Skocz do zawartości

Homologacja na folię przyciemniającą szyby.


michu013

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie jak wy djagnoci podchodzicie do homologacji folii przyciemniających szyby lub szyb przyciemnianych piecowo, jak z ta homologacja musi być na szybie i w DR. jakby nie patrzeć jest to zmiana homologownej części pojazdu która trzeba jeszcze raz poddać homologacji? takie pytanie. Zatrzymujemy DR za brak homologacji przycimnionych szyb i chciałbym wiedzieć czy djagności nas nie wyzywają. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    18

  • jarolud

    12

  • bohdang

    10

  • Kolanko

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Na dobrą sprawe jest przyrząd do badania przepuszczalności światła i on wszystko wyjaśnia, oczywiście dotyczy to szyby przedniej i przednich bocznych pozostałe może se nawety zamalować, Ja osobiście niespotkałem się aby w DR były jakieś zapisy o przyciemnieniu szyb. A co do ostatniego pytania to zawsze staje po Waszej stronie jak klient psioczy :piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze staje po Waszej stronie jak klient psioczy

U mnie podobnie. Choć sprawa przyciemnianych szyb piecowo dotyczy tylko przepuszczalności światła, to oklejanie w jakiś sposób utrudniają zbicie szyby podczas np. wypadku gdy trzeba się dostać do kierowcy (tak na zdrowy rozdądek bo czy jest o tym jakiś zapis w przepisach?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś obiło mi się o uszy, że żadna folia na przednich bocznych szybach nie spełnia norm przejrzystości - prawda to czy nie ? Widzieliście kiedyś taką ? Badaliście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mam CL-176 zawsze pod ręką do dyskusji i jeśli w nowych autkach masz szyby z przezroczystością 70 % i dołożysz jaką kolwiek folie to spada do 20, 30 % :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wyjaśniam.

 

 

Są folie które spełniają odpowiednie normy http://www.isic.krakow.pl/dzial_w_s.html

 

Nie jest zabronione oklejenie szyb i nie ma nic do rzeczy to, że taka szyba nie wyleci podczas wypadku, bo o to właśnie chodzi. A strażacy sobie na pewno poradzą. Co do homologacji i poświadczeń przez zakłady oklejające szyby, to z przykrością stwierdzam, że jest rozbieżność przepisów. Policjant na drodze ma prawo zażądać takiego poświadczenia, natomiast nas interesuje jedynie przepuszczalność światła.

 

Efekt jest taki, że jeśli policjant zabierze za brak poświadczenia lub homologacji folii to my nie mamy podstaw do niedopuszczenia pojazdu do ruchu. Niestety tak to jest w naszym pięknym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś obiło mi się o uszy, że żadna folia na przednich bocznych szybach nie spełnia norm przejrzystości - prawda to czy nie ? Widzieliście kiedyś taką ? Badaliście ?

 

Według nas przyciemnienie folia od siedzenia kierowcy 180 stopni w tył tak, boczne i przednie jeżeli przyciemnione to DR zatrzymany. A prpops moi rodzice maja Scenika i on ma przednia szybe nie pamietam jak to się teraz nazyła fotochron czy jakoś tak z zewnąt widać niebieski odcień szyby i na ostatnim przegladzie diagnosta stwierdził że ta szyba ma zbyt małą przepustowość światła. Auto jest nowe, 2004 rok kupione z taką szybą w Polsce w salonie. Co wy na to?

 

U mnie podobnie. Choć sprawa przyciemnianych szyb piecowo dotyczy tylko przepuszczalności światła, to oklejanie w jakiś sposób utrudniają zbicie szyby podczas np. wypadku gdy trzeba się dostać do kierowcy (tak na zdrowy rozdądek bo czy jest o tym jakiś zapis w przepisach?)

 

Istotnie jest to bardzo trudne wybicie takiej oklejonej szyby bez pomocy narzędzi, my mamy w radiolach tonfy a one bardzo ładnie wybijają szyby, metalowy punkt na rękojeści. Łokieć bardzo boli a szyba zostaje no chyba że z buta.

 

I jeszcze: jeżeli jakiemuś upierdliwemu gościowi zatrzymam DR za pęknięty klosz lampy tzn jest pęknięty nie ma dziury?

