Skocz do zawartości
janko

Ostrówek - jako ciągnik rolniczy ?

Rekomendowane odpowiedzi

janko

Witam

Mam kłopot z koparko-ładowarką Ostrówek

Do rejestracji dotarła kopako- ładowarko Ostrówek KT-162 , klient posiadał dowód tymczasowy . W DR jako rodzaj pojazdu jest "ciągnik rolniczy" Nie miałem wcześniej podobnych "stworów" i zbyłem klienta na kilka dni , dlatego proszę o pomoc .

Mam pytanie - Czy koparko-ładowarki np. w/w Ostrówek , Kameleon i inne im podobne pojazdy podlegają rejestracji i są dopuszczone do poruszania się po drogach ? Gdzie mogę znaleść odpowiednie przepisy prawne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

Robiłem badanie takiego pojazdu i wpisałem go jako ciągnik roliniczy. klient wrócił z WK abym dopisał w uwagach, ze pojazd wyposażony jest w fabryczną spycharko ładowarkę zrobiłem to i teraz jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

Zdaje się iż definicja ciągnika rolniczego sama w sobie zawiera mozliwosć doczepenia tego typu urządzeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

Zgadza sie ale urzadzeń typu cyklop czy tur. Ostórówek to co innego z fabryki wychodzi jako spycharko ładowarka. Chociaz Białoruśki też są takie i rejestrują je jako ciągniki rolnicze. :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
PoRD

Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

 

32) pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego;

 

33) pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego;

 

34) pojazd wolnobieżny - pojazd silnikowy, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h, z wyłączeniem ciągnika rolniczego;

 

36) pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji;

 

44) ciągnik rolniczy - pojazd silnikowy skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych;

:idea:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arafal25

witam

czy taki pojazd jak koparko ładowarka osrówek trzeba rejestrować i czy ewentualnie bez rejestracji można się takim pojazdem poruszać po drogach????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Uważam, że co do zasady to Ostrówek jest pojazdem wolnobieżnym i nie podlega rejestracji, ale gdy kilkanaście lat temu jeszcze troche ich jeździło to były one rejestrowane, podobna sytuacja była z "białoruskami". Myślę, że wynikało to z interpretacji tego zapisu z PORD:

44) ciągnik rolniczy - pojazd silnikowy skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

było tak, a ja się zastanawiam jak teraz takiego nierejestrowanego białorusa z osprzętem do kopania lub takiego ostrówka zarejestrować.

 

Da się? Po 20 latach to pewnie będzie 3 właściciel a o pierwotnej fakturze można zapomnieć więc pozostanie tylko umowa K-S. Zdjęcie tego osprzętu to żaden problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Pytanie, czy był kiedyś w ogóle rejestrowany, czy nie? Bo to w sumie pierwsza rejestracja by mogła dopiero być, a wtedy podejście różnych WK może być różne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

raczej pierwsza rejestracja tylko nie wiem jak to jest np z emisją spalin i innymi wymogami bo pojazd jako taki dopuszczono do ruchu 20-30 lat temu jako sprzęt rolniczy/koparka ale jak się ktoś uprze i powie że ma spełniać dzisiejsze normy spalin i np bezpieczeństwa to lipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
timo
Zdjęcie tego osprzętu to żaden problem.

 

Jesteś pewien? Powodzenia! Oczywiście, żaden problem, jak masz warsztat z suwnicą i 4 osoby na 2 dni + drugie tyle na montaż...

