koru Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień Witam, ma ktoś z was info na temat masy przyczepy lekkiej w jeep cherokee 3.2 v6 2017r . Dzwoni klient i mówi że ma źle w DR wpisane bo tylko 450 kg, no i chce poprawić. Vin auta - 1C4PJMBX8JD543877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malta Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień 650 KG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień (edytowane) The towing capacity of the 2018 Jeep Cherokee supports up to 2200kg. This is a braked figure, while the maximum load for any vehicle without using trailer brakes is 750kg. Edytowane 17 Kwiecień przez cezary 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koru Napisano 17 Kwiecień Autor Share Napisano 17 Kwiecień Dzięki🍺 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień Potwierdzam, a piwo postaw cezaremu obok mojego kciuka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Kwiecień Share Napisano 18 Kwiecień 20 godzin temu, cezary napisał: The towing capacity of the 2018 Jeep Cherokee supports up to 2200kg. A jest jakieś potwierdzenie, że dotyczy to auta w podanym wyżej numerem VIN. Przecież wszyscy dobrze wiemy, że w ramach jednego modelu mogą być różne wersje wyposażeniowe i w związku z tym także różne masy przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 18 Kwiecień Share Napisano 18 Kwiecień 50 minut temu, radekd2 napisał: A jest jakieś potwierdzenie, że dotyczy to auta w podanym wyżej numerem VIN. A czy w przypadku innych aut też musisz mieć potwierdzenie że dane techniczne są do konkretnego nr VIN? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 19 Kwiecień Share Napisano 19 Kwiecień (edytowane) Tak. Np. tabliczka znamionowa czy homologacja. Nie ustalam danych na pałę. Edytowane 19 Kwiecień przez radekd2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 19 Kwiecień Share Napisano 19 Kwiecień Jestem pełen podziwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień @aboz Czy ja dobrze widzę, że nie współgra to z danymi, które podał @cezary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień Dane dla wersji amerykańskiej są takie jak wkleiłem. Tam trzeba przyjąć, że O2 ma 750 kg. bo taka wartość wynika z przepisów, chociaż powinno się wpisać maksymalną 907 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień 18 minut temu, aboz napisał: bo taka wartość wynika z przepisów Z jakich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień 20 minut temu, michal_k napisał: Z jakich? Ty tam wiesz o co mi chodzi 😜 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień Z tą wrzutką z instrukcji trzeba być ostrożnym bo dwa akapity sąsiadujące ze sobą niebezpiecznie się gryzą. Lewy akapit: "Hamulce w przyczepie zalecane są przy MMC powyżej 453 kg, a wymagane dla przyczep powyżej MMC 907 kg. Prawy akapit: "Uwaga! przyczepa o masie wraz z ładunkiem powyżej 453 powinna być wyposażona w hamulec o adekwatnej skuteczności". Takie to dwuznaczne trochę tutaj. Myślę, że tu jest ciekawy artykuł na temat warunków prawnych dla układów hamulcowych w Stanach Zjednoczonych: https://www.rvtravel.com/trailer-brake-laws-50-states-1100/ Ciekawym odnotowania jest wymóg stosowania hamulców w przyczepach o MMC powyżej 680 kg praktycznie we wszystkich stanach. Uogólniając są bardziej restrykcyjni aniżeli stara zgorzkniała Unia 😜 Errata: Ciekawym odnotowania jest wymóg stosowania hamulców w przyczepach o MMC powyżej 680 kg w pięciu stanach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień To tak jak u nas z masami przyczep w przypadku co niektórych pojazdów gdzie masa uzależniona jest od nachylenia drogi. Co z tego, ze producent podaje dla pochylenia do 8% (czasami 12%) i powyżej jak i tak nie da się tego wpisać do DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień 3 godziny temu, aboz napisał: Tam trzeba przyjąć, że O2 ma 750 kg. bo taka wartość wynika z przepisów, chociaż powinno się wpisać maksymalną 907 kg. A skąd wiadomo, że dotyczy to przyczepy bez hamulca? Może dotyczy to przyczep ogólnie? Wie widzę tam podziału na z hamulcem i bez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień Z tą wrzutką z instrukcji trzeba być ostrożnym bo dwa akapity sąsiadujące ze sobą niebezpiecznie się gryzą. Lewy akapit: "Hamulce w przyczepie zalecane są przy MMC powyżej 453 kg, a wymagane dla przyczep powyżej MMC 907 kg. Prawy akapit: "Uwaga! przyczepa o masie wraz z ładunkiem powyżej 453 powinna być wyposażona w hamulec o adekwatnej skuteczności". Takie to dwuznaczne trochę tutaj. Myślę, że tu jest ciekawy artykuł na temat warunków prawnych dla układów hamulcowych w Stanach Zjednoczonych: https://www.rvtravel.com/trailer-brake-laws-50-states-1100/ Ciekawym odnotowania jest wymóg stosowania hamulców w przyczepach o MMC powyżej 680 kg praktycznie we wszystkich stanach. Uogólniając są bardziej restrykcyjni aniżeli stara zgorzkniała Unia Errata: Ciekawym odnotowania jest wymóg stosowania hamulców w przyczepach o MMC powyżej 680 kg w pięciu stanach. Nic tu się nie gryzie. W pierwszym akapicie jest mowa, że zaleca się hamulce dla przyczepy powyżej 453 kg, w drugim jest mowa o tym, że taka przyczepa powinna mieć hamulec. Nie musi. Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka A skąd wiadomo, że dotyczy to przyczepy bez hamulca? Może dotyczy to przyczep ogólnie? Wie widzę tam podziału na z hamulcem i bez.Z treści tego co wkleiłem. W tabeli są maksymalne masy przyczep, w dalszej części, dotyczącej hamulców w przyczepach jest mowa kiedy powinny a kiedy muszą one być zainstalowane.Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 23 Kwiecień Share Napisano 23 Kwiecień 16 godzin temu, aboz napisał: Nic tu się nie gryzie. W pierwszym akapicie jest mowa, że zaleca się hamulce dla przyczepy powyżej 453 kg, w drugim jest mowa o tym, że taka przyczepa powinna mieć hamulec. Nie musi. https://www.prawo.pl/kadry/powinien-jest-obowiazany,188169.html Cytat "Powinien" = "Jest obowiązany" Czyli wynika z tego, że wpisanie O2=750kg jest błędem. A ponadto skąd wiadomo, iż ta instrukcja obsługi odnosi się do tego konkretnego auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Kwiecień Share Napisano 23 Kwiecień To jest tłumaczenie z angielskiego, więc trochę inaczej to wygląda. I przytaczanie polskich interpretacji prawa do amerykańskiej instrukcji, jest bez sensu. 13 minut temu, radekd2 napisał: Czyli wynika z tego, że wpisanie O2=750kg jest błędem. I tak i nie, ale o tym pisałem wcześniej. Zresztą Michał się do tego wpisu odniósł we właściwy dla siebie i kontekstu sposób. Niemniej jednak według danych producenta przyczepa o masie przekraczającej 907 kg musi być wyposażona w hamulce. I taka wartość, teoretycznie, powinna pojawić się w polu O2 polskiego DR. 17 minut temu, radekd2 napisał: A ponadto skąd wiadomo, iż ta instrukcja obsługi odnosi się do tego konkretnego auta? Ze strony producenta pojazdu. Możesz temu wierzyć lub nie, ale przynajmniej ja sprawdzam źródła i podaję tylko te, które odpowiadają konkretnym pojazdom. 2018E-Cherokee-OM-1st.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 23 Kwiecień Share Napisano 23 Kwiecień (edytowane) 14 minut temu, aboz napisał: I przytaczanie polskich interpretacji prawa do amerykańskiej instrukcji, jest bez sensu. I na odwrót Edytowane 23 Kwiecień przez radekd2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 23 Kwiecień Share Napisano 23 Kwiecień W dniu 22.04.2024 o 11:46, mirek_handlarz napisał: Z tą wrzutką z instrukcji trzeba być ostrożnym bo dwa akapity sąsiadujące ze sobą niebezpiecznie się gryzą. @aboz śpieszę z wyjaśnieniem mojego zaskoczenia (ukrytego pod słowem "gryzą") prezentacją informacji w podanej instrukcji, nie było moją intencją negowanie tego co wrzuciłeś tylko zauważenie pewnej niekonsekwencji w prezentowaniu informacji w tej instrukcji. Chociaż można zrozumieć intencje autora - hamulce nie potrzebne, ale lepiej by były, bo okładziny szybciej się zużyją, bo więcej siły trzeba użyć do zatrzymania zespołu i dłuższego dystansu potrzeba do zatrzymania... Sam tu wielokrotnie wrzucałem informacje z instrukcji jako źródło informacji w aspektach związanych z przyczepami. Natomiast trzeba do tego podchodzić ostrożnie, szczególnie w aspekcie mnogości stosowanych rozwiązań hamulców w przyczepach zza wielkiej wody i co gorsza rozwiniętych systemów sterowań tychże, gdzie często pojazd ciągnący muszą (obywatele USA) doposażać w odpowiednie systemy sterowania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Kwiecień Share Napisano 24 Kwiecień 17 godzin temu, mirek_handlarz napisał: Chociaż można zrozumieć intencje autora - hamulce nie potrzebne, ale lepiej by były, bo okładziny szybciej się zużyją, bo więcej siły trzeba użyć do zatrzymania zespołu i dłuższego dystansu potrzeba do zatrzymania... I to jest sedno. Amerykanie tak mają, że trzeba im jak krowie na rowie tłumaczyć każdą rzecz, bo gupi, ale jak przyjdzie co do czego to wszystko wiedzieli, ale nie było napisane, więc 2 mln papierów się należy. Dlatego ja zawsze biorę pod uwagę to co jest "required", nie "recommended". A to, że w 5 stanach jest jeszcze inaczej, to już w ogóle mnie nie interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.