Skocz do zawartości

Samochody z Anglii ...


leszek kulferst

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nie można zarejstrować to i nie mogą anglicy nimi jeździć po naszych drogach :roll::roll::roll::roll::roll:

 

[ Dodano: 04-10-2006, 10:58 ]

A tak przy okazji jakie przepisy ustalają że kierownica ma być po lewej stronie??. Bo jeśli anglicy są wpuszczani w tych autach na polskie drogi i można im jeździć z kierownicą po prawej to polakom też wolno gdyż konstytucja nie pozwala na dyskryminacje ze względu na narodowość a konstytucja jest najwyższym prawem w Kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 794
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rurek777

    43

  • blakop

    42

  • Grzegorz Łódź

    41

  • Psuj

    40

Top Posters In This Topic

Posted Images

DZ.U.32 par9 ust2. - kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy , którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h , nie powinna być po prawej stronie pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc nie macie prawa odmówić rejstracji z kierownicą z prawej strony.

 

zajrzyj do wykazu czynnośi kontrolnych (Dz.U. 227) i tam jest jak byk w tabeli napisane, że jesli kierownica po prawej stronie to uznajemy stan techniczny za niezadowalający.

 

Jeśli nie można zarejstrować to i nie mogą anglicy nimi jeździć po naszych drogach

 

To regulują umowy międzynarodowe i nam nic do tego. Polski policjant może tylko wymagać ważnego angielskiego przeglądu i ubezpieczenia. Ewentualnie anglik musi uzupełnić wyposażenie dodatowe (tak jak my jadąc do austrii musimy dokupic kamizelkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artykuł 32 Konstytucji Rzeczpospolitej nikt nie może być dyskryminowany ze względu na obywatelstwo, więc jeżeli anglik może jeździć po polsce z kierownicą po prawej to polak też może a ustawy są niższym prawem od konstytucji. W pewien sposób jesteście urzędnikami i nie wolno wam łamać praw konstytucyjnych radzę się zainteresować tym wypadkiem. Bo może diagnoste też kosztować ciężkie pieniądze jak nie dopuści auta z powodu kierownicy po prawej. :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to polak też może

 

przeciez nikt polakowi nie zabrania, poruszac sie po polskich drogach autem zarejestrowanym w anglii i z kierownica po prawej stronie. A jeśli chce go zarejestrowac u nas to moze wystąpic do ministerstaw o odstępstwo od warunków technicznych. Nikt nikogo nie dyskryminuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa była dyskutowana wiele razy z pracownikami MI (wysoko postawionymi) na spotkaniach z diagnostami w których uczestniczyłem. Opinia była jednoznaczna: nie wolno i już. Co do odstępstwa od warunków technicznych to szanse są raczej zerowe. Wydawane są tylko w drodze wyjątku dla ambasadorów i wysokich rangą pracowników ambasad (wypowiedź w-ce dyr. w MI). Wypadek szczególny to zapis w świadectwie homologacji, że auto jest przystosowane do kierownicy zarówno z prawej jak i lewej strony (podobno bardzo rzadki wypadek). Przeróbki naruszają płytę podłogową więc sprawa prosta. To tyle HEJ. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Januszek pamiętaj (radzę poczytać w innym temacie), że po "przeróbce" (tzn. kierownica z "wysp na kontynentalne" miejsce też nie zarejestrujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie macie prawa odmówić rejstracji z kierownicą z prawej strony.

My nierejestrujemy tylko robimy badania techniczne. Oczywiście niemożemy odmówić wykonania badania i robimy je chętnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie macie racje. Ale sprawdzcie według przepisów, kolejno przepis po przepisie. Jesteśmy w uni auto jest dopuszczone w uni więc zadne państwo nie powinno odmówić rejstracji. Bo to by było najlepsze wyjście na zatrzymanie napływu aut zachodnich do polski homologacja na Niemcy a nie do Polski. Niestety tak sie nie da bo nasi by już dawno to wykorzystali. :?::?::?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artykuł 32 Konstytucji Rzeczpospolitej nikt nie może być dyskryminowany ze względu na obywatelstwo, więc jeżeli anglik może jeździć po polsce z kierownicą po prawej to polak też może a ustawy są niższym prawem od
Ale wykąbinowałeś :lol:
W pewien sposób jesteście urzędnikami i nie wolno wam łamać praw konstytucyjnych radzę się zainteresować tym wypadkiem. Bo może diagnoste też kosztować ciężkie pieniądze jak nie dopuści auta z powodu kierownicy po prawej
Załamujesz mnie brakiem elementarnej wiedzy.

