Skocz do zawartości

Zmiana zmiana ze skrzyni otwartej na najazd ciężarowy do 3,5T


DonJon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim , 

Posiadam samochód Iveco Daily skrzynia otwarta przerobiony na lawetę.  
mam problem bo byłem na dwóch stacjach okręgowych z zapytaniem o zrobienie przeglądu po zmianach po to aby poprawnie sklasyfikować auto dalej jako ciężarowe  i w DR było wpisane przewóz pojazdów to dowiedziałem się , że potrzebują dokumenty od uprawnionego przedsiębiorcy homologacje itp. Nie ukrywam , że mnie to zdziwiło bo nie zmieniałem pojazdu na specjalny i teraz nie wiem czy coś się w przepisach nie zmieniło , a nie ukrywam nie jestem w tym biegły. Proszę do pomoc czy rzeczywiście coś się zminenilo i teraz potrzeba dokumentów od przedsiębiorcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Iveco dalej pozostanie samochodem ciężarowym to nie są potrzebne dokumenty "od przedsiębiorcy".

Na pewno przyda się dokument z wagi aby ustalić nową masę własna pojazdu i ładowność.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, radekd2 napisał:

dokument z wagi aby ustalić nową masę własna pojazdu

Diagnosta ma zważyć sam lub zażądać opinii rzeczoznawcy ( taka jest też opinia sądów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma wagi legalizowanej to w żadnym wypadku sam ważyć nie może. Ja respektuje kwit z legalizowanej wagi, z numerem vin pojazdu, pieczątką i podpisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafi90 napisał:

kwit z legalizowanej wagi

Ja proszę jeszcze o kserokopię legalizacji wagi. Nigdy nie było z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Rafi90 napisał:

Jak nie ma wagi legalizowanej to w żadnym wypadku sam ważyć nie może.

Może. Dział II załącznika nr 2 rozporządzenia w sprawie BT.

Cytat

§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się:
1) przez zważenie całego pojazdu albo
2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

§ 4. 1. Dopuszczalną ładowność pojazdu ustala się jako różnicę między dopuszczalną masą całkowitą a masą własną.
2. Dopuszczalną ładowność i masę własną pojazdu określa się w zaokrągleniu do:
1) 10 kg – dla pojazdów o masie własnej do 2000 kg;
2) 50 kg – dla pozostałych pojazdów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie się podpierać papierem z legalizowanej wagi lecz gdy sprawa trafi do sądu ,nic to wam nie pomoże. Opinia biegłego i sądu jest taka jak napisałem wyżej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka w pojedynczej sprawie a nie dla ogółu wszystkich ZK. Jakbym się tak miał przejmować każdą taką rzeczą to bym musiał iść do kiosku sprzedawać gazety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aboz napisał:

Może.

A naciski jak się ustala? Ważąc każdą oś pojazdu. Więc waga musi być legalizowana aby jej pomiar był uznany.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, radekd2 napisał:

Więc waga musi być legalizowana aby jej pomiar był uznany.

Z czego to wynika, bo na pewno nie z rozporządzenia, które mówi o sposobie ustalania mas. Poza tym nie bez powodu dodano § 4 ust. 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, aboz napisał:

Z czego to wynika, bo na pewno nie z rozporządzenia, które mówi o sposobie ustalania mas

A gdzieś w rozporządzeniu masz napisane, że analizator czy manometr masz legalizować? Nie wspominając o zbiorniku ciśnieniowym od sprężarki.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, radekd2 napisał:

A gdzieś w rozporządzeniu masz napisane, że analizator czy manometr masz legalizować?

A nie masz? Skoro twierdzisz, że waga do ważenia pojazdu zamontowana w urządzeniu do pomiaru przyczepności kół, stanowiącego wyposażenie SKP podlega legalizacji, to podaj proszę ten przepis. Ewentualnie inny, mówiący o tym, że pojazdy waży się wyłącznie na wagach legalizowanych. A skoro tak, to po co par. 4 ust. 2 zawiera tak duże zaokrąglenia, skoro legalizowana waga podaje ważoną masę z dokładnością z jaką uzyskała legalizację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aboz napisał:

Skoro twierdzisz, że waga do ważenia pojazdu zamontowana w urządzeniu do pomiaru przyczepności kół, stanowiącego wyposażenie SKP podlega legalizacji,

Nic takiego nie napisałem. Napisałem:

3 godziny temu, radekd2 napisał:

waga musi być legalizowana aby jej pomiar był uznany

Jeżeli wagę "na amorkach" nie jest zalegalizowana, a nie ma takiego wymogu to trudno uznać jej pomiar za ważny. Dlatego odsyłam klientów na ważenie wagą z aktualną legalizacją.

2 godziny temu, aboz napisał:

Ewentualnie inny, mówiący o tym, że pojazdy waży się wyłącznie na wagach legalizowanych.

Pojazd możesz sobie zważyć gdzie chcesz, nawet "na oko". Tylko ja bym takiego "pomiaru" nie wpisał do zaświadczenia z BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty sobie żądaj opinii, ja określam parametry pojazdu w oparciu o rozporządzenie, w którym jasno stoi "w przypadku trudności". Ja nie ma trudności z ważeniem osi i określaniem na tej podstawie masy własnej pojazdu, w zaokrągleniu do właściwych wartości. I jakby Cię to kolało w oko twe, to przed sądem spokojnie się wybronię.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Nie wiem czy patrzyliście do instrukcji urządzenia do amortyzatorów ale maksymalny nacisk badanego koła pojazdu to 1000 kg z racji że to urządzenie tylko do 3,5 tony więc większego zakresu nie ma. Cięższych pojazdów tam nie zważycie. Albo waga w rolkach albo jak ktoś nie ma wagi w rolkach to pomiar poza SKP

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Nie wiem czy patrzyliście do instrukcji urządzenia do amortyzatorów ale maksymalny nacisk badanego koła pojazdu to 1000 kg z racji że to urządzenie tylko do 3,5 tony więc większego zakresu nie ma. Cięższych pojazdów tam nie zważycie.

Dwie tony na oś dla ZK pojazdów do 3,5 tony DMC, bo o takim tu rozmawiamy, to jest aż nadto. Dzięki temu kilka lat temu uwaliłem ZK świdra na Pajero, bo miał przekroczony nacisk tylnej osi.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo Urządzenie nie jest do ważenia pojazdu ,było to już na forum w sądzie Diagnosta poległ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2024 o 23:40, jarek1 napisał:

Urządzenie nie jest do ważenia pojazdu ,było to już na forum w sądzie Diagnosta poległ .

Podaj sygnaturę, to poczytam. Wiele już było spraw, że niby diagnosta robił tak i tak, a stracił uprawnienia. Otóż zazwyczaj okazywało się, że sednem było zupełnie coś innego i to stało się przyczynkiem do odebrania przez sąd uprawnień. Poza tym skoro urządzenie ma wbudowaną wagę, to do czego ona niby służy, jak nie do ważenia? Przypomnę tylko, że w sławnej 45 jest zapis o ważeniu osi w celu kontroli nacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2024 o 17:02, aboz napisał:

ja określam parametry pojazdu w oparciu o rozporządzenie

Czy w rozporządzeniu masz gdzieś napisane, że musisz legalizować analizator spalin? Jednak co 6 miesięcy legalizujesz go? Dlaczego to robisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, radekd2 napisał:

Czy w rozporządzeniu masz gdzieś napisane, że musisz legalizować analizator spalin? Jednak co 6 miesięcy legalizujesz go? Dlaczego to robisz?

Bo to wynika z innych przepisów. Chciałem żebyś zacytował te, które nakazują legalizację każdej wagi, to nie potrafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2024 o 11:33, radekd2 napisał:

Czy w rozporządzeniu masz gdzieś napisane, że musisz legalizować analizator spalin? Jednak co 6 miesięcy legalizujesz go?

Widzisz analizator trzeba legalizować ale rolek czy testera amortyzatorów już nie a są to urządzenia pomiarowe...  Tak sobie ustawodawca wymyślił  i tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, danielg539 napisał:

Tak sobie ustawodawca wymyślił  i tak ma być.

Jak się wczytać to ktoś może mieć inne zdanie.
 

Cytat

U STAWA z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach

Prawna kontrola metrologiczna
Art. 8. 1. Przyrządy pomiarowe, które mogą być stosowane:
1) w ochronie zdrowia, życia i środowiska,
2) w ochronie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
3) w ochronie praw konsumenta,
4) przy pobieraniu opłat, podatków i innych należności budżetowych oraz ustalaniu
opustów, kar umownych, wynagrodzeń i odszkodowań, a także przy pobieraniu
i ustalaniu podobnych należności i świadczeń
,
5) przy dokonywaniu kontroli celno-skarbowej,
6) w obrocie
– i są określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 6, podlegają prawnej
kontroli metrologicznej

Cytat

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW1)
z dnia 13 kwietnia 2017 r.
w sprawie rodzajów przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej
oraz zakresu tej kontroli

§ 5. Prawnej kontroli metrologicznej...[...]
9) wagi automatyczne:
a) dla pojedynczych ładunków,
b) odważające,
c) porcjujące,
d) przenośnikowe,
e) wagonowe;
10) wagi nieautomatyczne;

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można przeczytać wiesz, że dzwonią... Tyle tylko, że waga w przyrządzie do pomiaru skuteczności tłumienia nie mieści się w żadnym z powyższych zakresów. Nie służy do ochrony zdrowia, życia lub środowiska (tu chodzi o wagi apteczne, laboratoryjne, medyczne itp.), ochronie praw konsumenta (np. wagi sklepowe), ani przy pobieraniu opłat, podatków i innych należności (np. wagi ITD). Stąd wniosek, że waga na SKP nie podlega legalizacji. Ja mam kwity na coroczny serwis i kalibrację urządzenia, zgodne z zaleceniami producenta i wykonane za pomocą wymaganych przez niego urządzeń serwisowych. Śpię spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aboz napisał:

Stąd wniosek, że waga na SKP nie podlega legalizacji.

Jeżeli używasz ją do tego do czego była wyprodukowana czyli pomocy w ustaleniu parametrów amortyzatorów to nie musisz jej legalizować.
Natomiast jeżeli masz zamiar oficjalnie ważyć na niej pojazd to musi ona podlegać legalizacji. Biorą pod uwagę fragmenty Ustawy i Rozporządzenia, które powyżej wkleiłem jest to dla mnie oczywiste.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.