HaPe Napisano 28 Kwiecień Share Napisano 28 Kwiecień (edytowane) Cześć, posiadam Forda Mustanga GT 2023 (wersja na Europę) 5.0 465KM, jednak Ford nie homologował tego pojazdu pod ciągnięcie przyczepy (nawet bardzo lekkiej), stąd w DR są kreski w polach O1, O2 i F3. Za oceanem jest inaczej, tam nawet sprzedawane są haki pod ten model przez dealerów, ale mówimy o aucie, które fizycznie kupiłem w Polsce od dealera Forda. Jakie w praktyce mam możliwości by legalnie zamontować hak w tym aucie i przejść badanie techniczne? Rzeczoznawca, który oceni czy jest taka możliwość? Jeśli wyda pozytywną opinię to czy SKP musi to uwzględnić czy mogą odmówić? Pytałem w Krakowie na dwóch pobliskich SKP, w jednej powiedzieli, że jak homologacji nie ma to nie ma żadnej możliwości zmiany tego, zaś na innej powiedziano mi, że opinia rzeczoznawcy pozwoli to uzupełnić w DR, ale oni przez TDT nie będą ryzykować i muszę znaleźć inną SKP, która podejmie takie ryzyko. Edytowane 28 Kwiecień przez HaPe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 28 Kwiecień Share Napisano 28 Kwiecień 4 minuty temu, HaPe napisał: Jakie w praktyce mam możliwości by legalnie zamontować hak w tym aucie i przejść badanie techniczne? Żadnych, bo jak piszesz 4 minuty temu, HaPe napisał: Ford nie homologował tego pojazdu pod ciągnięcie przyczepy (nawet bardzo lekkiej), stąd w DR są kreski w polach O1, O2 i F3. 5 minut temu, HaPe napisał: Rzeczoznawca, który oceni czy jest taka możliwość? Jeśli wyda pozytywną opinię Ma poświadczyć nieprawdę ? ale skoro wiesz, że 8 minut temu, HaPe napisał: zaś na innej powiedziano mi, że opinia rzeczoznawcy pozwoli to uzupełnić w DR, a jeśli jak twierdzą, opinia rzeczoznawcy pozwoli uzupełnić te dane, to niby dlaczego 9 minut temu, HaPe napisał: nie będą ryzykować skoro ma to być według nich legalne ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Kwiecień Share Napisano 29 Kwiecień Poczytaj o uno & Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Kwiecień Share Napisano 29 Kwiecień 8 godzin temu, HaPe napisał: Za oceanem jest inaczej, tam nawet sprzedawane są haki pod ten model przez dealerów, ale mówimy o aucie, które fizycznie kupiłem w Polsce od dealera Forda. Ale nie do wersji GT. 8 godzin temu, HaPe napisał: Jakie w praktyce mam możliwości by legalnie zamontować hak w tym aucie i przejść badanie techniczne? Żadne, bo 8 godzin temu, HaPe napisał: Ford nie homologował tego pojazdu pod ciągnięcie przyczepy 8 godzin temu, HaPe napisał: Pytałem w Krakowie na dwóch pobliskich SKP, w jednej powiedzieli, że jak homologacji nie ma to nie ma żadnej możliwości zmiany tego, I to jest jedyna poprawna odpowiedź. A żeby Ci uświadomić dlaczego, to porównaj parametry techniczne Twojego GT z np. 2.3 EcoBoost. Większość modeli pony carów i muscle carów we wzmocnionych wersjach nie może ciągnąć przyczep, ze względu na duży moment obrotowy, który może doprowadzić np. do uszkodzenia hamulca najazdowego lub dyszla przyczepy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 29 Kwiecień Share Napisano 29 Kwiecień 1 godzinę temu, aboz napisał: ze względu na duży moment obrotowy Tymczasem Audi SQ8 z fabrycznym momentem 900Nm i przyczepami 3500 kg i 750kg. Nie ma co dywagować, producent nie przewidział możliwości ciągnięcia przyczepy tym konkretnym pojazdem i żadna opinia rzeczoznawcy tego nie zmieni. Zostaje sprzedać ten pojazd i kupić taki który przyczepy ciągać może Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 29 Kwiecień Share Napisano 29 Kwiecień 12 godzin temu, HaPe napisał: ale mówimy o aucie, które fizycznie kupiłem w Polsce od dealera Forda. W sensie nowe auto czy używane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Kwiecień Share Napisano 29 Kwiecień Tymczasem Audi SQ8 z fabrycznym momentem 900Nm i przyczepami 3500 kg i 750kg.Ale w tym przypadku producent przewidział takie oprogramowanie sterownika skrzyni i silnika, że uwala moment obrotowy i jego przebieg po wykryciu zapięcia czegokolwiek do gniazda haka. Dlatego do SQ8 próżno szukać haka poza salonem. A tu też tylko wersja elektryczna z oryginalnym modułem ISO jest dostępna. I jak w konfiguracji pojazd nie miał zamówionego haka, to trzeba aktywować ciągnięcie przyczepy w sterownikach.Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi