AdamKrall Napisano 26 Listopad 2024 Napisano 26 Listopad 2024 Dzien dobry, Jestem posiadaczem klasycznego samochodu kempingowego Mercedes 410 z Tabbertem FFB, model Europa 650, 1994 rok, 6 osobowego(teoretycznie) Szukam dokumentu gdzie mogę uzyskać specyfikacje/instrukcje dotyczące liczby pasażerów, którzy mogą podróżować w tylnej części pojazdu. Oryginalna instrukcja do auta po prostu mówi, że mogą podróżować, ale nie określa, ilu pasażerów może podróżować: Wewnatrz przy stole są 4 miejsca. Nad dwoma siedzeniami ustawionymi tyłem do kierunku jazdy znajdują się zielone symbole wskazujące, że podróżowanie na tych siedzeniach jest na pewno możliwe. Ale potrzebuję tej informacji na piśmie. Poniewaz auto kupilem w Belgii a w dowodzie rekestarcyjnym belgijskim informacje odnosnie liczby pasazerow sa wykropkowane(S1 oraz S2) Producent odpisal, ze obowiazek digitalizacji danych maja od 2020 wiec nie maja homologacji do mojego ze wzgledu na wiek. Auto ma z przodu tylko 2 pasy i na tyle osob chca mi go zarejestrowac. W latach 1994 nie bylo obowiazku posiadania pasow z tylu. Czy ktos ma pomysl jak to rozwiazac zeby auto dostalo przeglad na wiecej osob miz 2? Cytuj
Galaxy_13 Napisano 26 Listopad 2024 Napisano 26 Listopad 2024 Napisałeś pewnie do polskiego producenta? Napisz do niemieckiego producenta bo tam było wyprodukowane to cacko. Cytuj
AdamKrall Napisano 26 Listopad 2024 Autor Napisano 26 Listopad 2024 Napisalem do Niemiec bezposrednio. To Tabbert, polaczyk sie ostatnio z Knausem. Niby posprawdzali i odpisali to o tej digitalizacji danych, ze nie maja tych danych ze wzgledu na wiek. Poniewaz bylo to dla mnie dziwne jak fabryka moze nie miec danych do modelu, ktory kupe lat produkowala, zadalem ta sama kwestie polskiemu dilerowi tej firmy Po tygodniu przyszla ta sama odpowiedz, ktorej udzielili mi Niemcy:( Cytuj
TED Napisano 27 Listopad 2024 Napisano 27 Listopad 2024 Popytaj rzeczoznawców, może któryś ma doświadczenie w takich przypadkach. Cytuj
Vercyngetoryks Napisano 28 Listopad 2024 Napisano 28 Listopad 2024 (edytowane) Od 20 października 2007 roku nie można zarejestrować po raz pierwszy nowych pojazdów niespełniających wymagań unijnych, tzn. z siedzeniami bez pasów bezpieczeństwa. Autobusy turystyczne i samochody ciężarowe zarejestrowane przed tą datą dalej będą mogły być eksploatowane bez pasów bezpieczeństwa. Obowiązek używania pasów był sukcesywnie wprowadzany od 1992 roku, a w obecnym kształcie obowiązuje bodajże od 1 stycznia 1998 roku. Jeśli dotyczy to autobusów i samochodów ciężarowych to zapewne i specjalnych. Skoro data pierwszej rejstracji pojazdu mieści się 1994r to poszukiwanie miejscz zapasami bezpieczeństwa poza pierwszym rzędem wydaje się pozbawione podstaw. Jeśli na innych miejscach pasy mogą nie być wymagane to dlaczego miejsca na stałe związane z pojazdem nie mogą być uznane za przeznaczone do przewozu pasażerów? Istotną kwestią jest jeszcze jaką "rzeczywistą" masę własną ma pojazd - nie byłbym zdziwiony gdyby okazało się, że już tylko z analizy dokumentów pojazd nie dźwignie bez przekroczenia 3,5t więcej niż 150 kg kierowcy i pasażera. Pomijam ile rzeczywiście 410-tka waży. Edytowane 28 Listopad 2024 przez Vercyngetoryks masa własna Cytuj
AdamKrall Napisano 1 Grudzień 2024 Autor Napisano 1 Grudzień 2024 W dniu 27.11.2024 o 07:29, TED napisał: Popytaj rzeczoznawców, może któryś ma doświadczenie w takich przypadkach. Masz moze jakis kontakt do kogos kto moze sie na tym znac? W dniu 28.11.2024 o 08:50, Vercyngetoryks napisał: Pomijam ile rzeczywiście 410-tka waży. Pojazd z pełnymi zbiornikami paliwa, wody,bez osob wazy 3000 kg. Cytuj
laptop Napisano 12 Grudzień 2024 Napisano 12 Grudzień 2024 W dniu 1.12.2024 o 17:15, AdamKrall napisał: Pojazd z pełnymi zbiornikami paliwa, wody,bez osob wazy 3000 kg. Podepnę się pod temat. A jaka MW widnieje w DR ? Swoją drogą czy jest gdzieś określone jaka musi być minimalna ładowność (np. na bagaże czy inne rzeczy podręczne) w takim kamperze? Pytam z ciekawości, gdyż po zważeniu pojazdu wychodzi 3215kg przy DMC 3500 i 2 miejscach. 3215 + 75 i 68 daje 3358kg. Natomiast przy wersji 4 osobowej 3215 + 75 + 204 zostaje 6kg 😐 Cytuj
Paprock Napisano 12 Grudzień 2024 Napisano 12 Grudzień 2024 Nie spotkałem takiego wymogu. Z praktyki wynika, że w ładowności musi wystarczyć dla kierowcy ważącego 75 kilogramów i dla każdego pasażera po 68 kilogramów. No i w osobowych autach zostaje zawsze jakiś zapas. A to na kanapki, czy tam na wrotki lub sanki... Cytuj
laptop Napisano 12 Grudzień 2024 Napisano 12 Grudzień 2024 Wychodzi na to, że MW plus kierowca z 3 pasażerami możemy zamknąć się w 3500kg. Przed wyjazdem trzeba by ważyć towarzyszy podróży, a w luku bagażowym wozić powietrze. Cytuj
hobbystapol Napisano 24 Grudzień 2024 Napisano 24 Grudzień 2024 W dniu 12.12.2024 o 12:50, laptop napisał: wozić powietrze. Miałem takiego klienta który przerobił całe zasilanie kampera z "ołowiu" na ogniwa litowe by mógł bezpiecznie wozić czterech pasażerów. Też szło dosłownie o "żyletki" więc mnie to wcale nie dziwi. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.