Skocz do zawartości

przyczepa specjalna 1,5 t


waldorff

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiedzialem gdzie ten temat zamiescic moze koledzy z MON-u pomoga.Pracuje na cywilnej i przyjezdzaja do mnie poj.z pewnej J.W. i mam problem z niektorymi przyczepami do 1.5t mianowicie nie posiadaja one h-ca najazdowego tylko tzw.postojowy data produkcji 1979 lud 1980 i oczywiscie jak to w wojsku wygladaja jak nowe tylko czy to ma prawo sie poruszac w swietle dzisiejszych przepisow bo ja jakos nie moge sie doszukac w D.U. nic konkretnego w swych szarych ksiazeczkach widnieje jeden przeglad sprzed 20 lat i tyle.Coz tym fantem poczac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pierwsze pytanie dlaczego ta przyczepa przyjechała do ciebie ,a nie na stacje MON .

Ja miałem taki przypadek ,gdy wyrzuciłem przyczępe z przeglądu oni pojechali do cywilnej i jakoś zrobili przegląd . Wszystkie pojazdy wojskowe muszą spęłniać wymagania tak jak każdy pojazd z paroma wyjątkami o których mówi rozp. o pojazdach specjalnych .Dz. U. nr 116 poz. 974 \ 2005

 

(Dz. U. Nr 32 poz. 0262)\ 2003 mówi tak

5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:

1) hamulec roboczy:

a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1,

b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7,

c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;

 

2) hamulec postojowy:

a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego,

b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób - uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca.

6. Przepisu ust. 5 nie stosuje się do:

 

1) przyczepy lekkiej, pod warunkiem że niezależnie od urządzenia łączącego przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy; jeżeli jednak dopuszczalna masa całkowita takiej przyczepy jest większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego, powinna ona spełniać wymagania określone w ust. 7;

2) jednoosiowej przyczepy dłużycowej.

 

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

 

8. Przepisu ust. 7 nie stosuje się do naczepy.

 

 

Proszę zwrócić uwagę na pkt .7 i u mnie by nie przeszła

 

[ Dodano: 23-08-2006, 20:31 ]

kolego kontroler2 7 pkt. zaprzecza temu co twierdzisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pierwsze pytanie dlaczego ta przyczepa przyjechała do ciebie ,a nie na stacje MON .

Na to jest bardzo prosta odpowiedź. W stacji MON taki pojazd dostałby od razu N i to bez gadania, a na stacji cywilnej jak gość umie dobrze bajerować to załatwi przegląd bez problemu. Na cywilnych stacjach często diagności pojazdy wojskowe traktuję jako coś egzotycznego i oglądają z zaciekawieniem, bo widzą taki pojazd pierwszy raz i bez problemu można im wmówić, że tak on ma być wyposażony, bo to jest pojazd specjalny. W przyczepce tej napewno był zamontowany hamulec najazdowy z pompą od UAZA, która została zdemontowana, bo brak części. W wojsku kombinują na różne sposoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli krotko mowiac takie cos juz nie powinno jezdzic.Ciekawe tylko ,ze takie cos stalo na placu bylo koserwowane a teraz bo jakas kontrola to trzeba zarejestrowac na oponach jeszcze kolce i nie widac zadnych sladow zuzycia bieznika.Ciekawe tez,ze kiedys takie cos dopuszczone zostalo do ruchu.A Fiedor ty sie nie przejmuj do ciebie aby dojechac mialyby po drodze jeszcze ze 2 stacje MON.

 

[ Dodano: 24-08-2006, 07:47 ]

Co do przepisow z DZ.U. podanych przez Fiedora to oczywiscie sa mi znane myslalem,ze moze cos gdzies przegapilem. :? Amoze kiedys obowiazywaly inne przepisy i ktos to pamieta ale to tylko tak dla ciekawostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była taka przyczepka i też nie przeszła [przyczepkę tą rolnik kupił z wojska].Pojechał na inną stację cywilną , gdzie na zlecone pracują diagności z MON i mu ją zarejestrowali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego kontroler2 gdzie masz przepis ,żę do 1,5 tony hamulec nie obowiązuje , z przytoczonego paragrafu nic nie wynika , a przyczepa lekka to jest do 750 kg i z tym się zgodze ,ale skąd u ciebie ta 1,5 bez hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie nie było i stworzył się problem. Otóż przyczepy z hamulcem najazdowym występujące w WP na dobrą sprawę nie powinny mieć zrobionego z wynikiem pozytywnym badania ponieważ urządzenie WN 400 nie obsługuje tego typu przyczep. Ucho zaczepu przyczepy jest przystosowane do haków występujących w rodzinie Starów, Tatr itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego kontroler2 gdzie masz przepis ,żę do 1,5 tony hamulec nie obowiązuje , z przytoczonego paragrafu nic nie wynika
Czytaj dalej. Strona 2115 rozdział 4 najlepiej cały, a wszczególności ust.4
W przyczepie do 1.5 t. hamulec najazdowy może być' date='lecz nie musi.

Zmartwienie -czym to ciągnąć [/quote'] Chodziło mi, że ciągnik rolniczy może ciągnąć przyczepę do 1.5 t bez hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki kolego ,widzisz ,że przez nie domówienie jednego zdania - ciągnik rolniczy wyszło małe zamieszanie - bo mówiliśmy o przyczepach ciągnionych przez samochody ,o ciągnikack

nawet nie pomyslałem w momencie rozpatrywania problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Ciągnik rolniczy może ciągnąć przyczepe o dmc do 3t pod warunkiem że jest zabespieczona linką lub łańcuchem żeby zaczep nie dotykał do asfaltu w razie odpięcia?

czy można zarejestrować taką przyczepę 3t jeśli miała by hamulec postojowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...
przyczepę 3t jeśli miała by hamulec postojowy?

Kwestia jak go nazwiesz jeśli będzie uruchamiany z kabiny kierowcy to tak ale nie nazywać się może postojowy tylko roboczy najważniejsze żeby hamował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, a czy taka przyczepa musi mieć mechanizm który zachamuje ją w chwili odpięcia się od ciągnika? czy "przeszaedł by" mechanizm złożony z hydraulicznego hamulce ręcznego w kabinie ciągnika i chamulców chydraulicznych na osi od jakiegoś dostawczaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.