Skocz do zawartości

masa przyczepy bez hamulca jeep cherokee


koru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ma ktoś z was info na temat masy przyczepy lekkiej w jeep cherokee 3.2 v6 2017r . Dzwoni klient i mówi że ma źle w DR wpisane  bo tylko 450 kg, no i chce poprawić.

Vin auta - 1C4PJMBX8JD543877

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The towing capacity of the 2018 Jeep Cherokee supports up to 2200kg. This is a braked figure, while the maximum load for any vehicle without using trailer brakes is 750kg.

:wink:

Edytowane przez cezary
  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, cezary napisał:

The towing capacity of the 2018 Jeep Cherokee supports up to 2200kg.

A jest jakieś potwierdzenie, że dotyczy to auta w podanym wyżej numerem VIN.
Przecież wszyscy dobrze wiemy, że w ramach jednego modelu mogą być różne wersje wyposażeniowe i w związku z tym także różne masy przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, radekd2 napisał:

A jest jakieś potwierdzenie, że dotyczy to auta w podanym wyżej numerem VIN.

A czy w przypadku innych aut też musisz mieć potwierdzenie że dane techniczne są do konkretnego nr VIN? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Np. tabliczka znamionowa czy homologacja. Nie ustalam danych na pałę.

Edytowane przez radekd2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane dla wersji amerykańskiej są takie jak wkleiłem. Tam trzeba przyjąć, że O2 ma 750 kg. bo taka wartość wynika z przepisów, chociaż powinno się wpisać maksymalną 907 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą wrzutką z instrukcji trzeba być ostrożnym bo dwa akapity sąsiadujące ze sobą niebezpiecznie się gryzą.

Lewy akapit: "Hamulce w przyczepie zalecane są przy MMC powyżej 453 kg, a wymagane dla przyczep powyżej MMC 907 kg.

Prawy akapit: "Uwaga! przyczepa o masie wraz z ładunkiem powyżej 453 powinna być wyposażona w hamulec o adekwatnej skuteczności".

 

Takie to dwuznaczne trochę tutaj.

Myślę, że tu jest ciekawy artykuł na temat warunków prawnych dla układów hamulcowych w Stanach Zjednoczonych:

https://www.rvtravel.com/trailer-brake-laws-50-states-1100/

Ciekawym odnotowania jest wymóg stosowania hamulców w przyczepach o MMC powyżej 680 kg praktycznie we wszystkich stanach.

Uogólniając są bardziej restrykcyjni aniżeli stara zgorzkniała Unia 😜

 

Errata: Ciekawym odnotowania jest wymóg stosowania hamulców w przyczepach o MMC powyżej 680 kg w pięciu stanach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak u nas z masami przyczep w przypadku co niektórych pojazdów gdzie masa uzależniona jest od nachylenia drogi. Co z tego, ze producent podaje dla pochylenia do 8% (czasami 12%) i powyżej jak i tak nie da się tego wpisać do DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aboz napisał:

Tam trzeba przyjąć, że O2 ma 750 kg. bo taka wartość wynika z przepisów, chociaż powinno się wpisać maksymalną 907 kg.

A skąd wiadomo, że dotyczy to przyczepy bez hamulca? Może dotyczy to przyczep ogólnie? Wie widzę tam podziału na z hamulcem i bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Z tą wrzutką z instrukcji trzeba być ostrożnym bo dwa akapity sąsiadujące ze sobą niebezpiecznie się gryzą.
Lewy akapit: "Hamulce w przyczepie zalecane są przy MMC powyżej 453 kg, a wymagane dla przyczep powyżej MMC 907 kg.
Prawy akapit: "Uwaga! przyczepa o masie wraz z ładunkiem powyżej 453 powinna być wyposażona w hamulec o adekwatnej skuteczności".
 
Takie to dwuznaczne trochę tutaj.
Myślę, że tu jest ciekawy artykuł na temat warunków prawnych dla układów hamulcowych w Stanach Zjednoczonych:
https://www.rvtravel.com/trailer-brake-laws-50-states-1100/
Ciekawym odnotowania jest wymóg stosowania hamulców w przyczepach o MMC powyżej 680 kg praktycznie we wszystkich stanach.
Uogólniając są bardziej restrykcyjni aniżeli stara zgorzkniała Unia
 
Errata: Ciekawym odnotowania jest wymóg stosowania hamulców w przyczepach o MMC powyżej 680 kg w pięciu stanach.
 


