Skocz do zawartości

Ustalenie masy F2 ??


sewenl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam robiłem badanie techniczne samochodu Nissan Primastar w DR szwedzkim F1 2935 kg F2 2930kg na TZ jest tylko F1 2935 i F3 4935 ustaliłem F2 2935 i nie chcą zarejestrować samochodu ??? Pani w WK  mówi ze w DR szwedzkim F2 2930 i jej się nie zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A jeżeli będzie jakaś głupota w DR to też ma ją powielać bo tak było?  F1 tego pojazdu nie przekracza naszego administracyjnie ustalonego F2 i nie widzę powodu do ograniczeń. WK niech kontaktuję się ze szwedzkim odpowiednikiem jaki był powód ograniczenia  o 5kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, sewenl napisał:

Pani w WK  mówi ze w DR szwedzkim F2 2930 i jej się nie zgadza.

A tak swoją drogą, MW pojazdu zgadza się jej z tym co w szwedzkim dowodzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trafiłeś na typowy beton komunikacyjny. Siedzi babsko co wie tylko jak parzyć kawe i klepię na okrągło "bo tak jest w dowodzie " "bo musi być jak w dowodzie". Szkolenia w tej profesji powinny być obowiązkowe. Wytłumacz temu babiszczu że parametry administracyjne obowiązują w danym kraju i są od niego zależne, a nie wędrują za dowodem rejestracyjnym. Babka byłaby w szoku jak byś jej powiedział że po zarejestrowaniu w naszym kraju nagle wszystkie administracyjne masy z Szwecji tracą wartość i nie znaczą nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sewenl napisał:

Nissan Primastar w DR szwedzkim F1 2935 kg F2 2930kg na TZ jest tylko F1 2935 i F3 4935 ustaliłem F2 2935 i nie chcą zarejestrować samochodu ???

Ustaliłeś, czy zmieniłeś? Opsałeś cokolwiek w zaświadczeniu, wyjaśniłeś dlaczego tak, a nie inaczej? Podałeś powód skąd się wzięło ciut inaczej?

Gdybyś to ty strzelił pierwszy gola nie byłoby obrony z drugiej strony, a tak skąd kobitaka ma wiedzieć, że paluszek nie wyszedł na aut na klawie.

 

Do mnie razu pewnego trafił pojazd z Pozwoleniem Czasowym celem ustalenia niby brakujących danych do rejestracji, to wziąłem i w uwagach zapodałem, że dane z PC zgodne z samochodem i co, myślicie że przeszło? A w życiu. Zaświadczenie zostało cofnięte i musiałem danych technicznych, tych samych bo tych samych, ale naklepać, żeby czarno na białym było. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwedzi często robią sobie jakieś zaokrąglenia.  Zawsze spisywałem z TZ, z odpowiednią usterką 0.2.d i dopiskiem  "dane techniczne odczytano z tabliczki znamionowej"   i  tylko raz się zdarzyło, że urzędnik miał z tym problem, ale odmówiłem poprawy danych. bo nie mi jest wyjaśniać rozbieżności pomiędzy TZ a DR   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MW się zgadzało ze szwedzkim dowodem , podobno Szwedzi obniżali f2 administracyjnie do jakiś tam opłat drogowych , musze im wysłać zdjęcie TZ bo rozmawiałem z Kierownikiem WK i oni mi nie wierzą ze na TZ nie ma ogóle F2 i zarejestrują wtedy pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza mi się robić BT pojazdów ze Szwecji (dziś taki miałem), różnica w F.2 też 5 kg, wpisuję wg. tabliczki, i odpowiednia adnotacja w uwagach.

Robię tak zawsze i nie miałem do tej pory żadnych problemów z WK.

Dodatkowo zmniejszam MW o 75 kg. (masa kierującego) i też odpowiednia adnotacja w uwagach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, sewenl napisał:

MW się zgadzało ze szwedzkim dowodem

Jak już poprawnie wpisałeś F2, to trzeba było od MW "szwedzkiej" odjąć masę kierowcy, by nasze G wyszło.

