Skocz do zawartości

Tester OBD do 24V na OSKP


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z zapisem w tabeli załącznika 1 punkt 8.2.2.2.1 odniesieniu do pojazdów o poziomie emisji Euro 4, 5
i Euro 6 odczyt zapisów systemu OBD. Szukam testera OBD który pracuje z zasilaniem z gniada do 24V .

Jaki aktualnie dopuszczony do pracy na OSKP spełnia wymagania ?

Co polecacie ?

Edytowane przez markes30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, markes30 napisał:

Szukam testera OBD który pracuje z zasilaniem z gniada do 24V .

Do 3,5 t raczej te pojazdy nie mają instalacji 24 V.

Edytowane przez adam1501
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przepisach nie ma ograniczenia do 3,5T więc Euro 4, 5 i Euro 6 powyże 3,5 T też mamy badać OBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, markes30 napisał:

Euro 4, 5
i Euro 6

Normy Euro opisane cyframi arabskimi odnoszą się do pojazdów do samochodów osobowych i lekkich dostawczych

Edytowane przez mirek_handlarz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi świta, że były stare Toyoty Land Crusier w wersji dla wojska. Tyle, że tam były w szereg spinane dwa 12V aku tylko do rozruchu, sama instalacja chodziła na 12, ale jakie tam OBD ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To silniki z zapłonem samoczynnym mamy załatwione ale pozostają jeszcze pojazdy z zapłonem iskrowym powyżej 3.5 T

W tabeli załącznika 1 poz. 8.2.1.2

W odniesieniu do pojazdów do klas emisji Euro 5 i Euro V: pomiar z użyciem analizatora spalin zgodnie ze sposobem określonym w dziale IV załącznika i odczyt zapisów systemu OBD.
W odniesieniu do pojazdów od klas emisji Euro 6 i Euro VI: pomiar z użyciem analizatora spalin zgodnie ze sposobem określonym w dziale IV załącznika i odczyt zapisów systemu OBD zgodnie z zaleceniami producenta.
 

Tutaj norma Euro jest nie tylko z cyfą arabską, ale również z rzymską ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba szukać testera z drugim typem wtyczki, ponieważ nie można wpiąć się zwykłym testerem do 24V. Na dzień dzisiejszy nie panikowałbym. Stacja spełnia wymagania odnośnie obowiązkowego wyposażenia i na tej podstawie są wykonywane BT. Chyba żaden dzisiejszy czytnik nie obsługuje całej gamy pojazdów bo albo będzie czytał te starsze a z młodymi będzie problem lub na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, adam1501 napisał:

Trzeba szukać testera z drugim typem wtyczki, ponieważ nie można wpiąć się zwykłym testerem do 24V.

Czyli jednak musi być na OSKP tester OBD do 24V ? Niech on będzie jako drugi, oddzielny tylko jaki ?

26 minut temu, adam1501 napisał:

Na dzień dzisiejszy nie panikowałbym. Stacja spełnia wymagania odnośnie obowiązkowego wyposażenia i na tej podstawie są wykonywane BT

Panikować bym proponował wszystkim tym OSKP, które od dziś mają odbiory. !!! Te co mają odbiory mają chwilę na uzupełnienie ale co z tymi OSKP, którym odbiór się kończy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, markes30 napisał:

Czyli jednak musi być na OSKP tester OBD do 24V ?

To tak jak z przyrządem do świateł w lx, stacje były odbierane do momentu aż się ktoś doczytał, że to nie ta jednostka.

10 minut temu, markes30 napisał:

Panikować bym proponował wszystkim tym OSKP, które od dziś mają odbiory. !!!

