Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Zmiana zmiana ze skrzyni otwartej na najazd ciężarowy do 3,5T


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim , 

Posiadam samochód Iveco Daily skrzynia otwarta przerobiony na lawetę.  
mam problem bo byłem na dwóch stacjach okręgowych z zapytaniem o zrobienie przeglądu po zmianach po to aby poprawnie sklasyfikować auto dalej jako ciężarowe  i w DR było wpisane przewóz pojazdów to dowiedziałem się , że potrzebują dokumenty od uprawnionego przedsiębiorcy homologacje itp. Nie ukrywam , że mnie to zdziwiło bo nie zmieniałem pojazdu na specjalny i teraz nie wiem czy coś się w przepisach nie zmieniło , a nie ukrywam nie jestem w tym biegły. Proszę do pomoc czy rzeczywiście coś się zminenilo i teraz potrzeba dokumentów od przedsiębiorcy.

Napisano

Jeżeli Iveco dalej pozostanie samochodem ciężarowym to nie są potrzebne dokumenty "od przedsiębiorcy".

Na pewno przyda się dokument z wagi aby ustalić nową masę własna pojazdu i ładowność.

  • Lubię 1
Napisano
15 godzin temu, radekd2 napisał:

dokument z wagi aby ustalić nową masę własna pojazdu

Diagnosta ma zważyć sam lub zażądać opinii rzeczoznawcy ( taka jest też opinia sądów).

Napisano

Jak nie ma wagi legalizowanej to w żadnym wypadku sam ważyć nie może. Ja respektuje kwit z legalizowanej wagi, z numerem vin pojazdu, pieczątką i podpisem.

Napisano
3 godziny temu, Rafi90 napisał:

kwit z legalizowanej wagi

Ja proszę jeszcze o kserokopię legalizacji wagi. Nigdy nie było z tym problemu.

Napisano
20 godzin temu, Rafi90 napisał:

Jak nie ma wagi legalizowanej to w żadnym wypadku sam ważyć nie może.

Może. Dział II załącznika nr 2 rozporządzenia w sprawie BT.

Cytat

§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się:
1) przez zważenie całego pojazdu albo
2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

§ 4. 1. Dopuszczalną ładowność pojazdu ustala się jako różnicę między dopuszczalną masą całkowitą a masą własną.
2. Dopuszczalną ładowność i masę własną pojazdu określa się w zaokrągleniu do:
1) 10 kg – dla pojazdów o masie własnej do 2000 kg;
2) 50 kg – dla pozostałych pojazdów.

 

Napisano

Możecie się podpierać papierem z legalizowanej wagi lecz gdy sprawa trafi do sądu ,nic to wam nie pomoże. Opinia biegłego i sądu jest taka jak napisałem wyżej..

Napisano

Jest taka w pojedynczej sprawie a nie dla ogółu wszystkich ZK. Jakbym się tak miał przejmować każdą taką rzeczą to bym musiał iść do kiosku sprzedawać gazety.

Napisano
9 godzin temu, aboz napisał:

Może.

A naciski jak się ustala? Ważąc każdą oś pojazdu. Więc waga musi być legalizowana aby jej pomiar był uznany.

  • Haha 1
Napisano
14 minut temu, radekd2 napisał:

Więc waga musi być legalizowana aby jej pomiar był uznany.

Z czego to wynika, bo na pewno nie z rozporządzenia, które mówi o sposobie ustalania mas. Poza tym nie bez powodu dodano § 4 ust. 2.

Napisano
12 minut temu, aboz napisał:

Z czego to wynika, bo na pewno nie z rozporządzenia, które mówi o sposobie ustalania mas

A gdzieś w rozporządzeniu masz napisane, że analizator czy manometr masz legalizować? Nie wspominając o zbiorniku ciśnieniowym od sprężarki.

  • Haha 1
Napisano
34 minuty temu, radekd2 napisał:

A gdzieś w rozporządzeniu masz napisane, że analizator czy manometr masz legalizować?

A nie masz? Skoro twierdzisz, że waga do ważenia pojazdu zamontowana w urządzeniu do pomiaru przyczepności kół, stanowiącego wyposażenie SKP podlega legalizacji, to podaj proszę ten przepis. Ewentualnie inny, mówiący o tym, że pojazdy waży się wyłącznie na wagach legalizowanych. A skoro tak, to po co par. 4 ust. 2 zawiera tak duże zaokrąglenia, skoro legalizowana waga podaje ważoną masę z dokładnością z jaką uzyskała legalizację?

Napisano
1 godzinę temu, aboz napisał:

Skoro twierdzisz, że waga do ważenia pojazdu zamontowana w urządzeniu do pomiaru przyczepności kół, stanowiącego wyposażenie SKP podlega legalizacji,

Nic takiego nie napisałem. Napisałem:

3 godziny temu, radekd2 napisał:

waga musi być legalizowana aby jej pomiar był uznany

Jeżeli wagę "na amorkach" nie jest zalegalizowana, a nie ma takiego wymogu to trudno uznać jej pomiar za ważny. Dlatego odsyłam klientów na ważenie wagą z aktualną legalizacją.

2 godziny temu, aboz napisał:

Ewentualnie inny, mówiący o tym, że pojazdy waży się wyłącznie na wagach legalizowanych.

Pojazd możesz sobie zważyć gdzie chcesz, nawet "na oko". Tylko ja bym takiego "pomiaru" nie wpisał do zaświadczenia z BT.

