, więc jako przyczyny wypadków podają nadmierną prędkość.

Generalnie to temat znacznie bardziej rozległy, ale tak w skrócie wygląda. Żyjąc w państwie z kartonu już do tego przywykliśmy, ale w państwach bardziej poważnych ktoś jednak zadaje pytanie "DLACZEGO", a nie wali łbem w ścianę. Popatrz na statystyki niemieckie, te z SKP i te dotyczące wypadków drogowych. Tam co 5-ty pojazd nie przechodzi OBT, a stan techniczny jest odpowiedzialny za ~10% wszystkich wypadków.

Więc mam uwierzyć, że w PL, gdzie średni wiek pojazdu jest o prawie dekadę wyższy, a BT pozytywnie przechodzi 97,6% pojazdów, stan techniczny pojazdów odpowiada tylko za 0,2% wszystkich wypadków? Bądźmy poważni! 

  • Polub 1
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czolgista napisał:

A ponieważ do pracy w policji nie trzeba mieć nawet matury

Myślisz, że brak matury decyduje o tych statystykach? Chyba zbyt wiele oczekujesz po tym osiągnięciu naukowym:))

Skoro to "brednia" to pewno masz ciekawsze źródła wiedzy na temat przyczyn wypadków - może z TDTu? 

1 godzinę temu, Czolgista napisał:

Tam co 5-ty pojazd nie przechodzi OBT, a stan techniczny jest odpowiedzialny za ~10% wszystkich wypadków.

No to sam widzisz jak dbają o pojazdy i to pomimo zapewne posiadanego majątku - ale wiadomo czemu bogaty - bo oszczędny - ja nie widzę po pierwszych badaniach, żeby tam były takie perełki techniczne - a sami odwiedzający czasem stację Niemcy również nie potwierdzają że w ich Kraju panuje taki reżim techniczny - wręcz przeciwnie się dzieje, może faktycznie w dużych miejscowościach tak jest z uwagi na zakazy i normy ale zapewne nie na prowincji.

 

Co oczywiście nie znaczy że obecna bieda w Polsce nie obniża stanu technicznego pojazdów - jest zdecydowanie gorzej bo ludzi nie stać na utrzymanie pojazdu. Nasz Rząd niech się zajmie naprawą gospodarki zamiast budować pałace dla kolejnych urzędników bo idzie to wszystko po równi pochyłej ku upadkowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nesiasps napisał:

Myślisz, że brak matury decyduje o tych statystykach?

Myślę, że jak ktoś nie był w stanie zdać "nowej-starej" (2006 - 2015r.) matury to nie świadczy to dobrze o jego zdolnościach intelektualnych. Zwłaszcza, że do jej zaliczenia nie potrzeba nim. 50% (jak na studiach) tylko wystarczy jakieś żałosne 30%... Jeśli takie asy idą do policji to się wcale nie dziwię, że jest tam tak jak jest.

2 godziny temu, nesiasps napisał:

ja nie widzę po pierwszych badaniach, żeby tam były takie perełki techniczne

Nie no logiczne, że jak myślisz o sprzedaży samochodu do kraju 3go świata takiego jak PL, to inwestujesz w niego grubą bułę, żeby przyszły nabywca biedak nie musiał się rujnować na doprowadzenie go do sprawności... 

2 godziny temu, nesiasps napisał:

Co oczywiście nie znaczy że obecna bieda w Polsce nie obniża stanu technicznego pojazdów - jest zdecydowanie gorzej bo ludzi nie stać na utrzymanie pojazdu.

