kowal Napisano 24 Sierpień 2007 Share Napisano 24 Sierpień 2007 Właśnie najbardziej chodzi o wyjścia awaryjne które nieraz nie spełniają swojego zadania i żaden młotek jej nie rozbije a patrząc ze strony pasażera -czujesz się jak w klatce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 24 Sierpień 2007 Share Napisano 24 Sierpień 2007 Właśnie najbardziej chodzi o wyjścia awaryjne które nieraz nie spełniają swojego zadania i żaden młotek jej nie rozbije Myślę że ten argument wystarcza za wszystkie przemyślenia. Czy nacinanie foli coś pomoże ?-raczej chyba nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Sierpień 2007 Share Napisano 25 Sierpień 2007 bo nawet folia z atestem nie pozwoli szybie się rozpaść i idea wyjścia przez okno bierze w łeb. dla przypomnienia PREZES - 13-08-2006, 22:23Stestowana folia przy wybiciu szyby rwie się jak papier. Ściągnąć ją rzeczywiście jest ciężko ale wkłada się szybę pod gorący prysznic i schodzi super. A że ta folia się rwie to wiem z własnego doświadczenia. Miałem naklejone takie folie i dobre radio w samochodzie. Złodzieje wybili szybę (folia jak już wspomniałem porwała się bez problemu) i radia nie ma. także atestowana folia nie sprawia dużego zagrożenia. Psuj - 13-08-2006, 23:02Robicie z igły widły. Hartowanej szyby (a takie są boczne, przednia jest klejona) nawet nieoklejonej nie wybijesz ręką. Kiedy już się stłucze to folia spowoduje tylko to, że szyba pęknie ale nie rozsypie się na kawałki. Wszystko zostanie przyklejone do folii. I wtedy nie powinno być problemu, żeby ją po prostu wypchnąć. Tyle, że wyleci "w całości". W " " bo tak naprawdę szyba będzie strzaskana w drobny mak, tylko się nie rozleci. Przypomniało mi się jeszcze coś. Starsze auta które mają przednią szybę na uszczelce (nie klejone) i przy wypadku taka szyba popęka to nie ma większego problemu z wypchnięciem jej nogami na zewnątrz to dlaczego miałby być problem z oklejoną hartowaną szybą (oczywiście stłuczoną) która trzyma się tylko na niewielkich rantach w drzwiach ??? Zakładając, że ją stłuczemy a gołą ręką nie radzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Sierpień 2007 Share Napisano 25 Sierpień 2007 spoko Jacdiag, wypchniesz nogami w osobówce, w autobusie pewnie też, tylko jak napisałem wyżej idea wyjścia przez okno bierze w łeb. szyba w autobusie ma się rozpaść, w panice może nikt nie wpaść na to żeby po rozbiciu jeszcze ją wypchnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 27 Sierpień 2007 Share Napisano 27 Sierpień 2007 wcale nie musi się rozpadać np. Ikarus stosował wyjścia bezpieczeństwa z szybami wypychanymi z uszczelką, Jelcz-Berliet miał otwierane na zawiasach DYREKTYWA 2001/85/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADYz dnia 20 listopada 2001 r. 7.6.8. Wymagania techniczne dla okien awaryjnych 7.6.8.1. Każde odchylne lub wypychane okno awaryjne otwiera się na zewnątrz. Podczas ich wykorzystywania okna wypychane nie są całkowicie odłączane od pojazdu. Działanie wypychanego okna przebiega w ten sposób, aby skutecznie zapobiec przypadkowemu jego wypchnięciu. 7.6.8.2. Każde okno awaryjne: 7.6.8.2.1. albo nadaje się do łatwego i natychmiastowego wykorzystania od wewnątrz lub z zewnątrz przy użyciu urządzenia uznanego za wystarczające, albo 7.6.8.2.2. wykonane jest z szybko tłukącego się szkła bezodpryskowego. Ten ostatni przepis wyklucza możliwość stosowania tafli ze szkła wielowarstwowego lub z tworzywa sztucznego. W bezpośrednim sąsiedztwie okna awaryjnego umieszczony jest przyrząd łatwo dostępny dla osób znajdujących się wewnątrz pojazdu, w celu zapewnienia możliwości stłuczenia każdego takiego okna. 7.6.8.3. Każde okno awaryjne, które może być zablokowane z zewnątrz skonstruowane jest w sposób umożliwiający jego otwarcie w dowolnym czasie od wewnątrz pojazdu. 