 

Polecam do lektury

29 minut temu, sewenl napisał:

z kierownikiem WK i oni mi nie wierzą ze na TZ nie ma ogóle F2

To też ciekawe stwierdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat  F2 w aucie ze Szwecji .

Auto scania R450 -3 osie zawiecha pneumat, opony balon tył bliźniak ,RO-2750/1300mm

Dane DR- F1-27000,F2-24000-F3 50000

dane TZ- MMC-27000, 1 oś-8000.2oś-7500,3oś-11500 ,MMZ-78000

w DIP ustaliłem  MMC-27000 DMC-26000 DMCZ40000 zgodnie z WT.

U mnie zadzwonił sam zastępca kierownika i spytał się, "kto mi dał prawo do zmiany DMC figurującego w szwedzkim DR"-odpowiedziałem że ustawodawca PL-nie przyjął tego do widomości.

Może ma ktoś jakaś wypracowana metodę jak kruszyć beton ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Robert66 napisał:

F3 50000

3 osie

nie piszesz jaka zabudowa

4 minuty temu, Robert66 napisał:

DMCZ40000

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to
2) zespołu pojazdów, złożonego z pojazdów mających łącznie co najmniej 5 osi, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd samochodowy - 40 ton, z wyjątkiem pojazdu członowego mającego 5 lub 6 osi składającego się z:
a) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) - 42 tony,
b) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) - 44 tony,
c) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego - 42 tony,
d) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego - 44 tony;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Robert66 napisał:

Może ma ktoś jakaś wypracowana metodę jak kruszyć beton ?

Robić swoje i wyjaśnić, że DMC ustalono na podstawie polskich warunków technicznych, które mówią, że nie może być większe niż MMC oraz 26 ton w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Robert66 napisał:

piszecie to formułkę w dip

Oczywiście, zerknij na pozycje 44 i 45 w DIPie, następnie porównaj z TZ i formułka sama się napisze.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znów będzie pewnie przepychanka

Napisałeś że mogłem skrzywdzić ten zestaw  wpisując 40.

ja spytałem dlaczego 

"Rafi 90" podesłał dlaczego

sugerujesz żeby pisać w poz. 45 całą treść którą podesłał "Rafi90"?

W kacie pojazdu z Niemiec, Holandii, Rosji(DR),Rumunii, Czech, widnieją takie zapisy, ale w PL zlikwidowano kartę (zresztą była tak pomyślana aby była martwa) . W DR  teoretycznie jest miejsce, ale w PL każdy WK interpretuje prawo po swojemu. Taka kolonia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Robert66 napisał:

sugerujesz żeby pisać w poz. 45 całą treść którą podesłał "Rafi90"?

Uprawnienia w chrupkach znalazłeś?

 

22 godziny temu, Robert66 napisał:

w DIP ustaliłem  MMC-27000 DMC-26000 DMCZ40000 zgodnie z WT.

A MMCZP w DIP to pies? Dlatego kolega zasugerował

22 godziny temu, duchu napisał:

Czasem mogłeś skrzywdzić ten "zestaw"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 minut temu, adam1501 napisał:

Uprawnienia w chrupkach znalazłeś?

 

A MMCZP w DIP to pies? Dlatego kolega zasugerował

Nie. Nie w chrupkach tylko w landrynkach.

A co mi do MMCZP, została jak była 78.

Mówiliśmy o DMCZ a nie o MMCZ.😉

Edytowane przez Robert66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Robert66 napisał:

A co mi do MMCZP, została jak była 78.

Mówiliśmy o DMCZ a nie o MMCZ.😉

No to przeczytaj jeszcze raz, co Ci kolega wrzucił

 

22 godziny temu, Rafi90 napisał:

b) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) - 44 tony,

 

22 godziny temu, Rafi90 napisał:

d) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego - 44 tony;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.