Skocz do zawartości

Samochody z Anglii ...


leszek kulferst

Rekomendowane odpowiedzi

]Auta z Wielkiej Brytanii zaleją nasze drogi?

 

 

Już wiosną na polskie drogi może wyjechać dużo używanych aut z kierownicą po prawej stronie. Rejestracja w Polsce takiego samochodu będzie wymagać groszowych przeróbek. Dodatkowo MIiR twierdzi, że takie samochody są często o kilkadziesiąt procent tańsze od tych z kierownicą po lewej stronie

 

Rząd skierował do zatwierdzenia przez Komisję Europejską dwa rozporządzenia ministra infrastruktury i rozwoju znoszące zakaz rejestracji w Polsce samochodów osobowych z kierownicą po prawej stronie. Resort kierowany przez Marię Wasiak zapowiedział, że zaraz po zakończeniu procedury notyfikacji przez KE rozporządzenia zostaną podpisane i dwa tygodnie później wejdą w życie.

 

Przez wiele lat polskie władze nie zezwalały na rejestrowanie aut dostosowanych do ruchu lewostronnego. Rząd się obawiał, że to pogorszy bezpieczeństwo na naszych drogach. A już teraz zajmujemy niechlubne czołowe miejsce w Europie pod względem śmiertelnych ofiar wypadków drogowych. Przez wypadki i kolizje drogowe tracimy też co najmniej 49 mld zł rocznie, czyli ok. 3 proc. naszego PKB - jak wynika z najnowszego raportu przygotowanego na zlecenie rządowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

 

Zakaz rejestracji zniesiony

 

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (MIiR) twierdzi, że musiało znieść zakaz rejestracji aut z kierownicą po prawej stronie, bo w zeszłym roku Europejski Trybunał Sprawiedliwości uznał ten zakaz za sprzeczny z prawem unijnym.

 

Już przed tym wyrokiem za zniesieniem zakazu opowiadał się wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Rynasiewicz, tłumacząc to "zapotrzebowaniem społecznym". Ale część ministrów oponowała i sugerowała, by wzorem Czech zezwolić na rejestrację aut z kierownicą po prawej stronie tylko w przypadku mienia przesiedleńczego. MIiR twierdzi jednak, że dostał z Czech informację o zniesieniu tego ograniczenia.

 

Tylko z europejską homologacją

 

Według projektów rozporządzeń przesłanych do KE w Polsce będzie można rejestrować samochody z kierownicą po prawej stronie, jeśli mają europejską homologację (nowe pojazdy) lub były już zarejestrowane w innych państwach Unii. Przed rejestracją w Polsce takie auto będzie musiało mieć reflektory dostosowane do ruchu prawostronnego, lusterka wsteczne zapewniające widoczność określoną w rozporządzeniu oraz prędkościomierz w kilometrach.

 

Resort minister Wasiak sugeruje, że to mogą być kosztowne przeróbki - informuje, że koszt przeróbki reflektorów w mercedesach klasy C produkowanych w latach 2000-14 wynosi 3,2-5 tys. zł. MIiR nie odpowiedział nam, dlaczego uznał właśnie te szacunki za reprezentatywne. A za takie nie uznają ich eksperci.

 

- Do przeróbki wystarczą reflektory kupione na złomowisku za 50 zł - powiedział nam Jakub Faryś, szef Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

 

Jednak zdaniem MIiR to wymogi wystarczające, które powinny zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa. "Brak jest statystyk wypadków z innych krajów członkowskich UE z udziałem pojazdów dostosowanych do odmiennego kierunku ruchu drogowego, które potwierdzałyby negatywny wpływ takich pojazdów na bezpieczeństwo ruchu drogowego" - stwierdził resort infrastruktury i rozwoju w uzasadnieniu wprowadzenia nowych regulacji. Ale jednocześnie MIiR uważa, że chociaż w Europie Zachodniej auta z kierownicą po prawej stronie rejestruje się tylko sporadycznie, to do Polski mogą być importowane na masową skalę. Bo takie samochody "są często o kilkadziesiąt procent tańsze od tych z kierownicą po lewej stronie", a na dodatek na Wyspach pracują setki tysięcy Polaków.