7.6.8.4. Każde okno awaryjne mocowane poziomo za pomocą zawiasów umieszczonych na jego górnej krawędzi, wyposażone jest w odpowiedni mechanizm utrzymujący je w pozycji otwartej. Każde okno awaryjne mocowane za pomocą zawiasów działa w sposób nie ograniczający swobodnego przejścia ze środka lub z zewnątrz pojazdu. cała dyrektywa w załączniku w poście 08/15 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=26795&sid=0e7d08f35d0cdab7e51e29de1ad5dac9#26795 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tutus Napisano 26 Październik 2007 Share Napisano 26 Październik 2007 Wszystkie folie którymi są oklejane szyby samochodowe powinny posiadać Świadectwo Badań które wystawi ISiC. Firma która okleja szyby dostaje takie świadectwo na kontretne folie. Świadectwo takie zawiera: - Przedmit badań ( czyli szyby samochodowe hartowane, oklejone foliami w systemie...) -Zleceniodawca (czyli firma oklejająca) - Rodzaj badań (badania szyb z naklejoną folią od strony regulaminu homologacji R 43 ECE zgodnie z Rozporządz. Ministra Infrastruktury ( Dz.U. nr5 poz 30, z 15 stycznia 2004 wraz z Zał.)) - Orzeczenie i wynik ( Szyby samochodowe hartowane jednostronnie mogą być oklejone foliami typu...- nazwa- wymienionymi w Raporcie nr... w miejscach niemających wpływu na pole widzenia kierowcy i oznakowane...- nadaje się nr który przykleja się pod każdą folie. Tak wygląda Świadectwo Badań Dodatkowo firma która okleja szyby dostaje załącznik w którym informuje się o Nr. świadectwa badania szyb z adresem dystrybutora foli, oraz informację: "Szyby oklejane folią należy oznakować, a właściciela pojazdu zaopatrzyćw dokument identyfikujący zawierający takie dane jak: -data instalacji -dane właściciela pojazdu -marka pojazdu - typ foli - Nr oznakowania Jak na razie folie samochodowe certyfikuje i dopuszcza jedynie ISiC więc nie powinno być zadnych rozbierzności. Każda odklejona szyba powinna nieć Nr oznakowania a właściciel zaświadczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 8 Maj 2008 Share Napisano 8 Maj 2008 WYROKI EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI Uzasadniając odstępstwo od prawa wspólnotowego należy wykazać, że było ono konieczne i proporcjonalne do założonego celu. Portugalski zakaz nanoszenia barwnych folii na szyby samochodów jest niezgodny z prawem wspólnotowym - orzekł ETS w wyroku z 10 kwietnia 2008 r. w sprawie Komisja/Portugalia SYGN. AKT C-265/06 Komisja zwróciła się do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości ze skargą, w której wnosiła o uznanie, że Portugalia zakazując nanoszenia na szyby samochodów barwnych folii naruszyła obowiązki państwa członkowskiego ciążące na niej na mocy art. 28 i 30 TWE. Komisja wskazywała, że hiszpańskie przepisy, które zakazują nanoszenia wszelkiego rodzaju barwnych folii na szyby aut w celu filtrowania światła, w praktyce utrudniają handel w Portugalii barwnymi foliami wyprodukowanymi lub wprowadzonymi do obrotu (zgodnie z prawem) w innym państwie członkowskim, co narusza art. 28 i 30 TWE. Zdaniem Komisji, ewentualni zainteresowani nie kupią tego rodzaju folii wiedząc, że nie mogą ich nanieść na szyby pojazdów samochodowych. Z kolei Portugalia podkreśla, że zakaz ten ma na celu umożliwienie właściwym władzom dokonania szybkiej wizualnej kontroli wnętrza pojazdu samochodowego, bez konieczności jego zatrzymania celem sprawdzenia, czy założone zostały pasy bezpieczeństwa i dla identyfikacji ewentualnych przestępców. UZASADNIENIE ETS wskazał, że w braku harmonizacji wspólnotowej, oceny portugalskich przepisów należy dokonać wedle kryteriów ustanowionych w przepisach traktatu WE dotyczących swobodnego przepływu towarów. Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem, wszelkie uregulowania państw członkowskich mogące bezpośrednio lub pośrednio, rzeczywiście lub potencjalnie, utrudnić handel wewnątrz Wspólnoty należy uznać za środki o skutku równoważnym do ograniczeń ilościowych, zakazane na mocy art. 28 TWE. W niniejszej sprawie Portugalia przyznaje, że zakaz obejmujący nanoszenie wszelkiego rodzaju barwnych folii na szyby przednie i szyby znajdujące się obok siedzeń pasażerów pojazdów samochodowych ogranicza handel tymi produktami w Portugalii. Należy w związku z tym stwierdzić, że ewentualni zainteresowani, handlowcy lub osoby prywatne, wiedząc o tym, że nie mogą nanieść tego rodzaju folii na szyby przednie i szyby znajdujące się obok siedzeń pasażerów pojazdów samochodowych nie mają praktycznie żadnego interesu w ich kupnie. Sporny przepis utrudnia zatem handel w Portugalii prawie całością barwnych folii zgodnie z prawem wyprodukowanych lub wprowadzonych do obrotu w innym państwie członkowskim lub w państwie będącym stroną porozumienia EOG w celu nanoszenia ich na szyby pojazdów samochodowych. Zakaz ten stanowi więc środek o skutku równoważnym do ograniczeń ilościowych. Może być uzasadniony wyłącznie jednym ze względów interesu ogólnego wymienionych w art. 30 TWE lub wymogów nadrzędnych ustanowionych w orzecznictwie ETS. Powołane przez Portugalię walka z przestępczością i ochrona bezpieczeństwa ruchu drogowego mogą stanowić nadrzędne względy interesu ogólnego mogące uzasadnić utrudnienie swobodnego przepływu towarów. Jednakże do państw członkowskich należy wykazanie, że ich regulacje są odpowiednie do zapewnienia realizacji takich celów i zgodne z zasadą proporcjonalności. W tym względzie Republika Portugalska przedstawiła jedynie jeden argument na poparcie spornego środka, a mianowicie, że umożliwia on dokonanie bezpośredniej kontroli wnętrza pojazdów samochodowych poprzez zwykłą obserwację z zewnątrz. Nie uzasadniła ona natomiast jego odpowiedniości i proporcjonalności do zamierzonego celu. http://egp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=188638&se=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaś1524731544 Napisano 8 Maj 2008 Share Napisano 8 Maj 2008 Miejmy nadzieję, że w Polsce takich głupich pomysłów nie będzie, bo wystarczy że musze przekłądać na przegląd przednie boczne szyby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 31 Styczeń 2010 Share Napisano 31 Styczeń 2010 Czy zna ktoś przepisy unijne na temat przyciemniania szyb samochodowych, które i jak mocno można ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 1 Luty 2010 Share Napisano 1 Luty 2010 Regulamin nr 43 ECE, Dyrektywa 92/22/EWG, Dyrektywa 2001/92/WE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 1 Luty 2010 Share Napisano 1 Luty 2010 nie ma taliej folii która przepuści 70% swiatła a przynajmniej takiej nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 1 Luty 2010 Share Napisano 1 Luty 2010 I ja się nie spotkałem z folią której przepuszczalność światła była by 70% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 1 Luty 2010 Share Napisano 1 Luty 2010 Ostatnio wygrałem pożądną flachę od klienta który twierdził że ma w Mechu oryginalną folię i na pewno przejdzie badanie na przepuszczalność i co i du...a a jakie było zdziwienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 1 Luty 2010 Share Napisano 1 Luty 2010 Miałem kiedyś taki wyjątek w aucie byłego kierownika,szyby fabrycznie nieprzyciemniane,trzeba było się dobrze przyglądać żeby zobaczyć że są oklejone.Przepuszczalność była powyżej 70%,a pozostałe przypadki to tak jak piszecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Luty 2010 Share Napisano 1 Luty 2010 Też miałem tylko jedno auto, gdzie po przyciemnieniu spełniało normę. Merc 126 - oryginalne szyby białe nie przyciemniane. Na styk mieścił się w normie. I ja się nie spotkałem z folią której przepuszczalność światła była by 70% http://www.bestfol.szczecin.pl/przepisy.htm - głównie antywłamaniowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 1 Luty 2010 Share Napisano 1 Luty 2010 Też miałem tylko jedno auto, gdzie po przyciemnieniu spełniało normę. Merc 