Skocz do zawartości

Samochody rajdowe


SKP Kęty

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś w grupie "N" był wymóg pozostawienia kanapy. Jak łączono klatkę i kanapę? Mianowicie pasy, siedzisko i oparcie pozostawało na swoim miejscu, lecz było złożone oparcie i tak klatka była zamontowana. Czy przy takiej sytuacji są spełnione warunki ilości miejsc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy takiej sytuacji są spełnione warunki ilości miejsc?
Nie, bo znając trochę budowę samochodu rajdowego, przy zamontowanej klatce nie da się tak rozłożyć kanapy tylnej, żeby można było z niej korzystać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. Pytam o taką właśnie sytuację. Wszystko co fabryczne jest zamontowane lecz jak ww przypadku jest złożone bo jest klatka. No i czy poza faktem obecności miejsc jako takich, musi być możliwość z nich skorzystania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...
Dnia 31.01.2017 o 14:21, supermajku napisał:

Kiedyś w grupie "N" był wymóg pozostawienia kanapy.

 

Kolego, usilnie szukam zdjęcia którejkolwiek eNki z takimi modyfikacjami lecz znaleźć nie umiem. Homologacje FIA też milczą na ten temat. Pomijam oczywiście fakt, że nie miałoby to najmniejszego sensu, ponieważ...

 

Dnia 2.02.2017 o 14:29, Psuj napisał:

 

 klatka i tak dyskwalifikuje auto na przeglądzie...

 

Cześć pieśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

No właśnie "ich Martini" przechodzi przegląd, a nie Badanie Techniczne. Dlatego:

Godzinę temu, TED napisał:

problem dalej nie rozwiązany...

Jakby nagle wszystkie tego typu wydumki dostawały N to problem dałoby się rozwiązać w ciągu jednego nocnego głosowania;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się rozwodzić. Wszyscy wszystko wiedzą a jak przychodzi co do czego następuje palenie głupa, że niby jaka ta policja jest zła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I oczywiście najlepsze tłumaczenie , że przechodzi przegląd od iluś tam lat.

Żeby swój tyłek ratować trzeba wystawiać wszystkich innych co się do tego przyczynili .

Więc niektórzy zastanówcie się zanim komuś takie cudo dopuścicie do ruchu bo jak przychodzi co do czego to właśnie taka osoba będzie się tym tłumaczyła, że ktoś dopuścił do ruchu czyli jest dobrze. I bez żadnych skrupułów pociągnie Cię do odpowiedzialności żeby swój tyłek ratować... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mamy taki rajdzik - tydzień przed rozpoczynają się podchody - ....wie Pan on tylko raz w roku jeździ .... . A ogólnie powinni wziąć się za SKP co to zrobiła  tak dla potomności 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedę powtarzał jak mantrę, bo od dłuższego czasu piszę o tym. Dyrektywa, którą tak ciężko nam wprowadzić, mówi o okazjonalnym użytku pojazdów zabytkowych i wyczynowych oraz możliwości zastosowania dla nich innych regulacji prawnych. O ile z zabytkami nie mamy problemu, to już z tymi drugimi problem jest. I nie tylko Minister (kolejny) przespał sprawę. Największą odpowiedzialność ponosi PZM, działacze i zawodnicy. Bo to oni utrzymują fikcję. Wiadomo nie od dziś, że pojazdy tego typu nie spełnią cywilnych wymagań, a jednak z pomocą zaprzyjaźnionych diagnostów przechodzą pozytywnie badania techniczne. I nikogo to nie dziwi. A wystarczy zaczerpnąć dobre wzorce z innych krajów (Czechy, Słowacja, Niemcy itp.), ustanowić nową kategorię pojazdów (wyczynowy w obrębie kategorii M1, N1, 2 i 3) i ograniczyć możliwość poruszania się po drogach publicznych tylko w czasie trwania imprezy. Wtedy organizator musiałby wyznaczyć odcinki dojazdowe w taki sposób, żeby w jak najmniejszym stopniu wpływały na BRD, zgłosić je odpowiednim służbom, z podaniem dokładnych dat i godzin trwania imprezy i nikt nie miałby wątpliwości.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zastanawiacie się nad klatką, światłami. A wrzućcie do rury wydechowej  analizator spalin - w 99% przypadków norma emisji spalin będzie przekroczona co najmniej x2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież kazdy producent pojazdu określa parametry techniczne danej jednostki. Przeswit , kat natarcia, kąt zejścia kąty pochylenia zawieszenia itp. Większość pojazdów po przeróbkach nie spełnia tych wymogów. Więc niech się ścigają ale na własną odpowiedzialność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2021 o 16:15, junek napisał:

Więc niech się ścigają ale na własną odpowiedzialność.

Niech się ścigają zgodnie z przepisami. Wydzielić odrębne badanie dla takich pojazdów, wprowadzić warunki techniczne zgodne z danymi zawodami, kategoriami... i żyć spokojnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adam1501 problem w tym, że od 30 (słownie: trzydziestu) lat nikt nie zajął się tematem. Nie wiem czy ktoś pamięta, jak przy okazji dyrektywy 45 pisałem o tym. Minęło raptem 7 lat... Teraz siedzę i się uśmiecham na ten płacz. Tylko jak mówiłem zawodnikom, żeby zaczęli cisnąć związek, to każdy się śmiał. Woleli wizytę u reksia.

  • Piwo 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

https://www.youtube.com/watch?v=AiQDAcAbpso

Z tego co widzę na filmie, znakomita większość taplających się w błocie pojazdów ma założone tablice rejestracyjne. Czyli, prawdopodobnie, są zarejestrowane i posiadają aktualne badania techniczne. Ostatnio w mojej okolicy zaczęły kręcić się podobne wynalazki i zakładam, że jakiś zaparkuje przed moją bramą z prośbą o stempel. Bo panie, ja tylko w błocie i lesie, na drogę nie wyjeżdżam, do tej pory nie było problemów z przeglądami, policja tyle razy mnie zatrzymywała i nigdy się nie czepiała i takie tam standardowe teksty. Jak te wehikuły  traktować? Ktoś musi mieć jakieś cenne rady...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.