Skocz do zawartości

Numer nadwozia Zastava 1100


Sucre9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, znajomy ma problem ze swoim pojazdem, a mianowicie z numerem nadwozia. Pojazd to Zastava 1100. Samochód od nowości w jednych rękach, do tej pory nie było problemu z numerem nadwozia, ostatnio będąc na badaniu okazało się, że jest różnica pomiędzy DR, a numerem nadwozia. Jak to dobrze wyprostować ? Jest jeszcze inna sprawa, czy numer nadwozia to nie jest tylko 6 znaków pomiędzy * 123456 * ?

W DR jest Z12816442****, a według wybitego numeru powinno być Z128A16442****

Proszę o pomoc i dziękuje !

 

 

WhatsApp Image 2023-02-11 at 14.04.02.jpeg

WhatsApp Image 2023-02-11 at 14.04.20.jpeg

Edytowane przez Sucre9
Edycja tekstu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jak to są cyfery", to ja bym w ogóle tego nie ruszał. A jak już, to opisać co widać i fotki jako załączniki zapodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie wynik jest negatywny, z uwagi na niezgodność dokumentów że stanem faktycznym. Opisać to jako oczywistą pomyłkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet ciężko uznać to za omyłkę lub niezgodność. Licho wie jak to ćwierć wieku temu rejestrowali. Skoro na dzisiaj nic innego z usterek nie ma, to można wykorzystać "niezgodność/omyłkę" i ładnie opisać co widać w całości na nadwoziu. Jak już wpisali w dowód to, co poza gwiazdkami, to niech wszystkie znaki będą wpisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Sucre9 napisał:

Opisać to jako oczywistą pomyłkę?

Ale oczywista omyłka dotyczy danych technicznych, a nie identyfikacyjnych.

Poza tym, dla tego pojazdu numer nadwozia to ten pomiędzy znacznikami. Pozostała część oznaczenia to typ.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale były i są też takie obyczaje, które mogły wpływać na zapis numeru identyfikacyjnego w dowodzie:

3. Numer nadwozia, podwozia lub ramy nadawany przez producenta, jeżeli w drodze odrębnych przepisów zwolniony jest on ze stosowania numeru VIN, jest określoną przez niego kombinacją cyfr i liter stanowiącą ciąg znaków w ilości od 7 do 9.

Numer powinien zawierać dwa człony:

1) człon pierwszy (3 znaki) — oznaczenie charakterystyczne, określone przez producenta pojazdu,

2) człon drugi (do 6 znaków) — numer porządkowy wyprodukowanego pojazdu, w którym pierwsze dwie cyfry stanowią ostatnie dwie cyfry roku nadania i umieszczenia numeru.

Co prawda rozpiski techniki zapisu tego ciągu znaków w dowodzie nie znalazłem, ale tak jak mówię "mogły, nie musiały". Poza tym skoro jest rozpiska na temat VINU, który cały ląduje w dowodzie, skoro jest rozpiska na temat cech identyfikacyjnych nadanych decyzją, które całe lądują w dowodzie, to i te producenckie znaki podobnie, po całości powinny wlądować w dowodzie.

Z resztą instrukcja rejestracji mówi o tym dokładnie:

5) w rubryce przy kodzie E – wpisuje się numer identyfikacyjny pojazdu (pełny siedemnastoznakowy numer identyfikacyjny VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy);

Przynajmniej ja czytam to tak, że pełen siedemnastoznakowy vin albo pełen numer nadwozia, pełen numer podwozia, lub pełen numer ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Paprock napisał:

pełen numer nadwozia, pełen numer podwozia, lub pełen numer ramy

I bardzo dobrze czytasz, pełen numer a nie wszelkiej maści dodatki typów, rodzajów i czego tam jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, chyba się przekomarzamy. 

Mi idzie o pełny ze wszstkimi dodatkami, tak jak to ma miejsce przy VINIE. A jaka jest struktura VINU, to każdy wiedzieć powinien. Napierw dodatki typu WMI, VDS, a VIS na końcu jest i jego sześć, siedem ostatnich znaków tworzy konkretny numer auta.

