danielg539 Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 To czyn Darku wciskasz pedał gazu podczas pomiaru skoro jena noga jest na sprzęgle a druga na hamulcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 Od takiego "cudowania" to byłbym daleki, jak auto wyleci z rolek albo coś się stanie to więcej będzie ten pomiar kosztował niż jest na wypłatę. Wciskam pedał max w podłogę, jest 2500obr to robię na 2500 i tyle. A że nie przejdzie do następnego pomiaru? Myślę że ręcznie zrobione 3 pomiary i wzięty z nich odpowiedni, będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 (edytowane) Metoda swobodnego przyspieszania jest dobra do aut starszych bez filtra cząstek stałych. Od kiedy pojawiły się DPF to ta metoda i tak da wynik pozytywny mimo wyciętego filtra ze względu na zbyt wysoką normę (obecnie K=1,5 m-1 albo dane z tabliczki jeśli są). Do tego doszła blokada obrotów na biegu jałowym. Dlatego metoda swobodnego przyspieszania powinna być utrzymana dla aut starszych a dla Euro 5, Euro 6 inny przyrząd i inna metoda tak jak Niemcy, Holandia czyli pomiar liczby cząstek stałych. Pomiar jest na biegu jałowym i blokada nie przeszkadza i bezbłędnie wykrywa wycięty DPF Pewnie, że tak jak pisze Rafi90 nie ma co cudować tylko jak pojazd pozwala na 2500 obrotów to tak zostaje. Cała metoda jest bez sensu dla Euro 5 i Euro 6 i normalne kraje już dawno przeszły na pomiar liczby cząstek. Wymaga to niestety zakupu nowego przyrządu dla SKP ale pomiar jest na wolnych obrotach Edytowane 17 Październik 2022 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 Wracając do podłączenia OBD dla diesli. Sprawdzamy tylko czy są kody błędów związane z emisją spalin. A to chyba ogarnie bez problemu każdy czytnik, który jest na SKP. Cytat System OBD wykazuje kody usterek związane z emisją Nie wykonujemy testu prawidłowego działania kontroli MIL i procedur diagnostycznych jak w autach z zapłonem iskrowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawex Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 2 godziny temu, DARIO64 napisał: wyłączenia blokady Fajnie by było, gdyby jeszcze ustawodawca udostępnił nam dane takiej operacji dla każdej marki i modelu. 3 godziny temu, IVVO napisał: nie przejdzie Nasz przechodzi nawet przy wyniku: 0,00. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 4 minuty temu, Slawex napisał: Nasz przechodzi nawet przy wyniku: 0,00. Bywa to kłopotliwe, bo analizator ciągle czeka na wykonanie pomiaru i przy tak niskim zadymieniu nie da się zakończyć pomiaru i wydrukować jego wyników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 17 minut temu, Slawex napisał: przy wyniku: 0,00 Mój CAP czeka na pomiar - czyli możesz zrobić pomiar zadymienia nawet bez pomiaru gdyż łyka 0.0. Wystarczy 3-razy nacisnąć OK. CAP na to nie pozwala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawex Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 Nasz normalnie funkcjonuje i prowadzi pomiary, tylko przy wynikach 0,00 trzeba zrobić czasem 5,6 wzrostów obrotów, a przy wynikach powyżej zera, jeżeli są przybliżone wartości, to 3 wzrosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 2 godziny temu, danielg539 napisał: czyn Darku wciskasz pedał gazu podczas pomiaru skoro jena noga jest na sprzęgle a druga na hamulcu. Daniel, zaćmy mózgowej z poniedziałku dostałeś? Skąd taki wniosek że w trakcie pomiaru musi być wszystko wciśnięte? Tyle napisał @aboz : Cytat Da się wyłączyć ogranicznik obrotów biegu jałowego. Czy jak włączasz/wyłączasz światła, to dalej trzymasz rękę na włączniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 2 minuty temu, DARIO64 napisał: Skąd taki wniosek że w trakcie pomiaru musi być wszystko wciśnięte? Z mojego doświadczenia wiem, że pedał sprzęgła czasami musi być wciśnięty aby silnik uzyskał maksymalne obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 27 minut temu, Slawex napisał: Nasz normalnie funkcjonuje i prowadzi pomiary W pomiarze zadymienia nie ma czegoś takiego jak wartość 0.0 - dymomierz jest przewidziany dla pojazdów bez DPF. To zwykła optyka z nadajnikiem i odbiornikiem światła i coś musi zakuci strumień tegoż światła aby był jakiś odczyt. W sprawnym DPF wynik musi być "zero" . A dymomierz jest do klekotów gdzie lecą cząstki sadzy. Może po prostu należy przeprowadzić kalibrację dymomierza i wyczyścić