Skocz do zawartości

Hak, różnica mas a homologacja.


bialas_23

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, śledząc forum uznałem że nie powinno być z tym problemu, a jednak jest.

Mianowicie w dowodzie i w homologacji mam wbite O.1 959Kg, natomiast ze sławnej jak widzę różnicy mas wychodzi 775Kg.

A tak się składa że mam przyczepkę o DMC 950Kg. Pytanie dodatkowe czy orientuje się ktoś jak patrzy na coś takiego polska i zagraniczna policja (to mała przyczepa kempingowa więc nie wykluczam wycieczki do krajów ościennych).

Z kilku warszawskich stacji zostałem odesłany z informacją iż mogą zrobić jedynie z zapisem że "odczytano z tabliczki znamionowej 775Kg dla przyczepki hamowanej" i tyle można wbić.

Zastanawiam się czy jeździć i szukać kogoś kto nie uznaje wzoru różnicy mas, bo już trochę mam mętlik w głowie patrząc na odpowiedzi diagnostów, co o tym myślicie?

 

Pozdrawiam przy słonecznej póki co majówce ;)

Edytowane przez bialas_23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bialas_23 napisał:

natomiast ze sławnej jak widzę różnicy mas wychodzi 775Kg.

A jaką to to sławną różnicę mas widzisz ?  

Nie różnica mas, ustala jaką MMC przyczepy możesz ciągnąć a producent. 

 

Godzinę temu, bialas_23 napisał:

Mianowicie w dowodzie i w homologacji mam wbite O.1 959Kg,

Jeśli w homologacji jest 959 kg, to i tyle powinno być w DR. 

Bo to chyba nie pojazd, do którego szukałeś danych z homologacji ?

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Różnice pól F.3 i F.2.

Też tak myślałem że ustala to producent w homologacji ale jak napisałem diagności na stacjach powiedzieli że się pod tym nie podpiszą.

 

Ba nawet mam tyle w DR, ale nie mam obecnie wbitego haka, a na dokumencie który jest potrzebny do WK do wbicia dostałem info :

zostałem odesłany z informacją iż mogą zrobić jedynie z zapisem że "odczytano z tabliczki znamionowej 775Kg dla przyczepki hamowanej" i tyle można wbić.

 

Tak tego pojazdu o który pytałem.

W międzyczasie dostałem odpowiedź od forda co mam w homologacji

Choć na forum dostałem inną (mimo iż lepszą dla mnie odpowiedź) to zakładam że odpowiedź producenta jest wyznacznikiem.

Edytowane przez bialas_23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, bialas_23 napisał:

"odczytano z tabliczki znamionowej 775Kg dla przyczepki hamowanej"

Na TZ nie ma mas dla przyczep.

Zmień stację lub pokaż im tą odpowiedź od producenta, chyba że im już pokazywałeś, a oni dalej swoje.   

14 minut temu, bialas_23 napisał:

na forum dostałem inną

To ta homologacja Forda o którą pytałeś ?

17 minut temu, bialas_23 napisał:

informacją iż mogą zrobić jedynie z zapisem że "odczytano z tabliczki znamionowej 775Kg dla przyczepki hamowanej"

I ciekawe co WK na taki wpis, no chyba, że ma taką samą niewiedzę jak podlegający mu "diagności".

Faktem jest, iż w wielu pojazdach takie odejmowanie/dodawanie, rzeczywiście daje taką masę jak MMC przyczepy, ustalone przez producenta. 

A tak swoją drogą, to jaką formę miała odpowiedź Forda, tzn. odnosiła się do konkretnego nr VIN pojazdu, czy może był to wyciąg z homologacji, dostałeś maila, czy może na papierze firmowym listownie ?

Mógłbyś tą odpowiedź wkleić ? Oczywiście możesz zamazać VIN i inne ewentualne wrażliwe dane ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
42 minuty temu, Mecher napisał:

Na TZ nie ma mas dla przyczep.

Mimo iż nie jestem diagnostą też to zauważyłem 😉

 

42 minuty temu, Mecher napisał:

Zmień stację lub pokaż im tą odpowiedź od producenta, chyba że im już pokazywałeś, a oni dalej swoje. 

Każdy z diagnostów na różnych stacjach powiedział że ich obowiązują tabliczki znamionowe a nie jakieś homologacje i nawet nie ma na co potrzeć jak z F.3 - F.2 wychodzi co innego.

42 minuty temu, Mecher napisał:

To ta homologacja Forda o którą pytałeś ?

Tak, dokładnie.

 

42 minuty temu, Mecher napisał:

I ciekawe co WK na taki wpis, no chyba, że ma taką samą niewiedzę jak podlegający mu "diagności".

No właśnie nie widzi mi się to sprawdzać na sobie a potem np to prostować, tym bardziej że hak z uciagiem 775 kg jest mi mówiąc krótko niepotrzebny na chwilę obecną.