 

Ponadto taki twór, tzn. Ostrówek ze zdemontowanym osprzętem nie będzie raczej "pojazdem silnikowym skonstruowanym do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych", ponieważ nie będzie go jak z tym sprzętem połączyć - brak zaczepów oraz podnośnika (a nawet pompy hydraulicznej, bo hydraulika robocza jest zasilana z pomp napędzanych z WOM, a "zwykłej" pompy, jak w C-360, po prostu nie ma). Plus na przykład taki drobiazg, że instalacja elektryczna, a konkretniej oświetlenie, jest na ramach ładowarki i koparki, więc demontaż wymaga przełożenia świateł na maszynę bazową. Dochodzi do tego fakt, że Ostrówek ma wspomaganie kierownicy, którego nie ma C-360, czyli ciągnik, który chciałbyś osiągnąć. Ma też inną kabinę. Nie ma za to reduktora. Czyli co, badanie na zmiany konstrukcyjne? Pominę, że masa własna ostrówka jest większa, niż DMC C-360 - jest to możliwe dzięki temu, że osprzęt nie "wisi" na ramionach podnośnika jak inne maszyny rolnicze, tylko ma swoją ramę aż do przodu maszyny połączoną w kilku miejsach z korpusem skrzyni biegów, strzemionami z tylnym mostem i z "kolebką" przedniej osi.

 

To tyle z technicznego punktu widzenia - skracając: Ostrówek, chociaż bazuje na C-360, to znacznie się od niego różni i próba zarejestrowania go jako ciągnik, z ewentualnym demontażem osprzętu, śmierdzi na kilometr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

A dlaczego demontować??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
A dlaczego demontować??

Aby udowodnić, ze po zdięciu osprzetu do pac ziemnych pozostaje ciągnik rolniczy :D , bo jesli by tak było to taki "ostrówek" powinien być rejestrowany jako c. rolniczy a nie powinien byc traktowany jako maszyna wolnobiezna.

 

[ Dodano: 27-12-2012, 13:36 ]

Niby w katalogu ITS widnieje Ursus K162 - czyli Ostrówek jako ciagnik rolniczy inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
timo
[w katalogu ITS widnieje Ursus K162 - czyli Ostrówek jako ciagnik rolniczy inny.

 

I to jakby zamyka temat ;) Aczkolwiek idąc tym tropem wszystkie koparko-ładowarki, oparte w jakimkolwiek stopniu na konstrukcji ciągników, mogłyby być tak rejestrowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Aczkolwiek idąc tym tropem wszystkie koparko-ładowarki, oparte w jakimkolwiek stopniu na konstrukcji ciągników,

Czym nowsze konstrukcje koparko ładowarek tym mają mniej wspólnego z ciagnikiem rolniczym. Chyma najprosciej to z Białoruśki było zrobić ciągnik rolniczy, bo tam cały osprzet koparko-ładowarki można było zdemontować bardzo szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
timo
Aczkolwiek idąc tym tropem wszystkie koparko-ładowarki, oparte w jakimkolwiek stopniu na konstrukcji ciągników,

Czym nowsze konstrukcje koparko ładowarek tym mają mniej wspólnego z ciagnikiem rolniczym. Chyma najprosciej to z Białoruśki było zrobić ciągnik rolniczy, bo tam cały osprzet koparko-ładowarki można było zdemontować bardzo szybko.

 

Ale starsze zachodnie już całkiem sporo, myślę, że podobnie jak Ostrówek - np. Massey Ferguson 50 czy Case (IHC) 3500.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet
Zdjęcie tego osprzętu to żaden problem.

 

Jesteś pewien? Powodzenia! Oczywiście, żaden problem, jak masz warsztat z suwnicą i 4 osoby na 2 dni + drugie tyle na montaż...

....

 

ten tego.

bardziej interesowałem się swego czasu białoruską, jumzem czy mtztem jak zwał tak zwał.

Co do demontażu - w gospodarstwie rolnym wszelkie cuda się zdarzają, nawet przesypanie skrzyni biegów w C330M z demontażem i montażem tak że rano była wstawiona a wieczorem już w polu z czego druga osoba nie do wszystkich prac potrzeba (4 osoby to jest rozrzutność).

Co do suwnicy - ostatnio rozważałem coś takiego bo muszę nowy garaż stawiać (stary się wali) i tak się zastanawiałem czy warto czy nie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.