Dieselist Napisano 26 Maj 2023 Share Napisano 26 Maj 2023 Witam. Podobny temat już był kilkukrotnie tu poruszany, ale dokładnej odpowiedzi na mój problem nie znalazłem. Posiadam Renault Laguna 3 kombi, 2.0 dci 150 hp, 2010r. Zakupiłem go jako używany rok temu. Samochód oryginalne miał kratkę, która została usunięta przeze mnie na stacji kontroli pojazdów, po czym w DR przeznaczenie pojazdu zostało zmienione na osobowy. Samochód 5 osobowy, wszystkie pasy i zagłówki na miejscu. Teraz zamontowałem hak dedykowany do tego modelu i udałem się do SKP, gdzie mnie nie miło zaskoczyli informacją o tym że ten samochód nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy bo ma "---" w O1 i O2, i 000 na Tabliczce znamionowej. Czy da się to w jakiś sposób zmienić? Z tego co ja rozumiem, to samochód z fabryki wyszedł z ciężarową homologacją, przez co ma 0 na TZ. Ale przecież został przerobiony na osobowy, czy to nie znaczy że TZ już nie jest aktualna? Kto może mi w tym pomóc - producent, inna SKP, rzeczoznawca? Czy to w ogóle nie jest możliwe? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Maj 2023 Share Napisano 26 Maj 2023 12 minut temu, Dieselist napisał: Czy da się to w jakiś sposób zmienić? Nie da się. 12 minut temu, Dieselist napisał: Ale przecież został przerobiony na osobowy Ale to nie powoduje nagle możliwości ciągnięcia przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dieselist Napisano 26 Maj 2023 Autor Share Napisano 26 Maj 2023 18 minut temu, michal_k napisał: Nie da się. Ale to nie powoduje nagle możliwości ciągnięcia przyczep. czy to znaczy że ten samochód poza kratką konstrukcyjnie jeszcze w czymś odbiega od fabrycznych osobówek? bo regularnie widuje na ulicach miasta osobowe lagunki z zamontowanymi hakami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 26 Maj 2023 Share Napisano 26 Maj 2023 Godzinę temu, Dieselist napisał: Samochód oryginalne miał kratkę, która została usunięta przeze mnie na stacji kontroli pojazdów, Tak czytam i czytam i się zastanawiam, czy to mam rozumieć, tak jak jest napisane, czy autorowi coś się popie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dieselist Napisano 26 Maj 2023 Autor Share Napisano 26 Maj 2023 2 minuty temu, Mecher napisał: Tak czytam i czytam i się zastanawiam, czy to mam rozumieć, tak jak jest napisane, czy autorowi coś się popie..... Przepraszam, polski nie jest moim językiem ojczystym, i nie zawsze potrafię dobrze sformułować w nim swoją myśl. Kratka została zdemontowana na OSKP, która ma do tego uprawnienia, po usunięciu zgodnie z procedurą zostało przeprowadzone badanie techniczne i przez WK został wydany nowy dowód, gdzie zaznaczono że to teraz jest pojazd osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Maj 2023 Share Napisano 27 Maj 2023 8 godzin temu, Dieselist napisał: czy to znaczy że ten samochód poza kratką konstrukcyjnie jeszcze w czymś odbiega od fabrycznych osobówek? Prawdopodobnie odbiega inną wartością dopuszczalnej masy całkowitej oraz naciskiem osi. Nie ma powrotu do wartości "dla osobówki". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Maj 2023 Share Napisano 27 Maj 2023 9 godzin temu, Dieselist napisał: samochód z fabryki wyszedł z ciężarową homologacją, przez co ma 0 na TZ Ten pojazd fabrycznie nie może ciągnąć przyczep i na tym się temat kończy. Gdyby to był fabrycznie samochód osobowy z odpowiednią wartością na TZ i został przebudowany na samochód ciężarowy a następnie wrócił do osobówki, to taka zmiana byłaby możliwa, choć niepotrzebna bo ten pojazd cały czas miałby możliwość ciągnięcia przyczepy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 28 Maj 2023 Share Napisano 28 Maj 2023 W dniu 26.05.2023 o 22:08, Dieselist napisał: Teraz zamontowałem hak dedykowany do tego modelu i udałem się do SKP, gdzie mnie nie miło zaskoczyli informacją o tym że ten samochód nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy bo ma "---" w O1 i O2, i 000 na Tabliczce znamionowej. Czy da się to w jakiś sposób zmienić? Z tego co ja rozumiem, to samochód z fabryki wyszedł z ciężarową homologacją, przez co ma 0 na TZ. .... to masy nie zostały określone i są myślniki czy wbite jest tam zero? I czemu nie zostało to określone przy zmianie z ciężarowego na