Skocz do zawartości

Zmiana z ciężarowego na kempingowy


kiepas96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

1.Jak to jest na dzień dzisiejszy z zmianą z ciężarowego skrzyniowego na specjalny kempingowy po zamontowaniu kontenera z płyt sandwich bez homologacji? Podobno coś zmieniło się w przepisach

2.Redukcja siedzeń w doce z 6 na 4. Montaż siedzeń tylnych zamiast ławki na fotele pojedyńcze z innego pojazdu

3.Wycięcie tylnej części kabiny tj drzwi , tylnej ściany dachu i zabudowanie kabiny za słupkami kontenerem z płyt. Zostaje tylko podłoga i pkty mocowania foteli, co z mocowaniem pasów tylnych?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np to

§ 9f otrzymuje brzmienie:
"§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) o nadwoziu rodzaju BA oraz BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zwiększeniu liczby siedzeń lub zmianie położenia siedzeń, powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania oraz kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. W przypadku zmiany rodzaju pojazdu na samochód osobowy:

1) zaczepy ISOFIX oraz liczba siedzeń wyposażonych w takie zaczepy powinny być zgodne z wymaganiami Regulaminu nr 14 lub 145 EKG ONZ;

Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2022-2803,21770895.html
 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak będa dołączone papiery potwierdzające zgodnośc badań z wymaganiami regulaminów, to będzie GiT. Kamper jak malowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega przerabia Sprintera blaszankę na campera. Za dołożenie dwóch siedzeń oczywiście zgodnie z prawem papier na wszystko z TDT  itp cena 9 tyś netto.To nie są tanie rzeczy ale te badania ich wytrzymałościowe to śmiech na sali .Dwa siedzenia wyglądające jak wyjęte z autobusu bez możliwości regulacji oparcia przytwierdzone do podłogi na kleju do szyb i trzech szt wkrętów typu farmer.Ale papier jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na tym papierze nie pisze czasem że dopuszczenie do ruchu następuje po pozytywnym badaniu? jak w opinii rzeczoznawcy, czyli branie kasy za nic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem tego ale dostał już papiery po zmianie konstrukcyjnej tam kompleksowo to chyba robią może nawet w jednym kompleksie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marek1974 napisał:

cena 9 tyś netto

Czyli co zrobił by diagnosta za ~100 PLN to TDT zrobi za ponad 10000 PLN....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gdybajmy, bo post w stylu "pomidorowa była za słona, co prawda nie jadłem, ale kolega mi powiedział".

Konkrety! Konkrety! Konkrety! Foty! Dokumenty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kolega też jest diagnosta pracuje ze mną na zmianie drugiej poproszę go o fakturę to wrzucę żeby było czarno na białym co i za co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry dziękuję. 👍

A może jakiś opis jeszcze, co tam było opisane, sprawdzone, spełnione. Brakuje nam tu takich informacji, dokumentacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Marek1974 napisał:

Kolega przerabia Sprintera blaszankę na campera. Za dołożenie dwóch siedzeń oczywiście zgodnie z prawem papier na wszystko z TDT  itp cena 9 tyś netto.To nie są tanie rzeczy ale te badania ich wytrzymałościowe to śmiech na sali .Dwa siedzenia wyglądające jak wyjęte z autobusu bez możliwości regulacji oparcia przytwierdzone do podłogi na kleju do szyb i trzech szt wkrętów typu farmer.Ale papier jest.

No ale kolega dokłada siedzenia, ja nie pytam o dołożenie tylko na zmianę z ławki na poj. z innego pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Zmiana z ciężarowego blaszak - crafter na specjalny - kempingowy . Bez zmiany ilości miejsc. Klient sam to przerobił -  ma PKD.

grodż zdemontowana , osprzęt zamontowany, dokument z wagi  .

W pojeżdzie jest zamontowany zbiornik gazu . Czy potrzebny jest protokół TDT ?

Co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jacek336 napisał:

Klient sam to przerobił -  ma PKD.

Papier ma być.

4 minuty temu, jacek336 napisał:

W pojeżdzie jest zamontowany zbiornik gazu

Jaki zbiornik i do czego służy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik służy do ogrzewania wnętrza i wody. Zbiornik gazu przystosowany do samochodowych instalacji gazowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, adam1501 napisał:

To TDT na takowy powinien być.

Czy auto z takim zbiornikiem posiada jakiś wpis w DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jacek336 napisał:

jest zamontowany zbiornik gazu

niech zostawi w garażu albo załatwi papiery jak chce żebyś go zauważył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko nie może posiadać takowego wpisu ponieważ  jest zasilane olejem napędowym a paliwa alternatywnego nie posiada. Pytałem w TDT i pan inspektor potwierdził to samo . AAAAAAle powiedział że jest to zbiornik ciśnieniowy i jeżeli jest zamontowany w pojeżdzie i podlega dozorowi technicznemu to protokół powinien być i diagnosta powinien ten fakt odnotować w uwagach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, jacek336 napisał:

jeżeli jest zamontowany w pojeżdzie

Tylko skąd mamy wiedzieć, że jest zamontowany w pojeździe jeżeli brak jest wpisu w DR.
Jeżeli taki zbiorniki jest zabudowany/ukryty to mamy każde potencjalne auto rozbierać bo może on tam być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że przy zmianach konstrukcyjnych robisz oględziny samochodu. zawór do tankowania gazu też rzuca się w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, radekd2 napisał:

ylko skąd mamy wiedzieć, że jest zamontowany w pojeździe jeżeli brak jest wpisu w DR.

A skąd wiesz, że w pojeździe są inne urządzenia podlegające dozorowi pomimo braku wpisu w DR? Z oględzin :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.