 

I jeszcze jedno: czy ktoś z was ostatnio robił przegląd i wydawał zaświadczenie o dopuszczeniu do ruchu kombajna zborzowego? Bo mamy taki mały dylemat na policyjnym forum? Odnośnie dopuszczenia do ruchu kombajnów, a konkretniej dyskusja zaczeła się od kursu kobajnisty i na co on komu?

Dziekuję za juz udzielone informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z szybami to wg mnie jest tak: Jeżeli jest naklejona folia czy przyciemniona piecowo to na każdej szybie powinien odpowiedni znak homologacyjny zmieniający homologację szyby pierwotnej. Często zdarza się, że kierowcy mają jedną naklejkę na jednej szybie, świstek w ręku i myśli że mu wszystko wolno. Przykład: oddam tylną szybkę trójkątną do przyciemnienia, zapłacę 20zł, a resztę zakleję foliowym workiem na śmieci. I co? Jeżeli jest ingerencja w homologowaną szybę, to trzeba nanieść homologację odpowiednią do zmienionej szyby. Napewno w homologacji szyby jest wsp. przepuszczalności światła zawierający się do granicy xx. Jeżeli przyciemnimy to już ta homologacja jest nieważna i musi być odpowiednia do zaistniałych zmian!

 

Co do pękniętego klosza światła np mijania: jeżeli nie oślepiją innych uczestników ruchu,dają wyraźną granicę światła i cienia, posiadają odpowiednią barwę i nateżenie to myślę że jest OK ale wg homologacji wystawionej na tą lampę - podejmuję decyzję do wymiany i zwracam na to szczególną uwagę.

 

Kombajn jest pojazdem wolnobieżnym i podlega tylko ubezpieczeniu. Nie zdarzyło mi się aby przyjechał na badanie techniczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to bardzo trudne wybicie takiej oklejonej szyby bez pomocy narzędzi

 

I o to w oklejaniu przednich szyb chodzi. Policja lub straż sobie poradzi, a złodziej ma gorzej. No i aspekt rozsypania się szyby na np. małe dziecko. Dorosły ma większą odporność na urazy niż dziecko. I o to tu chodzi.

 

jeżeli jakiemuś upierdliwemu gościowi zatrzymam DR za pęknięty klosz lampy tzn jest pęknięty nie ma dziury

Nie musi być upierdliwy. Po prostu zatrzymujesz i już. Nie może mieć pękniętej lampy.

 

wydawał zaświadczenie o dopuszczeniu do ruchu kombajna zborzowego

Nigdy nie robiłem. Ewentualnie pojazd wolnobieżny??? Dz.U.32poz262z2003r dział IV

 

Wkońcu jakoś musi na pole dojechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o to w oklejaniu przednich szyb chodzi. Policja lub straż sobie poradzi, a złodziej ma gorzej. No i aspekt rozsypania się szyby na np. małe dziecko. Dorosły ma większą odporność na urazy niż dziecko. I o to tu chodzi.
Szyby drzwi są wyjściem awaryjnym! Złodzieje mają gorzej, straż sobie poradzi, ale często ludie sami muszą wyjść z tego samochodu! Np. 10letnia dziewczynka weźmie coś ciężkiego i zbije szybę ale nie wyjdzie albo nie zdąży bo się spali itp!! Mam tylko jedno zdanie na ten temat - musi być homologacja na każdej szybie naniesiona trwale i koniec!!

 

Kiedyś czytałem interpretację Instytutu Szkła i Ceramiki w Krakowie ale nie mogę tego odszukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyby drzwi są wyjściem awaryjnym!

 

:shock: Może w autobusie, ale nie w samochodzie. Gdzie to przeczytałeś?

 

musi być homologacja na każdej szybie naniesiona trwale i koniec!!

Ale dyskusja dotyczy folii a nie szyb :shock:

 

Kiedyś czytałem interpretację Instytutu Szkła i Ceramiki w Krakowie ale nie mogę tego odszukać

Parę postów wyżej masz link do strony instytutu i tam masz wykaz folii dopuszczonych do oklejania przednich szyb i wykaz warsztatów uprawnionych do ich użycia.

