DonJon Napisano 3 Lipiec 2024 Napisano 3 Lipiec 2024 Cześć wszystkim , Posiadam samochód Iveco Daily skrzynia otwarta przerobiony na lawetę. mam problem bo byłem na dwóch stacjach okręgowych z zapytaniem o zrobienie przeglądu po zmianach po to aby poprawnie sklasyfikować auto dalej jako ciężarowe i w DR było wpisane przewóz pojazdów to dowiedziałem się , że potrzebują dokumenty od uprawnionego przedsiębiorcy homologacje itp. Nie ukrywam , że mnie to zdziwiło bo nie zmieniałem pojazdu na specjalny i teraz nie wiem czy coś się w przepisach nie zmieniło , a nie ukrywam nie jestem w tym biegły. Proszę do pomoc czy rzeczywiście coś się zminenilo i teraz potrzeba dokumentów od przedsiębiorcy. Cytuj
radekd2 Napisano 3 Lipiec 2024 Napisano 3 Lipiec 2024 Jeżeli Iveco dalej pozostanie samochodem ciężarowym to nie są potrzebne dokumenty "od przedsiębiorcy". Na pewno przyda się dokument z wagi aby ustalić nową masę własna pojazdu i ładowność. 1 Cytuj
Yeti Napisano 4 Lipiec 2024 Napisano 4 Lipiec 2024 15 godzin temu, radekd2 napisał: dokument z wagi aby ustalić nową masę własna pojazdu Diagnosta ma zważyć sam lub zażądać opinii rzeczoznawcy ( taka jest też opinia sądów). Cytuj
Rafi90 Napisano 4 Lipiec 2024 Napisano 4 Lipiec 2024 Jak nie ma wagi legalizowanej to w żadnym wypadku sam ważyć nie może. Ja respektuje kwit z legalizowanej wagi, z numerem vin pojazdu, pieczątką i podpisem. Cytuj
radekd2 Napisano 4 Lipiec 2024 Napisano 4 Lipiec 2024 3 godziny temu, Rafi90 napisał: kwit z legalizowanej wagi Ja proszę jeszcze o kserokopię legalizacji wagi. Nigdy nie było z tym problemu. Cytuj
aboz Napisano 5 Lipiec 2024 Napisano 5 Lipiec 2024 20 godzin temu, Rafi90 napisał: Jak nie ma wagi legalizowanej to w żadnym wypadku sam ważyć nie może. Może. Dział II załącznika nr 2 rozporządzenia w sprawie BT. Cytat § 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się: 1) przez zważenie całego pojazdu albo 2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu. § 4. 1. Dopuszczalną ładowność pojazdu ustala się jako różnicę między dopuszczalną masą całkowitą a masą własną. 2. Dopuszczalną ładowność i masę własną pojazdu określa się w zaokrągleniu do: 1) 10 kg – dla pojazdów o masie własnej do 2000 kg; 2) 50 kg – dla pozostałych pojazdów. Cytuj
Yeti Napisano 5 Lipiec 2024 Napisano 5 Lipiec 2024 Możecie się podpierać papierem z legalizowanej wagi lecz gdy sprawa trafi do sądu ,nic to wam nie pomoże. Opinia biegłego i sądu jest taka jak napisałem wyżej.. Cytuj
Rafi90 Napisano 5 Lipiec 2024 Napisano 5 Lipiec 2024 Jest taka w pojedynczej sprawie a nie dla ogółu wszystkich ZK. Jakbym się tak miał przejmować każdą taką rzeczą to bym musiał iść do kiosku sprzedawać gazety. Cytuj
radekd2 Napisano 5 Lipiec 2024 Napisano 5 Lipiec 2024 9 godzin temu, aboz napisał: Może. A naciski jak się ustala? Ważąc każdą oś pojazdu. Więc waga musi być legalizowana aby jej pomiar był uznany. 1 Cytuj
aboz Napisano 5 Lipiec 2024 Napisano 5 Lipiec 2024 14 minut temu, radekd2 napisał: Więc waga musi być legalizowana aby jej pomiar był uznany. Z czego to wynika, bo na pewno nie z rozporządzenia, które mówi o sposobie ustalania mas. Poza tym nie bez powodu dodano § 4 ust. 2. Cytuj
radekd2 Napisano 5 Lipiec 2024 Napisano 5 Lipiec 2024 12 minut temu, aboz napisał: Z czego to wynika, bo na pewno nie z rozporządzenia, które mówi o sposobie ustalania mas A gdzieś w rozporządzeniu masz napisane, że analizator czy manometr masz legalizować? Nie wspominając o zbiorniku ciśnieniowym od sprężarki. 1 Cytuj
