Skocz do zawartości

FIAT 500 HYBRID


Galaxy_13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o pomoc. Może miał już ktoś taki pojazd?

Fiat 500    2020 rok, sprowadzony z Danii i teraz pierwsza rejestracja w Polsce.

W dokumentach duńskich wpisana tylko benzyna i moc 51,5 KW ale w necie to auto z tą mocą i pojemnością 999cm3 traktowane jest jako miękka hybryda o moc silnika elektrycznego

3 kW.

Na klapie bagażnika napis HYBRID

Jak go zarejestrować?  P,EE czy samo P

ZFA3120000JE26718

homo e3*2007/46*0064*56

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ITS znajduję 5 szt. wszystkie jako jednopaliwowe (benzyna). Trzymałbym się tego co w dokumentach źródłowych i wpisałbym do DIP tylko "P"

:wink:

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Pojazd jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 2,069 kW wykorzystywany do wspomagania silnika spalinowego.

za katalogiem ITS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jedzie się tym samochodem tak około 20 km/h i puści pedał gazu to na liczniku pokazuje baterię i prąd ładowania 0,92kWh

Znalazłem taki samochód rejestrowany u nas w Polsce z salonu, ta sama masa, pojemność i moc. Rodzaju paliwa ma tylko P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym silniku elektrycznym nie pojedzie pewnie, to jest odzysk energii. W grupie PSA też jest coś podobnego, Dodge ma e-torque, tam mały (jeżeli chodzi o moc) silnik pozwala na wyrównanie momentu obrotowego silnika spalinowego co powoduje, że skrzynia biegów pracuje bez szarpnięć.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mirek_handlarz napisał:

W grupie PSA też jest coś podobnego

Bo to ten sam koncern - Stellantis. Opakowania tylko nieco inne. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cezary napisał:

W ITS znajduję 5 szt. wszystkie jako jednopaliwowe (benzyna).

Najwyraźniej tak został homologowany i obecność dodatkowego silnika elektrycznego nic tu nie zmienia.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to wielkie słowo , powiększony alternator w pewnych warunkach napędza przez pasek zębaty wał silnika (wspomaga) nie jest to silnik do jakiejkolwiek samodzielnej jazdy dlatego jeden rodzaj paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, hobbystapol napisał:

w pewnych warunkach napędza przez pasek zębaty wał silnika (wspomaga) nie jest to silnik do jakiejkolwiek samodzielnej jazdy dlatego jeden rodzaj paliwa.

Ale źródła mocy użyte do napędu pojazdu w pewnych sytuacjach są dwa więc definicję hybrydy niejako spełnia... Z drugiej strony to homologacja ma tu kluczowe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W definicji pojazdu hybrydowego jest mowa o napędzaniu nie o wspomaganiu a to dwie różne rzeczy, pojazd musi magazynować i napędzać. Dlatego w homologacji jedno źródło "mocy". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2024 o 07:07, hobbystapol napisał:

W definicji pojazdu hybrydowego jest mowa o napędzaniu nie o wspomaganiu

To skąd te hybrydy z alternatorem 1,5 kW wspomagającym napęd? Tu głównie rozchodzi się o naginanie prawa w zależności od potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, danielg539 napisał:

Tu głównie rozchodzi się o naginanie prawa w zależności od potrzeby.

To nie jest naginanie prawa. Ono zostało ustanowione na podstawie lobby producentów pojazdów i mild hybrid są traktowane jako hybrydy z podwójnym żródłem mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, aboz napisał:

Ono zostało ustanowione na podstawie lobby producentów pojazdów i mild hybrid są traktowane jako hybrydy z podwójnym żródłem mocy.

Większy problem polega na tym, że jedne pojazdy są tak traktowane a inne nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, danielg539 napisał:

Większy problem polega na tym, że jedne pojazdy są tak traktowane a inne nie...

To już wola producenta jak chce homologować pojazd. Ma pełny wachlarz zależności techniczno-prawnych do dyspozycji, dlatego w takich przypadkach ustalanie czegokolwiek na tzw. pałę, to proszenie się o kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aboz napisał:

w takich przypadkach ustalanie czegokolwiek na tzw. pałę, to proszenie się o kłopoty.

Tak to z tym bywa ale większość diagnostów robi to bez mrugnięcia okiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.