:x Kiwnij swoją gówką' date=' jeżeli słyszałeś coś o PRD. Narazie diagosta może stracić, jak dopuści do ruchu pojazd z kierownicą z prawej strony ;)

 

 

przeciez nikt polakowi nie zabrania, poruszac sie po polskich drogach autem zarejestrowanym w anglii i z kierownica po prawej stronie

Słyszałem o ograniczeniach dla naszych obywateli 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla waszej wiedzy auto zarejestrowane w polsce moze sie poruszac po brytyjskich drogach tylko/az 6 miesiecy po uplywie tego okresu musi opuscic terytorium wielkiej brytanii :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla waszej wiedzy auto zarejestrowane w polsce moze sie poruszac po brytyjskich drogach tylko/az 6 miesiecy po uplywie tego okresu musi opuscic terytorium wielkiej brytanii

Na jaki czas musi opuścić terytorium Wielkiej Brytanii aby ponownie poruszać się po ich terytorium i w jaki sposób są w stanie ustalić jak długo pojazd porusza się po Wielkiej Brytanii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Januszek 000 --Nie wiem do jakiej grupy wolnościowej należysz , ale technika ni ma nic wspólnego z wolnością etniczną czy dyskryminacją . Nas obowiązuje polskie prawo PRD , a unijne są tylko wytyczne dla zastosowania w poszczególnych państwach.I to one, te państwa decydują o wprowadzeniu ich na swoim terytorium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale opowiadasz to czemu nie można dalej kasowac akcyzy bo wytyczne zabraniają ??

Prawo unijne jest prawem międzynarodowym więc jest ponad naszym prawem a nawet ponad naszą konstytucje. ja nic nie namieszałem ale takie jest prawo i nie wygrali byście jak by komuś się chciało z wami zabawić w tym temacie. A jest jeszcze więcej takich kwiatków w naszych przepisach nawet drogowych niezgodnych z Konstytucją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób są w stanie ustalić jak długo pojazd porusza się po Wielkiej Brytanii?

wielka brytania nie podpisala traktatu z schengen i na jej granicach nadal obowiazuje kontrola paszportowa i dokumentow pojazdow tak samo jak w polsce ktora tez jeszcze nie weszla do strefy schengen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "Januszek000" - twoje rozumienie wolności i równości panującej w UE wkrótce doprowadzi ciebie do konkluzji : "Skoro w Anglii (i paru innych krajach UE) jeździ się po lewj stronie drogi, to dlaczego u licha Anglik w Polsce ma obowiązek jeździć po prawej stronie? Przecież to jawne zaprzeczenie wolności i równości!!.........itd., itp." :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijajac umowe z Schengen czy jakos tam :mrgreen: , dostalismy oficjalne stanowisko Ministerstwa Transportu odnoszace sie do aut z Anglii.

Pisza w nim ze przerobek dokonac moze tylko uprawniony warsztat po uwczesnej zgodzie producenta pojazdu na takowa zmiane, a 99 % producentow aut nie wyraza takiej zgody z powodu nie przystosowaniu konstrukcji auta do takiej przerobki.

Jak przeczytalem te wypociny goscia, ktory twierdzi ze przerobka auta trwa u niego 1 dzien to myslalem ze padne ze smiechu :lol: a do tego gosc nie uzywa do tego spawarki :mrgreen: ciekawe co robi przekladajac sciane grodziowa :mrgreen: chyba na blachowkrety ja przykreca ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha jeszcze jedna rzecz z rynku angielskiego, otoz auta z kierownica po lewej stronie sa dopuszczane do ruchu ale ubezpieczenie takiego auta kosztuje dwukrotnie wiecej ze wzgledu na ryzykodlatego takie auta to rzadkosc w anglii, dodam ze ubezpieczenie auta z kierownica po prawej kosztuje mnostwo kasy i wszystkie szczegoly sie licza dla ubezpieczyciela nawet to ze ktos pracuje w nocy tez placi wiecej ( wraca rano zmeczony!)

moze to jakas wskazowka, zamiast negatywa stawka ubezpieczyciela duzo wieksza

mysle ze mozna sie nad zastanowic :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.