Skocz do zawartości

Tester OBD do 24V na OSKP


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

Różne typy złącz na 24 V i na 12 V przy czym te na 24 V są uniwersalne i obsługują także 12V.

TDT nie odbiera stacji okręgowych jeśli nie ma czytnika informacji diagnostycznej także na 24V. Dlatego obecnie brakuje czytników bo sporo stacji się doposaża

OBD typy złącz.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Solaris napisał:

TDT nie odbiera stacji okręgowych jeśli nie ma czytnika informacji diagnostycznej także na 24V. 

A od kiedy to nie odbiera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2-3 miesiący. Rozeslali info do odziałow terenowych żeby przy 5 letniej kontroli nie odbierać stacji okręgowej bez czytnika 24V. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiadomo jaką podstawę podali, do takiej decyzji?

Bo raczej nie fakt, iż nadzór to oni. Przynajmniej jeszcze nie mogą takiej podstawy podać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto ma amx może poczekać, będą modernizować swoje 12 V tak aby spełniały wymagania na 24 V a nowe urządzenia będą 12/24 V.  Informacja uzyskana wczoraj podczas rozmowy z serwisem, miesiąc wcześniej mówili ze nie wiedzą, zauważyli ze można zarobić i wzięli się do roboty  😃   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Solaris napisał:

żeby przy 5 letniej kontroli nie odbierać stacji okręgowej bez czytnika 24V

Taaa..., przepisy odnośnie wymagań dla SKP się nie zmieniły, stacje odbierane od dwóch dekad przez jedną i tę sama instytucję, która potwierdza, że posiadany sprzęt spełnia wymagania i nagle bum - stacja nie spełnia wymagań:faint: . To może pociągnąć daną instytucję do odpowiedzialności, że potwierdzali nieprawdę w decyzji dopuszczającej SKP do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przetestuję za rok odbiór. Ale właśnie niestety kilka stacji już wpadło z powodu czytnika. 5 lat temu odebrana a teraz nie. Pewnie ze może to się skończyć w sądzie ale doposażaja się. Czytniki 24V mocno wzrosła cena i są chwilowe braki u producentów. Jeśli chodzi o przepisy wiadomo że nic się nie zmieniło. Porównując to do geometrii to też bardzo często są dwie, inna do osobówek inna do ciężarówek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powiedz czy wymagali tej Texy bo ona akurat jest na 24. Też ją mam. Czy przeszlo by bez tego. Cena Texy wzrosła ponad 200 procent teraz

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Solaris napisał:

Jeśli chodzi o przepisy wiadomo że nic się nie zmieniło.

🤔 jak sie nie zmieniło, zmienil się zakres wykonywania obt, do wykonania  potrzebujesz odpowiedniego urzadzenia i dla tego wymagają czytnika 12/24 V, inna sprawa ze takiego pojazdu możesz nie mieć nigdy na badaniu 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi. Nic się nie zmieniło w sensie że DzU 40 o wyposażeniu SKP od wielu lat bez zmian. Tylko pytanie takie, jeśli okręgówka ma jedną geometrię tylko do 3,5 tony i wiadomo że nie jest w stanie zbadać nigdy ciężarówki to odbiorą stacje czy nie?  Analogicznie z czytnikiem, ktoś ma na okręgówce tylko do 12V to muszą odebrać SKP czy nie?

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Solaris napisał:

No to powiedz czy wymagali tej Texy bo ona akurat jest na 24

Lubelski oddział TDT wymaga czytnika 24V podczas odbioru SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, smaug napisał:

zmienil się zakres wykonywania obt

Jaki ma to związek z decyzją o dopuszczeniu stacji? Zakres badań a wyposażenie stacji to dwa różne tematy. Ja u siebie mam Capeleca CAP4100 i certyfikat z szacownego ITSu o spełnieniu wymagań określonych w specyfikacji urządzenia wg 40 dziennika. Skoro mój przyrząd spełnia wymagania, to jaka ma być podstawa prawna nieodebrania SKP? Jedyną niedogodnością może być niemożność wykonania BT dla pojazdu który wymaga specjalnego urządzenia i wówczas odmówię badania, tak jak np. niektóre stacje, które nie obsługują pojazdów ponadnormatywnych, ponieważ nie mogą ich wprowadzić na stanowisko kontrolne. Podobna sytuacja jak np. przy uszkodzeniu analizatora spalin (nie przeszedł legalizacji musi być w serwisie ze dwa dni) to co stacja do zamknięcia, czy może przez dwa dni nie będę wykonywał badań dla benzyniaków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, adam1501 napisał:

Skoro mój przyrząd spełnia wymagania, to jaka ma być podstawa prawna nieodebrania SKP?

Spełnia? Na pewno? 

Art. 83. 1. Badanie techniczne przeprowadza się po uiszczeniu przez właściciela lub posiadacza pojazdu opłaty za przeprowadzenie badania technicznego i opłaty ewidencyjnej, w :

2) okręgowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie:
a) okresowego badania technicznego wszystkich pojazdów,

3. Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który :

4) posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego za-kresu badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań

No to możesz czy nie możesz wykonać określonego badania bez odpowiedniego sprzętu ?

Mogą więc nie dać kwitów skp? w/g mnie mogą. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że stacja była odebrana 5 lat temu nie znaczy że będzie odebrana teraz. 

A po drugie, oczywiście można się sądzić ale stacja będzie stała w miejscu bez poświadczenia i nie będzie dochodu. Więc skoro TDT wymaga to każdy kto musi dokupi dla świętego spokoju żeby pracować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z kablami do testowania złącz przyczep jak było, zapomnieliście? Trzeba było doposażać.

Przepisy jakie są każdy wie. Dzisiaj dwusuwa nie da rady zarejestrować, ani puscić żółtych świateł. Życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, cezary napisał:

Spełnia? Na pewno? 

Chcesz się licytować z tymi głupotami? Pojazdy MONu mogą mieć 4m szerokości a szerokość bramy wjazdowej dla SKP to 3,4 m - chyba będą burzone jak się któryś z inspektorów doczyta, skoro:

3 godziny temu, cezary napisał:

2) okręgowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie:
a) okresowego badania technicznego wszystkich pojazdów

można tak bez końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dożynania branży SKP ciąg dalszy.

Producent Capeleca twierdzi, że urządzenie CAP4220 jest przestarzałe i nie będzie już produkowane. Nowe jest na etapie prototypu i homologacji. Texsa zdrożała o 200 % i mimo to jest niedostępna. Macie wytrzepać OBD 24V z rękawa bo wam zamkną OSKP............... Leżymy i kwiczmy panowie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.