 

10letnia dziewczynka

Nie sądzę żeby takie dziecko wogóle się wydostało z auta bez pomocy bez względu na oklejenie szyb :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj w ten sposób możemy pisać aż do wieczora. Jeśli ktoś ma wypadek i nie może otworzyć drzwi to którędy ucieka? przez dach? Dlatego szyby boczne się rozsypują w drobny mak. Fakt, że w przepisach nie ma czegoś takiego jak wyjście awaryjne w osobówce, ale wszyscy w razie potrzeby tamtędy wychodzą - czyli?

 

Mam pytanie jak wy djagnoci podchodzicie do homologacji folii przyciemniających szyby lub szyb przyciemnianych piecowo, jak z ta homologacja musi być na szybie i w DR. jakby nie patrzeć jest to zmiana homologownej części pojazdu która trzeba jeszcze raz poddać homologacji?
Dyskutujemy o folii naklejonej na szybę i czy trzeba zmienić homologację szyby.

 

Jeśli chodzi o wyjścia awaryjne - Psuj - masz rację w przepisach tego nie ma, ale jeszcze nie było klienta który by mi racji nie przyznał. Kierowca rozsądny bierze takie rzeczy pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj! Psuj - coś nam się psujesz. Zawsze podziwiam twoje - naprawdę fachowe wypowiedzi, ale co do szyb i ich oklejania folią, to chyba troszkę zapomniałeś o przepisach.

A mówią one, m. in., że np. pojazd musi musi być tak zbudowany i wyposażony aby zapewniona była możliwość opuszczenia awaryjnego przez m. in. np. okna - przynajmniej po jednym z każdej strony pojazdu. Tylko szyba przebadana i homologowana zapewni taką możliwość. Oklejenie szyby folią zmienia właściwości tejże szyby, stąd konieczność przebadania i homologacji. Dostępne w sposób legalny i zgodny z przepisami folie są odpowiednio przebadane i homologowane przez np ISiC i tylko takie mogą być stosowane. Muszą one być odpowiednio oznakowane i posiadać odpowiednie "papiery". Proszę mi uwierzyć - normalni klienci mają takie folie i takie papiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówią one

Które? (panowie nie jestem oblatany z przepisami, że znam je na pamięć, jeśli łaska dzielcie się tym z kąd to wyczytujecie-dziękuje za wyrozumiałość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskutujemy o folii naklejonej na szybę i czy trzeba zmienić homologację szyby.

dyskutujemy o folii i ohomologacji tejże folii, a nie szyby. Homologacji na szyby nie zmienisz, bo jak sam zauważyłeś jest trwale naniesiona.

 

Jakiejkolwiek? I znowu prosze o paragraf

 

Oj seba, ja Ci jeszcze pokażę... :D

 

Powiem tak, przetrząśnąłem dzienniki ustaw i jedyne co znalazłem, to, że wszystko ma być sprawne. A pęknięta lampa jest niesprawna - prawda???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówią one, m. in., że np. pojazd musi musi być tak zbudowany i wyposażony aby zapewniona była możliwość opuszczenia awaryjnego przez m. in. np. okna - przynajmniej po jednym z każdej strony pojazdu.

 

Sorki, nie moge tego znaleźć. Który artykuł??? ;)

 

Muszą one być odpowiednio oznakowane i posiadać odpowiednie "papiery"

Cały trick polega na tym, że nie mamy uprawnień do sprawdzenia tych "papierów", bo nas interesuje tylko przepuszczalność światła i to tylko w przednich i przednich bocznych.

 

[ Dodano: 12-08-2006, 13:43 ]

W jakim stopniu jest nieprawna?

 

Hmm... zaczynamy ciekawą dyskusję... :)

 

Reflektor jest na pewno niesprawny (nie ma dyskusji), bo pęknięcie odchyli wiązkę światła. Natomiast do innych świateł jest to rzeczywiście kwestia sporna. Ja bym stwierdził, że zmieniły się parametry świetlne lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie zgadzam się z "Prezesem" - masz 100% racji.( Co do szyb i folii).

A kombajny rolnicze nie podlegają rejestracji ani ewidencji - i to już od bardzo długiego czasu. Są zaliczane do pjazdów wolnobieżnych. Takie pojazdy mogą poruszać się po drogach pod warunkiem spełniania niektórych wymogów co do wyposażenia mającego wpływ na BRD - np. światła czy hamulce.

