michal_k Napisano 10 Kwiecień 2013 Share Napisano 10 Kwiecień 2013 Obudźmy się z tej mgły pozornej ekologii oraz tego co lobby motoryzacyjne wciska w głowy. Jesteśmy rozsądni, myślący i nie dajmy sobą manipulować. Pisz do ministra i Sejmu - niech zmienią przepisy, które diagności czy urzędnicy tylko wykonują będąc z tego rozliczanymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Bredzicie tu Ja widzę, że kto inny "bredzi"... Pisz do ministra i Sejmu - niech zmienią przepisy, które diagności czy urzędnicy tylko wykonują będąc z tego rozliczanymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Czy się zgadzamy z przepisami, czy nie - nie ma to znaczenia. My jesteśmy od tego żeby te przepisy egzekwować - zgodnie z literą prawa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Inżynierowie wymyślili DPF dla zmienjszenia emisji tlenków azotu oraz CO . Na hamowni wygląda to pięknie podczas homologacji, podczas której filtr nie "przepełnia się" i nie nalezy dopalić go. Podczas dopalania zanieczyszczeń z filtra jest takie stężenie substancji szkodliwych, że ten samochód nie prszeszedłby nigdy testu na analizatorze spalin. Nie czarujmy się. W tym miejscu (jak i w paru innych) Kolega ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Inżynierowie wymyślili DPF dla zmienjszenia emisji tlenków azotu oraz CO DPF nie ma niczego wspólnego z redukcją emisji NOx czy CO. Podczas dopalania zanieczyszczeń z filtra jest takie stężenie substancji szkodliwych, że ten samochód nie prszeszedłby nigdy testu na analizatorze spalin. Diesla, póki co bada się na dymomierzu. Natomiast okresowo podniesiona wielkość emisji CO2, przez kilkominutowy czas wypalania sadzy z DPF trudno uznać za ekologiczną dyskwalifikację takiego rozwiązania. Jesteśmy rozsądni, myślący i nie dajmy sobą manipulować. Pozdro. Myślę, że masz potężne braki w wiedzy na powyższy temat a próbujesz tą quasi-wiedzą manipulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Myślę, że masz potężne braki w wiedzy na powyższy temat a próbujesz tą quasi-wiedzą manipulować. Myślę Marku 1 ,że masz rację. Uważam że, tylko produkty homologowane mają pełen atest do zastosowania.Jeżeli kolega kuba195, podda swoje produkty procesowi homologacji ,to tylko robić biznes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Broker Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Witam całą diagnostyczną brać!! mam takie pytanie jak wygląda sprawa przeglądu jezeli w sam oprocz gazu jest zalozona dodatkowa instalacja podtlenku azotu NX?? czy nie powinna byc odpowiednia adnotacja w DR -jak to wygląda od strony prawnej.Dziekuje z gory za wszelkie uwagi i sugestie Pozd Tylko do wyczynów rajdowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba_195 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Kolego, dla Twojej wiadomości DpF ma na celu : "W celu eliminacji większej ilości cząstek stałych, jak również innych związków trujących, filtry cząstek stałych stosowane są w połączeniu z innymi układami zmniejszającymi ich ilość, tj. katalizatorami oxicat, DeNOx lub ich kombinacją w postaci katalizatorów czterofunkcyjnych[1][2]. Przykładem może być układ CRT będący połączeniem katalizatora oxicat i filtra cząstek stałych[3]." WIKI. tlenki azotu powstają na grnicy płomienia rozchodzącego się w cylindrze.Występuje tam największa temperatura. Teraz na EURO 6 silniki wysokoprężne będą miały technologię HCCI, to będzie dopiero dramat..... Tak Diagności są tylko strażnikami przepisów, ale to właśnie Wy powinniście wnioskować o zmiany durnych przepisów, które widzicie na codzień. Denerwujemy sie na urzędników za biurkami, że nie wnoszą w pracę niczego i sugerują sie przepisami i nie są życiowi, a Wy jako osoby widzące prolem powinniście go rozwiązywać, a nie udawać że go nie ma. Odnoszę wrażenie że Diagności nie są zrzeszoną grupą i żaden nie chce wychylać się z poza swojej stacji..... Pewnie dlatego że jest coraz więcej prywatnych stacji.... Z wyrazami szacunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Kolego, dla Twojej wiadomości DpF ma na celu :"W celu eliminacji większej ilości cząstek stałych, jak również innych związków trujących, filtry cząstek stałych stosowane są w połączeniu z innymi układami zmniejszającymi ich ilość, tj. katalizatorami oxicat, DeNOx lub ich kombinacją w postaci katalizatorów czterofunkcyjnych[1][2]. Przykładem może być układ CRT będący połączeniem katalizatora oxicat i filtra cząstek stałych[3]." WIKI. I co chciałeś przez to powiedzieć? Jeśli chciałeś obronić twierdzenie, że DPF zmniejsza emisję NOx to nic nie wskórałeś tlenki azotu powstają na grnicy płomienia rozchodzącego się w cylindrze.Występuje tam największa temperatura. No, a Słowacki wielkim poetą był.... Teraz na EURO 6 silniki wysokoprężne będą miały technologię HCCI' date=' to będzie dopiero dramat..... [/quote'] Mógłbyś przybliżyć problem, który Cię tak przeraził? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 "W celu eliminacji większej ilości cząstek stałych, jak również innych związków trujących, filtry cząstek stałych stosowane są w połączeniu z innymi układami zmniejszającymi ich ilość, Sam DPF jest filtrem wychwytującym cząstki sadzy i taka jest jego rola. Dopiero połączenie go z katalizatorem może zwiększyć spektrum jego działania. tlenki azotu powstają na grnicy płomienia rozchodzącego się w cylindrze.Występuje tam największa temperatura. Dlatego dąży się do obniżenia tej temperatury przez stosowanie układu EGR. DPF nie ma nic wspólnego z redukcją NOx-ów lub CO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Kwiecień 2013 Share Napisano 12 Kwiecień 2013 Tak Diagności są tylko strażnikami przepisów, ale to właśnie Wy powinniście wnioskować o zmiany durnych przepisów, które widzicie na codzień. Tu akurat masz rację, ale obawiam się, że jeszcze długo to się nie zmieni,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Kwiecień 2013 Share Napisano 12 Kwiecień 2013 Denerwujemy sie na urzędników za biurkami, że nie wnoszą w pracę niczego i sugerują sie przepisami i nie są życiowi, a Wy jako osoby widzące prolem powinniście go rozwiązywać, a nie udawać że go nie ma. Odnoszę wrażenie że Diagności nie są zrzeszoną grupą i żaden nie chce wychylać się z poza swojej stacji..... Ależ my krzyczymy na prawo i lewo, tylko nikt nas nie słucha lub nie chce słuchać.... zapewne czytając to forum znalazłeś kilka rozwiązań prawnych, które żywcem można przenieść na łono prawa tylko ci którzy powinni tego głosu słuchać i zastosować w prawodawstwie są głusi i ślepi. Pewnie dlatego że jest coraz więcej prywatnych stacji.... To jest niestety kolejny błąd prawodawstwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 12 Kwiecień 2013 Share Napisano 12 Kwiecień 2013 A ja nie napiszę nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Kwiecień 2013 Share Napisano 12 Kwiecień 2013 A ja nie napiszę nic Ale jednak coś napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Kwiecień 2013 Share Napisano 12 Kwiecień 2013 A ja nie napiszę nic Ale jednak coś napisałeś Ale nic ponad to co napisał już nie napisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaszka18 Napisano 20 Lipiec 2021 Share Napisano 20 Lipiec 2021 Temat ciut przestarzały, ale może dodam coś i ja. Zamiast rozmawiać o homologacjach i innych wątkach prawnych skupiłbym się chociażby na hamulcach. Jeśli NOS znacząco zwiększa nam moc pojazdu, to zakładam, że homologowane hamulce nie były projektowane pod takie prędkości. Co więcej jest szereg innych rozwiązań w pojeździe, które nie były projektowane na dużo większe prędkości czy przyspieszenia "ulepszonego" pojazdu. Podobna sytuacja byłaby gdyby w Matizie zamontowany był 300 konny silniczek, wiadomo, że to sie rozleci Teraz trzeba by się zastanowić nad paragrafem z listy usterek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 20 Lipiec 2021 Share Napisano 20 Lipiec 2021 26 minut temu, czaszka18 napisał: Jeśli NOS znacząco zwiększa nam moc pojazdu, to zakładam, że homologowane hamulce nie były projektowane pod takie prędkości. Co więcej jest szereg innych rozwiązań w pojeździe, które nie były projektowane na dużo większe prędkości czy przyspieszenia "ulepszonego" pojazdu. Ale skąd wiesz, że auto będzie jeździło szybko? Może tylko chce ruszać szybko spod świateł? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaszka18 Napisano 20 Lipiec 2021 Share Napisano 20 Lipiec 2021 Jasne, ale jesli tylko chce ruszac szybko spod swiatel, to czy jego elementy sa przystosowane do takich przeciazen (przyspieszen)? Skad wiemy, ze pelny zbiornik paliwa (obejmy) to wytrzyma, ewentualnie czy inny osprzet zamocowany do pojazdu jak i systemy (ABS, ESP.,etc.) działają poprawnie przy nadmiernie zwiekszonym przyspieszeniu? Jesli mamy swiadectwo homologacji, to oznacza to nie mniej nie wiecej, ze cala konstrukcja pojazdu zostala ze soba zgrana. To praktyka. Jesli chodzi o usterke, to jeszcze nie wiem jakbym to ugryzl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 20 Lipiec 2021 Share Napisano 20 Lipiec 2021 Godzinę temu, czaszka18 napisał: Jasne, ale jesli tylko chce ruszac szybko spod swiatel, to czy jego elementy sa przystosowane do takich przeciazen (przyspieszen)? A jakie będzie miał przyspieszenia/przeciążenia że coś ma się urwać? A może w ogóle on będzie jeździł zgodnie z przepisami. Takie gdybanie to nie jest droga aby dać negatyw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 20 Lipiec 2021 Share Napisano 20 Lipiec 2021 50 minut temu, radekd2 napisał: Takie gdybanie to nie jest droga Czy to do negatywa, czy do ruszania szybko spod świateł bokiem na chodnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_RHD Napisano 22 Wrzesień 2021 Share Napisano 22 Wrzesień 2021 Moim zdaniem gdy butla jest zakręcona, badanie powinno przejść. Moc taka sama, mamy zamontowaną tylko butlę w bagażniku, której przewożenie nie jest nielegalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 23 Wrzesień 2021 Share Napisano 23 Wrzesień 2021 A jak przyjadę z instalacją LPG z wymontowaną butlą na badanie albo z butlą od kuchni gazowej to też dasz P? Bo butla akurat w czasie badania była zakręcona to dałem mu P. Moim zdaniem N za niezgodność zapisów w DR. Przecież widzę pod maską instalację więc coś tam powinno być zanotowane w DR, i tu może być problem z uzyskaniem tego zapisu w DR, bo nie wiem gdzie uzyskać homo. na sposób montażu. Kolejna sprawa to moc silnika. NOS montujesz w celu zwiększenia tej mocy, coś tam kiedyś słyszałem że ok 25% więc jaka moc w DR? Raczej powinno być podane max. Tu był podobnty temat drążony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.