osobowy? Badanie na hak robisz na tej samej OSKP co zmiany ciężarowy->osobowy? I co na to producent? Bo ŚH zakładam że jakieś jeszcze jest, pytałeś w Renault Polska (na piśmie że chcesz założyć hak do pojazdu o numerze VIN ale brak danych to uniemożliwia, oczywiście bez pisania że to teraz osobowy). Pytam bo widuję DR gdzie są myślniki i pojazdy od zawsze ciągały przyczepy (ciągniki) ale wbite 0 widziałem raz jako ładowność VW T4 i zabawna rozmowa wyszła że gość chyba pszczoły luzem może wozić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dieselist Napisano 28 Maj 2023 Autor Share Napisano 28 Maj 2023 54 minuty temu, Nikita_Bennet napisał: to masy nie zostały określone i są myślniki czy wbite jest tam zero? I czemu nie zostało to określone przy zmianie z ciężarowego na osobowy? Badanie na hak robisz na tej samej OSKP co zmiany ciężarowy->osobowy? I co na to producent? Bo ŚH zakładam że jakieś jeszcze jest, pytałeś w Renault Polska (na piśmie że chcesz założyć hak do pojazdu o numerze VIN ale brak danych to uniemożliwia, oczywiście bez pisania że to teraz osobowy). Pytam bo widuję DR gdzie są myślniki i pojazdy od zawsze ciągały przyczepy (ciągniki) ale wbite 0 widziałem raz jako ładowność VW T4 i zabawna rozmowa wyszła że gość chyba pszczoły luzem może wozić Dziękuję za odpowiedź. Na TZ jest wbite zero. Badanie tym razem próbowałem robić w innym miejscu. Czy to ma znaczenie? Do producenta jeszcze nie pisałem bo też do końca nie wiem o co go pytać. Podejrzewam, że jeśli wprost zapytam czy wolno moim samochodem ciągnąć przyczepę to odpowie że nie. Według mnie generalnie głupota wychodzi. Samochód konstrukcyjne prawdopodobnie ten sam co mają haki, przeszedł homologację jako ciężarowy bo w tych czasach w taki sposób można było obniżyć podatki. I przeznaczenie teraz da się odwrócić, ale ciągnięcie przyczepy już nie, bo po prostu nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Maj 2023 Share Napisano 28 Maj 2023 5 godzin temu, Dieselist napisał: Samochód konstrukcyjne prawdopodobnie ten sam co mają haki, przeszedł homologację jako ciężarowy bo w tych czasach w taki sposób można było obniżyć podatki. Do ciężarowego wymagana była odpowiednio duża ładowność, co właśnie mogło się przełożyć na brak możliwości ciągnięcia przyczepy. 5 godzin temu, Dieselist napisał: I przeznaczenie teraz da się odwrócić, ale ciągnięcie przyczepy już nie, bo po prostu nie. Ciągnięcie przyczepy nie, bo DMC i naciski pozostają niezmienne. To jest rola producenta, który tak homologował pojazd, a nie zmian konstrukcyjnych. Niestety - bolesna prawda jest taka, że trzeba było patrzeć w dokumenty co się kupuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 28 Maj 2023 Share Napisano 28 Maj 2023 Ale zawsze można go wykorzystać do zapięcia bagażnika rowerowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dieselist Napisano 28 Maj 2023 Autor Share Napisano 28 Maj 2023 Godzinę temu, jast napisał: Ale zawsze można go wykorzystać do zapięcia bagażnika rowerowego. A to bardzo ciekawie co Pan mówi. Bo już chciałem hak demontować. Czy nie muszę mieć wpisany hak w dowód jeśli używam go tylko do bagażnika? Czy jak to działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Maj 2023 Share Napisano 29 Maj 2023 Nie mieszajcie z tymi hakami, bo już to było przerabiane. Poszukać na forum do czegu służy hak a do czego platforma na rowery i do czego ją się montuje, integruje! Będziecie bez potrzeby to samo mleć, to zgłoszę temat do zamknięcia. Szukajka naprawdę poprawnie działa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 29 Maj 2023 Share Napisano 29 Maj 2023 3 godziny temu, Paprock napisał: Będziecie bez potrzeby to samo mleć, to zgłoszę temat do zamknięcia. Jakbyś był moderatorem, nie musiałbyś nigdzie zgłaszać, od razu byś się zajął tematem 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 30 Maj 2023 Share Napisano 30 Maj 2023 W dniu 28.05.2023 o 10:24, Dieselist napisał: Dziękuję za odpowiedź. Na TZ jest wbite zero. Badanie tym razem próbowałem robić w innym miejscu. Czy to ma znaczenie? Do producenta jeszcze nie pisałem bo też do końca nie wiem o co go pytać. Podejrzewam, że jeśli wprost zapytam czy wolno moim samochodem ciągnąć przyczepę to odpowie że nie. Czy ma