To niech się domagają podwyżek! I niech zaczną rozsądnie wydawać pieniądze. Bardzo często widzę w sklepach jak ludzie szturmują kasy wózkami wypchanymi po brzegi jakimś śmieciowym żarciem. Podejrzewam, że spora część tych produktów i tak ląduje w koszu, więc kasa nawet nie przeżarta, a po prostu wyrzucona. Nie wspominając o telewizorach na pół ściany i innych gadżetach, które najczęściej i tak leżą nieużywane. No ale 3000 zł na nowy telewizor się znalazło, ale 200 zł na wymianę klocków już brakło i z pyskiem trzeba skakać do diagnosty, że uprzejmie zauważył ich nadmierne zużycie. Inną sprawą jest to, że w PL wciąż pokutuje mentalność postaw się a zastaw się. Więc jak statystycznego januszka stać na utrzymanie np. Renault Clio, to kupuje Audi A6, a potem płacz bo wymiana wielowahaczu kosztuje ponad połowę wypłaty, albo jakaś część dedykowana tylko do tego modelu kosztuje nowa 2500 zł, a używana 1200 zł. Albo opony zjeździ do póki druty nie będą wystawać bo komplet 20" opon to dwie jego wypłaty.

  • Polub 2
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stacjom zostaje wyrwać gdzieś dobrego prawnika, który doradzi jak zgodnie z prawem doliczyć dodatkową opłatę do BT, od której oczywiście będzie paragon i podatek. Może być to już usługa dodatkowa a nie sprawdzenie. Myślę że wtedy dało by się na  własna rękę podnieść ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie ma, więc temat można rozegrać na swoją rękę, a nie czekać aż Pan i władca łaskawie da. Jak ludzie nie wezmą spraw w swoje ręce to za 5 lat będzie u nas Afryka albo druga Grecja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Rafi90 napisał:

doradzi jak zgodnie z prawem doliczyć dodatkową opłatę do BT

To w czym piskp ma problem ? Np. już ileś tam wcześniej MI sugerowało by do powypadkowego doliczać 98,- a do sprowadzonego z zagranicy 60,-

Wystarczyłoby zastosować w stacjach patronackich ... Tylko czy ci płaczący to podchwycą ...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem bardziej na myśli stałą opłatę do każdego badania. Tak jak mówię, jeśli branża się sama nie weźmie za zmiany to rząd ją zagłodzi i będzie płacz.

Nawet gdyby tak średnio prosperującej stacji doszło powiedzmy 10k netto  miesięcznie to myślę że uleczyło by to na jakiś czas biznes.

Robiąc powiedzmy 300 badań miesięcznie, niechby do każdego doszło te 30 zł netto to już mamy sumę z której można diagnoście dorzucić do pensji , pokryć wyższe koszta i jeszcze coś zostanie właścicielowi

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Rafi90 napisał:

Miałem bardziej na myśli stałą opłatę do każdego badania.

A może by tak po troszku łyżką, a nie od razu całym garem ?

Jakby tyle doszło co sugerujesz, to po co komu podwyżki cen badań, po co protesty ?

Choć patrząc na naszą mentalność, to i trzy razy tyle byłoby mało. Zwłaszcza po słowach

Cytat

uleczyło by to na jakiś czas biznes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+1000zł miesięcznie nic nie da. Jeśli przedsiębiorca dostanie 2000zł więcej to też pracownikowi nie da 1000zł. Okolice choćby tych 7-8 netto to już można by dać zarobić diagnoście (bo wielu ma pensje jak sprzątaczka) a i dołożyć do ogrzewania itd było by z czego. Skoro ludzie nie narzekają na mandaty (ba , jeszcze to pochwalają) mimo że wzrosły kilkaset % , to te 40 zł na rok dołożą bez płakania, nic się nikomu nie stanie. JA nie jestem prawnikiem, ale taka jest moja wizja, że SKP będą musiały same podnieść opłaty , badanie+ coś tam, bo patologia na górze myśli tylko jak wygrać wybory

26 minut temu, Mecher napisał:

A może by tak po troszku łyżką, a nie od razu całym garem ?

 

 

 

 

 

Po troszku łyżką to trzeba było dokładać przez te lata, choćby 10zł na rok, i dziś nie było by problemu

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.