Jarek Baran Napisano 24 Styczeń 2023 Share Napisano 24 Styczeń 2023 Witam. Mam taki samochód : SALZA2BN0LH056382 . land rover evoque d 150 2019 r.p. import francja , rodzaj paliwa GH. Niestety nie mogę odszukać mocy silnika elektrycznego tej "mild hybrid". Robić p.3 tylko diesel? czy D/EE. Nie posiadam homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Styczeń 2023 Share Napisano 24 Styczeń 2023 Wklej zdjęcie dowodu, bo mało danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Styczeń 2023 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Styczeń 2023 Share Napisano 24 Styczeń 2023 8 minut temu, Jarek Baran napisał: Nie posiadam homologacji. A poz. K to co? Rodzaj zasilania H-, rodzaj paliwa D/EE, moc 110/18 kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Styczeń 2023 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2023 (edytowane) Homologacji papierowej tego samochodu w "ręce" niestety nie posiadam. Wiem co to pozycja "k" tylko nie posiadam narzędzi do jej sprawdzenia Edytowane 24 Styczeń 2023 przez Jarek Baran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Styczeń 2023 Share Napisano 24 Styczeń 2023 (edytowane) Masz wklejone. Na drugi raz przepisz numer homo i typ, wariant i wersję (nawet jako ciąg znaków). Łatwiej się pomaga. Edytowane 24 Styczeń 2023 przez aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Styczeń 2023 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2023 (edytowane) Dziękuję bardzo za pomoc. Mocna ta "mild hybrid" 18 kW. Czyli d/ee i uwagi. Serwis Land Rover nie potrafił udzielić mi informacji o mocy elektryka Edytowane 24 Styczeń 2023 przez Jarek Baran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Styczeń 2023 Share Napisano 24 Styczeń 2023 3 minuty temu, Jarek Baran napisał: Mocna ta "mild hybrid" 18 kW. W Audi silnik elektryczny w MH ma moc 1,5 kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Styczeń 2023 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2023 (edytowane) Miałem kilka audi i ford i tam :mild hybrid: to ledwo do 2,0 kW. 18kW to trochę dużo jak na "mild hybrid" Edytowane 24 Styczeń 2023 przez Jarek Baran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 24 Styczeń 2023 Share Napisano 24 Styczeń 2023 Ogólnie - w takich przypadkach wpisuję tylko napęd podstawowy - te elektryczne silniczki wspomagają jazdę i do 40km/h można kawałek przejechać ale to nie paliwo alternatywne tylko wymóg UE doprowadza do takich obskoków prawa przez producentów - we francuskim DR też tego nie ujęli - zaznaczyli tylko iż pojazd posiada układ hybrydowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Styczeń 2023 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2023 W Audi a6 2021 zrobiłem d/ee na podstawie homologacji papierowej 1,5 kW elektryk i poszło. Te "mild hybrid" przynajmniej we ford działają tylko na układ start-stop, nie ma jazdy bez silnika spalinowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Styczeń 2023 Share Napisano 24 Styczeń 2023 1 minutę temu, Jarek Baran napisał: zrobiłem d/ee na podstawie homologacji papierowej 1,5 kW elektryk i poszło To, że poszło to wcale nie znaczy, że zrobione jest poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Styczeń 2023 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2023 skoro w dr. francuskim p.3 GH dlaczego mam wpisać tylko D ? W tym przypadku brakowało mi mocy EE tej "mild hybrid" 1 minutę temu, adam1501 napisał: To, że poszło to wcale nie znaczy, że zrobione jest poprawnie. A było niepoprawnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Styczeń 2023 Share Napisano 24 Styczeń 2023 IVVO już wyjaśnił 45 minut temu, IVVO napisał: to nie paliwo alternatywne tylko wymóg UE doprowadza do takich obskoków prawa przez producentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Styczeń 2023 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2023 to co trzeba zrobić w tym konkretnym przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Styczeń 2023 Share Napisano 24 Styczeń 2023 Wpisać zgodnie z techniką a nie wizją. Paliwem dostarczanym do tego pojazdu jest tylko D i to jest jego paliwo a reszta to fantazja i zabiegi producenckie i "kwitowe" aby ładnie wyglądało i reklama była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 24 Styczeń 2023 Share Napisano 24 Styczeń 2023 5 godzin temu, IVVO napisał: Ogólnie - w takich przypadkach wpisuję tylko napęd podstawowy - te elektryczne silniczki wspomagają jazdę i do 40km/h można kawałek przejechać ale to nie paliwo alternatywne tylko wymóg UE doprowadza do takich obskoków prawa przez producentów - we francuskim DR też tego nie ujęli - zaznaczyli tylko iż pojazd posiada układ hybrydowy Nie ma się czemu dziwić,bo we Francuskich DR , większość rubryk pozostaje pustych. Poza tym ,skoro pojazd posiada dwa rodzaje źródeł napędu to jest hybrydą i odwrotnie . To że ma tylko 18 KW w stosunku do silnika spalinowego nie zmienia faktu , że to na tym jedzie. Poruszając się samochodem z predkoscią ok 50 km/h przy użyciu silnika spalinowego nie potrzebujemy mocy maksymalnej , a niejednokrotnie wystarcza ok 30 kW.