Napisano

Ty sobie żądaj opinii, ja określam parametry pojazdu w oparciu o rozporządzenie, w którym jasno stoi "w przypadku trudności". Ja nie ma trudności z ważeniem osi i określaniem na tej podstawie masy własnej pojazdu, w zaokrągleniu do właściwych wartości. I jakby Cię to kolało w oko twe, to przed sądem spokojnie się wybronię.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowane)

Nie wiem czy patrzyliście do instrukcji urządzenia do amortyzatorów ale maksymalny nacisk badanego koła pojazdu to 1000 kg z racji że to urządzenie tylko do 3,5 tony więc większego zakresu nie ma. Cięższych pojazdów tam nie zważycie. Albo waga w rolkach albo jak ktoś nie ma wagi w rolkach to pomiar poza SKP

Edytowane przez Solaris
Napisano



Nie wiem czy patrzyliście do instrukcji urządzenia do amortyzatorów ale maksymalny nacisk badanego koła pojazdu to 1000 kg z racji że to urządzenie tylko do 3,5 tony więc większego zakresu nie ma. Cięższych pojazdów tam nie zważycie.

Dwie tony na oś dla ZK pojazdów do 3,5 tony DMC, bo o takim tu rozmawiamy, to jest aż nadto. Dzięki temu kilka lat temu uwaliłem ZK świdra na Pajero, bo miał przekroczony nacisk tylnej osi.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Z tego co mi wiadomo Urządzenie nie jest do ważenia pojazdu ,było to już na forum w sądzie Diagnosta poległ .

Napisano
W dniu 6.07.2024 o 23:40, jarek1 napisał:

Urządzenie nie jest do ważenia pojazdu ,było to już na forum w sądzie Diagnosta poległ .

Podaj sygnaturę, to poczytam. Wiele już było spraw, że niby diagnosta robił tak i tak, a stracił uprawnienia. Otóż zazwyczaj okazywało się, że sednem było zupełnie coś innego i to stało się przyczynkiem do odebrania przez sąd uprawnień. Poza tym skoro urządzenie ma wbudowaną wagę, to do czego ona niby służy, jak nie do ważenia? Przypomnę tylko, że w sławnej 45 jest zapis o ważeniu osi w celu kontroli nacisku.

Napisano
W dniu 6.07.2024 o 17:02, aboz napisał:

ja określam parametry pojazdu w oparciu o rozporządzenie

Czy w rozporządzeniu masz gdzieś napisane, że musisz legalizować analizator spalin? Jednak co 6 miesięcy legalizujesz go? Dlaczego to robisz?

Napisano
10 minut temu, radekd2 napisał:

Czy w rozporządzeniu masz gdzieś napisane, że musisz legalizować analizator spalin? Jednak co 6 miesięcy legalizujesz go? Dlaczego to robisz?

Bo to wynika z innych przepisów. Chciałem żebyś zacytował te, które nakazują legalizację każdej wagi, to nie potrafisz.

Napisano
W dniu 8.07.2024 o 11:33, radekd2 napisał:

Czy w rozporządzeniu masz gdzieś napisane, że musisz legalizować analizator spalin? Jednak co 6 miesięcy legalizujesz go?

Widzisz analizator trzeba legalizować ale rolek czy testera amortyzatorów już nie a są to urządzenia pomiarowe...  Tak sobie ustawodawca wymyślił  i tak ma być.

Napisano
16 godzin temu, danielg539 napisał:

Tak sobie ustawodawca wymyślił  i tak ma być.

Jak się wczytać to ktoś może mieć inne zdanie.
 

Cytat

U STAWA z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach

Prawna kontrola metrologiczna
Art. 8. 1. Przyrządy pomiarowe, które mogą być stosowane:
1) w ochronie zdrowia, życia i środowiska,
2) w ochronie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
3) w ochronie praw konsumenta,
4) przy pobieraniu opłat, podatków i innych należności budżetowych oraz ustalaniu
opustów, kar umownych, wynagrodzeń i odszkodowań, a także przy pobieraniu
i ustalaniu podobnych należności i świadczeń
,
5) przy dokonywaniu kontroli celno-skarbowej,
6) w obrocie
– i są określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 6, podlegają prawnej
kontroli metrologicznej

Cytat

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW1)
z dnia 13 kwietnia 2017 r.
w sprawie rodzajów przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej
oraz zakresu tej kontroli

§ 5. Prawnej kontroli metrologicznej...[...]
9) wagi automatyczne:
a) dla pojedynczych ładunków,
b) odważające,
c) porcjujące,
d) przenośnikowe,
e) wagonowe;
10) wagi nieautomatyczne;

 

  • Haha 1
Napisano

Jak można przeczytać wiesz, że dzwonią... Tyle tylko, że waga w przyrządzie do pomiaru skuteczności tłumienia nie mieści się w żadnym z powyższych zakresów. Nie służy do ochrony zdrowia, życia lub środowiska (tu chodzi o wagi apteczne, laboratoryjne, medyczne itp.), ochronie praw konsumenta (np. wagi sklepowe), ani przy pobieraniu opłat, podatków i innych należności (np. wagi ITD). Stąd wniosek, że waga na SKP nie podlega legalizacji. Ja mam kwity na coroczny serwis i kalibrację urządzenia, zgodne z zaleceniami producenta i wykonane za pomocą wymaganych przez niego urządzeń serwisowych. Śpię spokojnie.

Napisano
4 minuty temu, aboz napisał:

Stąd wniosek, że waga na SKP nie podlega legalizacji.

Jeżeli używasz ją do tego do czego była wyprodukowana czyli pomocy w ustaleniu parametrów amortyzatorów to nie musisz jej legalizować.
Natomiast jeżeli masz zamiar oficjalnie ważyć na niej pojazd to musi ona podlegać legalizacji. Biorą pod uwagę fragmenty Ustawy i Rozporządzenia, które powyżej wkleiłem jest to dla mnie oczywiste.

  • Haha 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.