znaczenie OSKP? Czasem ma, pytanie czy na tamtej co robiłeś zmiany na osobowy podpytałeś wtedy o ten hak. Druga sprawa - jak nie będziesz miał pomysłu to zawsze można napisać do producenta z zapytaniem o "określenie mas ciągnionych przyczep dla pojazdu o numerze VIN" nie pisząc że coś zmieniałeś lub że to był ciężarowy, albo wyda kwit że masy są i je poda albo co jest dość prawdopodobne że brak możliwości ciągnięcia przyczepy. Nie napiszesz, nie dowiesz się A producent może się zawalić i podać że masy są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Maj 2023 Share Napisano 30 Maj 2023 13 minut temu, Nikita_Bennet napisał: zawsze można napisać do producenta z zapytaniem o "określenie mas ciągnionych przyczep dla pojazdu o numerze VIN" nie pisząc że coś zmieniałeś lub że to był ciężarowy, albo wyda kwit że masy są i je poda Nawet gdyby się tak stało to pozostaje jeszcze tabliczka znamionowa z masą "0" zespołu pojazdów iżaden normalny diagnosta nie potwierdzi możliwości ciągnięcia przyczepy przez ten pojazd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 30 Maj 2023 Share Napisano 30 Maj 2023 Producent za opłatą chętnie TZ z wartościami wyślę 😂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Maj 2023 Share Napisano 30 Maj 2023 Z tymi chęciami bywa różnie zwłaszcza w Renault. Jest duża szansa, że dane pozostaną z II etapu homologacji i tego się już nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 30 Maj 2023 Share Napisano 30 Maj 2023 Coś mi się wydaje że to jest pojazd z homo 2007/46/ WE . Te "ZK" to zwykła fikcja, bo kratki tam nigdy nie było. Był to samochód ciężarowy 5-cio osobowy pomimo braku zachowania nierówność w stosunku do możliwości przewożenia ładunków itp. ale za to F.3=0000. Kiedyś już przerabiałem takich klientów- grzecznie ich informując że skoro kupili samochód ciężarowy z F.3=0000 to mają samochód ciężarowy z F.3=0000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dieselist Napisano 30 Maj 2023 Autor Share Napisano 30 Maj 2023 32 minuty temu, trucker napisał: Coś mi się wydaje że to jest pojazd z homo 2007/46/ WE . Te "ZK" to zwykła fikcja, bo kratki tam nigdy nie było. Był to samochód ciężarowy 5-cio osobowy pomimo braku zachowania nierówność w stosunku do możliwości przewożenia ładunków itp. ale za to F.3=0000. Kiedyś już przerabiałem takich klientów- grzecznie ich informując że skoro kupili samochód ciężarowy z F.3=0000 to mają samochód ciężarowy z F.3=0000 na TZ mam napisane e2*2007/46*0012 czyli dokładnie o to chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 30 Maj 2023 Share Napisano 30 Maj 2023 (edytowane) Tak, o to chodzi. Edytowane 30 Maj 2023 przez trucker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 31 Maj 2023 Share Napisano 31 Maj 2023 W dniu 30.05.2023 o 12:20, Rafi90 napisał: Producent za opłatą chętnie TZ z wartościami wyślę 😂 a te oryginalne czasem się oklejają lub zrywają .... W dniu 30.05.2023 o 15:15, Dieselist napisał: na TZ mam napisane e2*2007/46*0012 czyli dokładnie o to chodzi? no to słabo ale zawsze możesz napisać do renault polska. Będziesz miał pewność że wykorzystałeś wszystkie możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 31 Maj 2023 Share Napisano 31 Maj 2023 (edytowane) 1 godzinę temu, Nikita_Bennet napisał: a te oryginalne czasem się oklejają lub zrywają .... I co to da skoro producent i tak nie potwierdzi mas O1/O2 ? Edytowane 31 Maj 2023 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Masselo Napisano 1 Czerwiec 2023 Share Napisano 1 Czerwiec 2023 Hej. A czy laguna nie ma przypadkiem szklanego dachu? Zdarzały mi sie meganki z panoramą wtedy nie było mozliwosci ciagniecia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 3 Czerwiec 2023 Share Napisano 3 Czerwiec 2023 W dniu 31.05.2023 o 21:50, Mecher napisał: skoro producent i tak nie potwierdzi mas O1/O2 ? 80% diagnostów ma taką wiedzę że widząc na TZ mase zestawu dokleci przyczepy z jakiejkolwiek Laguny i nawet nie sprawdzi co i jak. Ostatnio miałem Forda transita gdzie na TZ nie było zestawu, producent nie potwierdzi bo za stare. Na drugi dzień sąsiad z SKP określił i masę zastawu i masę przyczep, hak już jest wszytko poszło jak po maśle 😅 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.