Skocz do zawartości

Nowe rozporzadzenie Dz.U pozycja 2066 zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu badań technicznych


Kryczynski A

Rekomendowane odpowiedzi

Galaxy nawet nie wiesz czy urządzenie OBD, które posiadasz działa do silników z zapłonem samoczynnym, prawdopodobnie nie.

Więc jak wejdzie ustawa to ktoś z TDT Ci udowodni, że robisz badania bez wymaganego wyposażenia bo jak mogłeś zrobić analizę Diesla jak przyrząd nie był przystosowany.

A wiesz, że zrobienie badania bez wymaganego wyposażenia to będzie rażące naruszenie😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Solaris napisał:

Galaxy nawet nie wiesz czy urządzenie OBD, które posiadasz działa do silników z zapłonem samoczynnym, prawdopodobnie nie.

Tego nie muszę wiedzieć w punkcie 8.2.2.2. Zadymienie spalin nie sprawdzam urządzeniem OBD

8 minut temu, Rafi90 napisał:

Ale przecież jest napisane , analiza i OBD

Tu się doczytałem że możecie mieć rację:)

Wykonanie pomiaru

4. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest
sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują
zarejestrowane kody usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Solaris napisał:

czy urządzenie OBD, które posiadasz działa do silników z zapłonem samoczynnym

Ten temat ja rozpętałem. Na szczęście po rozmowie z producentem urządzenia okazało się że nasze jest ok.

Zmyliło mnie to że po teście wyświetliło "NEGATYWNY". Jeśli nie wyświetla kodów, to ten komunikat jest lotto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli ma euro4 możemy wykonać samą kontrolę OBD, a już przy wyższym euro 5 to i to. Przecież to absurd.

 

Z drugiej strony nie jest napisane że pkt2 dotyczy tylko samochodów starszych. A każdy samochód z euro4,6 i wyższe gniazdo OBD ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Galaxy_13 napisał:

wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane

Dlatego musisz podpiąć urządzenie aby widzieć powyższe. Monitory mogą być nie wykonane a kontrolka nie świeci się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, radekd2 napisał:

No to nie muszę do nich dzwonić :)

To jeszcze żebyś nie błądził. Robisz test OBD tak jak dla benzyny i nie zrobi testu czujników tlenu. Wynik wychodzi negatywny, ale dla Ciebie ważne, że zrobił dostępne testy i nie wykazuje usterek związanych z emisją. Wtedy wynik badania OBD uznajesz za pozytywny. Tak wynika z rozmowy z Automexem. Pracują nad oprogramowaniem do diesli.

  • Piwo 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aboz napisał:

Pracują nad oprogramowaniem do diesli.

Sprawdziłem na ich www jaka jest ostatnia wersja oprogramowania do AMX. 4.07f z maja 2009 roku. Trochę długo nie aktualizowali :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2022 o 16:20, danielg539 napisał:

Aby nie było zbyt pięknie

Nie wiem jak Wy, ale ja rozumiem to tak:

Są trzy światła STOP, nie działa jedno - UD, nie działają dwa - UP, nie działa żadne - UN.

Wnioskuję tak, bo podobnie jest w przypadku światła tablicy rejestracyjnej.

Ta usterka związana z niewłączaniem się przy uruchomieniu hamulca, to HIT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, adam1501 napisał:

Monitory mogą być nie wykonane

A to jest przygotowane na tych co przed wjazdem na stację kasują błędy ;) i po ewentualnym wejściu w życie wiadomej ustawy łatwo będzie wyhaczyć diagnostę, który nie wykona całej procedury.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, mirek_handlarz napisał:

i po ewentualnym wejściu w życie wiadomej ustawy łatwo będzie wyhaczyć diagnostę, który nie wykona całej procedury

Ktoś musi to kontrolować i mieć odrobinę wiedzy aby móc to zweryfikować. Dziś, samo używanie analizatora i dymomierza dla ludzi to szok cywilizacyjny a jak dojdzie jeszcze obowiązkowe OBD, to posiwieją :shock:

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, nesiasps napisał:

pajęczyną zarasta

Zaryzykuje stwierdzenie, że na początku - wielu z pajęczyn oczyści 😜 "...ino gdzie tu ten pstryczek jest..." :icon_twisted:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak się odnieść do tego:

Urządzenia do redukcji emisji spalin / Kontrola organoleptyczna / Brak fabryczne montowanego urządzenia do redukcji emisji spalin, przeróbka urządzenia lub wyraźnie nieprawidłowe działanie = UP.

Czyżby wymietli z rynku zamienniki kataliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, adam1501 napisał:

Ktoś musi to kontrolować i mieć odrobinę wiedzy aby móc to zweryfikować. Dziś, samo używanie analizatora i dymomierza dla ludzi to szok cywilizacyjny a jak dojdzie jeszcze obowiązkowe OBD, to posiwieją :shock:

Odczyt danych z OBD to pikuś dla twojej informacji niektóre samochody na bieżąco się diagnozują TUAREG i nie można wykonać w nim pomiaru zadymienia dymomierzem podobna sytuacja  z OBD też jest ciągła diagnoza jak do tego dojdzie wysłanie automatycznych informacji do Serwisu co po wprowadzeniu obowiązkowych kart sim w samochodach jest bardzo możliwe to parametry pracy silnika (dane z komputera czytaj sterowników) będą odczytywane na bieżąco a nie tylko na corocznym przeglądzie.

Zbyszek Sparrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Slawex napisał:

Są trzy światła STOP, nie działa jedno - UD, nie działają dwa - UP, nie działa żadne - UN.

Wnioskuję tak,

Tak robię, odkąd pracuje jako diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Paprock napisał:

Ciekawe jak się odnieść do tego:

 

Czyżby wymietli z rynku zamienniki kataliczne.

A jak rozpoznasz czy coś jest zamiennikiem czy nie? Rynek szybko się dostosuje i nawet logo producenta będziesz miał jak dobrze poszukasz 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK Rafi90, ale jest kupa samochodów, którym pokradli katalizatory i mało kto założył na powrót nowy. Większość na zamiennikach śmiga, a w usterce położyli nacisk na "zamontowany fabrycznie". Trzeba zgłębić dokładnie co skrywa nazwa "urządzenie do redukcji emisji spalin montowane fabrycznie".

6 minut temu, Rafi90 napisał:

A jak rozpoznasz czy coś jest zamiennikiem czy nie?

Oj mowa o tych, co z daleka widać, że kat to puszka zwykła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie jak jest z czytnikiem informacji OBD Controller firmy OPUS, mam taki na stacji i nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy będzie obsługiwał silniki diesla?, dzwoniłem do firmy która kiedyś zajmowała się dystrybucją tego czytnika ale nić nie wiedzą. Wczoraj sprawdziłem dwa samochody z silnikiem diesla jeden z 2014 a drugi z 2008 roku czytnik w obu przypadkach się połączył wykonał "Test SKP" .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.