aboz Napisano 5 Lipiec 2024 Napisano 5 Lipiec 2024 34 minuty temu, radekd2 napisał: A gdzieś w rozporządzeniu masz napisane, że analizator czy manometr masz legalizować? A nie masz? Skoro twierdzisz, że waga do ważenia pojazdu zamontowana w urządzeniu do pomiaru przyczepności kół, stanowiącego wyposażenie SKP podlega legalizacji, to podaj proszę ten przepis. Ewentualnie inny, mówiący o tym, że pojazdy waży się wyłącznie na wagach legalizowanych. A skoro tak, to po co par. 4 ust. 2 zawiera tak duże zaokrąglenia, skoro legalizowana waga podaje ważoną masę z dokładnością z jaką uzyskała legalizację? Cytuj
radekd2 Napisano 5 Lipiec 2024 Napisano 5 Lipiec 2024 1 godzinę temu, aboz napisał: Skoro twierdzisz, że waga do ważenia pojazdu zamontowana w urządzeniu do pomiaru przyczepności kół, stanowiącego wyposażenie SKP podlega legalizacji, Nic takiego nie napisałem. Napisałem: 3 godziny temu, radekd2 napisał: waga musi być legalizowana aby jej pomiar był uznany Jeżeli wagę "na amorkach" nie jest zalegalizowana, a nie ma takiego wymogu to trudno uznać jej pomiar za ważny. Dlatego odsyłam klientów na ważenie wagą z aktualną legalizacją. 2 godziny temu, aboz napisał: Ewentualnie inny, mówiący o tym, że pojazdy waży się wyłącznie na wagach legalizowanych. Pojazd możesz sobie zważyć gdzie chcesz, nawet "na oko". Tylko ja bym takiego "pomiaru" nie wpisał do zaświadczenia z BT. Cytuj
aboz Napisano 6 Lipiec 2024 Napisano 6 Lipiec 2024 Ty sobie żądaj opinii, ja określam parametry pojazdu w oparciu o rozporządzenie, w którym jasno stoi "w przypadku trudności". Ja nie ma trudności z ważeniem osi i określaniem na tej podstawie masy własnej pojazdu, w zaokrągleniu do właściwych wartości. I jakby Cię to kolało w oko twe, to przed sądem spokojnie się wybronię.Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka Cytuj
Solaris Napisano 6 Lipiec 2024 Napisano 6 Lipiec 2024 (edytowane) Nie wiem czy patrzyliście do instrukcji urządzenia do amortyzatorów ale maksymalny nacisk badanego koła pojazdu to 1000 kg z racji że to urządzenie tylko do 3,5 tony więc większego zakresu nie ma. Cięższych pojazdów tam nie zważycie. Albo waga w rolkach albo jak ktoś nie ma wagi w rolkach to pomiar poza SKP Edytowane 6 Lipiec 2024 przez Solaris Cytuj
aboz Napisano 6 Lipiec 2024 Napisano 6 Lipiec 2024 Nie wiem czy patrzyliście do instrukcji urządzenia do amortyzatorów ale maksymalny nacisk badanego koła pojazdu to 1000 kg z racji że to urządzenie tylko do 3,5 tony więc większego zakresu nie ma. Cięższych pojazdów tam nie zważycie.Dwie tony na oś dla ZK pojazdów do 3,5 tony DMC, bo o takim tu rozmawiamy, to jest aż nadto. Dzięki temu kilka lat temu uwaliłem ZK świdra na Pajero, bo miał przekroczony nacisk tylnej osi. Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka Cytuj
jarek1 Napisano 6 Lipiec 2024 Napisano 6 Lipiec 2024 Z tego co mi wiadomo Urządzenie nie jest do ważenia pojazdu ,było to już na forum w sądzie Diagnosta poległ . Cytuj
aboz Napisano 8 Lipiec 2024 Napisano 8 Lipiec 2024 W dniu 6.07.2024 o 23:40, jarek1 napisał: Urządzenie nie jest do ważenia pojazdu ,było to już na forum w sądzie Diagnosta poległ . Podaj sygnaturę, to poczytam. Wiele już było spraw, że niby diagnosta robił tak i tak, a stracił uprawnienia. Otóż zazwyczaj okazywało się, że sednem było zupełnie coś innego i to stało się przyczynkiem do odebrania przez sąd uprawnień. Poza tym skoro urządzenie ma wbudowaną wagę, to do czego ona niby służy, jak nie do ważenia? Przypomnę tylko, że w sławnej 45 jest zapis o ważeniu osi w celu kontroli nacisku. Cytuj