To samo dotyczy numeru identyfikacyjnego nadawanego przez organ rejestrujący, gdzie dwa pierwsze trzyznakowe człony to dodatki, a człon trzeci, ostatni, to kolejny numer porządkowy właśnie. Jakoś nigdy okazji nie miałem spotkać w dowodzie nadanego numeru identyfikacyjnego składającego się tylko z tych mikrych sześciu ostatnich znaków. Zawsze wszystko było wpisane. Ile razy nadany spotkałem, to pełny był wpisany. Dlatego uważam, że jak już brać się za tą Zastvkę, to po całości, to wszystkie znaki, kompleny numer, pełny numer wpisać w dowodzie i rejestrach cepikowych. Vide małe i duże Fiaty oraz podobne leciwe graty. Z nimi do dzisiaj jest problem, czego Zastavka jest przykładem.

Czy teraz się rozumiemy.

Dla pełnej jasności. Numer był (prawie) po całości z dodatkami wpisany i tak samo po całości z dodatkami powinien zostać wyprostowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Paprock napisał:

Zawsze wszystko było wpisane. Ile razy nadany spotkałem, to pełny był wpisany

Pełne numery to były wpisywane jak VIN zaczął obowiązywać, a przed 1995 r to z reguły tylko ostatni człon numeru był wpisywany. Potem jedne WK to prostowały przy wymianie DR a inne nie i wcale mnie nie dziwi, że są w obrocie jeszcze pojazdy z krótkim numerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w tym załączniku z rozporządzenia MTiB z 14 kwietnia 1993 r. w sprawie rejestracji, była wzmianka o numerze pełnym.

Co, jak i dlaczego trafiało później do dowodów... Nie mam zielonego pojęcia.

 

Pełny numer nadwozia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, danielg539 napisał:

że są w obrocie jeszcze pojazdy z krótkim numerem.

No jak masz WK taki jak nasz, że każde wyprostowanie krótkiego numeru to prośby o N i rzeczoznawcę, a ciągnik rolniczy z Francjii z krótkim numerem w DR to najlepiej żeby zbadała komisja państwowa... Gdyby w magistracie siedziała choć jedna osoba która zna przepisy to świat byłby dużo lżejszy. Niestety beton nie dopuszcza że ktoś wie lepiej od nich, a tych którzy cytują paragrafy nazywają "inaczej rozumiejący prawo"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Paprock napisał:

Dlatego uważam, że jak już brać się za tą Zastvkę, to po całości, to wszystkie znaki, kompleny numer, pełny numer wpisać w dowodzie i rejestrach cepikowych.

Właśnie nie. Numer ma być zgodny z TZ - już wspominałem przy okazji sławetnej WSKi, że właściwą cechą identyfikacyjną była tabliczka a nie numer nabity. Numer ma być zgodny z TZ a na tabliczce tej Zastawy mamy numer w gwiazdkach i tylko on powinien się znaleźć w DR.

15 godzin temu, Paprock napisał:

Mi idzie o pełny ze wszstkimi dodatkami, tak jak to ma miejsce przy VINIE

Nie myl struktury VINu ze starą numeracją. W VINie też nie ma jednolitej struktury i jakoś nie odstrzeliwujesz pojazdów posiadających w VINie tzw wypełniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na TZ jest wyszczególnione pole NUMER SERYJNY, SERIAL NUMBER lub cokolwiek innego, to uznaje za właściwe żeby to znalazło się w DR. Często przy okazji ciągników rolniczych okazuje się że prostowanie, i wpisywanie na siłę całego ciągu z ramy do DR powoduje że między dokumentami ciągnika, fakturą zakupu , nawet nowego powstaje niezgodność, bo producent nigdy nie traktował całości z ramy jako numer seryjny ciągnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adam1501 napisał:

Nie myl struktury VINu ze starą numeracją. W VINie też nie ma jednolitej struktury i jakoś nie odstrzeliwujesz pojazdów posiadających w VINie tzw wypełniacze.

No nie odstrzeliwuję. Tak samo nie odstrzelę pojazdu, który posiada w dowodzie wpisaną cechę identyfikacyjną składającą się również z przedgwiazdkowych znaków. Jestem przekonany, że gdyby komuś zależało na wpsywaniu tylko znaków z pomiędzy gwiazdek, to zaiste byśmy doczekali podobnej regułki jaką zastosowano w przpadku strzałek przy zapisie numeru silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.