Skocz do zawartości

Nowe rozporzadzenie Dz.U pozycja 2066 zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu badań technicznych


Kryczynski A

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, radekd2 napisał:

do samochodów ciężarowych, powyżej 3,5 T (Euro III, IV, V itd.), nie podłączamy OBD, a tylko sprawdzamy zadymienie dymomierzem?

Tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączamy powyżej 3,5 tony OBD do pojazdów ZI. Autobusy ZI na CNG, LNG, śmieciarki ZI na CNG dlatego SKP potrzebuje czytnika OBD na 24V. 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Solaris napisał:

dlatego SKP potrzebuje czytnika OBD na 24V

Tylko kiedy to nastąpi? Sami musimy się w to wyposażyć i ściągać TDT na ponowny odbiór czy też wystarczy CE i możemy go używać bezkarnie. Tak właśnie się kończy wprowadzanie przepisów bez konsultacji z tymi co mają to wykonywać a ślepo robi się szopkę kopiuj - tłumacz - wklej i odtrąb sukces ciężkiej pracy ministerstwa :faint:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już teraz możesz mieć taki przyrząd. Sprawdź tylko jaka masz wtyczkę. W załączeniu plik. Tylko typ wtyczki B pasuje do pojazdów na 24 V oraz załatwia sprawę także na 12 V. Więc trzeba mieć przyrząd z wtyczką typu B. Ktoś wyżej pisał, że ma UNI-OBD producent Unimetal i akurat ten przyrząd nie pasuje bo ma złącze A i jest tylko do 3,5 tony. Ale na stacjach okręgowych musi być czytnik o złączu typu B bo inaczej nie na rady powiedzieć, że się podłączysz jak wtyczka nie pasuje:) 

Pisałem tez wyżej, które czytniki OBD będące na rynku są właściwe i pasują

OBD typy złącz.png

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Solaris napisał:

Ale na stacjach okręgowych musi być czytnik o złączu typu B bo inaczej nie na rady powiedzieć, że się podłączysz jak wtyczka nie pasuje:) 

Wszystko fajnie, tylko mam potwierdzony odbiór SKP przez jedyną słuszną instytucję - czytaj stacja spełnia wymagania do wykonywania BT. Nie zmieniło się rozporządzenie odnośnie wyposażenia SKP i nagle fizycznie nie mogę prawidłowo wykonać BT choć w kwitach wszystko pasuje... :shock:

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mówię, że już teraz możecie mieć taki przyrząd na stacji bo część producentów od dawna robi tylko z wtyczkami typu B. 

Trzeba zajrzeć do pudełka i zobaczyć jaka wtyczka a dopiero potem się martwić

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Solaris napisał:

Trzeba zajrzeć do pudełka i zobaczyć jaka wtyczka a dopiero potem się martwić

Niestety mam typ A, co dalej ? Odbiór stacji mam do 10.2025 r. Muszę się zaopatrzyć w nowy przyrząd czy też "olać" zmiany zakresu i sposobu wykonywania BT, ponieważ stoją w sprzeczności z rozporządzeniem odnośnie wymagań dla SKP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Formalnie moja stacja spełnia wszystkie wymogi formalne dla OSKP, więc nie widzę podstawy do tego aby rezygnować z badania tych pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nic, natomiast problem jest ogólnokrajowy. Z jednej strony na dzień dzisiejszy nie mamy obowiązku wymiany/dokompletowania wyposażenia a z drugiej nie możemy przy dzisiejszym wyposażeniu spełnić wymogu wykonania BT zgodnie z nowym zakresem.

Zazgrzytało w trybach a mechanika nie ma na horyzoncie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, adam1501 napisał:

Niestety mam typ A, co dalej ?

