Skocz do zawartości

Certyfikat Zgodności ITS


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie, wszystkim nam się wydaję że wystarcz CE ale jak przyjdą " panowie w czerni" potrzebuję podstawę prawną . Jak ktos znajdzie to niech zapoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, wszystkim nam się wydaję że wystarcz CE ale jak przyjdą " panowie w czerni" potrzebuję podstawę prawną . Jak ktos znajdzie to niech zapoda.

 

[quote name="ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA

z dnia 10 lutego 2006 r.

w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów

(Dz.U.2006.040.0275 z dnia 10 marca 2006 r.)]§ 14. 1. Wyposażenie kontrolno-pomiarowe stanowiska kontrolnego w stacji kontroli pojazdów odpowiednio do badanych pojazdów' date=' z zastrzeżeniem ust. 2, powinno obejmować co najmniej następujące urządzenia i przyrządy:

1) urządzenie rolkowe lub urządzenie płytowe (najazdowe) do kontroli działania hamulców;

[.....']

5. Wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz inne wyposażenie stacji kontroli pojazdów, określone w tabeli stanowiącej załącznik nr 2 do rozporządzenia, może być wykorzystywane do przeprowadzania badań technicznych pojazdów, jeżeli zostało poddane ocenie zgodności, a także posiada oznakowanie CE, jeżeli jest ono wymagane przepisami o systemie oceny zgodności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest ono wymagane przepisami o systemie oceny zgodności.
Czyli musimy wniknąć w przepisy o systemie oceny zgodności.

Wnioskuję z tego że niektóre nowe urządzenia muszą mieć poświadczenie zgodności a inne nie muszą (tym wystarczy CE)

Czy ktoś może zapodać gotową listę urządzeń które nadal muszą mieć certyfikat zgodności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz inne wyposażenie stacji kontroli pojazdów, określone w tabeli stanowiącej załącznik nr 2 do rozporządzenia, może być wykorzystywane do przeprowadzania badań technicznych pojazdów, jeżeli zostało poddane ocenie zgodności, a także posiada oznakowanie CE, jeżeli jest ono wymagane przepisami o systemie oceny zgodności.

U mine dwa tygodnie temu byli panowie w czerni i żadali certyfikatów nawet na urządzenia kupine po 01.05.2004 wiec nie wiem ale chyba potrzebne są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dzisiaj dzwoniłem w sprawie certyfikatu na AS-200 (przyszedł nowy tylko z deklaracją CE) i dowiedziałem się, że firmy nie odnawiają już certyfikatów i CE ma wystarczyć. Ciekawe co na to TDT??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam info z tdt, dzisiaj dzwoniłem

 

Wszystkie przyrzady CE a te wymienione w rozporzadzeniu (Dz.U.40z2006rpoz275 zał3) ktore maja spelniac dodatkowe wymagania mają miec certyfikat its

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Mam info z tdt, dzisiaj dzwoniłem

 

Wszystkie przyrzady CE a te wymienione w rozporzadzeniu (Dz.U.40z2006rpoz275 zał3) ktore maja spelniac dodatkowe wymagania mają miec certyfikat its

 

Kolega ma prawie rację :) A poważnie - muszą mieć certyfikat ITS lub dopuszczenie innej jednostki upoważnionej (np. TDT-Cert). Konkretnie dotyczy to:

 

rolki lub płyty do hamulców,

opóźnieniomierz,

tester zawieszenia,

czytnik OBD,

geometria,

przyrząd do hamulca przyczepy,

przyrząd do szyb.

 

CE oczywiście na wszystkie, a analizatory spalin, mierniki hałasu i przyrządy do pompowania kół podlegają dodatkowo kontroli metrologicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CE oczywiście na wszystkie

 

na wszystkie ?? urządzenia te kupiono rozumiem po wejsciu do UNII ?

 

Tak oczywiście. CE na urządzenia zakupione po wejściu Polski do UE.

W przypadku urządzeń kupionych wcześniej obowiązują wcześniejsze przepisy - i tak np. wyciag spalin kupiony w dawniejszym okresie musi mieć certyfikat ITS-u, mimo, że dla nowokupowanych nie jest on obowiązkowy. Ogólnie mówiąc zasada jest jasna - urządzenia muszą spełniać przepisy obowiązujące w chwili ich zakupu! Wiem również, że zdarzały się przypadki kwestionowania przez TDT dawno już kupionych urządzeń (dotyczyło to chyba udźwigu albo wymiarów dźwigników MAHA), które miały certyfikat ale nie spełniały wymagań. TDT tłumaczył, że to ITS poświadczył nieprawdę. Ja podaję to tylko informacyjnie - nie oceniam ani nie twierdzę, że ktokolwiek miał rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...
Proponuję kolegom uzupełnić Zatwierdzenia Typu dla urządzeń AS-200

 

Są w DTR-ce, tyle, że ja mam ZT 291/2004 na AS-200 i ZT 32/2006 na KA-10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są w DTR-ce, tyle, że ja mam ZT 291/2004 na AS-200 i ZT 32/2006 na KA-10

W nowych są a w starych DTRkach nie ma i stąd mój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.