Skocz do zawartości

Nowe rozporzadzenie Dz.U pozycja 2066 zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu badań technicznych


Kryczynski A

Rekomendowane odpowiedzi

Od takiego "cudowania" to byłbym daleki, jak auto wyleci z rolek albo coś się stanie to więcej będzie  ten pomiar kosztował niż jest na wypłatę. Wciskam pedał max w podłogę, jest 2500obr to robię na 2500 i tyle. A że nie przejdzie do następnego pomiaru? Myślę że ręcznie zrobione 3 pomiary i wzięty z nich  odpowiedni, będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda swobodnego przyspieszania jest dobra do aut starszych bez filtra cząstek stałych. Od kiedy pojawiły się DPF to ta metoda i tak da wynik pozytywny mimo wyciętego filtra ze względu na zbyt wysoką normę (obecnie K=1,5 m-1 albo dane z tabliczki jeśli są). Do tego doszła blokada obrotów na biegu jałowym. Dlatego metoda swobodnego przyspieszania powinna być utrzymana dla aut starszych a dla Euro 5, Euro 6 inny przyrząd i inna metoda tak jak Niemcy, Holandia czyli pomiar liczby cząstek stałych. Pomiar jest na biegu jałowym i blokada nie przeszkadza i bezbłędnie wykrywa wycięty DPF

Pewnie, że tak jak pisze Rafi90 nie ma co cudować tylko jak pojazd pozwala na 2500 obrotów to tak zostaje. Cała metoda jest bez sensu dla Euro 5 i Euro 6 i normalne kraje już dawno przeszły na pomiar liczby cząstek. Wymaga to niestety zakupu nowego przyrządu dla SKP ale pomiar jest na wolnych obrotach

 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do podłączenia OBD dla diesli. Sprawdzamy tylko czy są kody błędów związane z emisją spalin. A to chyba ogarnie bez problemu każdy czytnik, który jest na SKP.

Cytat

System OBD wykazuje kody usterek związane z emisją

 

Nie wykonujemy testu prawidłowego działania kontroli MIL i procedur diagnostycznych jak w autach z zapłonem iskrowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DARIO64 napisał:

wyłączenia blokady

Fajnie by było, gdyby jeszcze ustawodawca udostępnił nam dane takiej operacji dla każdej marki i modelu.

 

3 godziny temu, IVVO napisał:

nie przejdzie

Nasz przechodzi nawet przy wyniku: 0,00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Slawex napisał:

Nasz przechodzi nawet przy wyniku: 0,00.

Bywa to kłopotliwe, bo analizator ciągle czeka na wykonanie pomiaru i przy tak niskim zadymieniu nie da się zakończyć pomiaru i wydrukować jego wyników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Slawex napisał:

przy wyniku: 0,00

Mój CAP czeka na pomiar - czyli możesz zrobić pomiar zadymienia nawet bez pomiaru gdyż łyka 0.0. Wystarczy 3-razy nacisnąć OK. CAP na to nie pozwala 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz normalnie funkcjonuje i prowadzi pomiary, tylko przy wynikach 0,00 trzeba zrobić czasem 5,6 wzrostów obrotów, a przy wynikach powyżej zera, jeżeli są przybliżone wartości, to 3 wzrosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielg539 napisał:

czyn Darku wciskasz pedał gazu podczas pomiaru skoro jena noga jest na sprzęgle a druga na hamulcu.

Daniel, zaćmy mózgowej z poniedziałku dostałeś? Skąd taki wniosek że w trakcie pomiaru musi być wszystko wciśnięte?

Tyle napisał  @aboz :

Cytat

Da się wyłączyć ogranicznik obrotów biegu jałowego.

Czy jak włączasz/wyłączasz światła, to dalej trzymasz rękę na włączniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, DARIO64 napisał:

Skąd taki wniosek że w trakcie pomiaru musi być wszystko wciśnięte?

