Galaxy_13 Napisano 16 Kwiecień Share Napisano 16 Kwiecień Witam. Proszę o pomoc. Może miał już ktoś taki pojazd? Fiat 500 2020 rok, sprowadzony z Danii i teraz pierwsza rejestracja w Polsce. W dokumentach duńskich wpisana tylko benzyna i moc 51,5 KW ale w necie to auto z tą mocą i pojemnością 999cm3 traktowane jest jako miękka hybryda o moc silnika elektrycznego 3 kW. Na klapie bagażnika napis HYBRID Jak go zarejestrować? P,EE czy samo P ZFA3120000JE26718 homo e3*2007/46*0064*56 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 16 Kwiecień Share Napisano 16 Kwiecień W ITS znajduję 5 szt. wszystkie jako jednopaliwowe (benzyna). Trzymałbym się tego co w dokumentach źródłowych i wpisałbym do DIP tylko "P" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 16 Kwiecień Share Napisano 16 Kwiecień Cytat Pojazd jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 2,069 kW wykorzystywany do wspomagania silnika spalinowego. za katalogiem ITS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 16 Kwiecień Autor Share Napisano 16 Kwiecień Jak jedzie się tym samochodem tak około 20 km/h i puści pedał gazu to na liczniku pokazuje baterię i prąd ładowania 0,92kWh Znalazłem taki samochód rejestrowany u nas w Polsce z salonu, ta sama masa, pojemność i moc. Rodzaju paliwa ma tylko P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 16 Kwiecień Share Napisano 16 Kwiecień Na samym silniku elektrycznym nie pojedzie pewnie, to jest odzysk energii. W grupie PSA też jest coś podobnego, Dodge ma e-torque, tam mały (jeżeli chodzi o moc) silnik pozwala na wyrównanie momentu obrotowego silnika spalinowego co powoduje, że skrzynia biegów pracuje bez szarpnięć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 16 Kwiecień Share Napisano 16 Kwiecień 10 minut temu, mirek_handlarz napisał: W grupie PSA też jest coś podobnego Bo to ten sam koncern - Stellantis. Opakowania tylko nieco inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 16 Kwiecień Share Napisano 16 Kwiecień Niestety - do tego jeszcze Opel - ha tfu... 😜 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Kwiecień Share Napisano 16 Kwiecień Godzinę temu, cezary napisał: W ITS znajduję 5 szt. wszystkie jako jednopaliwowe (benzyna). Najwyraźniej tak został homologowany i obecność dodatkowego silnika elektrycznego nic tu nie zmienia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 16 Kwiecień Autor Share Napisano 16 Kwiecień Dziękuję za pomoc, poszło w CEPIK jako P - benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień Silnik to wielkie słowo , powiększony alternator w pewnych warunkach napędza przez pasek zębaty wał silnika (wspomaga) nie jest to silnik do jakiejkolwiek samodzielnej jazdy dlatego jeden rodzaj paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Kwiecień Share Napisano 18 Kwiecień 22 godziny temu, hobbystapol napisał: w pewnych warunkach napędza przez pasek zębaty wał silnika (wspomaga) nie jest to silnik do jakiejkolwiek samodzielnej jazdy dlatego jeden rodzaj paliwa. Ale źródła mocy użyte do napędu pojazdu w pewnych sytuacjach są dwa więc definicję hybrydy niejako spełnia... Z drugiej strony to homologacja ma tu kluczowe znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 19 Kwiecień Share Napisano 19 Kwiecień W definicji pojazdu hybrydowego jest mowa o napędzaniu nie o wspomaganiu a to dwie różne rzeczy, pojazd musi magazynować i napędzać. Dlatego w homologacji jedno źródło "mocy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień W dniu 19.04.2024 o 07:07, hobbystapol napisał: W definicji pojazdu hybrydowego jest mowa o napędzaniu nie o wspomaganiu To skąd te hybrydy z alternatorem 1,5 kW wspomagającym napęd? Tu głównie rozchodzi się o naginanie prawa w zależności od potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień 6 minut temu, danielg539 napisał: Tu głównie rozchodzi się o naginanie prawa w zależności od potrzeby. To nie jest naginanie prawa. Ono zostało ustanowione na podstawie lobby producentów pojazdów i mild hybrid są traktowane jako hybrydy z podwójnym żródłem mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień 36 minut temu, aboz napisał: Ono zostało ustanowione na podstawie lobby producentów pojazdów i mild hybrid są traktowane jako hybrydy z podwójnym żródłem mocy. Większy problem polega na tym, że jedne pojazdy są tak traktowane a inne nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień 54 minuty temu, danielg539 napisał: Większy problem polega na tym, że jedne pojazdy są tak traktowane a inne nie... To już wola producenta jak chce homologować pojazd. Ma pełny wachlarz zależności techniczno-prawnych do dyspozycji, dlatego w takich przypadkach ustalanie czegokolwiek na tzw. pałę, to proszenie się o kłopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień 2 godziny temu, aboz napisał: w takich przypadkach ustalanie czegokolwiek na tzw. pałę, to proszenie się o kłopoty. Tak to z tym bywa ale większość diagnostów robi to bez mrugnięcia okiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.