Nic tu się nie gryzie. W pierwszym akapicie jest mowa, że zaleca się hamulce dla przyczepy powyżej 453 kg, w drugim jest mowa o tym, że taka przyczepa powinna mieć hamulec. Nie musi.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

A skąd wiadomo, że dotyczy to przyczepy bez hamulca? Może dotyczy to przyczep ogólnie? Wie widzę tam podziału na z hamulcem i bez.
Z treści tego co wkleiłem. W tabeli są maksymalne masy przyczep, w dalszej części, dotyczącej hamulców w przyczepach jest mowa kiedy powinny a kiedy muszą one być zainstalowane.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, aboz napisał:

Nic tu się nie gryzie. W pierwszym akapicie jest mowa, że zaleca się hamulce dla przyczepy powyżej 453 kg, w drugim jest mowa o tym, że taka przyczepa powinna mieć hamulec. Nie musi.

https://www.prawo.pl/kadry/powinien-jest-obowiazany,188169.html
 

Cytat

"Powinien" = "Jest obowiązany"

Czyli wynika z tego, że wpisanie O2=750kg jest błędem.

A ponadto skąd wiadomo, iż ta instrukcja obsługi odnosi się do tego konkretnego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tłumaczenie z angielskiego, więc trochę inaczej to wygląda. I przytaczanie polskich interpretacji prawa do amerykańskiej instrukcji, jest bez sensu.

 

13 minut temu, radekd2 napisał:

Czyli wynika z tego, że wpisanie O2=750kg jest błędem.

I tak i nie, ale o tym pisałem wcześniej. Zresztą Michał się do tego wpisu odniósł we właściwy dla siebie i kontekstu sposób. Niemniej jednak według danych producenta przyczepa o masie przekraczającej 907 kg musi być wyposażona w hamulce. I taka wartość, teoretycznie, powinna pojawić się w polu O2 polskiego DR.

 

17 minut temu, radekd2 napisał:

A ponadto skąd wiadomo, iż ta instrukcja obsługi odnosi się do tego konkretnego auta?

Ze strony producenta pojazdu. Możesz temu wierzyć lub nie, ale przynajmniej ja sprawdzam źródła i podaję tylko te, które odpowiadają konkretnym pojazdom.

2018E-Cherokee-OM-1st.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, aboz napisał:

I przytaczanie polskich interpretacji prawa do amerykańskiej instrukcji, jest bez sensu.

I na odwrót :)

Edytowane przez radekd2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2024 o 11:46, mirek_handlarz napisał:

Z tą wrzutką z instrukcji trzeba być ostrożnym bo dwa akapity sąsiadujące ze sobą niebezpiecznie się gryzą.

@aboz śpieszę z wyjaśnieniem mojego zaskoczenia (ukrytego pod słowem "gryzą") prezentacją informacji w podanej instrukcji, nie było moją intencją negowanie tego co wrzuciłeś tylko zauważenie pewnej niekonsekwencji w prezentowaniu informacji w tej instrukcji.  Chociaż można zrozumieć intencje autora - hamulce nie potrzebne, ale lepiej by były, bo okładziny szybciej się zużyją, bo więcej siły trzeba użyć do zatrzymania zespołu i dłuższego dystansu potrzeba do zatrzymania...

Sam tu wielokrotnie wrzucałem informacje z instrukcji jako źródło informacji w aspektach związanych z przyczepami.

Natomiast trzeba do tego podchodzić ostrożnie, szczególnie w aspekcie mnogości stosowanych rozwiązań hamulców w przyczepach zza wielkiej wody i co gorsza rozwiniętych systemów sterowań tychże, gdzie często pojazd ciągnący muszą (obywatele USA) doposażać w odpowiednie systemy sterowania.

 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

Chociaż można zrozumieć intencje autora - hamulce nie potrzebne, ale lepiej by były, bo okładziny szybciej się zużyją, bo więcej siły trzeba użyć do zatrzymania zespołu i dłuższego dystansu potrzeba do zatrzymania...

I to jest sedno. Amerykanie tak mają, że trzeba im jak krowie na rowie tłumaczyć każdą rzecz, bo gupi, ale jak przyjdzie co do czego to wszystko wiedzieli, ale nie było napisane, więc 2 mln papierów się należy. Dlatego ja zawsze biorę pod uwagę to co jest "required", nie "recommended". A to, że w 5 stanach jest jeszcze inaczej, to już w ogóle mnie nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.