Skocz do zawartości

pompa do betonu


robson

Rekomendowane odpowiedzi

Koniecznie trzeba przetłumaczyć dolne zapisy w dow.rej .niemieckim.Może to dotyczyć niemieckiego odstępstwa.

 

Teza, żeby ich odstępstwo przepisać do naszego DR choć z założenia funkcjonowania UE może i słuszna w praktyce mogłaby być dość karkołomną drogą, więc szkoda czasu na tłumaczenie.

 

Michał - a właśnie, że podwyższenie DMC może mieć niewiele wspólnego z masa własną... Ale to szeroki i grząski temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Qnick

    7

  • blakop

    6

  • Psuj

    5

  • CMot

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Teza, żeby ich odstępstwo przepisać do naszego DR choć z założenia funkcjonowania UE może i słuszna w praktyce mogłaby być dość karkołomną drogą, więc szkoda czasu na tłumaczenie.

 

Też mnie się tak wydaje, prościej chyba uzyskać nasze odstępstwo a czy szybciej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

Po pierwsze firma "zabudująca" podwozie, czyli PUTZMEISTER się nie popisała...ale to było kupę lat temu a dziś takich kwiatków nie znajdziecie.

Ta pompa w rzeczywistości waży (tyle ważyła przy pierwszym przeglądzie w DE - może spuścili wodę, olej, odkręcili łapy....) G=26330kg, ale ponieważ została wypuszczona z AICHTAL (siedziba Putzmeistra) z niezmienioną TZ, to diagnosta (niemiecki) "musiał" przyjąć, że tak renomowana marka jak PM (Putzmeister) nie mogła zrobić fuszerkę i zapewne zmieniła przyszłemu klientowi obie osie napędowe na osie o zwiększonej nośności czyli o 10t każda (oczywiście za free ;) )...tylko niestety tego "faktu" nigdzie nie odnotowała.

W związku z powyższym, ktoś (powiedzmy diagnosta z DE) przyjął i tak zapisał w DR (patrz adnotacja na dole F.1.:HINT 20000) aby mu się wszystko trzymało kupy.

No i na końcu miał: DMC 27500 (oś przednia 7500, pozostałe po 10000), a MasaWłasna: 26330 - czyli mniej niż DMC.

I wszystko OK....dla nich

 

 

A teraz jak to prawidłowo powinno być w Polandii:

- Klient musi udowodnić że osie dwie napędowe są konstrukcyjnie "zdolne" do udźwigu 10t!

- potem wystąpić do Ministerstwa o odstępstwo. Oczywiście może wcześniej wystąpić, ale to mu nic nie da, bo jak Qnick napisał tam wymagają zdjęcie z TZ (lub innego dowodu potwierdzającego ...bla bla bla)

 

No i na koniec : za tę poradę skasuj gościa!, albo niech się buja z tym starociem :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaleziono na pojeździe jeszcze dwie tabliczki ale one niczego moim zdaniem nie wnoszą:

 

Markes! chcesz mieć problemy, to kombinuj dalej! Moja rada: DAJ SE NA LUZ - nie znajdziecie. Już opisałem wyżej jak to działa i punto.

 

...............

 

Ci wszyscy co będą przepuszczać niezgodności w naciskach będą surowo ścigani ! a zgadnij kto za to zapłaci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAJ SE NA LUZ

Tak też zrobiłem, ale nie mogę klientowi powiedzieć nie bo nie. Teraz dostał konkretną odpowiedź i wskazówkę by załatwił tabliczkę u przedstawiciela producenta zabudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

Po pierwsze firma "zabudująca" podwozie, czyli PUTZMEISTER się nie popisała...ale to było kupę lat temu a dziś takich kwiatków nie znajdziecie.

Ta pompa w rzeczywistości waży (tyle ważyła przy pierwszym przeglądzie w DE - może spuścili wodę, olej, odkręcili łapy....) G=26330kg, ale ponieważ została wypuszczona z AICHTAL (siedziba Putzmeistra) z niezmienioną TZ, to diagnosta (niemiecki) "musiał" przyjąć, że tak renomowana marka jak PM (Putzmeister) nie mogła zrobić fuszerkę i zapewne zmieniła przyszłemu klientowi obie osie napędowe na osie o zwiększonej nośności czyli o 10t każda (oczywiście za free ;) )...tylko niestety tego "faktu" nigdzie nie odnotowała.

W związku z powyższym, ktoś (powiedzmy diagnosta z DE) przyjął i tak zapisał w DR (patrz adnotacja na dole F.1.:HINT 20000) aby mu się wszystko trzymało kupy.

No i na końcu miał: DMC 27500 (oś przednia 7500, pozostałe po 10000), a MasaWłasna: 26330 - czyli mniej niż DMC.

I wszystko OK....dla nich

 

 

A teraz jak to prawidłowo powinno być w Polandii:

- Klient musi udowodnić że osie dwie napędowe są konstrukcyjnie "zdolne" do udźwigu 10t!

- potem wystąpić do Ministerstwa o odstępstwo. Oczywiście może wcześniej wystąpić, ale to mu nic nie da, bo jak Qnick napisał tam wymagają zdjęcie z TZ (lub innego dowodu potwierdzającego ...bla bla bla)

 

No i na koniec : za tę poradę skasuj gościa!, albo niech się buja z tym starociem :twisted:

 

Sprawdziłem i sprawa nie jest wcale przegrna i starej TZ nie trzeba gubić. Putzmeister to na tyle porządna firma, że wystapiła do Mercedesa o zmianę parametrów pojazdu i taka zmiane dostała co zostało odnotowane w dokumentacji Mecedesa, gdzie DMC widnieje 27500 kg a naciski osi 7500, 10000, 10000. Trudno domniemywać dlaczego TZ nie została wymieniona ale jesli teraz zostanie zamówiona w serwisie MB to będzie miała parametry zgodne z niemieckim DR zeskanowanym przez Markesa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.