Zawsze możesz doposażyć skp w nowszy sprzęt, zgłosić nowe urządzenie do TDT, oni wykonają odbiór cząstkowy (zmiana danego urządzenia) i po sprawie. Ale wiesz dobrze o tym, tak tylko skrobnąłem. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Możesz zgłosić tylko jeden przyrząd. Zasada jest taka, że jak zgłaszasz przyrząd, który nazywam pudełkowy to nie robisz odbioru całej stacji a tylko ten jeden przyrząd. Tylko przyrządy posadowione w ławie pomiarowej typu rolki, szarpaki, amortyzatory sprawiają, że TDT odbiera całą stację od nowa. Więc luz, zgłaszasz jeden przyrząd i nikt Ci ławy pomiarowej od nowa nie sprawdza ani całej SKP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, cezary napisał:

Ale wiesz dobrze o tym

Oczywiście. Denerwuje mnie, że niby eksperci z wielkich instytutów nie widzą takich rzeczy, nie reagują na wprowadzane zmiany, nie oświecają ministra, że wypuszcza kolejny kretynizm. Powstał kolejny bubel z którym to my musimy walczyć i zderzać się pomiędzy nadzorem i klientem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci urządzeń na pewno już podpowiedzieli do Nadzoru, że cześć czytników OBD nie pasuje na 24V bo chcą sprzedać swoje urządzenia. Myślę, że nadzór o tym wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Solaris napisał:

Myślę, że nadzór o tym wie.

I cóż zrobi z tą wiedzą? Zmusi stację, spełniającą wymagania wyposażenia, do uzupełnienia wyposażenia? Raczej w trakcie kontroli będą się modlić, żeby akurat na taki pojazd nie trafić i wszystko odbyło się bezboleśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec roku się zbliża, firmy szukają zarobku, bo sprzęt pewnie zalega a magazynach.

Każdy sposób reklamy jest dobry, jeśli prowadzi do określonego celu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Czy ja dobrze mysle?  odnosnie hamulców  bo mnie nagle ...🤯
1.2.1 Sprawność i skuteczność hamulca roboczego

 

Cytat

Siła hamowania na danym kole wynosi mniej niż 70% największej zmierzonej siły hamowania na drugim kole tej samej osi lub nadmierne odchylenie toru jazdy w trakcie próby drogowej.

Siła hamowania na danym kole wynosi mniej niż 50% największej zmierzonej siły hamowania na drugim kole tej samej osi w przypadku osi kierowanych.

Czyli na osi kierowalnej  dopuszczalna róznica 50%???


OK ZLE SPOJRZAŁEM  PRZY  50% ZATRZYMUJE DOWÓD
Prosze o usuniecie posta

Edytowane przez Masselo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle myślisz :P Popatrz sobie jakie usterki są dalej zaznaczone ;) 

Jeżeli różnica jest ponad 30% to mamy usterkę poważną; Jeżeli różnica na osi kierowanej przekracza 50% to mamy Usterkę niebezpieczną i musimy zatrzymać dowód rejestracyjny :P 

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

Denerwuje mnie, że niby eksperci z wielkich instytutów nie widzą takich rzeczy, nie reagują na wprowadzane zmiany, nie oświecają ministra, że wypuszcza kolejny kretynizm.

Bez urazy ale mam wrażenie, że jest dokładnie odwrotnie... tylko jakby organ ustawodawczy słuchał ale nie słyszał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, fuks napisał:

mam wrażenie, że jest dokładnie odwrotnie

Jakbyś pojechał na jedno czy drugie szkolenie prowadzone przez tych ekspertów to nie miałbyś odmiennego zdania. Np. ITS jest niby organem eksperckim, ma prowadzić szkolenia, egzaminy a program po dzień dzisiejszy jest w jakimś okresie przejściowym, części usterek niemożna użyć, bo nie można wysłać do CEP, na szkoleniach żadnych merytorycznych - potwierdzonych przepisami informacji tylko przedstawianie swoich wizji. Skoro minister ma takich doradców, to nie ma się co dziwić, że wychodzą później takie kwiatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ że w wielu kwestiach ministerstwo wydało jakiś przepis, i później samo do swojego przepisu wydawało interpretacje, albo pismo że interpretacja należy do organu nadzorującego SKP. Nie dziwcie się że każdy próbuje kleić teorie skoro sam autor przepisów coś napisał a później tłumaczy żeby sobie zinterpretować po swojemu. Różnica jest ta że w razie draki, jeśli podeprzesz się czymś co np widnieje na stronie its do wglądu, to może się sytuacja potoczyć inaczej niż wtedy kiedy powiesz "no ja tak ten przepis rozumiem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.