Skocz do zawartości

Renault laguna 3, przerobienie z ciężarowej homologacji a hak


Dieselist

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Podobny temat już był kilkukrotnie tu poruszany, ale dokładnej odpowiedzi na mój problem nie znalazłem.
Posiadam Renault Laguna 3 kombi, 2.0 dci 150 hp, 2010r. Zakupiłem go jako używany rok temu. Samochód oryginalne miał kratkę, która została usunięta przeze mnie na stacji kontroli pojazdów, po czym w DR przeznaczenie pojazdu zostało zmienione na osobowy. Samochód 5 osobowy, wszystkie pasy i zagłówki na miejscu. 
Teraz zamontowałem hak dedykowany do tego modelu i udałem się do SKP, gdzie mnie nie miło zaskoczyli informacją o tym że ten samochód nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy bo ma "---" w O1 i O2, i 000 na Tabliczce znamionowej. 
Czy da się to w jakiś sposób zmienić? Z tego co ja rozumiem, to samochód z fabryki wyszedł z ciężarową homologacją, przez co ma 0 na TZ. Ale przecież został przerobiony na osobowy, czy to nie znaczy że TZ już nie jest aktualna? Kto może mi w tym pomóc - producent, inna SKP, rzeczoznawca? Czy to w ogóle nie jest możliwe?
Z góry dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Dieselist napisał:

Czy da się to w jakiś sposób zmienić?

Nie da się.

12 minut temu, Dieselist napisał:

Ale przecież został przerobiony na osobowy

Ale to nie powoduje nagle możliwości ciągnięcia przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, michal_k napisał:

Nie da się.

Ale to nie powoduje nagle możliwości ciągnięcia przyczep.

czy to znaczy że ten samochód poza kratką konstrukcyjnie jeszcze w czymś odbiega od fabrycznych osobówek? 
bo regularnie widuje na ulicach miasta osobowe lagunki z zamontowanymi hakami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dieselist napisał:

Samochód oryginalne miał kratkę, która została usunięta przeze mnie na stacji kontroli pojazdów,

Tak czytam i czytam i się zastanawiam, czy to mam rozumieć, tak jak jest napisane, czy autorowi coś się popie..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mecher napisał:

Tak czytam i czytam i się zastanawiam, czy to mam rozumieć, tak jak jest napisane, czy autorowi coś się popie..... 

Przepraszam, polski nie jest moim językiem ojczystym, i nie zawsze potrafię dobrze sformułować w nim swoją myśl. 
Kratka została zdemontowana na OSKP, która ma do tego uprawnienia, po usunięciu zgodnie z procedurą zostało przeprowadzone badanie techniczne i przez WK został wydany nowy dowód, gdzie zaznaczono że to teraz jest pojazd osobowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dieselist napisał:

czy to znaczy że ten samochód poza kratką konstrukcyjnie jeszcze w czymś odbiega od fabrycznych osobówek? 

Prawdopodobnie odbiega inną wartością dopuszczalnej masy całkowitej oraz naciskiem osi. Nie ma powrotu do wartości "dla osobówki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dieselist napisał:

samochód z fabryki wyszedł z ciężarową homologacją, przez co ma 0 na TZ

Ten pojazd fabrycznie nie może ciągnąć przyczep i na tym się temat kończy. Gdyby to był fabrycznie samochód osobowy z odpowiednią wartością na TZ i został przebudowany na samochód ciężarowy a następnie wrócił do osobówki, to taka zmiana byłaby możliwa, choć niepotrzebna bo ten pojazd cały czas miałby możliwość ciągnięcia przyczepy.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 22:08, Dieselist napisał:

Teraz zamontowałem hak dedykowany do tego modelu i udałem się do SKP, gdzie mnie nie miło zaskoczyli informacją o tym że ten samochód nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy bo ma "---" w O1 i O2, i 000 na Tabliczce znamionowej. 
Czy da się to w jakiś sposób zmienić? Z tego co ja rozumiem, to samochód z fabryki wyszedł z ciężarową homologacją, przez co ma 0 na TZ. ....

