Skocz do zawartości

diesel/elektryk


Jarek Baran

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki samochód : SALZA2BN0LH056382 . land rover evoque d 150 2019 r.p. import francja , rodzaj paliwa GH. Niestety nie mogę odszukać mocy silnika elektrycznego tej "mild hybrid". Robić p.3 tylko diesel? czy D/EE. Nie posiadam homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacji papierowej tego samochodu w "ręce" niestety nie posiadam. Wiem co to pozycja "k" tylko nie posiadam narzędzi do jej sprawdzenia

Edytowane przez Jarek Baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wklejone. Na drugi raz przepisz numer homo i typ, wariant i wersję  (nawet jako ciąg znaków). Łatwiej się pomaga.

 

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za pomoc. Mocna ta "mild hybrid" 18 kW. Czyli d/ee i uwagi. Serwis Land Rover nie potrafił udzielić mi informacji o mocy elektryka

Edytowane przez Jarek Baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka audi i ford i tam  :mild hybrid: to ledwo do 2,0 kW. 18kW to trochę dużo jak na "mild hybrid"

Edytowane przez Jarek Baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie - w takich przypadkach wpisuję tylko napęd podstawowy - te elektryczne silniczki wspomagają jazdę i do 40km/h można kawałek przejechać ale to nie paliwo alternatywne tylko wymóg UE doprowadza do takich obskoków prawa przez producentów - we francuskim DR też tego nie ujęli - zaznaczyli tylko iż pojazd posiada układ hybrydowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi a6 2021 zrobiłem d/ee na podstawie homologacji papierowej  1,5 kW elektryk  i poszło. Te "mild hybrid"  przynajmniej we ford działają tylko na układ start-stop, nie ma jazdy bez silnika spalinowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jarek Baran napisał:

zrobiłem d/ee na podstawie homologacji papierowej  1,5 kW elektryk  i poszło

To, że poszło to wcale nie znaczy, że zrobione jest poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro w dr. francuskim p.3 GH dlaczego mam wpisać tylko D ? W tym przypadku brakowało mi mocy EE tej "mild hybrid"

1 minutę temu, adam1501 napisał:

To, że poszło to wcale nie znaczy, że zrobione jest poprawnie.

A było niepoprawnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IVVO już wyjaśnił

45 minut temu, IVVO napisał:

to nie paliwo alternatywne tylko wymóg UE doprowadza do takich obskoków prawa przez producentów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisać zgodnie z techniką a nie wizją. Paliwem dostarczanym do tego pojazdu jest tylko D i to jest jego paliwo a reszta to fantazja i zabiegi producenckie i "kwitowe" aby ładnie wyglądało i reklama była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, IVVO napisał:

Ogólnie - w takich przypadkach wpisuję tylko napęd podstawowy - te elektryczne silniczki wspomagają jazdę i do 40km/h można kawałek przejechać ale to nie paliwo alternatywne tylko wymóg UE doprowadza do takich obskoków prawa przez producentów - we francuskim DR też tego nie ujęli - zaznaczyli tylko iż pojazd posiada układ hybrydowy

Nie ma się czemu dziwić,bo we Francuskich DR , większość rubryk pozostaje pustych.

Poza tym ,skoro pojazd posiada dwa rodzaje źródeł napędu to jest hybrydą i odwrotnie . To że ma tylko 18 KW w stosunku do silnika spalinowego nie zmienia faktu , że to na tym jedzie. Poruszając się samochodem z predkoscią ok 50 km/h  przy użyciu silnika spalinowego nie potrzebujemy mocy maksymalnej , a niejednokrotnie wystarcza ok 30 kW.( istotny jest moment obrotowy).

