Skocz do zawartości

brak decyzji dozorowej jaką usterkę zastosować?


Wacek

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, IVVO napisał:

Nie - nie rozpoczynasz badania

rozumiem, to po co 

9 minut temu, Wacek napisał:

te podziały w tabeli ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Wacek napisał:

to po co

A to się ministra pytaj. Pamiętaj - ustawa jest ważniejsza od rozporządzenia, a wykonując badanie bez dozoru sam na siebie bat kręcisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, michal_k napisał:

ustawa jest ważniejsza od rozporządzenia, a wykonując badanie bez dozoru sam na siebie bat kręcisz...

Dokładnie - o tym napisałem prawie na samym początku tematu - gradacja aktów prawnych to podstawa a jak to wykorzystają w rozporządzeniach to inna bajka - tu widać babola ale on nie zwalnia z odpowiedzialności - PoRD jest ustawą zasadniczą a jego zapis wiążący 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,brak dozoru=brak startu badania,proste?Ktoś tak usilnie próbuje klientowi w cztery litery włazić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak rozporządzeniami nam robili zakazy i nakazy typu maska na twarzy, zakaz przemieszczania się itp, dawali za to mandaty a sądy wszystko anulowywały bo w ustawie było co innego i ona podważała rozporządzenie bo była ponad nią 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Andrzej89 napisał:

a sądy wszystko anulowywały

Jak ktoś ma ochotę walczyć w sądzie to pewnie wygra, ale czy warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przybył był klient na badanie dodatkowe - taxi, pojazd zagazowany, brak "papierów" gazowych, więc brak i badania. Pojechał szukać, a może i ..... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zasadniczego wątku, to widzę dwie opcje.

Pierwsza bezbolesna to taka, że ściśle stosuję się do zakresu sprawdzając ważne dokumenty potwierdzające sprawność urządzenia, z naciskiem na ważne i z naciskiem na urządzenie, ale konkretne urządzenie zamontowane na pojeździe, konfrontując jego cechy identyfikacyjne jednocześnie.

A druga zamotana to taka, że sprawdzam dokumenty na zasadzie „są, to są”, a numery potem odczytam jak wezmę latarkę i ZONK, bo decyzja nie od tego sprzętu. I tu dopiero można usterkę spod 6,5 stosować, podpierać, ratować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paprock napisał:

Co do zasadniczego wątku, to widzę dwie opcje.

I taki właśnie jest sens usterek w tabeli.

My na "dzień dobry" mamy dostać dokumenty. Dostaliśmy i wg nich wszystko jest ok, zaczynamy badanie. Następnie okazuje się, że pod drugimi drzwiami jak dokonujemy weryfikacji dokumentu z urządzeniem (bo nikt nie mówi, że mamy obowiązek to zrobić przed drzwiami lub przed badaniem) dokument jest nie od tego urządzenia i wówczas mamy możliwość zastosowania stosownej usterki.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

I taki właśnie jest sens usterek w tabeli

W odniesieniu do PoRD - usterka ta w ogóle nie powinna wystąpić w tabeli. Większość urządzeń pod dozorowych w protokole ma  Vin pojazdu do którego jest przypisana i weryfikacja dokumentu nie stanowi problemu. To że jest przyjęte aby w przypadku zbiornika gazowego przedstawiać sam dokument TDT jest trochę nie halo - gdyż nie jest przypisany do pojazd. A wystarczyło by aby połączyć to razem z wyciągiem z homologacji gdzie jest VIN - jednocześnie znikła by samowolka zbiornikowa - wymieniasz zbiornik - wpisz to do wyciągu z homologacji - i w takim wypadku usterka 6.5 miała by sens      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, IVVO napisał:

W odniesieniu do PoRD - usterka ta w ogóle nie powinna wystąpić w tabeli. Większość urządzeń pod dozorowych w protokole ma  Vin pojazdu do którego jest przypisana i weryfikacja dokumentu nie stanowi problemu.

Ustawa mówi, że BT może się odbyć po przedstawieniu decyzji i takową klient przedstawia. Sprawdzam dokument, jest ważny w dniu badania i przystępuję do niego. Nie ma powiedziane, że ten dokument należy zweryfikować z pojazdem przed badaniem (co osobiście czynię) w związku z tym usterka ta ma rację bytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2023 o 15:24, michal_k napisał:

Nie - cofnięcie uprawnień.

 

Jakie to podejście dzisiaj aktualne, karać, zabierać uprawnienia itp.

Cofnąć to można, za wykonanie BT np.  bez pojazd, ale za wykonanie badania z wynikiem N z powodu braku decyzji Dozoru Technicznego- absurd.

Po co więc taka usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wolf napisał:

Po co więc taka usterka.

Po to, żeby wszyscy wiedzieli, że minister nie doczytał ustawy, która nie pozwala na rozpoczęcie badania bez dokumentu dozorowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2023 o 18:55, Paprock napisał:

jest wyjaśnione

No i temat należy zamknąć - ustawa ma pierwszeństwo 

Pozdrawiam wszystkich uczestniczących w tej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.