Skocz do zawartości

Literka i w numerze VIN przyczepy kempingowej.


Bartek24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przyjechał klient z przyczepą kempingową z literką i w numerze VIN. W wydziale odmówiono mu rejestracji  z tego powodu. Pan zgłosił się do TDT i tam kazano mu zrobić zdjęcia i badanie techniczne z wynikiem negatywnym. Jak do tego podejść?? Okresowe badanie, czy jak? No i jaka usterka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer ma 17 znaków?

Jeżeli producent nie zastosował się do normy ISO to nie problem diagnosty. Były Ople z literą "O" w numerze i nie było to przeszkodą w ich rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, danielg539 napisał:

Numer ma 17 znaków?

Były Ople z literą "O" w numerze i nie było to przeszkodą w ich rejestracji.

Ani w późniejszych badaniach. Chyba że wydział na siłę robił z O cyfrę 0 i tworzył twora którego później żadne bazy ani inne tego typu rzeczy nie mogły znaleść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym przypadku badania techniczne były wykonywane corocznie, teraz przyczepa zmieniła właściciela i wydział komunikacji odmówił rejestracji i teraz klient star się o odstępstwo, a do tego potrzebne jest badanie techniczne z wynikiem negatywnym. 

Godzinę temu, danielg539 napisał:

Numer ma 17 znaków?

Ma 17 znaków.

Tylko jaką usterkę tutaj dopasować??

I czy biorąc pod uwagę, że klient wnioskuje o odstepstwo, warto zawołać opinii rzeczoznawcy, żeby wszystko mieć ładnie rozpisane i poparte przepisami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Bartek24 napisał:

Tylko jaką usterkę tutaj dopasować??

Swoją "dodatkową", której w tabeli nie ma.

8 minut temu, Bartek24 napisał:

warto zawołać opinii rzeczoznawcy, żeby wszystko mieć ładnie rozpisane i poparte przepisami??

A do czego ta opinia? Jakich parametrów nie jesteś w stanie ustalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, michal_k napisał:

A do czego ta opinia?

Pytam tylko, tak jak napisałem, biorąc po uwagę, że jest to wniosek o odstępstwo. 

Pewnie część zrobi to bez opinii, a częsć będzie sie chciałą nią podeprzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bartek24 napisał:

warto zawołać opinii rzeczoznawcy

To już chyba działka WK, jednak nic nie stoi na przeszkodzie byś takiej nie wymagał, jeśli nie jesteś np. w stanie stwierdzić czy to I czy może 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro numer VIN nie może posiadać literki "I" to twoja przyczepa numer VIN nie posiada. Czyli dajesz usterkę brak numeru VIN. 

Odstępstwo raczej nie będzie na jeden znak w numerze tylko na cały :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Logen napisał:

Skoro numer VIN nie może posiadać literki "I" to twoja przyczepa numer VIN nie posiada.

A może ma nadany na podstawie odrębnych przepisów i wszystko jest w porządku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki producent?

Jaka data produkcji?

Rejestracja z homo czy produkcja jednostkowa ?

Przydało by się zdjęcie tabliczki znamionowej i dokumentu źródłowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była to przyczepa z lat 90tych produkowana seryjnie. Co do szczegółów to nie zdążyłem się zagłębić, bo klient był z tych niecierpliwych i trochę nerwowych. Mialem akurat kolejkę i jak się zorientował, że w 5 min i poza kolejnością mu tego nie zrobię (bo takie miał chyba oczekiwania), to odjechał. Dla niego, to było tylko zaświadczenie z wynikiem negatywnym za literkę i w VINie, które można wystawić na szybko i po bólu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Bartek24 napisał:

Była to przyczepa z lat 90tych

Zatem już wiek najprawdopodobniej zwalniał ją z obowiązku posiadania VIN-u.

14 godzin temu, Bartek24 napisał:

produkowana seryjnie

Takie pojazdy bywały produkowane w małych seriach i przez rzemieślników a wówczas klasyczny VIN ich nie obowiązywał a do ruchu były dopuszczane na zasadzie czegoś na kształt dopuszczenia jednostkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, danielg539 napisał:

zwalniał ją

Skoro miała VIN, to pewnie była zarejestrowana po 1995 ale nie zwróciłem uwagi. W każdym razie klient ją kupił i WK nie chciał zarejestrować, mimo iż wczesniej była zarejestrowana w innym. Musiał wystąpić do TDT o odstępstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Bartek24 napisał:

Skoro miała VIN, to pewnie była zarejestrowana po 1995 ale nie zwróciłem uwagi

VIN na pojazdach pojawił się już w latach '80 tylko jakoś nie przyjęło się wpisywanie jego do ówczesnych DR, a dopiero zmiana przepisów u roku 1995 zmusiła WK do wpisywania pełnego numeru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, danielg539 napisał:

dopiero zmiana przepisów u roku 1995 zmusiła WK do wpisywania pełnego numeru

Też nie, wówczas nadal stosowano tzw magiczną strzałkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A strzałka nie dotyczyła czasem numeru silnika.

Poza tym jak wszystkie znaki o kształcie owalu przyjmowane są jako ZERO, to w przypadku pionowej kreski należałoby przyjąć podobnie i potraktować jako JEDYNKĘ. 

No chyba nikt mi nie powie, że ten znak to mała litera z kropką. Poza tym chciałbym zobaczyć fotkę, bo może są tam znaki podobne dolitery [i] lub cyfry [1].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Paprock napisał:

A strzałka nie dotyczyła czasem numeru silnika.

Ona była stosowana w numerze nadwozia. Zapisywano wówczas 6 czy 7 ostatnich znaków ze strzałką w lewo lub prawo w zależności czy numer był dłuższy czy krótszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się śni, że to był raczej silnika i strzałka w lewo lub w prawo wskazywała, po której stronie numer, a po której kod. Ale tak jam mówię, coś mi się śni.

Ciężko pracuję i nie mam jak do historycznych przepisów skoczyć.

Jednak mimo wszystko silnik obstawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Paprock napisał:

mi się śni, że to był raczej silnika i strzałka w lewo lub w prawo wskazywała

Na 100% strzałka dotyczyła numeru silnika i stosowano ja wówczas gdy numer nie mieścił się w rubrykach brązowego DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, danielg539 napisał:

gdy numer nie mieścił się w rubrykach brązowego DR.

Fiat Ducato szczególne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.