Skocz do zawartości

Tester OBD do 24V na OSKP


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

Myślałem, że odbiorą i tylko dadzą zakaz:
 

4 godziny temu, daro1961 napisał:

Kontrola OSKP  w marcu  Starostwo i TDT  bezwzględny zakaz  badań  pow.3,5 t /24v  euro IV,V,VI  -BRAK CZYTNIKA  OBD 24V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w/g mnie należałoby skonsultować z TDT czy takie połączenie testera z adapterem będzie uznawane jako certyfikowana całość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nawet sensu tego sprawdzać bo Tester OBD wymaga certyfikatu a nie deklaracji zgodności i w certyfikacie jest wskazane czy ma 24V czy nie. Więc nawet jak będę miał 12V i zadziała z przejściówka to nie będzie tego i tak w certyfikacie czyli nie dopuszczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 godzin temu, Solaris napisał:

Ale bez czytnika 24V nie odbiorą stacji okręgowej więc pracujecie do końca ważności poświadczenia TDT i tyle

Czyli jeszcze 4 lata. Zobaczymy czy taka cena się do tego czasu utrzyma. :)

Jak się utrzyma, to jak zwykle się zgoni na Tuska, putina i covid 8)

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mecher napisał:

Czyli jeszcze 4 lata. Zobaczymy czy taka cena się do tego czasu utrzyma

Może być tak,że zrobią akcję i każą dokupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Solaris napisał:

Więc nawet jak będę miał 12V i zadziała z przejściówka to nie będzie tego i tak w certyfikacie czyli nie dopuszczą

Mój czytnik określany jest w specyfikacji jako "...czytnik informacji diagnostycznych do układu OBD II/EOBD zasilany prądem stałym od 8 do 36 V. Urządzenie może być zasilane wyłącznie z instalacji elektrycznej badanego pojazdu, poprzez złącze EOBD. ..." Drążę temat, ponieważ wg specyfikacji powinien obsługiwać "duże" pojazdy ale wtyczkę ma do "małych" a w zestawie nie widzę przejściówki lub została zgubiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, adam1501 napisał:

Drążę temat, ponieważ wg specyfikacji powinien obsługiwać "duże" pojazdy ale wtyczkę ma do "małych" a w zestawie nie widzę przejściówki lub została zgubiona.

Wątpie, że tak jest ponieważ załóżmy że faktycznie obsługuje oba typy pojazdów 12 i 24 to wówczas producenci czytników stosują jedno wyjście czyli takie na 24V ponieważ ono jest uniwersalne i obsługuje także 12V i nie trzeba się bawić w jakieś przejściówki czy robienie dwóch kabli, jeden taki a drugi taki. Jedno złącze załatwia wszystko. I widać to jakby po tych czytnikach które są na rynku że obsługując i 12 V i 24 V producenci nie dają podwójnych wtyczek bo jedna załatwia temat. 

Gdybyś miał certyfikowany na 24 V to według mnie byłaby jedna wtyczka która załatwia sprawę

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Solaris napisał:

Gdybyś miał certyfikowany na 24 V to według mnie byłaby jedna wtyczka która załatwia sprawę

Chyba ją dostosuję 😇

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mecher napisał:

Czyli jeszcze 4 lata. Zobaczymy czy taka cena się do tego czasu utrzyma

Możecie tez za 4 lata zgłosić się jako stacja podstawowa bez czytnika 24V :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Texa ?

A ten Uni-EOBD? Ile ten się ceni?

 

W dniu 27.05.2023 o 14:31, nesiasps napisał:

 Uni-EOBD

nie było pytania - bo to na 12 V - coś mi się wydawało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś była 5-latka - Pan z TDT nie był zbyt rozmowny ale brak 24V EOBD  to niedopuszczenie  stacji do użytku - nie ma żadnych warunkowych dopuszczeń ani obniżenia tonażowego stacji -CAP przeszedł bez problemu ale mam też AMX 530  - a z nim na okręgówce byłaby lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Czy oprócz tych dwóch urządzeń (CAP, Texa) pojawiło się jakieś nowe z certyfikatem na 24V. Zależy mi na takim z którym będę mógł wsiąść do pojazdu i zrobić test OBD np podczas testu tłumienia zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Godzinę temu, adam1501 napisał:

Chyba CE.

Jak CE?

CE to za mało, tester OBD jest wymieniony w rozporządzeniu jako urządzenie na które wymagany jest certyfikat wystawiony przez jednostkę akredytowaną, więc certyfikat ITS jak najbardziej pasuje. Deklaracja zgodności CE jak najbardziej odpada

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oprócz tych dwóch urządzeń (CAP, Texa) pojawiło się jakieś nowe z certyfikatem na 24V ?  Zależy mi na takim z którym będę mógł wsiąść do pojazdu i zrobić test OBD np podczas jazdy po linii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.