 

http://wyborcza.biz/bizne...4.html#MTstream

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 794
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rurek777

    43

  • blakop

    42

  • Grzegorz Łódź

    41

  • Psuj

    40

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wczoraj byłem na szkoleniu i padła informacja że dokumentacja odnoście Anglików leży w komisji Europejskiej i zostaną one dopuszczone do rejestracji w Polsce nie wcześniej jak w CZERWCU. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o rejestrację anglików to w zależności co czytacie, bo to na "P" i to drugie też:

Prasę - już można

Prawo - nie można

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prasę - już można
było już tu wiele przykładów - jedni prostowali po naszych interwencjach ,inni dalej swoje - tak jest w naszym kraju -wielki szum i ci co na dole najwięcej na tym tracą :shock::shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem już kilka telefonów "chciałem zarejestrować anglika i chciałem zapytać co muszę wymienić". Jakież było wzburzenie jak mówiłem, że się nie da na dziś dzień. I zawsze to znamienne stwierdzenie, że klient czytał, że można. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem na szkoleniu i padła informacja że dokumentacja odnoście Anglików leży w komisji Europejskiej i zostaną one dopuszczone do rejestracji w Polsce nie wcześniej jak w CZERWCU. :)

No to zestawmy :

http://www.mir.gov.pl/aktualnosci/Transport/Strony/Prace_nad_mozliwoscia_rejestracji_w_Polsce_pojazdow_z_kierownica_po_prawej_stronie_13012015.aspx

z tym :

§2.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia .

 

Jeżeli ministerstwo wyrobi się do końca kwartału i zostanie zachowany termin wejścia w życie ,to już w połowie kwietnia angole wjadą na nasze drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ministerstwo wyrobi się do końca kwartału

 

Planowane zakończenie prac przewiduje się do końca pierwszego kwartału 2015 r.

 

widać szkolący poznali się już na naszym ustwodawcy :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że klient czytał, że można.

Takim trzeba odpowiadać-po co Pan dzwoni i pyta

co muszę wymienić
skoro Pan wszystko wie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta cała sprawa z angolami została rozdmuchana przez pismaków - a teraz wystarczy krótko "NIE" -bez tłumaczenia - chyba że masz komórkę z bonusem minuta za dwie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakie bedą jazdy z klientami jak na I OBT się dowie, że autko może na części sobie sprzedać bo brakuje mu wpisu M1 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nawet był to nie wystarczy, skoro :

 

-Cytat

po lit. g. dodaje się lit. h oraz i w brzmieniu:

h) Brak dokumentu potwierdzającego objęciem pojazdu świadectwem homologacji

typu WE pojazdu; dotyczy pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu). UI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki to ma być dokument ,

Dyskusję zaczniemy, gdy się rozporządzenie ukaże. Już wiemy, że interpretacji będzie więcej niż pojazdów ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i teraz mamy czas ustalić jedną interpretację

Przepraszam, ale muszę się zapytać - Kogo masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia życzę, zatem ,,,
sukcesów nie przewiduję (to Janusz kryleś tym razem pod postacią ",,,"? ;-) ?

 

Kogo masz na myśli?
ketiw38 rozwiń skrót zdz :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kryleś tym razem pod postacią ",,,"

Ukryłem tam, Nas wszystkich, gdyż ;

ani J - M 1

ani K - numer homologacji nie zastąpi -

-dokumentu potwierdzającego objęciem pojazdu świadectwem homologacji

typu WE pojazdu; dotyczy pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tego zapisu;

"dokumentu potwierdzającego objęciem pojazdu świadectwem homologacji

typu WE pojazdu;"

Zastanawiam się, czy autor pragnie ograniczyć napływ anglików i WK będą żądać tego dokumentu, czy poszerzy to tylko wolną amerykankę ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.