126 - oryginalne szyby białe nie przyciemniane. Na styk mieścił się w normie. Co w przypadku piecowego napylenia warstwy na szybę ? Jeśli mieści się w normie P ? I tu przypadek . Policja zabrała DR za boczne " za ciemne" szyby pasażera i kierowcy. Wjechał na SKP no i wynik P . Koleś mnie pyta czy możemy badania zrobić na zewnątrz SKP A proszę ... No i się ściemniły na słońcu absolutny N ?? Podobnie miałem z amerykańskim VAN-em . Ten miał jakieś sterowanie procesem zaciemnienia szyb w konsoli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Luty 2010 Share Napisano 1 Luty 2010 Szyby fotochromatyczne? nigdy się nie spotkałem, ale słyszałem. Jak dla mnie wynik N - muszą spełniać warunki techniczne w każdych warunkach oświetleniowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 1 Luty 2010 Share Napisano 1 Luty 2010 muszą spełniać warunki techniczne w każdych warunkach oświetleniowych. Jednak można oszukać niewtajemniczonych, co ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Luty 2010 Share Napisano 2 Luty 2010 Ciekaw co zrobi wtajemniczony, jak przyjedzie późnym wieczorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 2 Luty 2010 Share Napisano 2 Luty 2010 Koledzy, wyjaśnijcie jaśniej w jaki sposób szyba na słońcu staje się "czarna" i N a pod miernikiem (między źródłem światła a fotokomórką) pozostaje "biała" i jest P. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Luty 2010 Share Napisano 2 Luty 2010 w jaki sposób szyba na słońcu staje się "czarna" i N a pod miernikiem (między źródłem światła a fotokomórką) pozostaje "biała" i jest P. Nie pod miernikiem tylko w pomieszczeniu stacji. Szyba fotochromatyczna, taka jak w okularach, jesteś w pomieszczeniu są białe, wychodzisz na dwór na słońce robią się ciemne. Osobiście się jeszcze nie spotkałem w żadnym aucie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Luty 2010 Share Napisano 2 Luty 2010 Ale jemu chodziło o to, że nawet na słońcu pod miernikiem jest ciemno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 2 Luty 2010 Share Napisano 2 Luty 2010 Koledzy, wyjaśnijcie jaśniej w jaki sposób szyba na słońcu staje się "czarna" i N a pod miernikiem (między źródłem światła a fotokomórką) pozostaje "biała" i jest P.Pozdrawiam "Jako jedni z nielicznych w Polsce posiadamy w ofercie również folie fotochromowe, które automatycznie zmieniają stopień przyciemnienia w zależności od intensywności światła zewnętrznego". cytat z : http://szyby-przyciemnianie.pl/index.php/page/show/3 http://allegro.pl/item889351005_szyba_przod_lewa_fotochromowa_audi_a8_2002_2005r.html [ Dodano: 02-02-2010, 14:37 ] BMW Ale jemu chodziło o to, że nawet na słońcu pod miernikiem jest ciemno Powierzchnie pól czujników są zbyt małe . Policjant nie badał urządzeniem Stwierdził organoleptyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Luty 2010 Share Napisano 2 Luty 2010 "Jako jedni z nielicznych w Polsce posiadamy w ofercie również folie fotochromowe, które automatycznie zmieniają stopień przyciemnienia w zależności od intensywności światła zewnętrznego". cytat z : http://szyby-przyciemnianie.pl/index.php/page/show/3http://allegro.pl/item889351005_szyba_przod_lewa_fotochromowa_audi_a8_2002_2005r.html nawet na stronie którą podałeś jest opisane "(...)jak również chroni przed kradzieżą przedmiotów pozostawionych np na tylnym siedzeniu czy półce.(..)" Producent sam wychodzi z założenia, że nie będą montowane przy przednich siedzeniach, ani z przodu, al epolak potrafi...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 2 Luty 2010 Share Napisano 2 Luty 2010 nie będą montowane przy przednich siedzeniach, Wiem, Chodziło mi to fakt istnienia folii fotochromowych , czy sam fakt posiadania folii na szybie chroni przed kradzieżą? Błąd logiczny w opisie "ogranicza możliwość ..." Nie mówmy jednak o frazeologii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.