kruhy84 Napisano 8 Kwiecień 2023 Share Napisano 8 Kwiecień 2023 Pytanie jak w temacie. Potwierdzałem u brat w serwisie volvo i fh nie posiada wyjścia do podpięcia hamulca ręcznego naczepy(na życzenie u za opłatą można go w nie wyposażyć). Ręczy w ciągniku łapie na cztery koła. I teraz pytanie jak wykonać badanie naczepy podpiętej do takiego skoro nie można sprawdzić sprawności hamulców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 8 Kwiecień 2023 Share Napisano 8 Kwiecień 2023 Tu był kiedyś dyskusja: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 8 Kwiecień 2023 Share Napisano 8 Kwiecień 2023 Roboczy działa normalnie Tzw.reczny na dwa sposoby można sprawdzić. -Czerwony grzybek w naczepie -Odpiecie czerwonego przewodu. Ale to brat z serwisu ci nie powiedział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruhy84 Napisano 9 Kwiecień 2023 Autor Share Napisano 9 Kwiecień 2023 To że po wyjściu z kabiny mogę go zaciągnąć to wiem i pytać o to nie musiałem. Chodzi o to że brak możliwości załączania go z kabiny i sprawdzenia, a za godzinę naczepę ciągnie np. scania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 9 Kwiecień 2023 Share Napisano 9 Kwiecień 2023 Też moim zdaniem nie jest to najlepsze rozwiązanie bo nie masz pewności czy ten przewód od postojowego jest drożny i czy po podpięciu do innego konia będzie działał postojowy z kabiny. Widocznie Volvo sprawdziło że taki hamulec postojowy na 2 osie w ciągniku utrzyma zestaw na 8% spadku. Z drugiej strony, jak przyjedzie osobówka + przyczepa kempingowa to jak zaciągasz postojowy w przyczepie? Z samochodu ciągnącego, czy musisz pofatygować się do dyszla i szarpnąć za dźwignię? Masz wątpliwości powiedz klientowi żeby przyciągnął innej marki koniem tą naczepę, najwyżej nie wróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 9 Kwiecień 2023 Share Napisano 9 Kwiecień 2023 Nie zaciągaj do końca. Można to sprawdzić na rolkach. Jak zaciąga się postojowy, to działa jak awaryjny. Jak zaciągnie się do końca, do zablokowania dźwigni, to hamulce w naczepie puszczają.Reasumując:Awaryjny - działa na cały zestaw.Postojowy - działa tylko na konia.Dlaczego VOLVO tak to zrobiło? Nie wiem.Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruhy84 Napisano 10 Kwiecień 2023 Autor Share Napisano 10 Kwiecień 2023 16 godzin temu, wojteczek napisał: Masz wątpliwości powiedz klientowi żeby przyciągnął innej marki koniem tą naczepę, najwyżej nie wróci. Taką właśnie odpowiedź otrzymał ode mnie. Zwłaszcza że naczepa nie była pierwszej młodości, a cepik pokazał w przeszłości negatyw za hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Kwiecień 2023 Share Napisano 11 Kwiecień 2023 W dniu 9.04.2023 o 20:41, wrc69 napisał: Dlaczego VOLVO tak to zrobiło? Ręczny jest na obu osiach i wystarcza dla całego zestawu - a ogólnie to dźwignia w koniku na połowę i rączny można sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 11 Kwiecień 2023 Share Napisano 11 Kwiecień 2023 Godzinę temu, IVVO napisał: dźwignia w koniku na połowę i rączny można sprawdzić Jak rączy konik to sprawdzi, jak jakaś szkapa, to zostaje salami 🤭 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Kwiecień 2023 Share Napisano 11 Kwiecień 2023 W dniu 9.04.2023 o 10:13, kruhy84 napisał: Chodzi o to że brak możliwości załączania go z kabiny i sprawdzenia Nie ma takiego obowiązku. W dniu 9.04.2023 o 10:13, kruhy84 napisał: a za godzinę naczepę ciągnie np. scania. To nie jest zmartwienie diagnosty. W dniu 9.04.2023 o 20:41, wrc69 napisał: Dlaczego VOLVO tak to zrobiło? Nie wiem. Jest to rozwiązanie na tereny bardzo mroźne, ogólnie stosowane w Skandynawii oraz Ameryce Północnej. Gdyby tam układy działały tak jak "u nas", to po zatrzymaniu się na postoju w bardzo niskiej temperaturze nie dałoby się ruszyć z miejsca, ponieważ po chwilowym rozgrzaniu hamulców naczepy i pozostawieniu ich w pozycji zaciśniętej nie zluzują się tylko zamarzną. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 11 Kwiecień 2023 Share Napisano 11 Kwiecień 2023 Bardzo ciekawa teoria. Zadziała pod warunkiem, że hamulce w koniu jakimś cudem nie zamarzną.Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Kwiecień 2023 Share Napisano 11 Kwiecień 2023 Jest to podobna sprawa jak z retarderem - jeśli silnik zapewnia hamowanie długotrwałe to retarder zbędny - pojazd wytwarza odpowiednią siłę hamulca postojowego to OK - tak sobie wykombinowali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TED Napisano 11 Kwiecień 2023 Share Napisano 11 Kwiecień 2023 1 minutę temu, IVVO napisał: Jest to podobna sprawa jak z retarderem - jeśli silnik zapewnia hamowanie długotrwałe to retarder zbędny - pojazd wytwarza odpowiednią siłę hamulca postojowego Tylko skąd my mamy o tym wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 11 Kwiecień 2023 Share Napisano 11 Kwiecień 2023 1 minutę temu, IVVO napisał: Jest to podobna sprawa jak z retarderem Była w okolicy taka akcja że nowe Mercusy ( 4 sztuki autobusa) 6200 DMC, pozbierały na jednej stacji po kolei N,ki za retarder, bo fizycznie go nie było a pojazd w drugim etapie urósł z 5400DMC do 6200... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Kwiecień 2023 Share Napisano 11 Kwiecień 2023 8 minut temu, Rafi90 napisał: urósł z 5400DMC do 6200... No tak - tylko retarder jest homologowany dla zestawu nie samego pojazdu - wystarczyło zmienić MMC zestawu i nie byłoby problemu - zmieścił by się w normie homologacyjnej retardera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Kwiecień 2023 Share Napisano 11 Kwiecień 2023 1 minutę temu, IVVO napisał: No tak - tylko retarder jest homologowany dla zestawu nie samego pojazdu O ile autobus był konstrukcyjnie przewidziany do ciągnięcia przyczepy, bo jeśli nie to i retarder nadmiarowej mocy mógł nie posiadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Kwiecień 2023 Share Napisano 11 Kwiecień 2023 1 minutę temu, danielg539 napisał: jeśli nie to i retarder nadmiarowej mocy mógł nie posiadać. Racja - ale to przypuszczam były jakieś przebudowy "na dzikusa" i nikt o tym nie pomyślał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Kwiecień 2023 Share Napisano 11 Kwiecień 2023 5 godzin temu, wrc69 napisał: Bardzo ciekawa teoria. To nie teoria a fakt, spotkałem się z tym na któryś z targów motoryzacyjnych a jakoś niedawno taką sytuację oglądałem w programie "Ciężarówką przez stany" jak główny bohater miał w ciągniku dwie dźwignie (dla ciągnika i naczepy) i na którymś z postojów pociągnął za obie i musiał "młotkować" bębny hamulcowe na środku drogi bo nie chciały odpuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 18 Maj 2023 Share Napisano 18 Maj 2023 W dniu 8.04.2023 o 18:57, kruhy84 napisał: Ręczy w ciągniku łapie Ten sam "ręczy" , w połowie skoku będzie przyhamowywał naczepę... W dniu 11.04.2023 o 18:05, adam1501 napisał: w ciągniku dwie dźwignie (dla ciągnika i naczepy) Kiedyś w naszych też to widywałem, prawdopodobnie miały pochodzenie " skandynawskie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 19 Maj 2023 Share Napisano 19 Maj 2023 W dniu 11.04.2023 o 10:26, adam1501 napisał: po zatrzymaniu się na postoju w bardzo niskiej temperaturze nie dałoby się ruszyć z miejsca, ponieważ po chwilowym rozgrzaniu hamulców naczepy i pozostawieniu ich w pozycji zaciśniętej nie zluzują się tylko zamarzną. Ale przecież: W dniu 11.04.2023 o 10:26, adam1501 napisał: To nie jest zmartwienie diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.