wadi Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 Witam . Prześledziłem forum , ale rozwiązania zaistniałego problemu nie znalazłem. Podczas OBT pojazdu sprowadzonego okazało się numer ramy nie zgadza się z dokumentami pojazdu ( zagranicznym dowodem rejestracyjnym ) i tabliczką znamionową . Przykładowo H2222AB12345 -numer w ZDR I TZ , a błędny H2222BA1234 nabity fabrycznie na ramie. Posiadacz przedstawił pismo od producenta ,że to producent się pomylił i błędnie nabito numer , ze wskazaniem aby podmiot uprawniony nabił poprawnie błędny fragment numeru . Chodzi o fragment H2222AB , pozostała część numeru nabita jest w drugiej linii .Wszystkie dokumenty - pismo od producenta , OBT z wynikiem N, posiadacz przedstawił w WK . Otrzymałem pismo -( bardziej prośba ) aby dokonać korekty omawianego numeru , Przekreślić błędny i "nastukać" nowy zgodny z ZDR numer. Dlatego zwracam się z prośbą i zapytaniem : czy w ogóle mogę jako diagnosta taką operację ( ingerencję ) przeprowadzić ? Z WK nie otrzymałem żadnej decyzji ( jedynie pismo ), ale proszą o " potwierdzenie wykonania zmiany " . ?? Proszę o radę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 18 minut temu, wadi napisał: czy w ogóle mogę jako diagnosta taką operację ( ingerencję ) przeprowadzić ? Nie. Tylko umieszczenie numeru nadanego na podstawie decyzji organu. Poprawki niech wykonuje producent pojazdu, który spłodził błąd. Przy okazji wychodzi kontrola jakości u producenta. 1 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 7 Marzec 2023 Autor Share Napisano 7 Marzec 2023 Sytuacja robi się patowa , bo producent wystawił kwit ,że błędnie naniesiono numer ., ze wskazaniem formy poprawy numeru - w sposób jaki odbywa się to zagranicą , czyli odbił piłeczkę do naszego WK . A WK nie mając podstawy prawnej nie wyda żadnej decyzji , czyli ..... widzę po opiniach ,że ten kierunek to " bagno ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 41 minut temu, wadi napisał: Sytuacja robi się patowa Chyba tak ponieważ art 66a PoRD powyższego przypadku nie przewiduje, tak więc starosta nie może wydać decyzji na nabicie nowego numeru. Wszystko więc w gestii producenta, to on musi babola poprawić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 4 godziny temu, wadi napisał: Z WK nie otrzymałem żadnej decyzji ( jedynie pismo ), ale proszą o " potwierdzenie wykonania zmiany " . Wydział komunikacji prosi? Masz pewność że to jest pismo z WK? Urząd pracuje na podstawie ustawy i mam wątpliwości aby tak oficjalnie na piśmie proponował takie rzeczy jak dorabianie nr. ramy do dowodu rejestracyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 5 godzin temu, wadi napisał: pismo od producenta ,że to producent się pomylił i błędnie nabito numer skoro ukrył wadę i się przyznał to do Sądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorianoBDG Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 Nie rozumiem gdzie widzicie problem. Numer jest zły. Wynik negatywny. Klient idzie do WK z wnioskiem o nadanie numeru. Jako załącznik daje wynik negatywny i pismo producenta. WK wydaje decyzję o nadanie numeru. Jak dla mnie sprawa prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 7 Marzec 2023 Autor Share Napisano 7 Marzec 2023 Problem jest w tym ,że WK nie widzi problemu aby diagnosta nastukał numer z dowodu , ale widzi problem z wydaniem decyzji na nadanie numeru identyfikacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 (edytowane) 9 minut temu, dorianoBDG napisał: Klient idzie do WK z wnioskiem o nadanie numeru. Możesz podać który pkt z art 66a ust 2 zezwala na wydanie decyzji o nadanie nowych cech identyfikacyjnych w takim przypadku? Edytowane 7 Marzec 2023 przez LimonQ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 7 Marzec 2023 Autor Share Napisano 7 Marzec 2023 20 minut temu, nesiasps napisał: skoro ukrył wadę i się przyznał to do Sądu To było tylko przeoczenie - tak przez 16 lat w DE. Do kraju trafił z komisu fabrycznego ,tam też nikt nie wylukał