to masy nie zostały określone i są myślniki czy wbite jest tam zero?
I czemu nie zostało to określone przy zmianie z ciężarowego na osobowy?
Badanie na hak robisz na tej samej OSKP co zmiany ciężarowy->osobowy?
I co na to producent? Bo ŚH zakładam że jakieś jeszcze jest, pytałeś w Renault Polska (na piśmie że chcesz założyć hak do pojazdu o numerze VIN ale brak danych to uniemożliwia, oczywiście bez pisania że to teraz osobowy).
Pytam bo widuję DR gdzie są myślniki i pojazdy od zawsze ciągały przyczepy (ciągniki) ale wbite 0 widziałem raz jako ładowność VW T4 i zabawna rozmowa wyszła że gość chyba pszczoły luzem może wozić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Nikita_Bennet napisał:

to masy nie zostały określone i są myślniki czy wbite jest tam zero?
I czemu nie zostało to określone przy zmianie z ciężarowego na osobowy?
Badanie na hak robisz na tej samej OSKP co zmiany ciężarowy->osobowy?
I co na to producent? Bo ŚH zakładam że jakieś jeszcze jest, pytałeś w Renault Polska (na piśmie że chcesz założyć hak do pojazdu o numerze VIN ale brak danych to uniemożliwia, oczywiście bez pisania że to teraz osobowy).
Pytam bo widuję DR gdzie są myślniki i pojazdy od zawsze ciągały przyczepy (ciągniki) ale wbite 0 widziałem raz jako ładowność VW T4 i zabawna rozmowa wyszła że gość chyba pszczoły luzem może wozić ;)

Dziękuję za odpowiedź. Na TZ jest wbite zero.

Badanie tym razem próbowałem robić w innym miejscu. Czy to ma znaczenie?

Do producenta jeszcze nie pisałem bo też do końca nie wiem o co go pytać. Podejrzewam, że jeśli wprost zapytam czy wolno moim samochodem ciągnąć przyczepę to odpowie że nie.

Według mnie generalnie głupota wychodzi. Samochód konstrukcyjne prawdopodobnie ten sam co mają haki, przeszedł homologację jako ciężarowy bo w tych czasach w taki sposób można było obniżyć podatki. I przeznaczenie teraz da się odwrócić, ale ciągnięcie przyczepy już nie, bo po prostu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dieselist napisał:

Samochód konstrukcyjne prawdopodobnie ten sam co mają haki, przeszedł homologację jako ciężarowy bo w tych czasach w taki sposób można było obniżyć podatki.

Do ciężarowego wymagana była odpowiednio duża ładowność, co właśnie mogło się przełożyć na brak możliwości ciągnięcia przyczepy.

5 godzin temu, Dieselist napisał:

I przeznaczenie teraz da się odwrócić, ale ciągnięcie przyczepy już nie, bo po prostu nie.

Ciągnięcie przyczepy nie, bo DMC i naciski pozostają niezmienne. To jest rola producenta, który tak homologował pojazd, a nie zmian konstrukcyjnych.

Niestety - bolesna prawda jest taka, że trzeba było patrzeć w dokumenty co się kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jast napisał:

Ale zawsze można go wykorzystać do zapięcia bagażnika rowerowego.

A to bardzo ciekawie co Pan mówi.

Bo już chciałem hak demontować.

Czy nie muszę mieć wpisany hak w dowód jeśli używam go tylko do bagażnika? Czy jak to działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszajcie z tymi hakami, bo już to było przerabiane. Poszukać na forum do czegu służy hak a do czego platforma na rowery i do czego ją się montuje, integruje!

Będziecie bez potrzeby to samo mleć, to zgłoszę temat do zamknięcia. Szukajka naprawdę poprawnie działa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Paprock napisał:

Będziecie bez potrzeby to samo mleć, to zgłoszę temat do zamknięcia.

Jakbyś był moderatorem, nie musiałbyś nigdzie zgłaszać, od razu byś się zajął tematem :P

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2023 o 10:24, Dieselist napisał:

Dziękuję za odpowiedź. Na TZ jest wbite zero.

