Skocz do zawartości

Quad z Anglii


Kamil1234

Rekomendowane odpowiedzi

No nie wiem, no nie wiem czy problemów nie będzie, bo jeżeli w tym dowodzie czai się coś na kształt naszego rodzaju, podrodzaju, przeznaczenia i podatków (vatu), no to sorry gregorry. Po tych papierach jakiś angielski traktor wychodzi mimo kategorii [L7] mimo numeru homologacji według dyrektywy dla quadów i motocykli.

Nie wiem... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Kamil1234 napisał:

czy będą jakieś problemy z rejestracją czy nie?

To się okaże ;) A tak serio to najlepiej żeby został sklasyfikowany jako czterokołowiec zgodnie z homologacją (tylko ten typ nadwozia "ciągnik" trochę miesza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest podany sposób ustalania nieznanych danych. Producent, katalogi itd... Jeśli wyjdzie poniżej 15 kw to nie ma problemu. MA kategorię L7. Był już temat młynkowany tysiąć razy że zagraniczne podrodzaje i przeznaczenia nie są znormalizowane, i nie można ich brać dosłownie a tym samym od razu stawiać krzyża na takim pojeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie stawia krzyżyka. Wystarczy, że w naszych dowodach rejestracyjnych też można spotkać wpisy gryzące się trochę. Mowa o samochodach ciężarowych, które po zmianach stały się osobowe z pozostawioną N1 kategorią w dowodzie. Tu może być podobnie. Jest podana 'wehicle category', która według mnie nie idzie w parze do 'body type' i 'taxation class'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kamil1234 napisał:

W katalogu wychodzi że ma 21kw 

W jakim katalogu? I czy na pewno chodzi o kW? Może bym coś więcej napisał, ale dostałem skrętu szyi od oglądania tych zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Paprock napisał:

która według mnie nie idzie w parze do 'body type' i 'taxation class'.

Klasa podatkowa nie ma znaczenia, ale typ nadwozia niestety trochę tu miesza.

 

Wrzuć zdjęcia tego pojazdu, łącznie z tabliczką znamionową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, michal_k napisał:

Wrzuć zdjęcia tego pojazdu, łącznie z tabliczką znamionową.

Obawiam się, że jak już będzie numer homo na tabliczce, to ten sam, co w dowodzie.

A co do klasy podatkowej, to ją przyrównuję a'la nasze vaty. Może Angole wpisują specjalnie klasę podatkową, żeby dobitnie podkreślić, że jakie body, takie opłaty. U nas podobnie wymyśla się samochody specjalne dla zaniżenia opłat, a one tyle w sobie mają specjalnego co ja z szydełkowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kamil1234 napisał:

I w tym dowodzie brak podanej mocy to jak diagnosta ma ja ustalić?To mnie zastanawia

Następny kupił uprawnienia??? A ustawę zna? Jak nie to zajrzy sobie do art. 81, ust. 13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aboz napisał:

W jakim katalogu? I czy na pewno chodzi o kW? Może bym coś więcej napisał, ale dostałem skrętu szyi od oglądania tych zdjęć.

Katalogu producenta marki pojazdu

Godzinę temu, michal_k napisał:

Klasa podatkowa nie ma znaczenia, ale typ nadwozia niestety trochę tu miesza.

 

Wrzuć zdjęcia tego pojazdu, łącznie z tabliczką znamionową.

 

Tak to wygląda

FB_IMG_1665940340704.jpg

DSC_6819.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W homologacji jest:

L7e

14,5 kW  -14,9 kW    Benzyna

502,6 cm3

318 kg  do  393 kg masa bez obciążenia

330 kg do  406 kg w stanie gotowym do jazdy (bez kierowcy dla kategorii L)

Masa maksymalna 580 kg do 614 kg 

Naciski  1- 244-306 kg    2-308 - 339  kg

Masa przyczepy: 152 - 196 kg

Zespół 717-810 kg

Prędkość 70 km/h

 

Idzie jako czterokołowiec 

 

 

 

 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Solaris napisał:

Idzie jako czterokołowiec 

I tak też powinien sklasyfikować go diagnosta na badaniu co najwyżej wyjaśniając, że "body type" nie oznacza rodzaju pojazdu w myśl polskiej klasyfikacji.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Solaris napisał:

W homologacji jest:

L7e

14,5 kW  -14,9 kW    Benzyna

502,6 cm3

318 kg  do  393 kg masa bez obciążenia

330 kg do  406 kg w stanie gotowym do jazdy (bez kierowcy dla kategorii L)

Masa maksymalna 580 kg do 614 kg 

Naciski  1- 244-306 kg    2-308 - 339  kg

Masa przyczepy: 152 - 196 kg

Zespół 717-810 kg

Prędkość 70 km/h

 

Idzie jako czterokołowiec 

 

 

 

 

Diagnosta moze podejrzec u siebie ta homologację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te stacje które są pod patronatem ITS mają taki program Homologacje, który zawiera dane z katalogu marek i typów pojazdów. Więc poszukaj na stronie patronatu które stacje są zrzeszone i myślę że tam diagnosta powinien mieć możliwość podejrzeć dane.

Warunek:

Musiałby być już taki pojazd z tym świadectwem rejestrowany w Polsce bo jeśli nikt jeszcze nie rejestrował z tego numeru świadectwa to stacja danych nie będzie miała 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem.Widzę że w moim mieście są dwie takie stację czyli tam nie powinno być problemu z rejestracją jeśli na dane świadectwo była już rejestracja?

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tylko na tych stacjach możesz próbować. Najpierw się wogole spytać czy mogą to podejrzeć. Inne stacje będą próbowały ustalać szukając w internecie czy po katalogach producenta i ważne żeby nie wpisały czegoś źle. Wiec najlepiej brać z homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby jakiś parametry wychodził w jedną albo drugą stronę względem homologacji to co w takim razie? 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam na szczęście mało parametrów w dowodzie więc większość trzeba będzie ustalić. No ale jednak nie zgadza się przykładowo rodzaj pojazdu. Wiadomo, że to jest samochodowy inny - czterokołowiec a w Dowodzie stoi że ciągnik rolniczy czy coś w tym stylu.

Ale sytuacja jest do opanowania bo rubryka z klasyfikacją pojazdu nie jest zharmonizowana w Europie więc klasyfikacja pojazdu w innym kraju nie musi być obowiązującą dla klasyfikacji w Polsce. Jest na to słynne pismo z Ministerstwa, które mogę Ci w poniedziałek podesłać. 

A dodatkowo mów, że ten pojazd ma prędkość 70 km/h to każdy będzie bał się go w ogóle sklasyfikować jako ciągnik rolniczy

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując nie powinno być za bardzo problemów z pierwszym przeglądem według ciebie? A gdybyś mógł jeszcze mi podesłać to pismo byłbym bardzo wdzięczny 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.