Z mojego doświadczenia wiem, że pedał sprzęgła czasami musi być wciśnięty aby silnik uzyskał maksymalne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Slawex napisał:

Nasz normalnie funkcjonuje i prowadzi pomiary

W pomiarze zadymienia nie ma czegoś takiego jak wartość 0.0 - dymomierz jest przewidziany dla pojazdów bez DPF. To zwykła optyka z nadajnikiem i odbiornikiem światła i coś musi zakuci strumień tegoż światła aby był jakiś odczyt. W sprawnym DPF wynik musi być "zero" . A dymomierz jest do klekotów gdzie lecą cząstki sadzy. Może po prostu należy przeprowadzić kalibrację dymomierza i wyczyścić optykę. Przy intensywnym użytkowaniu robię to raz w miesiącu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też pisałem że metoda swobodnego przyspieszania nie ma sensu przy DPF. Zastanawiacie się czy odblokować obroty i w jaki sposób ale jest to bez znaczenia bo cała metoda dla Euro 5, Euro 6 nie ma sensu. A dla starych można ją stosować i tam nie ma blokady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Solaris napisał:

bo cała metoda dla Euro 5, Euro 6 nie ma sensu

Przy 4 już wyniki są nie zbyt rzetelne, a 5 i 6 to "szkoda się brudzić" - chyba żeby postraszyć klienta. Ostatnio ćwiczyłem z emulatorem AdBlue w Mercedesie  - wynik 0  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radekd2 napisał:

Wracając do podłączenia OBD dla diesli. Sprawdzamy tylko czy są kody błędów związane z emisją spalin. A to chyba ogarnie bez problemu każdy czytnik, który jest na SKP.

Z tego co czytam to podłączenie OBD dla silników z zapłonem samoczynnym nie jest obowiązkowe, w warunkach pomiaru nie jest ono zapisane tak jak w warunkach dla silników z ZI

czyli zostaje tylko dymomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Galaxy_13 napisał:

Z tego co czytam to podłączenie OBD dla silników z zapłonem samoczynnym nie jest obowiązkowe,

8.2.2.2.1 tabeli usterek.

3 godziny temu, Rafi90 napisał:

Od takiego "cudowania" to byłbym daleki, jak auto wyleci z rolek albo coś się stanie to więcej będzie  ten pomiar kosztował niż jest na wypłatę.

A to Ty mierzysz zadymienie na rolkach? Poczytaj procedurę wyłączenia ogranicznika obrotów, którą opisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, aboz napisał:

A to Ty mierzysz zadymienie na rolkach?

W dniu 14.10.2022 o 20:10, DARIO64 napisał:

Tyle że Skoda w automacie nie ma włącznika ASR, manuala oszukałem wjeżdżając przodem w rolki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja podałem procedurę wyłączenia ASR w skodzie. Bez konieczności ryzykowania. Co ciekawe, zaraz po tym wpisie miałem Octavię 2018 w manualu. Wszystko poszło jak z płatka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14a. W przypadku przeprowadzenia okresowego badania tech. nie wcześniej niż 30 dni przed wyznaczonym terminem tego badania i nie później niż 30 dni po upływie wyznaczonego terminu tego badania termin następnego okresowego badania tech. ustala się, licząc od wyznaczonego terminu tego badania.   Jak to ma być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem tak: Wyznaczony termin np. do 10 lutego, gość przyjeżdża 15 lutego i następny termin dostaje do 10 lutego, a jak przyjedzie 5 lutego, to też dostaje do 10 lutego.

Będzie trochę zamieszania na początku, ale chyba nie jest to jakiś kłopot.

Edytowane przez Slawex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz badanie techniczne ważne do 18/10/2023.

Przyjeżdżasz 10/10/2023 czyli do miesiąca wcześniej, termin następnego badania 18/10/2024 

Przyjeżdżasz 30/10/2023 czyli do miesiąca później, termin następnego badania 18/10/2024

Przyjeżdżasz 25/11/2023 no to badanie na rok i podwójna opłata ^^ 

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.