Skocz do zawartości

ODSTĘPSTWO od warunków technicznych naczepa 8 osi KAESSBOHRER


kisielsrem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam znajoma firma przyjechała na badanie naczepą 8 osi. Naczepa z Niemiec po pierwszym badaniu w Polsce z wynikiem negatywnym (gdzieś w warszawie). Klient uzyskał decyzje o odstępstwie z TDT i przyjechał do mnie na badanie ponowne. (załączam pliki)

1 - Czy dobrze myślę że diagnosta który robił pierwsze badanie źle określił długość i szerokość pojazdu ponieważ naczepa jest rozciągana i w uwagach w niemieckim dowodzie jest to uwzględnione ? ( Długość max 41900mm, szerokość max 3200mm)

2 - Czy w odstępstwie  powinna się znajdować DMC pojazdu ponieważ nie wiem co wpisać ( w niemieckim dowodzie F.1 126000, F.2 94000) ?

DECYZJA TDT.pdf DIP.pdf NIEMIECKI DOWÓD.pdf TŁUMACZENIE.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla naczepy nie jest określona dmc , długość naczepy w dip jest odległość od sworznia do tylnego , jeżeli nie wnioskowano o wartości po rozłożeni to nie będą mogli się poruszać , w dip pisz wartości z odstępstwa  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z DMC różnie piszą, ale faktycznie nie dotyczy naczep . MMC można wpisać z TZ, to parametr techniczny, nikomu nie powinien wadzić. Wątpię żeby ktoś chciał jeździć 42 metrową naczepą, dlatego też pewnie takiej długości nie wpisali. Szerokość mogła być te 3,2 metra, ale być może właściciel potrzebował akurat 2,75. Znając temat tylko z jednej strony ciężko powiedzieć. Szczerze to nie wiem czy w ogóle udałoby się uzyskać odstępstwo na 42 metry bo chyba żadna infrastruktura drogowa by tego nie ogarnęła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Rafi90 napisał:

Z DMC różnie piszą, ale faktycznie nie dotyczy naczep

Na podstawie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, smaug napisał:

Dla naczepy nie jest określona dmc , długość naczepy w dip jest odległość od sworznia do tylnego , jeżeli nie wnioskowano o wartości po rozłożeni to nie będą mogli się poruszać , w dip pisz wartości z odstępstwa  

Czyli mam w dipie wpisać tylko MMC 126000 a DMC nie określać i na podstawie MMC obliczyć ładowność

4 godziny temu, smaug napisał:

Dla naczepy nie jest określona dmc , długość naczepy w dip jest odległość od sworznia do tylnego , jeżeli nie wnioskowano o wartości po rozłożeni to nie będą mogli się poruszać , w dip pisz wartości z odstępstwa  

To Dlaczego wszystkie naczepy posiadają w dowodzie  pozycje F.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo DMC naczepy pisze producent na TZ, a jeśli go nie ma to diagności wymyślają na siłę z nacisków i procenta nacisku na siodło który bierze się nie wiadomo skąd. Mowa o DOPUSZCZALNYCH wartościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Rafi90 napisał:

DMC naczepy pisze producent na TZ, a jeśli go nie ma to diagności wymyślają na siłę z nacisków

Tu nic nie robi się na siłę. Dopuszczalne naciski na osie + nacisk na siodło daje DMC.

  • Super 1
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2023 o 16:12, Rafi90 napisał:

Mowa o DOPUSZCZALNYCH wartościach

Masz w rozporządzeniu naciski dopuszczalne osi? Masz. Masz w rozporządzeniu dopuszczalny nacisk na siodło? Nie masz. Czyli DMC naczepy to suma nacisków dopuszczalnych, określonych rozporządzeniem i konstrukcyjnego nacisku na siodło. Ograniczanie nacisku na siodło do wartości nacisku osi konia, to faktycznie błąd, bo nie wiadomo pod czym ta naczepa będzie chodzić (być może pod dwuosiowym, a może pod czteroosiowym ciągnikiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aboz napisał:

Masz w rozporządzeniu dopuszczalny nacisk na siodło? Nie masz.

Zgadza się. Już kiedyś pytałem na jakiej podstawie producent określa w Polsce dopuszczalny nacisk na siodło mniejszy od maksymalnego - jednoznacznej odpowiedzi oczywiście brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak wiele naczep np Wieltony mają nacisk siodła na TZ inny dla MMC inny dla DMC. Nawet te które były na nasz rynek . Czyja w takim razie metoda określania DMC jest słuszna? Jak przyjeżdża taka Wieltonka na badanie i ma DMC 34 tony z naciskiem siodła dopuszczalnym  10 ton, a MMC  ma 36 ton bo nacisk jest 12 to którą wartość wpiszecie jako DMC? 34 czy 36?

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafi90 napisał:

ma DMC 34 tony z naciskiem siodła dopuszczalnym  10 ton

producent oznaczył wyraźnie DMC na 34000 kg, diagnosta nie jest od podważania danych podanych przez producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli te obliczenia nie są już zgodne z wzorem dopuszczalne naciski+ max nacisk siodła = DMC. Dlatego mówię że te dodawania to wyliczanki na potrzeby uzupełnienia DIP i dowodów rejestracyjnych, bo skoro przepisy nie ograniczają DMC naczepy to powinno się wpisywać takie jak MMC albo wcale. Wiadomo że DMC nie może przekroczyć MMC ( ta zasada tyczy się każdego pojazdu, i jest logiczna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Rafi90 napisał:

skoro przepisy nie ograniczają DMC naczepy to powinno się wpisywać takie jak MMC albo wcale.

Ale ograniczają dopuszczalne naciski, co przekłada się na ograniczenie DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zgodzę, ale naciski to tylko jedna składowa DMC, z drugą jak sam widzisz trzeba kombinować żeby "jakoś to wyglądało"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.