42 minuty temu, Mecher napisał:

Faktem jest, iż w wielu pojazdach takie odejmowanie/dodawanie, rzeczywiście daje taką masę jak MMC przyczepy, ustalone przez producenta. 

Zdaje sobie z tego sprawę, to nie pierwsze auto z hakiem jakie mam. Aczkolwiek w poprzednim jeepie miałem jeszcze ciekawszą sytuację bo miałem O.1 3750kg co przekracza dmc pojazdu o masie własnej nie wspominając  a I również F.3😝 ale obstawiam że wyszły kwiatki przy imporcie z DE i przepisywaniu papierów.

 

42 minuty temu, Mecher napisał:

A tak swoją drogą, to jaką formę miała odpowiedź Forda, tzn. odnosiła się do konkretnego nr VIN pojazdu, czy może był to wyciąg z homologacji, dostałeś maila, czy może na papierze firmowym listownie ?

Mógłbyś tą odpowiedź wkleić ? Oczywiście możesz zamazać VIN i inne ewentualne wrażliwe dane ...

Dostałem odpowiedź mailem odnoszącą się do konkretnego nr VIN. I informację że jeśli będzie potrzebny dokument to wystawią mi kompletne świadectwo homologacji i wyślą mi w formie ostemplowanej papierowej (opłata 400 zł) również zawierające nr VIN pojazdu .

 

Ostatni mail brzmiał następująco:

"Szanowny Panie, 

 

 

Odpowiadając na Pana pytanie dotyczące samochodu Ford Tourneo Connect o numerze nadwozia WF0UXXWPGUJL52408:

 

-Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca 750 kg

-Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem 959 kg"

Edytowane przez bialas_23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie rejony, bo może jest tu na forum ktoś z tej okolicy i da znać . 

2 godziny temu, bialas_23 napisał:

-Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca 750 kg

A może było dopuszczalna maksymalna masa całkowita przyczepy ... ?

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Mecher napisał:

A jakie rejony, bo może jest tu na forum ktoś z tej okolicy i da znać . 

A może było dopuszczalna maksymalna masa całkowita przyczepy ... ?

Rejon to Warszawa, najlepiej od strony Józefowa.

Podejrzewam że to skrót myślowy, ponieważ poprzednia wiadomość od nich brzmiała:

Skierowałam w Pana imieniu sprawę do działu homologacji celem określenia maksymalnych wartości pozycji w dowodzie rejestracyjnym O1 i O2.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Tak czy inaczej dzięki.👍

Jeszcze spróbuję podskoczyć do SKP przy salonie forda, bo sami mnie tam zapraszali ale stwierdziłem że zacznę lokalnie.

Przede wszystkim upewniłem się że mój tok myślenia ma jakieś podstawy, bo nie chodzi mi o robienie wałków tylko zrobienie tego zgodnie ze sztuką. Najwyżej będę szukał do skutku 🤣

Edytowane przez bialas_23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo sprawa wygląda tak, że skoro producent dopuścił taką masę przyczepy z hamulcem, to możesz ją ciągnąć o ile nie przekroczysz masy zespołu pojazdów F3. Czyli w przypadku samego pojazdu możesz go załadować do pełnego DMC (F1/F2), natomiast w przypadku ciągnięcia przyczepy musisz zmniejszyć załadunek pojazdu o tyle, żeby zestaw nie przekraczał F3.

O diagnostach nawet nie będę się rozpisywał, bo głąby.

W dniu 27.04.2024 o 18:09, bialas_23 napisał:

w poprzednim jeepie miałem jeszcze ciekawszą sytuację bo miałem O.1 3750kg co przekracza dmc pojazdu o masie własnej nie wspominając  a I również F.3😝 ale obstawiam że wyszły kwiatki przy imporcie z DE i przepisywaniu papierów.

To nie kwiatki przy pierwszej rejestracji, a podobna sytuacja, jak opisałem powyżej. Z tą różnicą, że przypadku pojazdu terenowego masa przyczepy może być wyższa. Niemniej jednak tu chyba kogoś poniosło, bo nie powinna przekroczyć 3500 kg. Chyba że pojazd z rynku amerykańskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aboz napisał:

Zasadniczo sprawa wygląda tak, że skoro producent dopuścił taką masę przyczepy z hamulcem, to możesz ją ciągnąć o ile nie przekroczysz masy zespołu pojazdów F3. Czyli w przypadku samego pojazdu możesz go załadować do pełnego DMC (F1/F2), natomiast w przypadku ciągnięcia przyczepy musisz zmniejszyć załadunek pojazdu o tyle, żeby zestaw nie przekraczał F3.

To jest jasne jak słońce. Podobnie jak ładując 7 osób do auta jak będą to osoby po 150 kg to również auto może być przeważone. Wszystko z głową.

Sprawa załatwiona, temat wyczerpany. Dzięki za odpowiedzi 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.