Skocz do zawartości

egzamin Warszawa


Aneta

Rekomendowane odpowiedzi

witam. może komuś pomoże...Jestem po egzam.na szczęście zdanym za pierwszym podejściem ...

Warto iść na ochotnika ... można w ten sposób zaoszczedzić bardzo dużo czasu i stresu ;-)

Moje pyt: wykonaj dodatkowe badanie autobus Tempo 100 wyposażonego w układ ABS oraz zwalniacz. dokonaj oceny spełnienia wymagań technicznych. wystaw zaświadczenie.

-wybrałam stosowne zaswiadczenie

-dokumenty na zwalniacz oraz abs 

nastepnie był czas na wypełnienie zaswiadcz. oaz identyfikacja autobusu (tabliczka znamionowa,vin) autobus stał na kanale ...

musiałam wskazać gdzie jest umiejscowiony  zwalniacz i wskazać dowolną  częśc  ABS (wskazałam czujniki )

opowiedziec zasade działania zwalniacza oraz Abs.  

no i pytania dodatkowe....

egzaminator wskazywał części zawieszenia ...musiałam je nazwać / lub wskazać gdzie co sie znajduje np. stabilizator, amortyzatory itp. jakie zawieszenie (czy pneumatyczne)

opony strasznie szczegółowo  :-( co oznaczają poszczególne liczby na oponie...jak sie mierzy opone musiałam miarą zmierzyć ... 

zaświadczenie: najwiekszy kłopot sprawił mi wątek iz po obliczeniu nacisków  osi wg. tabliczki znamionowej w dowodzie była inna wartość ( pozycja :najwiekszy dopuszczalny nacisk osi)

 

Ogólnie poza dużym stresem ...podsumowując cały egzamin to wrażenia pozytywne .Egzaminatorzy bardzo mili ...naprowadzają co bardzo pomaga. 

  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Aneta napisał:

-dokumenty na zwalniacz oraz abs 

A skąd wiedziałaś czy pojazd był przebadany na okoliczność rozerwania opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje egzaminu!(napisałem na priv)

Badanie dodatkowe tempo 100. Ktoś mi namieszał w głowie: jak robimy badanie dodatkowe na 100 to uzupełniamy tylko to zaświadczenie tak? Znajomy mi mówił, że nie zdał przez to, że nie uzupełnił jeszcze okresowego

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, dawidows napisał:

nie zdał przez to, że nie uzupełnił jeszcze okresowego

Ale jak dokładnie brzmiało polecenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz znał dokładne pytanie, to rozkminimy.

Na razie nie powielaj opinii w stylu, bo komuś się wydawało lub ktoś coś tam słyszał. Bo niechcący wprowadzasz zdających w błąd. 

I większy stres 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mi również udało się wczoraj zdać, niestety nie załapałem się na ochotnika, bo wszyscy stali przy drzwiach (16 listopada napisałem, że tak najlepiej, może dlatego? :P)
wszedłem jako jeden z ostatnich. Wylosowałem seicento z gazem i pytanie porównać dokumenty homologacyjne z instalacją zainstalowaną na samochodzie: pytania o zawory, naklejki legalizacyjne na podzespołach instalacji, co oznacza  76R, a co 110R, w czym może jeszcze być użyte, dlaczego na przewodach nie ma legalizacji (bo są to przewody sztywne, miedziane i nie muszą mieć [były w otulinie i wydawały się na elastyczne]), opowiedzieć co sprawdzamy z decyzji i protokołu, gdzie tego szukamy (numer butli, numer homologacji). no i odpowiednio wypelnic zaswiadczenie z numerem protokołu, decyzji i z datą wystawienia, w warunkach technicznych z dowodu przepisać GAZ-LPG, HAK i udało się za drugim razem :)))

Edytowane przez Jacob
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje. Fajnie,  że miałeś Gaz. Ja niestety na geometrii autobusu poległem. Pytań dodatkowych chyba ze 30...no nic trzeba będzie wykuć się jeszcze bardziej.  Najgorsze to te terminy...3 miesiące czekać na poprawkę to przesada.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Yeti napisał:

A skąd wiedziałaś czy pojazd był przebadany na okoliczność rozerwania opony?

Można to wywnioskować na podstawie nr regulaminu w oparciu o który był homologowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2023 o 08:00, Yeti napisał:

A skąd wiedziałaś czy pojazd był przebadany na okoliczność rozerwania opony?

z tabliczki znamionowej  Regul.nr 13 co najmniej 11seria poprawek  co prawda egzaminator nie kazał mi tego sprawdzic  ..tylko sie pytał gdzie to sprawdze ...

W dniu 17.03.2023 o 08:18, dawidows napisał:

Gratuluje egzaminu!(napisałem na priv)

Badanie dodatkowe tempo 100. Ktoś mi namieszał w głowie: jak robimy badanie dodatkowe na 100 to uzupełniamy tylko to zaświadczenie tak? Znajomy mi mówił, że nie zdał przez to, że nie uzupełnił jeszcze okresowego

miałam wyraznie określone w pytaniu wykonaj badanie dodatkowe....wiec robiłam tylko dodatkowe czyli zaświadczenie załacznik nr.6 .

(zauważyłam ze w dzien mojego  egzaninu   w tym autobusie konczy sie tez badanie  okresowe wiec napomknęłam ze powinno tez być wykonane  badanie okresowe z czym egzaminator sie zgodził...ale caly czas trzymaliśmy sie tematu-badania dodatkowego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dawidows napisał:

A jak mierzyłas miara rozmiar opony? Pierwszy raz z tym się spotykam

egzaminator zadał mi pytanie w jakiej jednostce miary mierzymy opone...no i zgupiałam nie spodziewałam sie tak dziwnego i prostego  pytania że zaczełam sie zastanawiać gdzie tu haczyk ... no i egzaminator mówi to Pani zmierzy sobie miarą ... 

Ps. odpisałam Ci na Priv 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
W dniu 17.03.2023 o 12:12, Putynek napisał:

Gratulacje. Fajnie,  że miałeś Gaz. Ja niestety na geometrii autobusu poległem. Pytań dodatkowych chyba ze 30...no nic trzeba będzie wykuć się jeszcze bardziej.  Najgorsze to te terminy...3 miesiące czekać na poprawkę to przesada.

 

 

A możesz przybliżyć jak to wyglądało? Czy tylko teoretycznie odpowiedzieć?

Edytowane przez Rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria to czysta teoria. Nie możesz bazować na podstawie jakiegoś przyrządu bo na drugim wygląda to zupełnie inaczej. Musisz znać podstawowe zagadnienia geometrii pojazdu i wiedzieć co za co odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wykonującego fizycznie te zmiany. Dla diagnosty, to gotowy pojazd podstawiony i weryfikacja czy spełnia poszczególne WT.

31 minut temu, Putynek napisał:

ciężki temat chyba

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.