Zapewne tak, czas pokaże. Do tej pory mogłeś pominąć OBD i zrobić klasyczną analizę/zadymienie i było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie może być. Tester OBD ma sprawdzać pojazdy powyżej 3,5T, z zapłonem iskrowym,  "prawie nowe" spełniające normę EURO V i VI . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie mam dwa AMX 530 i CAP - cap działa na 24v - AMX trzeba wyrwać lub naciąć płetwę bo do nowych gniazd nie wchodzi i zobaczyć czy się zadymi czy nie - to tak ekstremalnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko CAP działa z analizatorem. Czyli trzeba kupić analizator i dokupić moduł CAP do OBD. 

Pracuję 25 lat jako diagnosta i nie miałem żadnego pojazdu pow 3,5 T z silnikiem o zapłonie iskrowym z normą EURO V i VI. 

 Reasumując: ktoś każe nam kupić tester OBD do 24V, którego na rynku nie ma do badania pojazdów, które istnieją tylko teoretycznie. 

Takiego syfu w przepisach to jeszcze nie było.

No to czekamy na pierwsze negatywne odbiory OSKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, markes30 napisał:

No to czekamy na pierwsze negatywne odbiory OSKP

Będę miał w czerwcu * zobaczymy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, IVVO napisał:

i zobaczyć czy się zadymi czy nie - to tak ekstremalnie 

Nie trzeba eksperymentować samemu. Serwis Automexu mówił że już jeden diagnosta w Polsce go przeprowadził 😉Wynik? Zadymił 😁

Na chwilę obecną nie planują modernizacji AMX-a do 24v,mimo że taka możliwość teoretycznie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, markes30 napisał:

Pracuję 25 lat jako diagnosta i nie miałem żadnego pojazdu pow 3,5 T z silnikiem o zapłonie iskrowym z normą EURO V i VI. 

  Ale mamy autobusy i ciężarowe powyżej 3,5t  z CNG,LNG. I ktoś te badania robi, zgodnie z tabelką czy nie zgodnie z tabelką to nie wiadomo.

Podczas kontroli wystarczy sprawdzić badania z wybranym  rodzajem paliwa + powyżej 3,5t i już może się zrobić ciepło jak się okaże że stacja wykonywała okresowe, a na wyposażeniu nie posiada ODB24V.  Za brak takiego urządzenia właściciel nie dostanie nic bo niema go w wymaganych, diagnosta zaś nie sprawdził i poświadczył nieprawdę jak nie podłączył (a maja to czarne na białym że nie podłączył) więc dopóki właściciel nie wyposaży stacji w takie ustrojstwo to ja takich pojazdów nie tykam. Wiem że w TDT też ludzie, ale nie wiadomo jakie dostaną wytyczne.                    .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, markes30 napisał:

Nie no nie może być.

pytanie było takie:

W dniu 8.02.2023 o 18:39, markes30 napisał:

To pytanie uzupełniające: Czy istnieją pojazdy do 3,5T z instalacja 24V ?

 

to i odpowiedż taka a nie inna,ALE zaznaczyłem :" stary diesel"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
W dniu 13.02.2023 o 17:05, Boguslaw napisał:

Ale mamy autobusy i ciężarowe powyżej 3,5t  z CNG,LNG. I ktoś te badania robi, zgodnie z tabelką czy nie zgodnie z tabelką to nie wiadomo.

Tak samo jak mamy dźwigi i inne ponad-gabarytowe pojazdy, które na jeną OSKP się zmieszczą na inną nie wjadą  bo brama jest na wysokości 4,10 m. Spełniony jest warunek minimum i nie badają ponad-gabarytów. Wymuszanie na OSKP zakupu testera OBD 24V jest niezgodne z dz.U.40 z 2006. Jako wisienkę na torcie dodam jeszcze fakt, że aktualnie oba testery OBD 24V  nie są dostępne w sprzedaży. Kolejny krok w kierunku dożynania branży badań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Tomek8340 napisał:

prąd na obd jest znormalizowany

Nie wiem, nie znam się ale jeżeli tak by było to po co są w sprzedaży dwa rodzaje czytników OBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.