optykę. Przy intensywnym użytkowaniu robię to raz w miesiącu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 Dlatego też pisałem że metoda swobodnego przyspieszania nie ma sensu przy DPF. Zastanawiacie się czy odblokować obroty i w jaki sposób ale jest to bez znaczenia bo cała metoda dla Euro 5, Euro 6 nie ma sensu. A dla starych można ją stosować i tam nie ma blokady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 8 minut temu, Solaris napisał: bo cała metoda dla Euro 5, Euro 6 nie ma sensu Przy 4 już wyniki są nie zbyt rzetelne, a 5 i 6 to "szkoda się brudzić" - chyba żeby postraszyć klienta. Ostatnio ćwiczyłem z emulatorem AdBlue w Mercedesie - wynik 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 1 godzinę temu, radekd2 napisał: Wracając do podłączenia OBD dla diesli. Sprawdzamy tylko czy są kody błędów związane z emisją spalin. A to chyba ogarnie bez problemu każdy czytnik, który jest na SKP. Z tego co czytam to podłączenie OBD dla silników z zapłonem samoczynnym nie jest obowiązkowe, w warunkach pomiaru nie jest ono zapisane tak jak w warunkach dla silników z ZI czyli zostaje tylko dymomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 31 minut temu, Galaxy_13 napisał: Z tego co czytam to podłączenie OBD dla silników z zapłonem samoczynnym nie jest obowiązkowe, 8.2.2.2.1 tabeli usterek. 3 godziny temu, Rafi90 napisał: Od takiego "cudowania" to byłbym daleki, jak auto wyleci z rolek albo coś się stanie to więcej będzie ten pomiar kosztował niż jest na wypłatę. A to Ty mierzysz zadymienie na rolkach? Poczytaj procedurę wyłączenia ogranicznika obrotów, którą opisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 40 minut temu, aboz napisał: A to Ty mierzysz zadymienie na rolkach? W dniu 14.10.2022 o 20:10, DARIO64 napisał: Tyle że Skoda w automacie nie ma włącznika ASR, manuala oszukałem wjeżdżając przodem w rolki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 Ale ja podałem procedurę wyłączenia ASR w skodzie. Bez konieczności ryzykowania. Co ciekawe, zaraz po tym wpisie miałem Octavię 2018 w manualu. Wszystko poszło jak z płatka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawex Napisano 17 Październik 2022 Share Napisano 17 Październik 2022 8 godzin temu, IVVO napisał: pojazdów bez DPF Może i tak, jednak wklejki z maksymalnym współczynnikiem zadymienia te pojazdy posiadają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 18 Październik 2022 Share Napisano 18 Październik 2022 14a. W przypadku przeprowadzenia okresowego badania tech. nie wcześniej niż 30 dni przed wyznaczonym terminem tego badania i nie później niż 30 dni po upływie wyznaczonego terminu tego badania termin następnego okresowego badania tech. ustala się, licząc od wyznaczonego terminu tego badania. Jak to ma być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawex Napisano 18 Październik 2022 Share Napisano 18 Październik 2022 (edytowane) Ja to rozumiem tak: Wyznaczony termin np. do 10 lutego, gość przyjeżdża 15 lutego i następny termin dostaje do 10 lutego, a jak przyjedzie 5 lutego, to też dostaje do 10 lutego. Będzie trochę zamieszania na początku, ale chyba nie jest to jakiś kłopot. Edytowane 18 Październik 2022 przez Slawex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 18 Październik 2022 Share Napisano 18 Październik 2022 to będzie miał na rok i 5 dni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 18 Październik 2022 Share Napisano 18 Październik 2022 (edytowane) Masz badanie techniczne ważne do 18/10/2023. Przyjeżdżasz 10/10/2023 czyli do miesiąca wcześniej, termin następnego badania 18/10/2024 Przyjeżdżasz 30/10/2023 czyli do miesiąca później, termin następnego badania 18/10/2024 Przyjeżdżasz 25/11/2023 no to badanie na rok i podwójna opłata ^^ Edytowane 18 Październik 2022 przez Logen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawex Napisano 18 Październik 2022 Share Napisano 18 Październik 2022 6 minut temu, rurek777 napisał: 5 dni Ano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 18 Październik 2022 Share Napisano 18 Październik 2022 6 minut temu, rurek777 napisał: o będzie miał na rok i 5 dni ? A jest 3,2,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawex Napisano 18 Październik 2022 Share Napisano 18 Październik 2022 To będzie 3+-30dni, 2+-30dni, 1+-30dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.