To jest moje zdanie, że takie info powinno być zawarte w DR.  Nawet byłoby pomocne dla diagnosty w czasie OBT,bo człowiek siada do auta ,naciska start a silnik ,"niewarkociat". 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wadi napisał:

jest hybrydą

Tego nikt nie kwestionuje. Kwestią sporną jest rodzaj paliwa. Skoro do pojazdu "tankuje - ładuje" się tylko olej napędowy, to jest to pojazd JP - D. Nikt lokomotyw spalinowych nie określa mianem hybrydy, pomimo działania w identyczny sposób.

7 godzin temu, wadi napisał:

takie info powinno być zawarte w DR

Może być zawarte ale czy musi na siłę być w rodzaju paliwa??? Mamy dwie strony adnotacji urzędowych w których można na cudować co tylko dusza zapragnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wadi napisał:

Poza tym ,skoro pojazd posiada dwa rodzaje źródeł napędu to jest hybrydą i odwrotnie

Zakupiłem w grudniu hybrydę Subaru - w wyciągu z homologacji jako paliwo jest podane tylko benzyna i moc tylko tego silnika czyli 110kW i tak jest wpisane w DR, a rodzaj paliwa tylko P - 18kW jest tam też uwzględnione ale jako dodatek a nie suma mocy. Tak jak wspomniałem wcześniej są to tylko zabiegi marketingowe aby marka była  ekologicznia w UE i dostać normę EURO 6AW- Suzuki zakupuje Rawkę od Toyoty i nazywa ją chyba Arcana aby pokazać się ze są ekologiczni w UE. Moje Subaru na rynek amerykański jest bez hybrydy i z silnikiem 2.0 lub  2,5 -  ma większy zbiornik paliwa niższą masę i leprze osiągi - tak niestety to działa. Unia tą elektromobilnościś wykańcza przemysł motoryzacyjny. A producenci po taniości aby sprzedać swój pojazd zakładają coraz większe panele LCD rezygnują z przycisków fizycznych, lecąc na dotykowe i jeszcze wmawiają iż jest to fajne - a to zwykła tanioch. Gdzieś trzeba przyoszczędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie dopiski o kilowatach i silnikach elektrycznych są tylko po to żeby producenci się wyrabiali z normami euro.  Jeśli silnik elektryczny sam nie może napędzać kół to jest zwykły diesel,  jedno paliwowy

Wspomaganie start stopu i boost przy przyśpieszaniu to nie hybryda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - aby jechać na elektryku trzeba muskać padał gazu bo tylko lekkie naciśnięcie na gaz włącza silnik spalinowy - mi udało się przejechać z 8km na prądzie w mieście z prędkością 40km/h ale po odpaleniu silnika od razu zaczął ładować akumulator i po ekologii.

6 minut temu, Rafi90 napisał:

Wspomaganie start stopu i boos

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

58 minut temu, IVVO napisał:

Powiem tak - aby jechać na elektryku trzeba muskać padał gazu bo tylko lekkie naciśnięcie na gaz włącza silnik spalinowy - mi udało się przejechać z 8km na prądzie w mieście z prędkością 40km/h ale po odpaleniu silnika od razu zaczął ładować akumulator i po ekologii.

 

Podobnie jest w tym evoque. Pod płytą podłogową jest dosyć spora bateria.  Większość nowych już zarejestrowanych "mild hybrid" też jest p/ee lub d /ee. Rozumiem że jet to dziwne ekologiczno-formalne  rozwiązanie ale skoro tak jest...Generalnie zostawiam diesel / elektryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam, z jaką łatwością przychodzi Wam podważanie nie tylko homologacji, ale również przepisów, na podstawie których zostały one wydane.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aboz napisał:

z jaką łatwością przychodzi Wam podważanie nie tylko homologacji

Już dawno te "kwity" przestały mieć powagę.

8 minut temu, aboz napisał:

również przepisów, na podstawie których zostały one wydane

Oczywiście, bo producent może się pomylić i w razie zmian prawa poprawić swój "kwit" na zupełnie inny a diagnosta ma być w niego wpatrzony jak w ikonostas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.