Skocz do zawartości

Certus, maha budowa PSKP


Bartek2401

Rekomendowane odpowiedzi

Witam diagnostów jestem w trakcie zakupu wyposażenia stacji, chciałem dowiedzieć się jaką firmę najlepiej wybrać. Plusy i minusy, za wszelkie informacje będę wdzięczny. Firmy, które są na rynku to maha, certus, unimetal, cartec, vteq.

Z góry dziękuję. Pozdrawiam Bartek. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracowałam już na prawie wszystkich liniach - Umimetal - nie do końca- problemy z czujnikami szczególnie od rolek a i TUZ do amorków nieprecyzyjny ale cena zestawu najlepsza   , Maha - nie warta ceny bo z kosmosu ale chyba najlepiej wykonana i precyzyjna - osobiście od 10lat pracuję na CarTec - kompletnie bezobsługowa - czasami trzeba wyregulować łańcuchy i wybrać piach z rolek , szarpak mógłby być szybszy  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vteq nie polecam, przynajmniej tej linii do 3,5t. Rolki delikatne, zwłaszcza środkowa rolka, co chwilę czujnik nie łączy lub zacinające się oprogramowanie. Pilot po roku do wywalenia bo ma wbudowane aku i nie wymienisz, caly czas musi być na ładowaniu i trzyma kilja minut. Pomiar amortyzatorów też kiepskie, brak jest mat oslaniajacych, po jednej zimie cały spód zardzewiały. Płyta zbieżności za każdym przejazdem pokazuje co innego.

Unimetal 10 letni w lepszym stanie i wygodniejszy od tego vteqa 3 letniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z rozmowy z serwisantem, byłym pracownikiem Beissbarth wynikało,  że gdyby uległ uszkodzeniu zestaw rolkowy ( mamy taka linię ) to wymienić na Unimetal. Polecał pod względem ceny , serwisu i faktu iż obecne produkty nie odbiegają od zagranicznych. Wspomniał też ,że Macha " znika z rynku ". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje na Unimetalu Uniline 5000 od 17lat.  Z usterek to czujniki przy rolkach, sprężyny przy trzeciej rolce, jakiś opornik w elektronice, zawór w szarpakach i silniczki zegarów. Wszystkie usterki usunąłem samemu albo z pomocą zaprzyjaźnionych elektroników. Wszystkie części które wymieniałem były wyprodukowane w Polsce co więcej, producenci bez problemu je sprzedają, a nie odsyłają do producenta linii jak w przypadku niektórych.  Przykładowo czujnik optyczny do rolek kosztował 90zł. Sprężyny dorobiła mi jedna z firm za 30zł od sztuki.  Jeżeli miałbym kupić linie to zdecydowanie Unimetal. Bardzo prosty w naprawach i serwis tez bardzo pomocny. Jeżeli nie mogą dojechać szybko to telefonicznie doradzą co i jak naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, a pracuję/pracowałem na kilku liniach najlepiej wypada Maha. Ma najlepsze płyty pomiaru przyczepności i świetnie działające szarpaki (przy prostych zawieszeniach tylnych nie trzeba nawet ustawiać na nich kół - szarpnięcia przednimi są wystarczające, żeby podnosić i szarpać na boki tył pojazdu). Rolki wymagają trochę wprawy, ale nie odstają zbytnio od Unimetalu czy Carteca. Najgorszy w linii Mahy jest dymomierz, bo trzeba drukować każdy pomiar w trybie ciągłym, a nie wykona pomiaru urzędowego bez podłączenia czujników, które nie zawsze chcą działać prawidłowo. Dlatego, jakbym mógł, to linię wziąłbym Maha, bez ich analizatora (połączony z dymomierzem). Serwis Maha działa sprawnie. Ja korzystam z usług firmy MAH-Serwis Tomka Gągora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, aboz napisał:

Ma najlepsze płyty pomiaru przyczepności i świetnie działające szarpaki

Nie wiem o jakiej generacji Mahy piszesz, ale te starsze to miały szarpaki tylko o dwóch ruchach przeciwsobnych i nie za wiele można było na nich sprawdzić a już na pewno nie tylne zawieszenie stojąc kołami przedniej osi na szarpakach. W mojej ocenie to najlepsze szarpaki posiada Beissbarth, bo tam można ustawić ruchy przeciwsobne i współsobne a do tego zapętlenie ruchów (dodam, że to jedyna rzecz, która mi się podobała na linii Beissbartha). Wadą Mahy jest tez brak hamulca w rolkach, ale sama linia w sobie jest bezawaryjna i trwała i to są jej największe zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam linię z 2012 roku, ale bez ruchów przeciwsobnych. Jedna płyta działa w czterech kierunkach (poprzeczne i wzdłużne), druga w dwóch (tylko wzdłużne). Ale zakres pracy w trybie ręcznym jest tak duży, że szarpie całym nadwoziem. Do tego trzy tryby pracy (ręczny, zautomatyzowany i automatyczny). W porównaniu z nową linią Unimetalu, Maha dużo bardziej mi odpowiada pod względem wykrywania luzów.

13 minut temu, danielg539 napisał:

Wadą Mahy jest tez brak hamulca w rolkach, ale sama linia w sobie jest bezawaryjna i trwała i to są jej największe zalety.

Moja linia ma tryb wspomagania wyjazdu, który daje się uruchomić nawet w 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

do 3.5 tony, zbieram opinię na temat każdej firmy ale maha ma cenę z kosmosu niestety.

A może macie jakąś firme budowlaną co typowo przygotowuje budynek istniejący pod stacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.