Skocz do zawartości

Badanie LPG urządzeniem PBK-1


PKSStargard

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro w nowych przepisach nie jest wymagane urządzenie do sprawdzania instalacji gazowej np.PBK-1 ,to przy pomocy czego sprawdzimy szczelność obudowy zbiornika,wielozaworu i inne czynności ?.Załącznik nr 5 D.U.227 z 2003r- dalej obowiązuje a może się mylę?.Przy okazji na której Stacji diagności odłaczają przewody wysokiego ciśnienia i podłączają manometr aby obserwować wskazania w/g instrukcji nr 5 szczególnie w nowych pojazdach z nowoczesną instalacją gazową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysonans pomiędzy sposbem przeprowadzania BTP a wyposażeniem SKP jest dość wyraźny - nie da się ukryć, że w świetle obowiązujących przepisów można zamknąć każdą stację - za wykonywanie badań niezgodnie z procedurami zawaratymi w Dz.U. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to jest dobre pytanie do pana Maćkowskiego .Co w przypadku kiedy podczas kontroli skp wydaje polecenie wykonania badania okresowego pojazdu z lpg a na stacji nie ma w/w urządzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik jest objęty dozorem TDT, IMHO róznież wielozawór, nam pozostaje wiec sprawdzenie połaczeń. Sprawa analogiczna do dzwignika zamotowanego na samochodzie - czy sprawdzacie wtedy cokolwiek w tym dziwgniku czy wystarczy ze ma wazny UDT ?

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dot. brak na wyposażeniu SKP urządzenia do kontroli instalacji gazu

 

Obowiązujące od 21 lutego 2005 r. rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów usunęło z obowiązkowego wyposażenia urządzenie do kontroli instalacji zasilania gazem pojazdu samochodowego. W środowisku diagnostów pojawiły się głosy, że w obecnej chwili zobowiązuje się diagnostę do kontroli instalacji w przypadku, gdy stacja nie posiada odpowiedniego urządzenia kontrolnego. Pragnę przypomnieć, że rozporządzenie mówi o tym, że wyposażenie kontrolno-pomiarowe stanowiska kontrolnego w SKP powinno obejmować "co najmniej" i tu wymienia się wyposażenie minimum, niezbędne do funkcjonowania SKP. Chcę przypomnieć także, że w § 5 ust. 1 załącznika nr 5 do rozporządzenia w sprawie zakresu sposobu przeprowadzania badań technicznych napisano, że szczelności instalacji dokonujemy przy pomocy preparatu pieniącego lub wykrywacza gazu. Zgodnie z tym załącznikiem badanie polega na sprawdzeniu:

 

* dokumentów związanych ze zbiornikiem,

* oznakowania instalacji,

* kompletacji, rozmieszczenia elementów i sposobu montażu,

* stanu ogólnego instalacji,

* szczelności instalacji,

* działania niektórych elementów instalacji.

 

Wycofane urządzenie potrzebne było jedynie do sprawdzenia elementu instalacji jakim jest zawór ograniczający wypływ gazu. Aby przeprowadzić taką próbę należało rozszczelnić instalację gazu. W przypadku kilkuletniej instalacji nie było to najlepsze rozwiązanie, ponieważ były i są poważne problemy z ponownym uszczelnieniem. Wracając do obowiązujących przepisów, innym martwym przepisem jest, też kontrola zaworu ograniczającego stopień napełniania, zgodnie z § 10 załącznika.

 

Reasumując, na SKP może, ale nie musi, znajdować się urządzenie do kontroli instalacji gazu, o którym mówi, nieobowiązujący już Dz. U. z 2003 r., Nr 215, poz. 2116. Urządzenie, które do 21 lutego br. znajdowało się na wyposażeniu SKP, nie do końca spełniało swoją funkcję. Po 21 lutego, szczelności instalacji możemy dokonać w bardziej prosty i tańszy sposób niż urządzeniem, na które był wymagany certyfikat ITS a które nie spełniało swojej roli.

Jest to opinia pnów z PISKP z która tym razem sie zgadzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"innym martwym przepisem jest, też kontrola zaworu ograniczającego stopień napełniania" Z tym radzę sobie wymagając od klientó zaświadczenia ze stacji tankowania gazu. Ja jestem czysty, a co oni tam robią to ich problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postępuje w ten sam sposób ,jak klient nie ma zaświadczenia ,wysyłam na stacje -50metrów dalej,zaświadczwnie zatrzymuje na S.K.P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie j.w. :D

 

[ Dodano: 11 Sierpień 2005, 11:45 pm ]

Jeszce jedno ! Urządzonko do gazu jest obowiązkowowe tak dlugo jak obowiązuje certyfikat ITS (info z kontroli).

 

[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

moim zdaniem z instalacją gazową jest jedna podstawowa zasada. Jeśli nie ma z nią problemu to nie należy w niej grzebać. każde połączenie jest jednorazowe. jeśli się je rozkręci to może być kłopot z uszczelnieniem. jeśli instalacja jest nieszczelna to tak na prawdę nie są potrzebne żadne czujniki bo każdy nos to wyczuje. my mamy PBK-1, mamy też czujniki gazu przenośne i stacjonarne w kanale. czujniki sprawfzają się i działają bez zarzutu a PBK jak każdy z Was już zauważył to delikatnie mówiąc kupa straszna. jeśli chodzi o zawór tankowania to gdyby coś się stało zaświadczenia ze stacji tankowania nie mają żadnej wartości w sensie prawnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o zawór tankowania to gdyby coś się stało zaświadczenia ze stacji tankowania nie mają żadnej wartości w sensie prawnym.