 

[ Dodano: 12-08-2006, 14:08 ]

Psuj - chodzi o Dz.U. z 2003r -nr 32, poz.262, parag. 8, ust 5, pkt 2 - jedna z "biblii" diagnostów. Tylko proszę - nie wymagaj ode mnie dosłownych cytatów, bo jestem w domu i nie mam dostępu do Dz. U.

Co do naszych (diagnostów) uprawnień odnośnie wglądu w dokumenty, to może masz rację, ale weź pod uwagę nasze prawo do ochrony własnego tyłka. Łatwo jest potwierdzić nieprawdę - bardzo łatwo. Ale czasem właśnie wgląd w dokumenty pozwala uniknąć tej przykrości.

Jeszcze raz podkreślę - normalni ludzie mają wszystko w porządku. Ci "inni" też powinni.

Tylko trzeba ich do tego nakłonić w odpowiedni sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bez przesady folie którymi z reguły są oklejone samochody w żaden sposób nie utrudniają wybicia szyby lub jej wypchnięcia. Są oczywiście folie "antynapadowe" one są bardzo wytrzymałe i utrudniają włamanie i oczywiście wyjście, ale one troche kosztują i niesą powszechnie stosowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bez przesady folie którymi z reguły są oklejone samochody w żaden sposób nie utrudniają wybicia szyby

proponuje zebys sprobowal zanim napiszesz takie rzeczy, jesli folia ( jakakolwiek jest dobrze naniesiona to jest klopot z jej calkowitym usunieciem, znam to z praktyki robilem to na spokojnie a nie wyobrazam sobie sytuacji jak auto lezy na dachu chcesz sie z niego wydostac.... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że większość kierowców, głównie młodych, okleja szyby folią tylko i wyłącznie dla szpanu. Nikt raczej nie bierze pod uwagę ewentualności, że zdarzy się mu wypadek i jeśli będzie w stanie wydostać się z pojazdu to oklejona szyba może to utrudnić.

Druga sprawa. Jestem za tym aby policja ztrzymywała dowody rejestracyjne i odsyłała samochody z oklejonymi szybami do kontroli.

Miałem okazję jeździć samochodem z folią na szybach (23% przepuszczalności światła). Ludzie jak zapada zmierzch i jeszcze w dodatku pada deszcz to przez te szyby praktycznie nic nie widać. Potem jak się zdarzy wypadek w kronice napiszą, że kierowca nie zachował dostatecznej ostrożności. :(

Jak do mnie na przegląd przyjedzie samochód z folią na szybach, które nie spełniają norm przepuszczalności światła klient ma wybór usuwa folię albo do widzenia. Jak się ludzie potrafią zbulwersować to nawet nie będę pisał.

Znam gościa, któremu policjanci kilka razy (średnio raz na tydzień) zatrzymywali dowód rej. za folię na szybach. Gdzie dostawał pozytywne badanie nie chcę wiedzieć (na pewno folii nie zdarł z szyb :) ) . Aż któregoś dnia przyjechał do mnie na przegląd bez folii na szybach. Pytam o powód a on na to, że się na niego policjanci uwzięli i ma tego dosyć. Konsekwencja pomogła :D . A tak przy okazji teraz go tępią za niebieskie diody pod autem :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stestowana folia przy wybiciu szyby rwie się jak papier. Ściągnąć ją rzeczywiście jest ciężko ale wkłada się szybę pod gorący prysznic i schodzi super. A że ta folia się rwie to wiem z własnego doświadczenia. Miałem naklejone takie folie i dobre radio w samochodzie. Złodzieje wybili szybę (folia jak już wspomniałem porwała się bez problemu) i radia nie ma. także atestowana folia nie sprawia dużego zagrożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąć ją rzeczywiście jest ciężko ale wkłada się szybę pod gorący prysznic i schodzi super.

to prawda zgadzam sie w zupelnosci

Złodzieje wybili szybę (folia jak już wspomniałem porwała się bez problemu)

wiesz czym to zrobili? zamknij sie w aucie i wybij szybe bez zadnych narzedzi :arrow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.