radekd2 Napisano 8 Lipiec 2024 Napisano 8 Lipiec 2024 W dniu 6.07.2024 o 17:02, aboz napisał: ja określam parametry pojazdu w oparciu o rozporządzenie Czy w rozporządzeniu masz gdzieś napisane, że musisz legalizować analizator spalin? Jednak co 6 miesięcy legalizujesz go? Dlaczego to robisz? Cytuj
aboz Napisano 8 Lipiec 2024 Napisano 8 Lipiec 2024 10 minut temu, radekd2 napisał: Czy w rozporządzeniu masz gdzieś napisane, że musisz legalizować analizator spalin? Jednak co 6 miesięcy legalizujesz go? Dlaczego to robisz? Bo to wynika z innych przepisów. Chciałem żebyś zacytował te, które nakazują legalizację każdej wagi, to nie potrafisz. Cytuj
radekd2 Napisano 8 Lipiec 2024 Napisano 8 Lipiec 2024 No przecież masz ustawę Prawo o miarach. 1 Cytuj
danielg539 Napisano 9 Lipiec 2024 Napisano 9 Lipiec 2024 W dniu 8.07.2024 o 11:33, radekd2 napisał: Czy w rozporządzeniu masz gdzieś napisane, że musisz legalizować analizator spalin? Jednak co 6 miesięcy legalizujesz go? Widzisz analizator trzeba legalizować ale rolek czy testera amortyzatorów już nie a są to urządzenia pomiarowe... Tak sobie ustawodawca wymyślił i tak ma być. Cytuj
radekd2 Napisano 10 Lipiec 2024 Napisano 10 Lipiec 2024 16 godzin temu, danielg539 napisał: Tak sobie ustawodawca wymyślił i tak ma być. Jak się wczytać to ktoś może mieć inne zdanie. Cytat U STAWA z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach Prawna kontrola metrologiczna Art. 8. 1. Przyrządy pomiarowe, które mogą być stosowane: 1) w ochronie zdrowia, życia i środowiska, 2) w ochronie bezpieczeństwa i porządku publicznego, 3) w ochronie praw konsumenta, 4) przy pobieraniu opłat, podatków i innych należności budżetowych oraz ustalaniu opustów, kar umownych, wynagrodzeń i odszkodowań, a także przy pobieraniu i ustalaniu podobnych należności i świadczeń, 5) przy dokonywaniu kontroli celno-skarbowej, 6) w obrocie – i są określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 6, podlegają prawnej kontroli metrologicznej Cytat ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW1) z dnia 13 kwietnia 2017 r. w sprawie rodzajów przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej oraz zakresu tej kontroli § 5. Prawnej kontroli metrologicznej...[...] 9) wagi automatyczne: a) dla pojedynczych ładunków, b) odważające, c) porcjujące, d) przenośnikowe, e) wagonowe; 10) wagi nieautomatyczne; 1 Cytuj
aboz Napisano 10 Lipiec 2024 Napisano 10 Lipiec 2024 Jak można przeczytać wiesz, że dzwonią... Tyle tylko, że waga w przyrządzie do pomiaru skuteczności tłumienia nie mieści się w żadnym z powyższych zakresów. Nie służy do ochrony zdrowia, życia lub środowiska (tu chodzi o wagi apteczne, laboratoryjne, medyczne itp.), ochronie praw konsumenta (np. wagi sklepowe), ani przy pobieraniu opłat, podatków i innych należności (np. wagi ITD). Stąd wniosek, że waga na SKP nie podlega legalizacji. Ja mam kwity na coroczny serwis i kalibrację urządzenia, zgodne z zaleceniami producenta i wykonane za pomocą wymaganych przez niego urządzeń serwisowych. Śpię spokojnie. Cytuj
radekd2 Napisano 10 Lipiec 2024 Napisano 10 Lipiec 2024 4 minuty temu, aboz napisał: Stąd wniosek, że waga na SKP nie podlega legalizacji. Jeżeli używasz ją do tego do czego była wyprodukowana czyli pomocy w ustaleniu parametrów amortyzatorów to nie musisz jej legalizować. Natomiast jeżeli masz zamiar oficjalnie ważyć na niej pojazd to musi ona podlegać legalizacji. Biorą pod uwagę fragmenty Ustawy i Rozporządzenia, które powyżej wkleiłem jest to dla mnie oczywiste. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.