Kamyk75 Napisano 7 Luty Napisano 7 Luty 1. Przeczytaj "Vademecum diagnosty" lub "Niezbędnik diagnosty". Informacji tam zawartych nie znajdziesz w ustawach i rozporządzeniach. To co będzie Ci potrzebne na egzaminie a'propos przepisów znasz już z egzaminu teoretycznego 2. Zapamiętaj przynajmniej kilka numerów regulaminu ONZ EKG (opony, gaz, pasy bezpieczeństwa, itd.), im więcej tym lepiej sprzedasz się egzaminatorom 3. Poznaj wszystkie dane jakie może zawierać tabliczka znamionowa lub dowód rejestracyjny. Tu wypowiadaj się stanowczo i rzeczowo. Na pytanie nie odpowiadasz że dana pozycja to np. "maksymalna masa całkowita", bo to bzdura. Prawidłowo odpowiedz że jest to "maksymalna masa całkowita pojazdu" (lub zespołu pojazdów). Takie niedomówienia mogą Cię wykluczyć z kontynuacji egzaminowania. Nie mów też, że np. sprawdzasz numer VIN, powiedz że porównujesz czy jest on zgodny z tym wpisanym w dowodzie rejestracyjnym. Diagnosta nie sprawdza tego numeru, jedynie identyfikuje pojazd. Wybrniesz z tej drobnej gafy jeśli dopowiesz, że sprawdzenie polega na ewentualnej ingerencji w pole numerowe osób nieuprawnionych (czy to pole nie zostało przerobione). Najprościej mówiąc zwracaj uwagę na to co mówisz by egzaminator poznał Twoją rzeczowość, jeśli coś palniesz to szukaj sprostowania 4. Trenuj wypełnianie zaświadczeń oraz dobór innych dokumentów jakie będą Ci niezbędne do prawidłowego wykonania badania technicznego. Rób to opierając się na bazie zadanego pytania i nie wychodź poza ten zakres. Jeśli np. dostaniesz zadanie wykonania okresowego przeglądu technicznego autobusu, a ten który zobaczysz na egzaminie będzie autobusem spełniającym wymogi autobusu do 100km/h, to wykonujesz zadania okresowego przeglądu technicznego zwykłego autobusu. Jeśli jednak w dowodzie rejestracyjnym tego badanego pojazdu zauważysz wpis, że spełnia on wymogi autobusu do 100km/h, to w zaświadczeniu musisz umieścić stosowną adnotację o spełnianiu tych wymagań dodatkowych. Musisz rozdzielić zakres zadania egzaminacyjnego od prawidłowego wypełnienia zaświadczenia. Na egzaminie posługujesz się nie tylko pytaniem egzaminacyjnych ale i dokumentami które do jego wypełnienia otrzymałeś oraz zapisanymi tam adnotacjami. Podobnie jest z pojazdami przystosowanymi do spalania gazu jak i ADR. 5. Jeśli będziesz miał coś sprawdzić lub wskazać i omówić to chwyć do dłonią, szarpnij, obróć, przetrzyj i oceń wzrokowo. Pamiętaj, że prócz zmysłu smaku diagnosta wykorzystuje wszystkie inne zmysły do prawidłowej oceny stanu technicznego. Takie zachowania utwierdzają egzaminatora że masz praktyczne podejście do tematu i wiesz o czym mówisz. 5. Zainwestuj w filmy SITK Krosno. Są drogie, ale obrazują wykonywanie zawodu diagnosty i dostarczają sporej wiedzy o przebiegu i zakresie całego badania. Mam je i przyznaję, że zarówno mi jak i moim kolegom z kursu zasadniczo pomogły w egzaminie praktycznym. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.