błędu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 Ktoś to jednak kupił i nie sprawdził - świata nie zbawisz - może tak stał w tym komisie bo był problem a teraz znalazł nabywcę pewnie w bardzo dobrej okazyjnej cenie tyle że na części - takie życie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 15 minut temu, wadi napisał: Problem jest To jest problem wyłącznie właściciela, od którego diagnosta powinien trzymać się jak najdalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 7 Marzec 2023 Autor Share Napisano 7 Marzec 2023 Tyle że dziś otrzymałem oficjalne pismo z WK ( pismo - nie decyzję) jako do OSKP i wygląda na to, że nikt poza mną nie widzi tu żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DURP Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 Poproś o podstawę prawną Być może ten klient ma ciocię na stanowisku naczelnika w tym WK skoro mu tak na siłę chcą dobrze twoim kosztem zrobić Nie dotykać bez decyzji! No chyba że N za niezgodność jak już ktoś wcześniej pisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 Godzinę temu, wadi napisał: Tyle że dziś otrzymałem oficjalne pismo z WK Wklej tutaj (bez danych). Trudno mi uwierzyć, że jakiś matoł urzędnik mógł się pod tym podpisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Marzec 2023 Share Napisano 7 Marzec 2023 8 godzin temu, wadi napisał: Przykładowo H2222AB12345 -numer w ZDR I TZ , a błędny H2222BA1234 nabity fabrycznie na ramie. To mamy 2 błędy: AB <-> BA , 345 <-> 34 (brak cyfry) Skoro producent przyznaje się do wystawienia złych papierów, to powinien zostać nr ramy jaki jest, a do zrobienia TZZ Miałem kiedyś coś takiego przy FSO 125p - na nadwoziu "5", na TZ "6" i w DR "6". Wynik: nowa TZZ i nowy DR z "5" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 7 Marzec 2023 Autor Share Napisano 7 Marzec 2023 Numer podany przykładowo , brak cyfry w drugim członie to mój błąd - na szybko pisane między badaniami. ZDR cz.1 , cz.2 i TZ zawierają prawidłowy numer " papiery" są OK. Pierwszy człon numeru nabity z błędem na ramię ma ściśle określony schemat dla danego typu pojazdu ( kod typu , wersji). Nagłówek w dokumencie został odcięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 Co oni tam biorą w tym magistracie??? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 Podpada pod prokuratora. Tak jak Michał napisał, diagnosta niech się trzyma jak najdalej od tego tematu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 A ja bym poprosił urzędnika o podanie podstawy prawnej, która pozwala na podżeganie do przestępstwa. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 SKP otrzymała oficjalne pismo ze Starostwa więc wypadałoby na nie odpowiedzieć. I tak jak wspomniał @michal_k poprosić w nim o podanie podstawy prawnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 8 minut temu, radekd2 napisał: więc wypadałoby na nie odpowiedzieć Albo od razu przekazać do prokuratury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vercyngetoryks Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 Nie wiem dlaczego przedstawiciel producenta nie podejmie się naprawy elementu, który został uszkodzony w fabryce? Wszak z dokumentów wynika że fabryka zepsuła kawałek ramy umieszczając na niej niewłaściwe znaki alfabetu i cyfry. Jak się fabryce lub warsztatowi nie uda naprawić to niech zrobią dokumentację nieskutecznej naprawy i oprą się o pkt 6 art 66, powołają rzeczoznawcę do umocnienia dokumentacji i WK będzie miał podstawy do zastosowania wspomnianego pkt. Jedynym ogniwem tego łańcucha, który w razie czego poniesie konsekwencję wynikającą z sugestii WK jest diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 Producent bądź jego przedstawiciel powinien przekreślić błędny numer i nabić ponownie właściwy. Do tego dokumentacja o ponownym nabiciu w związku z pomyłką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 dokładnie, tym bardziej że owy producent dalej istnieje i dalej sprzedaje m.in ciągniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.