Czyli co - nie zlecasz tego klientom ? Tez sie kiedys zastanawiałem nad umocowaniem prawnym czegos takiego i jakos do tego nie dotarlem ... Jakis Dz.U. o tym mowi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZ.U.227 zał nr.5 par.10 pkt4

"Dopuszcza się potwierdzenie sprawności urzadzenia{zaworu} ograniczajacego stopień napełnienia zbiornika gazu płynnego przez pracownika stacji tankowania gazu posiadającego ważne zaświadczenie TDT o ukończeniu odpowiedniego przeszkolenia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez pracownika stacji tankowania gazu posiadającego ważne zaświadczenie TDT o ukończeniu odpowiedniego przeszkolenia"

 

Dzięki ! A to sprawdzacie ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmydlenie kompetencji. Zbiornik objęty jest nadzorem TDT a ten dopuszcza go do urzycia - jego zmartwienie.

 

Piotr Barczuk

 

Zbiornik jest objęty nadzorem, ale zawór przepełnieniowy nie i trzeba sprzawdzić czy odbija. Fikcją jest jedynie nieszczęsne 80% napełnienia, bo przecież nikt nie przyjeżdza do stacji tankowania z pustą butlą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gniewaj się ale co odbija.Czy ktokolwiek sprawdzał tym urządzeniem gaz?

To urządzenie na dzień dzisiejszy możemy sobie w (buty zamontować)

A jak wykręcisz jakiś przewód z inst. gaz. i będzie nieszczelny po zakręceniu to co?

Twoja wina?A stacj paliw wszystko napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gniewaj się ale co odbija.Czy ktokolwiek sprawdzał tym urządzeniem gaz?

To urządzenie na dzień dzisiejszy możemy sobie w (buty zamontować)

A jak wykręcisz jakiś przewód z inst. gaz. i będzie nieszczelny po zakręceniu to co?

Twoja wina?A stacj paliw wszystko napisze.

 

Co ma piernik do wiatraka??? Ja o odbijaniu zaworu przepełnieniowego a Ty o szczelnościach i nieszczelnościach.

Do Twojej informacji : zawór ograniczający napełnienie (przepełnieniowy) powinien odciąć dopływ gazu(odbić) do zbiornika przy tankowaniu i nie pozwolić go (zbiornika) napełnić pow. 80% objętości. Praktycznie może to sprawdzić tylko pracownik stacji tankowania, ale butla musi być pusta. A papier jest papier, ja po prostu chronię moje cztery litery, bo jak mi wpadnie jakaś kontrola i zada mi pytanie "jak pan sprawdza czy zawór nie pozwoli napełnić butli do pełna", to ja wtedy wyciągnę mały segregator i pokażę im stos makulatury ze stacji tankowania i mam ich gdzieś...

 

[ Dodano: Czw Sie 25, 2005 7:01 pm ]

A do sprawdzenia szczelności wystarcza mi tester w piance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak przyjedzie dzwig, cysterna, albi inny cud techniki objety TDT to tez badacie zabezpieczenia ???? Ten zbiornik bez zaworu nie działa wiec TDT dopuszcając go do uzycia zdawał sobie sprawę ze musi mieć zawór i dopuscił wiec dajcie sobie spokój.

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak przyjedzie dzwig, cysterna, albi inny cud techniki objety TDT to tez badacie zabezpieczenia ???? Ten zbiornik bez zaworu nie działa wiec TDT dopuszcając go do uzycia zdawał sobie sprawę ze musi mieć zawór i dopuscił wiec dajcie sobie spokój.

 

Piotr Barczuk

I tu się mylisz, bo TDT bada zbiornik na gaz LPG i dopuszcza go do użytkowania, a nie wielozawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem o przypadku ze przyjechal na badanie pojazd z instalacja gazowa ( badanie okresowe - byl wpis w dowodzie). Diagnosta pouczyl kierowce zeby podjechal na stacje , zatankowal butle i wrocil z zaswiadczeniem o odbiciu zaworu przy max 80%. Ten wzial diagnoste i pojechali na stacje. Zawor odbil ...Kiedy przychodzi do placenia kierowca prosi diagnostę o uregulowanie rachunku....Twierdzi ze jest to część badania a cena badania obejmuje tez napelnienie....Co Wy na to. Powiem szczerze ze przepisy na ten temat milczą...A powiem ze jest to diagnosta z calkiem niezłą wiedzą jesli chodzi o przepisy.I powiem wam wiecej mocno sie zastanawial co zrobic w takim przypadku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki UDT nie ma zmartwień: jutro bedziemy u pana na badniu dzwignika - proszę przygotować obciaznie 115% udzwigu :). I nikt się ni zastanawi skąd to weźmiesz i za ile.

Chociaż ja stoję na stanowisku ze nie nam stwiedzać sprawnośc tych zaworów - a moze jeszcze na stacji bedziemy zawór bezpieczeństwa testować ?

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem kierowca ma mieć zaświadczenie o sprawnum zaworze ze stacji paliw i ja jestem czysty mam dokument potwierdzający sprawność :!::!::!::!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mnie "zawor tankowania" obchodzi jak nawet urządzenie za "niezłą forsę " do sprawdzania inst. gazowej, którego i tak nie używałem, wyszło z użytku!

Potrzebuję tylko pośw.TDT zbiornika i "gitara"

Oczywiście szczelność instal. to podstawa.To jest ważne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy spotkaliście się z przypadkiem że (zazwyczaj w nowych dow. rej.)

jest wpisany "rodzaj paliwa lpg/bb" natomiast w adnotacjach brak wpisu o instalacji gazowej.Ja osobiście nie dopuszczam do ruch i kieruję do wk. po poprawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.