( istotny jest moment obrotowy). To jest moje zdanie, że takie info powinno być zawarte w DR. Nawet byłoby pomocne dla diagnosty w czasie OBT,bo człowiek siada do auta ,naciska start a silnik ,"niewarkociat". 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Styczeń 2023 Share Napisano 25 Styczeń 2023 7 godzin temu, wadi napisał: jest hybrydą Tego nikt nie kwestionuje. Kwestią sporną jest rodzaj paliwa. Skoro do pojazdu "tankuje - ładuje" się tylko olej napędowy, to jest to pojazd JP - D. Nikt lokomotyw spalinowych nie określa mianem hybrydy, pomimo działania w identyczny sposób. 7 godzin temu, wadi napisał: takie info powinno być zawarte w DR Może być zawarte ale czy musi na siłę być w rodzaju paliwa??? Mamy dwie strony adnotacji urzędowych w których można na cudować co tylko dusza zapragnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 25 Styczeń 2023 Share Napisano 25 Styczeń 2023 10 godzin temu, wadi napisał: Poza tym ,skoro pojazd posiada dwa rodzaje źródeł napędu to jest hybrydą i odwrotnie Zakupiłem w grudniu hybrydę Subaru - w wyciągu z homologacji jako paliwo jest podane tylko benzyna i moc tylko tego silnika czyli 110kW i tak jest wpisane w DR, a rodzaj paliwa tylko P - 18kW jest tam też uwzględnione ale jako dodatek a nie suma mocy. Tak jak wspomniałem wcześniej są to tylko zabiegi marketingowe aby marka była ekologicznia w UE i dostać normę EURO 6AW- Suzuki zakupuje Rawkę od Toyoty i nazywa ją chyba Arcana aby pokazać się ze są ekologiczni w UE. Moje Subaru na rynek amerykański jest bez hybrydy i z silnikiem 2.0 lub 2,5 - ma większy zbiornik paliwa niższą masę i leprze osiągi - tak niestety to działa. Unia tą elektromobilnościś wykańcza przemysł motoryzacyjny. A producenci po taniości aby sprzedać swój pojazd zakładają coraz większe panele LCD rezygnują z przycisków fizycznych, lecąc na dotykowe i jeszcze wmawiają iż jest to fajne - a to zwykła tanioch. Gdzieś trzeba przyoszczędzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 25 Styczeń 2023 Share Napisano 25 Styczeń 2023 Te wszystkie dopiski o kilowatach i silnikach elektrycznych są tylko po to żeby producenci się wyrabiali z normami euro. Jeśli silnik elektryczny sam nie może napędzać kół to jest zwykły diesel, jedno paliwowy Wspomaganie start stopu i boost przy przyśpieszaniu to nie hybryda . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 25 Styczeń 2023 Share Napisano 25 Styczeń 2023 Powiem tak - aby jechać na elektryku trzeba muskać padał gazu bo tylko lekkie naciśnięcie na gaz włącza silnik spalinowy - mi udało się przejechać z 8km na prądzie w mieście z prędkością 40km/h ale po odpaleniu silnika od razu zaczął ładować akumulator i po ekologii. 6 minut temu, Rafi90 napisał: Wspomaganie start stopu i boos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 25 Styczeń 2023 Autor Share Napisano 25 Styczeń 2023 58 minut temu, IVVO napisał: Powiem tak - aby jechać na elektryku trzeba muskać padał gazu bo tylko lekkie naciśnięcie na gaz włącza silnik spalinowy - mi udało się przejechać z 8km na prądzie w mieście z prędkością 40km/h ale po odpaleniu silnika od razu zaczął ładować akumulator i po ekologii. Podobnie jest w tym evoque. Pod płytą podłogową jest dosyć spora bateria. Większość nowych już zarejestrowanych "mild hybrid" też jest p/ee lub d /ee. Rozumiem że jet to dziwne ekologiczno-formalne rozwiązanie ale skoro tak jest...Generalnie zostawiam diesel / elektryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 25 Styczeń 2023 Share Napisano 25 Styczeń 2023 Podziwiam, z jaką łatwością przychodzi Wam podważanie nie tylko homologacji, ale również przepisów, na podstawie których zostały one wydane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Styczeń 2023 Share Napisano 25 Styczeń 2023 7 minut temu, aboz napisał: z jaką łatwością przychodzi Wam podważanie nie tylko homologacji Już dawno te "kwity" przestały mieć powagę. 8 minut temu, aboz napisał: również przepisów, na podstawie których zostały one wydane Oczywiście, bo producent może się pomylić i w razie zmian prawa poprawić swój "kwit" na zupełnie inny a diagnosta ma być w niego wpatrzony jak w ikonostas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 25 Styczeń 2023 Autor Share Napisano 25 Styczeń 2023 Zostało d/ee , P.2 -110 kW , uwagi 18kW silnik elektryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.