berecik Napisano 11 Lipiec 2006 Share Napisano 11 Lipiec 2006 Stworzenie systemu wideoradarów, budowanie dróg z dodatkowym pasem do wyprzedzania oraz edukacja użytkowników dróg to - według uczestników poniedziałkowej debaty o bezpieczeństwie ruchu drogowego - sposoby jego poprawy w Polsce. "Zbyt wolno poprawia się poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce" - ocenił dyrektor sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Andrzej Grzegorczyk. Przypomniał, że w Polsce w 2005 r. w ponad 48 tys. wypadkach zginęło blisko 5,5 tys. osób. Jak wyjaśnił, główne przyczyny wypadków to nadmierna prędkość i jazda pod wpływem alkoholu. Według Grzegorczyka, jednym ze sposobów na poprawę bezpieczeństwa jest stworzenie systemu około tysiąca wideoradarów, w tym oznakowanych. "Dzięki takiemu systemowi policjanci nie musieliby stać z +suszarkami+, a kierowcy zdjęliby nogę z gazu" - zaznaczył. Podczas debaty przedstawiono także propozycję budowy dróg w systemie "2+1", czyli jednojezdniowych, dwukierunkowych z dodatkowym pasem po środku do wyprzedzania. Może to wpłynąć na ograniczenie liczby czołowych zderzeń. Jak przekonywali uczestnicy debaty, takie rozwiązanie sprawdziło się m.in. w Szwecji. Z kolei przedstawiciel biura postępowania przygotowawczego Prokuratury Krajowej, Krzysztof Derędarz, zapewnił, że trwają prace nad zaostrzeniem kar dla nietrzeźwych kierowców. Przypomniał, że od końca czerwca prokuratury stosują już nowe wytyczne ministra sprawiedliwości o bardziej surowym karaniu nietrzeźwych kierowców m.in. przez zabezpieczanie samochodów na poczet przyszłych kar i grzywien. Podczas debaty przypomniano o roli kampanii społecznych związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego i właściwej edukacji użytkowników dróg. Według eksperta wydziału ruchu drogowego komendy stołecznej policji, podinspektora Wojciecha Pasiecznego, potrzebna jest m.in. zmiana mentalności w społeczeństwie, aby nie było przyzwolenia na jazdę po spożyciu alkoholu. Jeden z czołowych polskich kierowców rajdowych, Krzysztof Hołowczyc, który był gościem debaty, podkreślił, że warto podejmować każde działanie mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drodze: budowę sygnalizacji świetlnych, prowadzenie kampanii społecznych itd. "Trzeba przede wszystkim docierać do młodych ludzi, aby wyrobić w nich świadomość, że jako użytkownicy dróg mają wpływ na bezpieczeństwo" - zaznaczył. Według statystyk komendy głównej policji, w 2005 r. na polskich drogach było bezpieczniej niż w latach ubiegłych. W 2005 r. odnotowano 48 100 wypadków drogowych, czyli o prawie 6 proc. mniej niż rok wcześniej. Mniej było także ofiar śmiertelnych; w 2005 r. - 5444, a w 2004 r. o 4,7 proc. więcej. Liczba rannych w wypadkach drogowych spadła z ponad 64,5 tys. do prawie 62 tys. źródło PAP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 11 Lipiec 2006 Share Napisano 11 Lipiec 2006 To coś nowego bo w mojej okolicy to się stawia tablice z napisem droga w zlym stanie i ograniczenie prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 11 Lipiec 2006 Share Napisano 11 Lipiec 2006 Coś o dziurach w drogach http://www.dziury.wpolsce.net/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 26 Sierpień 2006 Share Napisano 26 Sierpień 2006 Coś na temat pracy naszej Policji i ich zaangażowania http://www.ksp.waw.pl/?page=Structure&id=8&nid=2753 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.