Badanie tym razem próbowałem robić w innym miejscu. Czy to ma znaczenie?

Do producenta jeszcze nie pisałem bo też do końca nie wiem o co go pytać. Podejrzewam, że jeśli wprost zapytam czy wolno moim samochodem ciągnąć przyczepę to odpowie że nie.

Czy ma znaczenie OSKP? Czasem ma, pytanie czy na tamtej co robiłeś zmiany na osobowy podpytałeś wtedy o ten hak.

Druga sprawa - jak nie będziesz miał pomysłu to zawsze można napisać do producenta z zapytaniem o "określenie mas ciągnionych przyczep dla pojazdu o numerze VIN" nie pisząc że coś zmieniałeś lub że to był ciężarowy, albo wyda kwit że masy są i je poda albo co jest dość prawdopodobne że brak możliwości ciągnięcia przyczepy.
Nie napiszesz, nie dowiesz się ;)
A producent może się zawalić i podać że masy są ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Nikita_Bennet napisał:

zawsze można napisać do producenta z zapytaniem o "określenie mas ciągnionych przyczep dla pojazdu o numerze VIN" nie pisząc że coś zmieniałeś lub że to był ciężarowy, albo wyda kwit że masy są i je poda

Nawet gdyby się tak stało to pozostaje jeszcze tabliczka znamionowa z masą "0" zespołu pojazdów iżaden normalny diagnosta nie potwierdzi możliwości ciągnięcia przyczepy przez ten pojazd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi chęciami bywa różnie zwłaszcza w Renault. Jest duża szansa, że dane pozostaną z II etapu homologacji i tego się już nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje że to jest pojazd z homo 2007/46/ WE . Te "ZK" to zwykła fikcja, bo kratki tam nigdy nie było. Był to samochód ciężarowy 5-cio osobowy pomimo braku zachowania nierówność w stosunku do możliwości przewożenia ładunków itp. ale za to  F.3=0000. Kiedyś już przerabiałem takich klientów- grzecznie ich informując że skoro kupili samochód ciężarowy z F.3=0000 to mają samochód ciężarowy z F.3=0000 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, trucker napisał:

Coś mi się wydaje że to jest pojazd z homo 2007/46/ WE . Te "ZK" to zwykła fikcja, bo kratki tam nigdy nie było. Był to samochód ciężarowy 5-cio osobowy pomimo braku zachowania nierówność w stosunku do możliwości przewożenia ładunków itp. ale za to  F.3=0000. Kiedyś już przerabiałem takich klientów- grzecznie ich informując że skoro kupili samochód ciężarowy z F.3=0000 to mają samochód ciężarowy z F.3=0000 

na TZ mam napisane e2*2007/46*0012
czyli dokładnie o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2023 o 12:20, Rafi90 napisał:

Producent za opłatą chętnie TZ z wartościami wyślę 😂

a te oryginalne czasem się oklejają lub zrywają ....

W dniu 30.05.2023 o 15:15, Dieselist napisał:

na TZ mam napisane e2*2007/46*0012
czyli dokładnie o to chodzi?

no to słabo ale zawsze możesz napisać do renault polska. Będziesz miał pewność że wykorzystałeś wszystkie możliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nikita_Bennet napisał:

a te oryginalne czasem się oklejają lub zrywają ....

I co to da skoro producent i tak nie potwierdzi mas O1/O2 ?

 

 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.
A czy laguna nie ma przypadkiem szklanego dachu?
Zdarzały mi sie meganki z panoramą  wtedy nie było mozliwosci ciagniecia przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2023 o 21:50, Mecher napisał:

 skoro producent i tak nie potwierdzi mas O1/O2 ?

 

 

80% diagnostów ma taką wiedzę że widząc na TZ mase zestawu dokleci przyczepy z jakiejkolwiek Laguny i nawet nie sprawdzi co i jak. Ostatnio miałem Forda transita gdzie na TZ nie było zestawu, producent nie potwierdzi bo za stare. Na drugi dzień sąsiad z SKP określił i masę zastawu i masę przyczep, hak już jest wszytko poszło jak po maśle 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.