Skocz do zawartości

Fabryczny błąd w numerze ramy -korekta


wadi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Prześledziłem forum , ale rozwiązania zaistniałego problemu nie znalazłem. Podczas OBT pojazdu sprowadzonego okazało się numer ramy nie zgadza się z dokumentami pojazdu ( zagranicznym dowodem rejestracyjnym ) i tabliczką znamionową  . Przykładowo H2222AB12345 -numer w ZDR I TZ ,  a błędny H2222BA1234 nabity fabrycznie na ramie. Posiadacz przedstawił pismo od producenta ,że to producent się pomylił i błędnie nabito numer , ze wskazaniem aby podmiot uprawniony nabił poprawnie błędny fragment numeru .  Chodzi o fragment H2222AB , pozostała część numeru  nabita jest w drugiej  linii .Wszystkie dokumenty - pismo od producenta , OBT z wynikiem N, posiadacz przedstawił w  WK . Otrzymałem pismo -( bardziej prośba ) aby dokonać korekty omawianego numeru , Przekreślić błędny i "nastukać" nowy zgodny z ZDR numer. Dlatego zwracam się z prośbą i zapytaniem : czy w ogóle mogę jako diagnosta taką operację ( ingerencję ) przeprowadzić ? Z WK nie otrzymałem żadnej decyzji ( jedynie pismo ), ale proszą o " potwierdzenie wykonania zmiany " . ?? Proszę o radę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wadi napisał:

czy w ogóle mogę jako diagnosta taką operację ( ingerencję ) przeprowadzić ?

Nie. Tylko umieszczenie numeru nadanego na podstawie decyzji organu. Poprawki niech wykonuje producent pojazdu, który spłodził błąd. Przy okazji wychodzi kontrola jakości u producenta.

  • Polub 1
  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja robi się patowa , bo producent wystawił kwit ,że błędnie naniesiono numer ., ze wskazaniem formy poprawy numeru - w sposób jaki odbywa się to zagranicą , czyli odbił piłeczkę do naszego WK . A WK nie mając podstawy prawnej nie wyda żadnej decyzji , czyli ..... widzę po opiniach ,że ten kierunek to " bagno ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, wadi napisał:

Sytuacja robi się patowa

Chyba tak ponieważ art 66a PoRD powyższego przypadku nie przewiduje, tak więc starosta nie może wydać decyzji na nabicie nowego numeru. Wszystko więc w gestii producenta, to on musi babola poprawić. 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wadi napisał:

Z WK nie otrzymałem żadnej decyzji ( jedynie pismo ), ale proszą o " potwierdzenie wykonania zmiany " .

Wydział komunikacji prosi? Masz pewność że to jest pismo z WK? Urząd pracuje na podstawie ustawy i mam wątpliwości aby tak oficjalnie na piśmie proponował takie rzeczy jak dorabianie nr. ramy  do dowodu rejestracyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wadi napisał:

pismo od producenta ,że to producent się pomylił i błędnie nabito numer

skoro ukrył wadę i się przyznał to do Sądu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem gdzie widzicie problem. Numer jest zły. Wynik negatywny. Klient idzie do WK z wnioskiem o nadanie numeru. Jako załącznik daje wynik negatywny i pismo producenta. WK wydaje decyzję o nadanie numeru. Jak dla mnie sprawa prosta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w tym ,że WK  nie widzi problemu aby diagnosta nastukał numer z dowodu  , ale widzi problem z wydaniem decyzji na nadanie numeru identyfikacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, dorianoBDG napisał:

Klient idzie do WK z wnioskiem o nadanie numeru.

Możesz podać który pkt z art 66a ust 2 zezwala na wydanie decyzji o nadanie nowych cech identyfikacyjnych w takim przypadku?

Zrzutekranu2023-03-7o19_37_08.thumb.png.b04029f4871f427e221b09c477dcba38.png

Edytowane przez LimonQ
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, nesiasps napisał:

skoro ukrył wadę i się przyznał to do Sądu 

To było tylko przeoczenie - tak przez 16 lat w DE. Do kraju trafił z komisu fabrycznego ,tam też nikt nie wylukał błędu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś to jednak kupił i nie sprawdził  - świata nie zbawisz - może tak stał w tym komisie bo był problem a teraz znalazł nabywcę pewnie w bardzo dobrej okazyjnej cenie tyle że na części - takie życie

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wadi napisał:

Problem jest

To jest problem wyłącznie właściciela, od którego diagnosta powinien trzymać się jak najdalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że dziś otrzymałem oficjalne pismo   z WK ( pismo - nie decyzję) jako do OSKP i wygląda na to, że nikt poza mną nie widzi tu żadnego problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś o podstawę prawną
Być może ten klient ma ciocię na stanowisku naczelnika w tym WK skoro mu tak na siłę chcą dobrze twoim kosztem zrobić


Nie dotykać bez decyzji! No chyba że N za niezgodność jak już ktoś wcześniej pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wadi napisał:

Tyle że dziś otrzymałem oficjalne pismo   z WK

Wklej tutaj (bez danych). Trudno mi uwierzyć, że jakiś matoł urzędnik mógł się pod tym podpisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wadi napisał:

Przykładowo H2222AB12345 -numer w ZDR I TZ ,  a błędny H2222BA1234 nabity fabrycznie na ramie.

To mamy 2 błędy: AB <-> BA , 345 <-> 34 (brak cyfry)

Skoro producent przyznaje się do wystawienia złych papierów, to powinien zostać nr ramy jaki jest, a do zrobienia TZZ :!: 

 

Miałem kiedyś coś takiego przy  FSO 125p - na nadwoziu "5", na TZ "6" i w DR "6".

Wynik: nowa TZZ i nowy DR z "5"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer podany przykładowo , brak cyfry w drugim członie to mój błąd - na szybko pisane między badaniami.

 

 ZDR cz.1 , cz.2 i TZ zawierają prawidłowy numer " papiery" są OK. Pierwszy człon numeru nabity z błędem na ramię ma ściśle określony schemat dla danego typu pojazdu ( kod typu , wersji).

Nagłówek w dokumencie został odcięty.

Skan_20230308.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego przedstawiciel producenta nie podejmie się naprawy elementu, który został uszkodzony w fabryce? Wszak z dokumentów wynika że fabryka zepsuła kawałek ramy umieszczając na niej niewłaściwe znaki alfabetu i cyfry. Jak się fabryce lub warsztatowi nie uda naprawić to niech zrobią dokumentację nieskutecznej naprawy i oprą się o pkt 6 art 66, powołają rzeczoznawcę do umocnienia  dokumentacji i WK będzie miał podstawy do zastosowania wspomnianego pkt. Jedynym ogniwem tego łańcucha, który w razie czego poniesie konsekwencję wynikającą z sugestii WK jest diagnosta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent bądź jego przedstawiciel powinien przekreślić błędny numer i nabić ponownie właściwy. Do tego dokumentacja o ponownym nabiciu w związku z pomyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.